![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dan durf jij te beweren dat Europa haar eigen boontjes moet doppen. http://forum.politics.be/showthread....10#post6092710 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat kost een Senegalese vissersboot?
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb jij niets begrepen van wat ik schreef? Of doe je alsof? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag gewoon wat een Senegalese visserboot kost.
Moeilijke vraag nietwaar. Omdat U blijkbaar een probleem hebt met begrijpend lezen herhaal ik de vraag. Wat kost een Senegalese vissersboot? Citaat:
Citaat:
Wat kost een Senegalese vissersboot? Dat is toch niet doen alsof ik die vraag stel. Met 3 keer die vraag in deze posting zou ik durven denken dat ik een antwoord kan krijgen van U, nietwaar Artisjok. Of misschien kan 1 van uw spitsbroeders de vraag beantwoorden.
![]() |
![]() |
#126 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Klopt, hé. Citaat:
Die uit Senegal komen met hun vissersboten. Die vissersboten zijn toch waardeloos geworden nadat hun (nu weggestemde) president de visrechten verkocht aan Europa en daarmee een deel van zijn bevolking broodroofde. Europa haalt er met haar gesubsidieerde varende visfabrieken de zee leeg.Als je enig benul hebt van wat hier boven staat. Waarom negeer je dit dan? Past het niet in je kraam. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U geeft zelf de voorzet. Citaat:
1 ervan is zijn visserboot voor iets anders te gebruiken. Mensensmokkelijk is zeer lucratief, zelfs al zou er vis te vangen zijn. Mensen vervoeren vraagt minder moeite en kan een pak meer opbrengen. Denkt U nu echt dat die Senegalese visser gratis en voor niks de heen en terugtocht van 3000km+ gaat maken naar het rijke westen? (zelfs met een deftig dieselmotortje is dat 300 uur varen) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus wil ik wel eentje kopen voor een betere prijs dan "waardeloos". 'k Heb altijd een stevige boot willen hebben. En ondertussen geef ik een arme Senegalese visser een paar jaarinkomens. Is dat dan geen prachtige zaak? En ondertussen red ik een paar bootladingen vluchtelingen van hun toch naar dat vuile, koude racistische westen. Ben ik geen gulle medemens?
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Arme drommels..hmm..zag deze week een reportage van de BBC over Senegal, waar zelfverklaarde Koningen wijken uitzuigen, in die zin dat ieder voertuig, straatventer, winkel hen " bijdragen" verschuldigd zijn waarmee rijkelijk geleefd wordt temidden van arme drommels. Die arme drommels, hun " onderdanen" dus komen niet in Europa terecht, vissersbootje of niet.
Wie dan wel? De uitverkorenen die via gezinsvorming of hereniging visa krijgen en degenen die met vaak criminele activiteiten mensensmokkelaars kunnen betalen en nee, dat zijn geen Europeanen! Dus " arm" is ook in Afrika al een relatief begrip, arme drommels blijven arm in landen waar geen sociale zekerheid is, scholen en gezondsheidszorg in grote mate afhankelijk van initiatieven die landen buiten Afrika nemen, maar dat verdwijnt natuurlijk in het niets, wanneer corrupte regeringen, vaak bekenden van die zelfverklaarde Wijkkoningen, visvergunningen verkopen aan landen buiten Afrika. Het ego leeft natuurlijk op bij die statements, maar een werkelijke bijdrage aan de discussie zijn ze niet. Daarom kunnen we ons beter beperken tot het onderwerp, het risico bestaat dat koninginnen van ons forum dan even minder aandacht krijgen, maar dat nemen we er graag bij! Dubbele nationaliteit dus. Ik vind dat wie Belg wordt geen recht zou moeten hebben op een dubbele nationaliteit maar wanneer je ouders hebt van andere ( niet Belgische) nationaliteit, mag je van mij kiezen wanneer je 18 bent voor de Belgische, of één van je ouders. Laatst gewijzigd door alice : 22 april 2012 om 16:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Durf je nu niet eens voor je eigen stelling uit te komen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een stelling die ik onderschrijf. Een stelling naar voor gebracht door "iemand anders". Moet ik een volledig persoonlijke stelling naar voor brengen en die nooit veranderen volgens U? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een Senegalese bootbezitter weet donders goed wat zijn boot waard is. Zelf al heeft ie maar 12 arme sloebers die elks na een inzameling in hun koeieplaggenhuttendorp een maand-inkomen veil hebben om naar het "rijke westen" gesmokkeld te worden, dan heeft die een jaarinkomen voor een paar uur werk. Die arme sloebers hebben toch geen machtige vrienden, dus aanvaarden dat geld, samen nonkel Kalashnikov uitvaren, en na een paar uurtjes varen leeg terugkeren. Het enige waar ie op voor moet letten is kogelgaten in zijn eigen boot.
![]() |
![]() |
#133 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je medemens kan je niet bommen. Alleen je eigen zelve telt. Citaat:
Misschien moet je eens leren om niet enkel vragen voor jezelf te stellen. Citaat:
'k Heb altijd een stevige boot willen hebben. En ondertussen geef ik een arme Senegalese visser een paar jaarinkomens. Is dat dan geen prachtige zaak? Citaat:
Je initële vraag was : Hoe geraken die arme donders die nog niet eens een lokaal brood kunnen kopen hier dan?Ik leg je uit hoe die uit Senegal hier geraken. Ik geef je nog wat achtergrondsinfo, en dat zou geen antwoord zijn! Die uit Senegal komen met hun vissersboten. Die vissersboten zijn toch waardeloos geworden nadat hun (nu weggestemde) president de visrechten verkocht aan Europa en daarmee een deel van zijn bevolking broodroofde. Europa haalt er met haar gesubsidieerde varende visfabrieken de zee leeg.Gewoon omdat het niet in je kraam past. Laatst gewijzigd door artisjok : 22 april 2012 om 20:59. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben tenminste eerlijk op dat vlak. Het zou geen slechte zaak zijn voor moeder natuur dat 90% van de wereldbevolking nu zou verdampen. Citaat:
Ik zou durven zeggen dat een visser - die al een job heeft in een land met 54% werkloosheid, gemiddeld zit, en dat een mensensmokkelaar bovengemiddeld gaat zitten. Citaat:
Citaat:
Zoals ik al aangaf, vanuit Dakar naar Gran Canaria is een heen en weer tochtje van 1700 zeemijl. Doe dat maar eens met een gemotoriseerd visserbootje dat maximaal 8 knopen haalt. Dus vol volk en verkwistend gas gevend minimaal 106 vaaruren in goed weer, enkel. Een moderne diesel met een bruikbaar vermogen voor die toepassing verbruikt 250 gram(=0.3L)/u/PK We rekenen conservatief. 20 PK motortje, dus 106*20*.3= 636L diesel. En dat maal 2 om heen en terug te geraken. Zelfs al varen ze met diesel van 12 cent per liter (gekocht in Venezuela bv) is het een dik maandloon aan diesel alleen al. Jaja, ze kunnen zeilen. 't Zal wel moeten denk ik. De humane, milieubewuste gratis mensenvervoerende Senegalese vissers, we zullen ze maar bewonderen.
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de locale hoerenronslaars je uitkiezen als vee , en goed voor de ... dienst bevinden worden ouders en broers aangesproken en kan je vertrekken . ZONDER GELD . Maar eens het dametje aankomt, weet ze meteen wat haar te doen staat . weigeren is gelijk aan de bedreiging van de persoon in kwestie tot en met Broers zussen en ouders . De druk is bijgevolg tamelijk groot en goed betaald kantoorbaantje met opleiding zit er niet in . Wat ze wel weten is dat er tussen de 50 en 80.000 € moet betaald worden en daar krijgen ze 2 jaar voor . er moet dus een goeie 100 € per dag bij elkaar geneukt worden , en dan moet ze zichzelf en haar controle boy nog bij onderhouden . Van dag 1 tot en met dag 3 krijg je een man of 5 aangeboden per dag en weigeren is er niet echt bij . zo zitten ze meteen in het vak , daarna is het aan hen . ze worden dus bij het minste probleem of niet aflossen , regelmatig overgeplaatst naar elke stad van Europa . Moet je een adreske hebben waar je er een paar kan ontmoeten ? Dat beetje diesel / of Benzine van het bootje en of de reiskosten zijn pinuts voor dergelijke handel . Maar het totale kapitaal dat ze bijeen neuken en pijpen en naar Afrika versassen is imens . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() [quote=maddox;6093473]Hoeveel asielzoekers geeft U onderdak?
/QUOTE] Kijk , als men eerlijk wil zijn zou dat op Uw belastingbrief moeten staan , hoeveel jamzakken je onderhoud . een medaile voor krijgen sta ik niet van te springen , maar k'zou wel graag weten wat ze met mijn centjes doen . |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eneuh, De conclusie is dat de mensen die hier geraken de middelen hebben. Een lelijk meisje gaat niet kans hebben op zo'n aanbod. Oftewel de jongedame haar lichaam is het middel, uitgebuit door scrupuleuze parvenues die waarschijnlijk zo'n waardeloos vissersbootje overgenomen van een uitgehongerde visser en gebruiken. Citaat:
Mijn posting was een poging om Artisjok te doordringen dat haar naïeve wereldbeeld niet meer is dan PVDA propaganda.
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() Even ter info:
Een Braziliaanse Nederlander met Nederlandse auto, mag geen bijrijder zijn bij een belgische met voorlopig rijbewijs en een belgische auto. Maar de braziliaan mag hier wèl rondrijden. Als hij dus ook Belg had geworden, dan mocht hij wèl bijrijder zijn. Is dat geen discriminaaaattttssssiiieeee? Artisjok? wil je eens positief discrimineren ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom heb jij enkel oog voor de mensenhandelaar, en niet voor degenen die uit armoede vluchten, omdat ze geen andere uitweg meer zien? Citaat:
Citaat:
Ik gaf mee waarom die vissers in armoede verzeilen, hoe het komt. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je een link naar de wetgeving? |
|