![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En als u denkt dat ik dit hier niet versta , dan bent u fout. Meer nog, uw dialect leunt sterker aan bij het mijne dan u zou denken. Een taloeer ken ik ook, een foersjett ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Ik ook, ik ken ook "man" en "house" in het Engels, zijn het Engels en het Nederlands nu dezelfde talen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Parlementslid
|
![]() Wat heeft dit nu in godsnaam met elkaar te maken.
Als jij het verschil nog niet kent tussen een dialect en een taal, dan vraag ik me af hoe jij het voor elkaar gekregen hebt van je computer op te zetten ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() En als de stroom is uitgevallen komt een vriend hem terug aanleggen. ![]()
![]() |
![]() |
#129 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En tussen haakjes, neen, met het "oostelijk West-Vlaanderen" waar ik woon bedoel ik nog iets anders dan Kortrijk en omgeving. Of stopt oostelijk West-Vlaanderen plotseling bij Waregem? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zijn vreemdelingen in de Westhoek goed geïntegreerd: ze kunnen nu eenmaal niet anders, daar ze geïsoleerd wonen en geen beroep kunnen doen op een grotere leefgemeenschap zoals in Antwerpen, Gent, Sint-Niklaas, Dendermonde, Oostende of Brussel. In Brugge is dat nu eenmaal ook zo. Vreemdelingen zijn er met zo weinig en de groep heeft zo'n verscheiden samenstelling dat ze al vlug opgaan in de Vlaamse hoofdbevolking. En dat is wat al altijd is gezegd: op zich is een redelijke instroom van vreemdelingen nooit een probleem zolang hun aantal niet integratiebelemmerend werkt. Zodra echter een bepaalde percentage overschreden is en men op een gemeenschap kan terugvallen beginnen te problemen. En laat ik maar onmiddellijk een voorbeeld geven. Hier in ons dorp, welgeteld 628 inwoners (jawel, beste vriend, buiten de Westhoek bestaan er ook nog kleine dorpen met een vriendelijke bevolking) woont één Filippijnse vrouw, volledig geïntegreerd spreekt goed Nederlands, doet een praatje met de andere mensen, haalt haar kinderen op de dorpsschool af... In het nabijgelegen dorp woont er één Russische familie: volledig geïntegreerd, geen problemen. Ik zou trouwens eens willen weten hoeveel Maghrebijnen er zo in de Westhoek wonen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() Zeno begint het te snappen 8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was dat niet de slogan die het moest doen? ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Minister-President
|
![]() Zie verder.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
In ieder geval beschouw ik dit niet als een etnisch probleem of een taalprobleem maar als een probleem van sociale verdringing, en het moet dan ook als zodanig worden aangepakt. Niet alleen aan de West-Vlaamse kust (waar de oorspronkelijke bevolking verdrongen wordt door rijke inwijkelingen uit het Vlaamse binnenland en Brussel), maar ook in de rand rond Brussel (waar de oorspronkelijke bevolking verdrongen wordt door rijke Franstalige inwijkelingen en Eurokraten), het noorden van de provincie Antwerpen (waar de oorspronkelijke bevolking verdrongen wordt door rijke inwijkelingen uit Nederland), en de Duitstalige gemeenschap (waar de oorspronkelijke bevolking verdrongen wordt door rijke inwijkelingen uit Duitsland). Ook in sommige plaatsen die van het toerisme leven wordt de oorspronkelijke bevolking en haar plaatselijke jeugd sociaal verdrongen. Zo is het toeristisch centrum van Brugge zodanig duur geworden dat Bruggelingen daar niet meer leven of uitgaan. Je ziet ze daar alleen nog maar om te werken in de horekasektor.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |