Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2012, 19:59   #121
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ok . Permanente cessies van verschillende uren dan, met kleine onderbrekingen (waarschijnlijk om de patatten te schillen).
Ik geef toe dat ik uw volledige tijdsbesteding niet ken , maar toch wel deze van zo ongeveer drie kwart van de dag.
Namelijk hier op het forum , terwijl je de islam niet verdedigt.
Dag in dag uit.
Vandaar die wereldvreemdheid waarschijnlijk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem
Oud 24 april 2012, 21:53   #122
Groentje-18

Standaard

[quote=artisjok]De voorwaarden die in deze tekst staan komen niet overeen met de voorwaarden die Pericles aanhaalde.
Dat is de eerste keer niet dat Pericles niet eens correct zaken kan weergeven uit een tekst. Sta me toe om dan te twijfelen aan zijn eerlijkheid.

Citaat:
Is er alweer geen enkele allochtoon die bijgedragen heeft tot de sociale zekerheid? Geen enkele die bijgedragen heeft tot de groei van onze economie?

Dat heb ik niet gezegd. Maar het is zeker niet de massa. Nogmaals: de cijfers liegen niet.

Ik zou als ik jou was maar niet suggereren dat officiele instanties met cijfers gaan knoeien voordat je zelf een klacht van het CGKR aan het been hebt.

Citaat:
Als je werkelijk de cijfers zou bekijken zou je zien dat ons geld opgesoupeerd wordt door de banken, de notionele intrestaftrek, de RSZ-verminderingen,......
Indien we de waarborgen voor Dexia zullen moeten betalen, dan zal je reden tot klagen hebben.
Is dat zo ? Kan je daar cijfers voor geven die dit aantonen?

Wat bedoel je met "rsz-verminderingen"?
Moet de creatie van meerwaarde volgens jou belast worden?
Zou het niet kunnen dat groei voor een regio veel voordelen oplevert?

Wat heeft dit eigenlijk te maken met het thema migratiebeleid?
Ik vroeg jouw argumenten om voor migratiebeleid te kiezen. Voor economie is er een ander subforum waarin je genoeg partners zal vinden om mee te discussiëren. Hier is het echter integratie en immigratie.
Wat ik graag wil weten is wat jouw argument is om dit te rechtvaardigen en als norm uit te dragen?

Je gaat hier toch niet zo te keer omwille van een negatieve definitie hoop ik? Of is jouw enige drijfveer "er zijn uitgaven die volgens mijn huidig kennisiveau (heb je economische kennis? Ik dacht van niet.) beter worden geweerd uit de begroting dan deze, dus laat ook deze stroom maar open staan".

Zo beheer je je eigen geld of leven toch niet hoop ik?

Citaat:
Ja, het is sneu dat jij zo'n zwart-wit visie hanteert.
Ik zeg: "deel allochtonen houdt die visie in stand zoals blijkt uit de statistieken"

D�*t is volgens jou een zwart-wit visie??

?

Misschien eens wat termen beginnen leren? Is algeeen NL je moedertaal?

Citaat:
Het druist inderdaad in tegen mijn rechtvaardigsheidsgevoel dat wij de crisis moeten betalen.
De asielcrisis is inderdaad een groot probleem en die 500 euro per dag betekent bijna een jaarloon dat de toplui uit de bedrijvenssector die voor veel werkgelegenheid en een bloeiende regio zorgen niet krijgen.

Maar waarop fundeer je je mening over het migratiebeleid van België.

Je mening is zeer fundamentalistisch en extremistisch. Maar waarom? Ik denk dat dit een vraag is die veel mensen zich stellen. Het antwoord zorgt ervoor dat men je misschien kan proberen volgen in je redenering en zo ook leren begrijpen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 april 2012 om 21:54.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 21:56   #123
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Is er alweer geen enkele allochtoon die bijgedragen heeft tot de sociale zekerheid? Geen enkele die bijgedragen heeft tot de groei van onze economie?
Neen, geen enkele allochtoon is nuttig voor onze economie.
Ofwel trekken ze steun, en zijn ze een zuivere verliespost.
Ofwel werken ze, en dan pakken ze werk van autochtonen af.
Conclusie ligt voor de hand....
Oud 24 april 2012, 22:00   #124
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Deze week kwam iemand aan het woord op het nieuws in verband met de nakende fruitpluk.

Zijn stelling was: Zet morgen alle allochtonen het land uit, en niemand in België eet nog fruit en hand geplukte groenten (sla, tomaten, ...).
Autochtonen willen dat werk niet meer doen.
Oud 24 april 2012, 23:29   #125
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is een borg en madam vliegt terug als ze geen Deens leert.
Beter is nog het Nederlands systeem : madam komt gewoon niet meer binnen als ze al niet op voorhand Nederlands kent.

Ok . Permanente cessies van verschillende uren dan, met kleine onderbrekingen (waarschijnlijk om de patatten te schillen).
Ik geef toe dat ik uw volledige tijdsbesteding niet ken , maar toch wel deze van zo ongeveer drie kwart van de dag.
Namelijk hier op het forum , terwijl je de islam niet verdedigt.
Dag in dag uit.
Vandaar die wereldvreemdheid waarschijnlijk.
Wat heb jij eigenlijk gestudeerd?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 23:39   #126
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik wil best met u het debat aangaan, maar dan minder formeel, gewoon ergens afspreken waar ook andere forummers mogen komen, en waarbij u en ik onze visie uiteenzetten en andere forumleden kunnen participeren in de discussie.
Waarom heb je schrik van een publiek debat?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 06:27   #127
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Deze week kwam iemand aan het woord op het nieuws in verband met de nakende fruitpluk.

Zijn stelling was: Zet morgen alle allochtonen het land uit, en niemand in België eet nog fruit en hand geplukte groenten (sla, tomaten, ...).
Klopt, wegens alles rot op de velden.
Citaat:
Deze zin is niet compleet

Er zou achter kunnen

Citaat:
"Omdat de verloning ondermaats is in verhouding tot de uitkeringen."
Oud 25 april 2012, 06:45   #128
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Deze zin is niet compleet
Mogelijks, maar het ontkracht nog altijd de stelling.
Oud 25 april 2012, 06:45   #129
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is nu eens de meest uitgemolken zin van de laatste zestig jaar!

Betaal de mensen voldoende !
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 07:51   #130
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
De voorwaarden die in deze tekst staan komen niet overeen met de voorwaarden die Pericles aanhaalde.
Dat is de eerste keer niet dat Pericles niet eens correct zaken kan weergeven uit een tekst. Sta me toe om dan te twijfelen aan zijn eerlijkheid.

Dat heb ik niet gezegd. Maar het is zeker niet de massa. Nogmaals: de cijfers liegen niet.
Dan zijn we het er alvast over eens dat er allochtonen zijn die bijdragen tot de sociale zekerheid en tot de groei van de economie.

Wij zijn het er niet over eens hoeveel.
Jij hebt daar blijkbaar cijfers voor. Kan je een link geven naar die cijfers?

Citaat:
Ik zou als ik jou was maar niet suggereren dat officiele instanties met cijfers gaan knoeien voordat je zelf een klacht van het CGKR aan het been hebt.

Citaat:
Is dat zo ? Kan je daar cijfers voor geven die dit aantonen?
De notionele intrest-aftrek kost ons jaarlijks 6 miljard euro.

Citaat:
Wat bedoel je met "rsz-verminderingen"?
Werkgevers krijgen een korting op de RSZ die ze moeten betalen, bij aanwerving van bepaalde groepen werklozen.
Wist je dat niet?
Je kan zelf opzoeken welke kortingen een werkgever voor jou kan krijgen.
http://www.aandeslag.be/
De kost vind ik niet direct terug, maar loopt ook in de miljarden euro's.

Citaat:
Moet de creatie van meerwaarde volgens jou belast worden?
Volgens mij moet iedereen eerlijk belast worden.
Doet er me aan denken dat er een resem bedrijven zijn die geen of zo goed als geen vennootschapsbelastingen betalen.
bij 50 grote ondernemingen 8,9 miljard euro niet-betaalde belastingen. En 16,1 miljard als de 1.000 grootste vennootschappen tegen het normale tarief zouden worden belast.
http://www.pvda.be/nieuws/artikel/do...lastingen.html
Citaat:
Zou het niet kunnen dat groei voor een regio veel voordelen oplevert?
Ik hoop het, dat al die kosten die we maken voor de economie, ook nog iets opbrengt. Dat we er toch iets aan terugverdienen.

Citaat:
Wat heeft dit eigenlijk te maken met het thema migratiebeleid?
Jij beweert dat onze sociale zekerheid opgesoupeerd wordt door migranten.
Ik zie anderen die nog veel meer opsouperen.

Citaat:
Ik vroeg jouw argumenten om voor migratiebeleid te kiezen. Voor economie is er een ander subforum waarin je genoeg partners zal vinden om mee te discussiëren. Hier is het echter integratie en immigratie.
Dan moet je geen economische argumenten aanhalen.
Ik mag toch nog antwoorden op je argumenten.
Citaat:
Wat ik graag wil weten is wat jouw argument is om dit te rechtvaardigen en als norm uit te dragen?
Om wat te rechtvaardigen en als norm uit te dragen?

Citaat:
Ik zeg: "deel allochtonen houdt die visie in stand zoals blijkt uit de statistieken"

D�*t is volgens jou een zwart-wit visie??

?
Je schreef "'t Is sneu en zeer zwart-wit."
Als je zelf zegt dat het "zeer zwart-wit" is, kan ik dat alleen maar bevestigen.
Citaat:
Misschien eens wat termen beginnen leren? Is algeeen NL je moedertaal?
Citaat:
De asielcrisis is inderdaad een groot probleem en die 500 euro per dag betekent bijna een jaarloon dat de toplui uit de bedrijvenssector die voor veel werkgelegenheid en een bloeiende regio zorgen niet krijgen.
500 euro per dag = 182.500 per jaar (aan 365 dagen)
De mijnheer van Adecco (die er voor pleit om vakantiegeld en eindejaarpremie af te schaffen = 1/7 van het loon) verdient 3,2miljoen euro per jaar.
Daar moet de gemiddelde Belgische werknemer 114 jaar voor werken!
Die komt nog niet uit zijn kot voor 500 euro per dag!
Citaat:
Maar waarop fundeer je je mening over het migratiebeleid van België.

Je mening is zeer fundamentalistisch en extremistisch. Maar waarom? Ik denk dat dit een vraag is die veel mensen zich stellen. Het antwoord zorgt ervoor dat men je misschien kan proberen volgen in je redenering en zo ook leren begrijpen.
Wat is er fundamentalistisch en extremistisch aan mijn mening?

Mijn mening over migratiebeleid :
Iedere migrant is een mens.
We kunnen niet heel de wereld opvangen, maar het is beter om te investeren in migranten die hier zijn zodat ze kunnen meedraaien in de maatschappij dan hen te dumpen.
De oorzaak van migratie is : politieke situatie in het land van oorsprong en/of ons onrechtvaardig economisch systeem op wereldvlak.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=167388
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 07:57   #131
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht

In bij het item over de dienstencheque-bedrijfjes enige tijd geleden bleek dat 1/4 van de huishoud-helpers niet-Belg is.

Wie de beelden gezien heeft over de manifestatie van het MIVB-personeel beseft ook wel dat er zonder allochtonen, niet te veel openbaar vervoer zal rijden in Brussel.
Oud 25 april 2012, 08:04   #132
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In bij het item over de dienstencheque-bedrijfjes enige tijd geleden bleek dat 1/4 van de huishoud-helpers niet-Belg is.
Een schande: die pakken dus in die sector 1/4 werk van Belgen af.

Citaat:
Wie de beelden gezien heeft over de manifestatie van het MIVB-personeel beseft ook wel dat er zonder allochtonen, niet te veel openbaar vervoer zal rijden in Brussel.
Idem ditto.
Oud 25 april 2012, 09:34   #133
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Waarom heb je schrik van een publiek debat?
Al eens overwogen dat sommige mensen buiten dit forum nog een leven hebben, en zichzelf niet de verplichting opleggen tot een groot publiek debat, omdat baan en gezin al genoeg energie vragen?
Je kunt de vraag ook anders stellen, waarom heb jij nood aan een groot publiek, waarom denk je dat je kennis zo belangrijk is dat je daarvoor een zaal denkt te moeten afhuren?
Dus voor enkel forumleden, met plezier, laten we ineens een panel samenstellen, u mag mevrouw A en Alboreto hebben!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 10:39   #134
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Inderdaad. Met ca. 500.000 werklozen , ca 150.000 leefloners en ca. 150.000 brug gepensioneerden is het zaak deze eerst werk te bezorgen , alvorens nieuwe import te organiseren.
Als het dan nog zou gaan om import van hoog geschoolden , dan zou men nog kunnen zeggen Ok het gaat om de invulling van jobs waarvoor zeldzame talenten nodig zijn , maar dat is niet het geval . Het gaat om import van analfabeten.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 10:41   #135
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Al eens overwogen dat sommige mensen buiten dit forum nog een leven hebben, en zichzelf niet de verplichting opleggen tot een groot publiek debat, omdat baan en gezin al genoeg energie vragen?
Je kunt de vraag ook anders stellen, waarom heb jij nood aan een groot publiek, waarom denk je dat je kennis zo belangrijk is dat je daarvoor een zaal denkt te moeten afhuren?
Dus voor enkel forumleden, met plezier, laten we ineens een panel samenstellen, u mag mevrouw A en Alboreto hebben!
Bovendien , als je pas een eigen zaak in consultancy hebt opgericht , heb je normaal voor dergelijke zaken de tijd niet, tenzij je geen werk hebt natuurlijk.
Oud 25 april 2012, 12:35   #136
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Met ca. 500.000 werklozen , ca 150.000 leefloners en ca. 150.000 brug gepensioneerden is het zaak deze eerst werk te bezorgen , alvorens nieuwe import te organiseren.
Als het dan nog zou gaan om import van hoog geschoolden , dan zou men nog kunnen zeggen Ok het gaat om de invulling van jobs waarvoor zeldzame talenten nodig zijn , maar dat is niet het geval . Het gaat om import van analfabeten.
Volledig akkoord!

Citaat:
Werkende mensen minder lang laten werken en minder belasten. De niet werkende bevolking (500.000 werklozen – 120.000 leefloners en tussen 15 en 60 jaar hebben we 2.4 miljoen mensen die niet werken) zoveel mogelijk aan het werk zetten door een goed beleid te voeren.
Bron: http://forum.politics.be/showthread.php?t=152582
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 12:44   #137
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over 'nieuwe import organiseren'.

Hierop reageerde onze Supe®Staaf
Oud 25 april 2012, 14:28   #138
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over 'nieuwe import organiseren'.

Hierop reageerde onze Supe®Staaf
De spoeling is toch dun.
Oud 25 april 2012, 15:03   #139
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
1 buitenlandse CEO (zelfs een Chinese) die in België werkt brengt een pak meer op dan 5000 asielige zoekers, of evenveel gezinsherenigers.

Zelfs al betaald die CEO geen Eurocent belastingen. Het feit dat die CEO's leasewagen getankt wordt in België is al een voordeel.

Dus mogen we een beetje selectiever worden? Zoals iets minder kamelenmestverzamelaars, maniokstampers, ijspegeltellers en stokstaartjagers inmporteren.
Die mensen moeten zich hier toch compleet ontworteld voelen.

Laatst gewijzigd door maddox : 25 april 2012 om 15:06.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 15:08   #140
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Enkele feiten :

- de grootste "migratie" had plaats na WOII toen men miljoenen Polen en Duitsers oostwaarts verplaatste, weg van Wit-Rusland en weg van Silezië, Oostpommeren enz..

- Duitsland heeft het lopende jaar dringend 200.000 immigranten nodig om zijn economie draaiende te houden (mislukte integratie of niet !)

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be