Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2012, 09:34   #121
cairn
Lokaal Raadslid

Standaard

Opgemerkt dat de kip niet halal geslacht was.....Nu moet er een plakkaat volgen op de kiekens zeker,dit is halalol geslacht....
In de Lidl liggen er ook,kocht er een voor men hond,waarempel,die begon ook te mekkeren van alooewa en zo.Sindsdien bijt em iedereen,en doet 5x per dag zijn behoefte,met de kop naar mekaka.
cairn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 09:37   #122
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cairn Bekijk bericht
Opgemerkt dat de kip niet halal geslacht was.....Nu moet er een plakkaat volgen op de kiekens zeker,dit is halalol geslacht....
In de Lidl liggen er ook,kocht er een voor men hond,waarempel,die begon ook te mekkeren van alooewa en zo.Sindsdien bijt em iedereen,en doet 5x per dag zijn behoefte,met de kop naar mekaka.
ik leg altijd wat speksneden erbij in het koelvak waar ze die halalkippen hebben liggen.
Zolang het mij verboden is om gespecifieerde NIET-halal kippen te kopen, krijgen ze er gratis een stuk varken bij van mij.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 mei 2012 om 09:39.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 10:21   #123
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
http://www.vandaag.be/entertainment/...lees-eten.html

Ik ben zeer benieuwd wat het CGKR hierop gaat vertellen. Wat is het volgende? dat mijnheer de vrome moslim die zijn kinderen naar deze katholieke school stuurt, diezelfde school gaat verbieden om een kerstboom te zetten en kerstmis te vieren?

Of zouden ze eisen dat moslimkindjes gewoon 10/10 krijgen voor elke les die ze volgens hun boekje weigeren te volgen/onderschrijven?
10/10 voor het weigeren van het leren van de evolutieleer? 10/10 voor het weigeren van turnlessen, zwemlessen etc....
Ik vind het vooral straf dat men leerlingen verplicht iets te eten in een les anders krijgen ze nul.
Dat feit alleen kan gewoon niet door de beugel.
Stel dat een kind met diabetes verplicht wordt om stuk chocolade te eten.
Stel dat een vegetarier verplicht wordt om vlees te eten.
Stel dat een kind met een allergie verplicht wordt om iets te eten waarvoor hij allergisch.

Sorry maar voor zoiets ga je niet naar het CGKR. Voor zoiets leg je klacht neer bij de politie.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 5 mei 2012 om 10:22.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 10:23   #124
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

--

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 mei 2012 om 10:26.
Oud 5 mei 2012, 10:25   #125
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Ik vind het vooral straf dat men leerlingen verplicht iets te eten in een les anders krijgen ze nul.
Dat feit alleen kan gewoon niet door de beugel.
Stel dat een kind met een allergie verplicht wordt om iets te eten waarvoor hij allergisch.

Sorry maar voor zoiets ga je niet naar het CGKR. Voor zoiets leg je klacht neer bij de politie.
Wil u nu bewijzen dat islam een ZIEKTE of HANDICAP is? Vallen moslims ter plekke dood als ze een stukje kip eten dat niet door een moslim is geslacht onder het prevelen van een bezweringsformule? Dat is nieuw voor me.

Waarvoor ga je klacht neerleggen? aanslag op je eeuwige leven? verplicht verblijf in het hellevuur? gemis van de 72 hoeren?

Zou ik dan ook klacht kunnen neerleggen als ik geen niet-halal kip krijg?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 mei 2012 om 10:28.
Oud 5 mei 2012, 10:26   #126
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wil u nu bewijzen dat islam een ZIEKTE of HANDICAP is?
Is vegetarier zijn een ziekte of handicap?

Moest ik kinderen hebben en die zouden verplicht worden op school om vlees te eten in een les of anders krijgen ze nul. Ik zou die leerkracht dagvaarden.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 5 mei 2012 om 10:28.
Oud 5 mei 2012, 10:29   #127
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Is vegetarier zijn een ziekte of handicap?

Moest ik kinderen hebben en die zouden verplicht worden op school om vlees te eten in een les of anders krijgen ze nul. Ik zou die leerkracht dagvaarden.
verwees je niet naar diabetes?
Oud 5 mei 2012, 10:31   #128
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
verwees je niet naar diabetes?
Dat was één van de verschillende voorbeelden die ik aanhaalde:

Citaat:
Er zijn er nog vele andere.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 5 mei 2012 om 10:32.
Oud 5 mei 2012, 10:43   #129
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar de leerkracht gaat reeds haar boekje te buiten door de leerlingen van het eerste jaar kip te laten bereiden.
Ik zie niet in waarom dat het geval zou zijn. Het is een illustratie van een van de leerplandoelstellingen. Het laten bereiden van de kip is het probleem niet, het verplicht laten proeven ervan is het probleem.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 10:51   #130
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Cake proeven behoort niet tot het lessenpakket, de leerkracht kan en mag dus geen punten zetten op het proeven.
nee hoor, gewoon omdat ik zo'n lieve juf ben.

Citaat:
En er zijn kinderen die geen cake lusten.
Inderdaad. jammer dan voor die kinderen.

Citaat:
Als je de cake met opzet met reuzel maakt en daardoor een leerling uitsluit aan het deelnemen van het eten van die cake na de les, ga je dik in de fout en kan een leerling zelfs direct naar de politie stappen om je te laten verbaliseren wegens discriminatie.
dat is een moeilijke. Gaat de politie me in een katholieke school verbalizeren wegens discriminatie omdat ik aan alle leerlingen een stuk heerlijke cake gemaakt met reuzel aanbiedt? denk je dat echt? Er is geen enkele fysieke reden waarom in die katholieke school de leerlingen geen cake met reuzel zouden mogen eten.
zouden ze me ook verbalizeren als ik een cake gemaakt met suiker aanbiedt en er twee diabeetjes in de klas zitten, denk je dan dat ik ook wordt veroordeeld wegens discriminatie?

Een leerkracht moet namelijk zonder vooroordelen werken en moet uitsluiting van leerlingen vermijden, anders valt het zelfs onder de wet van het pesten op de werkvloer van een ondergeschikt.
Dus ja, de wet verplicht je om je recept aan te passen of geen cake uit te delen.[/quote]
Zullen we dan suikervrije cake zonder vet maken? bloem met eieren? Oops, er zit een leverpatientje, geen eieren dus.

Verbod op het uitdelen van cake? geen verjaardagen meer vieren? Zeker geen erwtensoep in de winter uitdelen? brood blijft thuis. Water dus.

en alleman gelijk voor de wet!

WIE IS HIER GEK AAN HET WORDEN ????

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 mei 2012 om 10:52.
Oud 5 mei 2012, 11:02   #131
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat was één van de verschillende voorbeelden die ik aanhaalde:

Er zijn er nog vele andere.
islam is dus hetzelfde als een allergie?
Je eet een stuk vlees dat niet door een moslim is gemarteld en floeps... je staat vol met rooi boebelen. Dat bedoel je toch?

het enige dat vergelijkbaar is dus de vegetarier die weigert vlees te eten. Ik denk niet dat die vegetarier bij het CGKR gelijk gaat krijgen. Die kiest trouwens gewoon voor het gebrek aan punten op het "proef"gedeelte zonder dat daarover wordt gemekkerd. Net zoals er niet gemekkerd wordt door vegetariers als ze mee op bosklassen gaan: die mensen eten gewoon hun groenten + aardappelen.

Heb je trouwens al hindoes horen mekkeren over de bosklassen? Of slaan die misschien gewoon de runderlapjes over als het runderlapjes zijn?

Het begint er dus écht op de lijken dat muzelmannen effektief aan een ziekte lijden. Zien wat yussuf daar nu weer over te zeggen heeft.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 mei 2012 om 11:06.
Oud 5 mei 2012, 11:06   #132
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk heeft die muzeltrees staan jammeren dat ze geen onrein vlees mag eten en heeft de leerkracht kort op de bal gespeeld en gezegd dat ze dan geen proef-punten krijgt
...en dat mag die leerkracht niet, punt.
Oud 5 mei 2012, 11:07   #133
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
...en dat mag die leerkracht niet, punt.
volgende keer krijgt het joenk 20/10 als ze weigert mee te doen met de klas. En ze gaat eindigen met een superrapport met allerallergrootste onderscheiding om dwars te liggen; En JIJ mag dat kind dan later aanwerven.

In mijn bedrijf komt ze alvast niet binnen: niet omdat ze volgens haar profeet een mankement aan haar hersens heeft, maar omdat ze dat mankement dan nog eens extra heeft ontwikkeld en dus niet in staat is om samen met niet-moslims te werken.

En cake krijgt ze dus ook niet.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 mei 2012 om 11:09.
Oud 5 mei 2012, 11:20   #134
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
volgende keer krijgt het joenk 20/10 als ze weigert mee te doen met de klas. En ze gaat eindigen met een superrapport met allerallergrootste onderscheiding om dwars te liggen; En JIJ mag dat kind dan later aanwerven.
Schiet niet op de pianist in je blinde moslimhaat. Ik deel gewoon de feiten mee: die leerkracht mag dat NIET.

Citaat:
In mijn bedrijf komt ze alvast niet binnen: niet omdat ze volgens haar profeet een mankement aan haar hersens heeft, maar omdat ze dat mankement dan nog eens extra heeft ontwikkeld en dus niet in staat is om samen met niet-moslims te werken.
Wat een ongelooflijke onzin. Je willen houden aan de regels van je geloof heeft geen bal te maken met of je al dan niet kan samenwerken met niet-moslims.
Oud 5 mei 2012, 11:24   #135
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Schiet niet op de pianist in je blinde moslimhaat. Ik deel gewoon de feiten mee: die leerkracht mag dat NIET.
graag de wettekst die verbiedt om "0" te geven op het proefgedeelte als men niet wil proeven zonder gegronde gezondheidsreden.

Citaat:
Wat een ongelooflijke onzin. Je willen houden aan de regels van je geloof heeft geen bal te maken met of je al dan niet kan samenwerken met niet-moslims.
in teamverband is het een onoverkomelijke zaak. Geen gezamenlijke diners, geen teambuilding dagen, geen normale omgang met andersdenkenden, geen avondje stappen.... de lijst is eindeloos. iemand die een minuskuul stukje kip weigert omdat het niet door een moslim is geslacht (het gaat zelfs niet over varkensvlees), zou haar geloof ook verder moeten volgen en dus niet mee aan tafel met niet-moslims gaan zitten zoals haar boekje voorschrijft. Bovendien mag ze dan evenmin in een gemengde klas zitten en zou ze thuis privé koranonderricht moeten krijgen, want daar staat alles al in.

Waar wilt U dat "haar regels van haar geloof" eindigen? Zal ze mee naar de mis gaan in klasverband of moeten ze apart voor haar in de klas een opvang voorzien als de andere kinderen de paasviering meedoen? Zullen ze mee de kerstliedjes van buiten leren of zal ze verplicht wat arabische koranteksten aan de rest van de klas onderwijzen? U zegt het maar hoor.
Mag ze trouwens slapen in de klas of gewoon thuisblijven tijdens de ramadan? Uiteraard met behoud van het maximum aantal punten nietwaar.

Zo iemand hoort niet in mijn team. PUNT.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 mei 2012 om 11:34.
Oud 5 mei 2012, 11:32   #136
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik werk zo'n kleine 15 jaar in een Turkse firma in Istanbul en Brussel.
Godsdiensttoestanden zijn er verboden. De Turken zijn van oordeel dat Turken niet kunnen samenwerken als er religieuze zever in het spel is.
En het zijn moslims.

Maar jij weet het beter, dacht nochtans dat de wietshops gesloten waren voor sommige lui.

En by the way, ze snappen niet dat dit soort gelul zich kan voordoen in een katholieke school. Ze vinden dat die knaap maar terug naar Noord-Afrika moet, en ze vinden ons decadent door ons totaal gebrek aan normen. En het zijn moslims, enkel niet de soort waarmee Belgie zit opgescheept. Jammer genoeg.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 11:34   #137
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
graag de wettekst die verbiedt om "0" te geven op het proefgedeelte als men niet wil proeven zonder gegronde gezondheidsreden.
Op het moment dat jij me even in het leerplan techniek van het eerste jaar in het VVKSO aanduidt waar staat dat kip, of eender wat anders proeven een leerplandoelstelling of eindterm is. Da's namelijk een voorwaarde om te MOGEN evalueren: een evaluatie MOET aantoonbaar het behalen of nastreven van een leerplandoelstelling beoordelen. Zonder dat is het feit dat je geen nul mag geven omwille van het gedrag van een leerling zelfs niet eens aan de orde. Hier alvast het leerplan: http://ond.vvkso-ict.com/leerplannen...k-2010-017.pdf

Citaat:
in teamverband is het een onoverkomelijke zaak.
Vlees eten is een onoverkomelijke zaak in teamverband?

Citaat:
Geen gezamenlijke diners
Gewoon geen vlees eten is geen optie in jouw geweldige bedrijf? De rest:

Citaat:
geen teambuilding dagen, geen normale omgang met andersdenkenden, geen avondje stappen.... de lijst is eindeloos.
...verzin je er natuurlijk voor de gezelligheid gewoon bij, want daar is hier helemaal geen sprake van.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 5 mei 2012 om 11:36.
Oud 5 mei 2012, 11:36   #138
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
En by the way, ze snappen niet dat dit soort gelul zich kan voordoen in een katholieke school. Ze vinden dat die knaap maar terug naar Noord-Afrika moet, en ze vinden ons decadent door ons totaal gebrek aan normen. En het zijn moslims, enkel niet de soort waarmee Belgie zit opgescheept. Jammer genoeg.
Het ging over een Turk hoor. Maar sinds Europa ervoor zorgt dat de macht van het leger wordt ingeperkt en het islamisme van Erdogan zich razendsnel kan verspreiden niet enkel in Turkije maar zeker in het gekoloniseerde Europa, moeten de kattelieken zich maar aanpassen zeker?
Oud 5 mei 2012, 11:40   #139
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Op het moment dat jij me even in het leerplan techniek van het eerste jaar in het VVKSO aanduidt waar staat dat kip, of eender wat anders proeven een leerplandoelstelling of eindterm is. Da's namelijk een voorwaarde om te MOGEN evalueren: een evaluatie MOET aantoonbaar het behalen of nastreven van een leerplandoelstelling beoordelen. Zonder dat is het feit dat je geen nul mag geven omwille van het gedrag van een leerling zelfs niet eens aan de orde. Hier alvast het leerplan: http://ond.vvkso-ict.com/leerplannen...k-2010-017.pdf
och, buiten de examens worden er geen puntjes meer gegeven? het gaat hoe langer hoe beter met de allochtoonse leerlingen zeker? zijn ze ondertussen al geslaagd?

Citaat:
Vlees eten is een onoverkomelijke zaak in teamverband?

Gewoon geen vlees eten is geen optie in jouw geweldige bedrijf? De rest:

...verzin je er natuurlijk voor de gezelligheid gewoon bij, want daar is hier helemaal geen sprake van.
Niet het vlees eten op zich, het gaat over het zich houden aan de religieuze beperkingen die blijkbaar voor sommigen primeren boven de job. Of dacht je dat zo'n moslimjoenk dat op haar 12de al eist dat de juf halal kip serveert ineens mee ingepakt gaat teambuilden naar de vossemeren? Denk je dat ze mee een driedaagse workshop gaat doen, met een gemengd gezelschap? of denk je dat ze tijdens de ramadan de klanten van het bedrijf gaat entertainen met een heerlijke lunch?

Zulke mensen moet ik niet hebben.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 mei 2012 om 11:43.
Oud 5 mei 2012, 11:41   #140
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
islam is dus hetzelfde als een allergie?
Je eet een stuk vlees dat niet door een moslim is gemarteld en floeps... je staat vol met rooi boebelen. Dat bedoel je toch?
Nope, lees wat ik schrijf.

Citaat:
het enige dat vergelijkbaar is dus de vegetarier die weigert vlees te eten. Ik denk niet dat die vegetarier bij het CGKR gelijk gaat krijgen. Die kiest trouwens gewoon voor het gebrek aan punten op het "proef"gedeelte zonder dat daarover wordt gemekkerd. Net zoals er niet gemekkerd wordt door vegetariers als ze mee op bosklassen gaan: die mensen eten gewoon hun groenten + aardappelen.
Vegetarisch is één van de talloze voorbeelden. Je hebt macrobiotisch, veganistisch, allelei diëten, etc.

Er zijn zelfs zaken waar zware boetes en zelfs gevangenisstraf (als ik mij niet vergis) op staan moest een leeraar dat verplicht voorschotelen aan je kinderen.

Citaat:
Heb je trouwens al hindoes horen mekkeren over de bosklassen? Of slaan die misschien gewoon de runderlapjes over als het runderlapjes zijn?
Niemand verplicht hen om rund te eten.

Ik heb trouwens het woordje aangeduid wat het struikelblok is en zelfs strafbaar kan gesteld worden. Moest het nog niet duidelijk genoeg zijn voor u.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 5 mei 2012 om 11:43.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be