Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2012, 13:07   #121
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Veiligheidsprobleem? Niks van gemerkt.
Overlast: sja, de oude markt, zet veel mensen samen, smijt er alcohol tegenaan en je krijgt problemen he.
Maar dat valt precies allemaal fameus mee.
Het gaat meer om overlast van een paar dronken mensen, je kan niet meer echt met een gerust gevoel eentje gaan drinken op de oude markt. Dit komt hoofdzakelijk door allochtonen en hun gedrag. Vroeger werden deze allochtonen geweerd en waren er niet echt problemen op de oude markt. Maar dan moest men het slachtofferke spelen en werden de horeca-uitbaters verplicht om hen binnen te laten met alle gevolgen vandien.

Net zoals op plaatsen waar vroeger weinig allochtonen waren en nu massaal aanwezig zijn. Hun gedrag is niet beter dan die van beesten. Normen en waarden hebben ze niet. Dit komt niet door de maatschappij maar wegens een gebrek aan opvoeding en de betutteling van de overheid.

De enigste oplossing is het kaf van de koren scheiden. Terug zoals vroeger moet men dit uitschot in verbeteringsgestischten steken dat repressief van aard is. En niet voor een maandje maar ineens voor een lange periode. Dan zullen ze wel twee keer nadenken ivm hun machogedrag.
Oud 23 mei 2012, 15:03   #122
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Man, man, man... Wat ik hier allemaal lees. Leuven ligt onder vuur! Beman de stadsmuren, snel!

Dat er wat problemen zijn wil ik wel aannemen, maar sommigen (vnl. groentje) maken er toch een stevige karikatuur van. Zwarte bolletjes op een wit vlak vallen meestal wel snel op, maar laat ons niet overdrijven in onze beschrijvingen.
Persoonlijk ervaar ik Leuven als een soort van 'disneyland'. Alles is meestal proper en de stad kent een zeer etnisch homogene bevolking met relatief veel beter gegoede en hoogopgeleide mensen. Misschien ervaar ik het zo omdat ik Brussel gewoon ben?

Laatst gewijzigd door captain jack : 23 mei 2012 om 15:04.
captain jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 15:29   #123
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

't Is in ieder geval op korte tijd heel erg veranderd. Toen ik mijn eerste jaar in Leuven zat, waren niet-Europese allochtonen eerder een zeldzaamheid (buiten de studentenpopulatie, dan). Ik neem aan dat na de meest recente grote regularisatiegolf heel veel allochtonen voor Leuven hebben gekozen. Overvallen en inbraken binnen de Leuvense ring kwamen ook zelden of niet voor, terwijl je daar de laatste maanden steeds meer over hoort. Let wel dat correlatie niet noodzakelijk causaliteit inhoudt.

Het voordeel dat Leuven steeds zal hebben is natuurlijk de universiteit. Veel blanke hoogopgeleiden blijven hier na hun studies plakken, wat de verbruining enigszins afremt. Deze stad zal dan ook niet zo snel te maken krijgen met de problemen van Brussel, waar 'normale' residentiële buurten in de benedenstad eerder uitzondering dan regel zijn. Uiteraard speelt het stadsbestuur daar ook een belangrijke rol in. Ik wil zeker niet zeggen dat alles rozengeur en maneschijn is onder de heerschappij van keizer Lodewijk Tobacco (the first of his name), maar in vergelijking met het versnipperde en chaotische Brussel is het hier een waar Utopia (hoewel dat niet moeilijk is).
Geen enkele centrumstad zal de komende jaren ontsnappen aan de eindeloze migratiegolf, maar Leuven staat toch wel een stuk sterker dan Vlaams-Brabantse stadjes als Halle, die zich al een heel stuk verder op the highway to hell bevinden.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 23 mei 2012 om 15:29.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 15:56   #124
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
't Is in ieder geval op korte tijd heel erg veranderd. Toen ik mijn eerste jaar in Leuven zat, waren niet-Europese allochtonen eerder een zeldzaamheid (buiten de studentenpopulatie, dan). Ik neem aan dat na de meest recente grote regularisatiegolf heel veel allochtonen voor Leuven hebben gekozen. Overvallen en inbraken binnen de Leuvense ring kwamen ook zelden of niet voor, terwijl je daar de laatste maanden steeds meer over hoort. Let wel dat correlatie niet noodzakelijk causaliteit inhoudt.

Het voordeel dat Leuven steeds zal hebben is natuurlijk de universiteit. Veel blanke hoogopgeleiden blijven hier na hun studies plakken, wat de verbruining enigszins afremt. Deze stad zal dan ook niet zo snel te maken krijgen met de problemen van Brussel, waar 'normale' residentiële buurten in de benedenstad eerder uitzondering dan regel zijn. Uiteraard speelt het stadsbestuur daar ook een belangrijke rol in. Ik wil zeker niet zeggen dat alles rozengeur en maneschijn is onder de heerschappij van keizer Lodewijk Tobacco (the first of his name), maar in vergelijking met het versnipperde en chaotische Brussel is het hier een waar Utopia (hoewel dat niet moeilijk is).
Geen enkele centrumstad zal de komende jaren ontsnappen aan de eindeloze migratiegolf, maar Leuven staat toch wel een stuk sterker dan Vlaams-Brabantse stadjes als Halle, die zich al een heel stuk verder op the highway to hell bevinden.

Was Leuven ook niet één van die bastions waar men zo anti-vlaams belang was? En nogal links en pro multicul?

En nu begint men ineens te klagen over niet-europese vreemdelingen en hun gedrag? LOL tot de 10de macht.
Dìt is wat de antwerpenaren 30 jaar geleden voor het VB deed stemmen, dìt is wat jullie verguisd hebben als plat racisme en dìt is wat jullie nu ook als deel krijgen.

Je oogst wat je gezaaid hebt.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Laatst gewijzigd door Carnivore : 23 mei 2012 om 15:57.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 16:24   #125
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Ah, wie in Leuven woont is per definitie links.

Dat weten we dan ook weer.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 18:23   #126
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, wie in Leuven woont is per definitie links.

Dat weten we dan ook weer.
SP.A en Groen! hebben er samen nochtans een absolute meerderheid. Tobback regeert er met harde hand.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 20:58   #127
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Het gaat meer om overlast van een paar dronken mensen, je kan niet meer echt met een gerust gevoel eentje gaan drinken op de oude markt. Dit komt hoofdzakelijk door allochtonen en hun gedrag. Vroeger werden deze allochtonen geweerd en waren er niet echt problemen op de oude markt. Maar dan moest men het slachtofferke spelen en werden de horeca-uitbaters verplicht om hen binnen te laten met alle gevolgen vandien.

Net zoals op plaatsen waar vroeger weinig allochtonen waren en nu massaal aanwezig zijn. Hun gedrag is niet beter dan die van beesten. Normen en waarden hebben ze niet. Dit komt niet door de maatschappij maar wegens een gebrek aan opvoeding en de betutteling van de overheid.

De enigste oplossing is het kaf van de koren scheiden. Terug zoals vroeger moet men dit uitschot in verbeteringsgestischten steken dat repressief van aard is. En niet voor een maandje maar ineens voor een lange periode. Dan zullen ze wel twee keer nadenken ivm hun machogedrag.

Ik vindt het leuk dat je doet alsof je een autoriteit bent en weet waar je het over hebt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
90% is natuurlijk dichterlijke vrijheid. In ieder geval de meerderheid, toch in die school daar in de J.B. Van Monsstraat.

Je moet niet op mij beginnen kakken, het is een simpele observatie en Groentje heeft dus niet over de hele lijn ongelijk.
Met de nadruk op 'simpel'.
Oud 23 mei 2012, 21:08   #128
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Waar woon je? Dat was ergens in Oost-Vlaanderen, zeker? Je beschrijving doet me denken aan Ninove of zo.
Maakt niet uit waar ik woon .
Nu weet ik wel al dat als ik hier ooit weg wil, ik niet naar ninove moet verhuizen
Oud 23 mei 2012, 21:13   #129
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vindt het leuk dat je doet alsof je een autoriteit bent en weet waar je het over hebt.
In ieder geval meer autoriteit dan jij ooit zal hebben.
Oud 23 mei 2012, 21:15   #130
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
SP.A en Groen! hebben er samen nochtans een absolute meerderheid. Tobback regeert er met harde hand.
In Antwerpen is de SPa ook de grootste partij en vormt ze mee het stadsbestuur, volgens uw logica is dan elke antwerpenaar dan ook een linkse zak.
Oud 23 mei 2012, 22:02   #131
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Ik vind', dus. Ik weet dat spellingsregels fascistisch zijn, maar een béétje moeite mag wel.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 22:13   #132
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Brusselsestraat 's nachts? Toch wel redelijk marginaal, hoor. Maar ja, natuurlijk totaal niet te vergelijken met Molenbeek of zo.
Als je dat al marginaal vindt ... Het is op honderden plaatsen erger in België, zelfs in veel boerengaten.

Citaat:
Wat Groentje in deze draad zegt is meestal nogal overdreven, maar dat van die 90% bruine lagere scholen in de binnenstad is absoluut waar. Dat was me ook opgevallen.
Ja, maar dat zie je ook in andere (groot)steden.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 22:14   #133
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat soort misbaksels van taalfouten krijg je dan als je optrekt met de krakers in Leuven en niet met de studenten
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 23:40   #134
Groentje-18

Standaard

Citaat:
De Brusselsestraat 's nachts? Toch wel redelijk marginaal, hoor. Maar ja, natuurlijk totaal niet te vergelijken met Molenbeek of zo.

Wat Groentje in deze draad zegt is meestal nogal overdreven, maar dat van die 90% bruine lagere scholen in de binnenstad is absoluut waar. Dat was me ook opgevallen.
Die lagere scholen ... ik wou dat ik me had miskeken... Zegt veel over de Leuvense toekomst. Terwijl er nu al hangjongeren rond het station zijn.

Overdag is 't in de Brusselse er ook relatief verrijkt vind ik. Om de één of andere reden, staat er altijd wel een groepje "hangallochtonen" al ergens bij de overvang grote markt - Brusselse. Geen idee waarom. Territoriumafbakening?
Dan heb je het pannenkoekenhuisje, waar m.i. niet echt veel volk meer komt. Ik ben er eenmaal gaan eten en zeg resoluut nooit meer. Wat ik kreeg was volledig aangebrand... Jammer want vroeger was dat echt een gezellig en leuk plekje. En in Leuven is er absoluut een markt voor pannenkoekjes (en ijsjes)! Plus ze hebben er zelfs een terras, maarja ...

Dat er niet veel klanten komen, heeft ook te maken met het feit dat er daar dagdagelijks allochtonen buiten op het terras zitten zonder te consumeren (dus vermoedelijk familie of vrienden), gewoon te kijken naar het voorbijkomend volk en te babbelen natuurlijk. Het aantal varieert van twee tot heu ... tien. (Plezant, want daardoor zijn er buiten soms nog maar amper tafeltjes vrij, of je moet langs allochtoon geschreeuw gaan zitten... - Dat geschreeuw in horeca is trouwens ook eigen aan de meer zuiderse landen hoor, bv Spanje, Italië, ... waar je ook bijna oorstopjes nodig hebt als je in allochtoon gezelschap bent.
We (Noord en West-Europa) zijn daar dan ook werkelijk gekend als "stilte-regio".

Ga je verder, kom je in het stukje waar vooral veel Aziaten zijn (ook een chinese winkel en ik denk twee chinese eetgelegenheden, mogelijk van één of twee families). Ook het aantal Afrikanen begint daar toe te nemen. Veel heeft ook te maken met het feit dat er achter het sint-pieter ziekenhuis bv al een gigantisch gebouw met koten ligt voor internationale studenten. Niet slecht, maar zoals gezegd zijn zeer veel van die studenten nep... Of men wil alvast absoluut niet teruggaan.
Hoe verder je dan de Brusselse ingaat, hoe meer het erop achteruit gaat.
Oud 23 mei 2012, 23:42   #135
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Tiens, 90% ? Vanwaar heb je die cijfers? Uit je eigen duim of uit die van iemand anders?
Ik nodig je bij deze uit om samen met mij naar de basisschool te gaan of er gewoon voorbij te wandelen, rond het sluitingsuur.

Als je je veel in het centrum begeeft, zal je ook zeker wel eens klasjes op uitstap tegenkomen.

Net zoals in Brussel, is het dan werkelijk zoeken naar een blank kindje.
En het is erg om te zeggen (net zoals de vaststelling) maar ik heb het al een aantal keer meegemaakt dat het dan gewoon zoeken is naar het gepeste, geduwde, ... kindje ... Dat is het enige blank... (En blijkbaar zijn onze kindjes ook vaak wat kleiner of groeien ze precies trager, dan allochtonen, die fysiek de overmacht lijken te hebben.)

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 mei 2012 om 23:42.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 23:44   #136
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Veiligheidsprobleem? Niks van gemerkt.
Overlast: sja, de oude markt, zet veel mensen samen, smijt er alcohol tegenaan en je krijgt problemen he.
Maar dat valt precies allemaal fameus mee.
Dat is Leuven al sinds jaar en dag ... Het is er nooit anders geweest.

Maar tiens, toch is er de laatste jaren een ingrediënt bijgekomen. Prompt gingen de criminaliteitscijfers omhoog. En komaan, je moet geen idioot zijn. Als je erbij bent zie je ook wie daar de crimineel uithangt en wie er overlast bezorgd hé ...

Helaas zijn het altijd dezelfden...
Oud 23 mei 2012, 23:45   #137
Groentje-18

Standaard

Citaat:
90% is natuurlijk dichterlijke vrijheid. In ieder geval de meerderheid, toch in die school daar in de J.B. Van Monsstraat.

Je moet niet op mij beginnen kakken, het is een simpele observatie en Groentje heeft dus niet over de hele lijn ongelijk.
Jip, in die school is het absoluut het geval...

Sint-Maartensdal opvangplaats/wijkcentrum, moet je ook maar eens langs passeren ... Eerlijk gezegd verbaasde het me wel dat deze kindjes opgevangen moeten worden, want er rond liggen allemaal sociale woningen. En bij mijn weten kan je daar zonder uitkering (en dus zonder werkloos te zijn) quasi niet meer terecht. (Zie recente reportage op ik dacht de VRT, waarin dit probleem werd aangekaart: geen diversiteit meer in de sociale wijken.)
Oud 23 mei 2012, 23:57   #138
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht

Wat ik ook al heb meegemaakt, helaas en ook tot mijn grote verbijstering...

Nieuwjaar, city 1: Hasselt.

Vaststelling: zeer veel mooie en feestelijk geklede blanke meisjes en deftig geklede jongens die stijlvol op een plein staan, voor de danscafé's, te wachten op het vuurwerk.
Hordes allochtonen die er zich plots tussen komen dringen en bommetjes (de zogenaamde 'kretsers') beginnen te smijten, tùssen al dat volk!!!
Wij wilden verder de stad ingaan, om duidelijke redenen (zeer onveilig op het plein, meisjes gilden... mèt reden!!! en zij hebben er uiteraard enorm plezier in en gedragen zich alsof ze de macho's en helden van de avond zijn) ... we (groep meisjes) zijn echter al snel teruggekeerd: de twee straten het dichtste bij die naar het centrum leiden, waren volledig versperd door groepjes allochtone jongeren die daar toevallig waren samengeklit.
Dat zijn twee vrij donkere straatjes, waar verder niet veel is (gebouwen waar iig 's nachts niemand meer is).
Ze zagen er allesbehalve met goede bedoelingen uit, maar keken met zo'n air van: jij dacht hier te passeren?
Moet het nog gezegd dat iedereen die geld wou afhalen, die route toevallig moest passeren en dat waarschijnlijk inderdaad druppelsgewijs zou gebeuren?

Resultaat: voor 12 uur zaten wij in de auto... van daaruit hebben we het vuurwerk gekeken.

We zijn verdergegaan naar Leuven. Om daar op een tijdspanne van de volgende 6 uur ongeveer te zijn lastiggevallen door 15 allochtonen die allemaal bijzonder orginele maar helaas allesbehalve correcte Nederlandstalige (dat was het best case scenario, engels was ook mogelijk met één woord iets wat NL's moest voorstellen ertussen waar ze dan bijzonder fier op waren) woorden...
Zoals ik hier al 50 000x gezegd heb had het volgens mij niet veel gescheeld of er waren er die hadden beginnen vechten, terwijl niemand van hun ons zelfs nog maar kon krijgen.
Het heeft erin geresulteerd dat één type zelfs zo van eigen vermogen en capaciteiten overtuigd was, dat hij ondanks onze duidelijke aanmaningen om aub te verdwijnen en ons met rust te laten, toch vond dat hij constant langs, tussen, boven, achter en volgens mij ook vooral liefst op ons, moest gaan staan. We hebben geen foto zonder hem op kunnen maken!
Uiteindelijk achtervolgde hij ons naar huis en hebben we moeten dreigen met de politie ...

Met ale respect, het was dan nog het type jongen wat doorgaans als het Vlaams zou zijn, zelf doorheeft dat het verschil te groot is en wijselijk wegblijft ... Bij allochtonen is dat natuurlijk niet het geval. Heeft ogenschijnlijk geen enkele troef in huis, maar is er toch heilig van overtuigd dat hij met één blik je meteen heeft binnengehaald???
Dan denk je toch ... de mentaliteiten van de verschillende culturen zijn toch absoluut niet vergelijkbaar en kunnen gewoon niet samenleven in één land. Want de mentaliteit van de ene, is voor de ander enorm aanstootgevend en storend.
(Wij worden gestoord door hun mentaliteit ... maar ironisch en cynisch genoeg voelen zij zich bij het minste geprovoceerd, terwijl de gemiddelde Vlaming zelfbewust, gedisciplineerd, goedgekleed, gemanierd en eerder introvert/terughoudend is of toch veel beter sociale situaties en sociale wenselijkheden kan inschatten.
Oud 24 mei 2012, 00:01   #139
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Man, man, man... Wat ik hier allemaal lees. Leuven ligt onder vuur! Beman de stadsmuren, snel!

Dat er wat problemen zijn wil ik wel aannemen, maar sommigen (vnl. groentje) maken er toch een stevige karikatuur van. Zwarte bolletjes op een wit vlak vallen meestal wel snel op, maar laat ons niet overdrijven in onze beschrijvingen.
Persoonlijk ervaar ik Leuven als een soort van 'disneyland'. Alles is meestal proper en de stad kent een zeer etnisch homogene bevolking met relatief veel beter gegoede en hoogopgeleide mensen. Misschien ervaar ik het zo omdat ik Brussel gewoon ben?
Ik denk dat laatste.

Tenzij je er al even niet meer bent geweest, of toevallig bent geweest op een druk moment of in een drukke buurt.

Als het drukker is, valt het namelijk niet zo op. Dan zijn de blanken - die dus ook vaak Oost-Europeaan zijn - oververtegenwoordigd.
Maar als het wat later op de avond begint te worden of minder druk is, bv op gewone werkdagen of 's avonds, zie je echt ... soms denk je zelfs dat je gewoon in Afrika bent, want het kan gebeuren dat je in verschillende straten na mekaar enkel maar kleurlingen ziet.
Of dat je met een bus meereist, waar je echt één van de enige vijf blanken bent ... En aan iedere halte stappen er nog meer allochtonen op ...

Het raakt me wel ergens, moet ik zeggen. Te meer daar ik zelf vroeger een zeer groot voorstander van een culturele mengelmoes was...
Oud 24 mei 2012, 00:08   #140
Groentje-18

Standaard

Citaat:

Dat is altijd het geval geweest.
Maar gezien er een toename van de "gekleurdheid" in de buurten is ... en er toch een niet-gering aantal buurten reeds gekleurd of door vestigingen die gekleurden (het gaat niet over gekleurdheid natuurlijk, het gaat erover dat ze vaak helaas veel ongepast gedrag en overlast met zich meebrengen) aantrekken.
Dan denk ik bv. aan een deel van de Diestsestraat, (het andere deel is volgens mij dan ook onbetaalbaar), de Bondgenotenlaan vreemd genoeg ... sowieso Sint-Maartensdal en de sociale wijk daar voor Gasthuisberg zijn zwaar gemixed (overgrote meerderheid is niet-blank) en het gebied rond de kapucijnenvoert etc..
De onveiligheid die nu toeneemt...

In sommige straten is het wel nog aangenaam vertoeven en merk je er effectief veel minder van (bv de Tiensestraat...). Maar je merkt dat de "echte typische Leuvense studentenbuurt" kleiner en kleiner wordt, waartegenover een duidelijke uitbreiding staat van de "gekleurde buurten" wat toch echt wel voelbare spanningen in de stad met zich meebrengt.

Om te zeggen hoe voelbaar ze zijn: je hoort er mensen over spreken... Dan bedoel ik blanken ... Je hòòrt mensen ook in bussen de opmerking maken: "we zitten hier precies in Afrika" of "de multiculturaliteit is wel gestegen".

Erger nog: je ziet conflicten ontstaan tussen blanken en allochtonen. Waarbij ik hier vooral conflicten zie met jonge allochtonen vs oude autochtonen ... (die bv door willen stappen of kunnen zitten op de bus of op een comfortabele plaats willen staan, maar daarbij van antwoord gediend worden door de assertieve allochtone jongeling ...).
Ik denk dat deze hele invasie voor oudere mensen ook het allerzwaarst moet vallen, zonder twijfel:
ze hebben hun buurt levenslang gekend. Nu worden ze ontworteld, zonder daar zelf voor gekozen te hebben. Ze herkennen hun buurt niet meer. Ze is gewoon verdwenen, terwijl ze er nog is en zij niet verhuisd zijn ...
Bovendien hebben hun grootouders nog gevochten tegen culturen of groepen met radicale ideeën tegenover bepaalde bevolkingsgroepen, terwijl we deze nu massaal binnenlaten. Eerst deze mensen als de vijand beschouwen en bevechten, en ze minder dan 50 jaar later massaal verwelkomen....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be