![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weg met Ajax.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja, daar maak je alleen vrienden mee bij de Vlaminghaters.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 19 mei 2012 om 20:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard, als Barman "morgen" de vl-nationalistische kaart trekt, wordt dEUS plots een "wereldband".
![]() |
#127 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Xenophon : 19 mei 2012 om 20:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() enkel op dit forum. Elders niet, toch niet voortgaand op het parcours dat dEUS op twintig jaar heeft afgelegd.
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, we zijn hier op dit forum, in zoverre heb je gelijk natuurlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja, en sommigen denken dat dit forum de spiegel van Vlaanderen is.
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat stoort u geweldig blijkbaar?
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tom Lanoye
![]() |
![]() |
#133 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och, dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Die dEUS-toestand heeft me nooit geïnteresseerd. De naam "Tom Barman" is mij destijds gewoon bekend geworden via de media. Ik heb er daarna enkele keren iets van gehoord op de radio. Misschien heb ik er ook wel meer van gehoord zonder dat ik wist dat zij het waren. Hoe dan ook, ik vond het niet iets om van te gillen. De zoveelste die "ook" Amerikaans wou doen. Maar het was mij niet om de platen te doen, want geld zou ik in geen geval eraan gespendeerd hebben. Ik had in de eerste plaats om de aanstellerij van de persoon in kwestie.
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dEUS is niet slecht, in Nederland was ze geliefd onder een bepaald publiek. Laten we zeggen de jongeren die van alternatief houden.
Het onbreekt dEUS echter duidelijk aan grote muzikale talenten, het is gewoon een matige popgroep. Anouk beklaagde zich er ook over dat ze niet doorbrak in de VS. Waarom ? Omdat het Anouk ontbreekt aan een bepaald talent. Ze schrijft middelmatige rockliedjes in de Engelse taal die nogal eens taalfouten bevatten. In iedere grote Amerikaanse stad vind je 50 Anouks en dEUS-en die stukken beter zijn. Een goede beheersing met daarbij een juiste uitspraak van het Engels is een groot struikelblok. De Golden Earring kon daar wel doorbreken omdat Barry Hay in een Engelstalig land is opgegroeid. En het Duitse Kraftwerk omdat ze pioniers zijn in de computermuziek en vaak worden gesampeld. De pop en rock in de VS en UK is zoveel beter dan hier in de lage landen. Eerlijk gebied me te zeggen dat ze daar wel erg chauvinistisch zijn. In hun album Top-100 allertijden staat maar één album die niet uit de VS of UK komt: Autobahn van Kraftwerk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom zou ik mij moeten afvragen, of een bepaalde artiest geen aansteller alvorens er een plaat van te kopen.
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het altijd merkwaardig gevonden dat eenmaal dergelijk pop-geval erin slaagt de teeners en de media hun aandacht te trekken, ze dan plots door die media zodanig de hemel worden ingeprezen dat ze bevoegd worden geacht om een gezaghebbend oordeel te vellen over alle economische, sociale en budgettaire problemen.
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nee, ik moet eerder lachen met zoveel infantiliteit.
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, anders zouden de cafés ook dienen gesloten te worden. Maar als daar aan de tapkast politieke praat wordt geneuzeld of zelfs "gelald", dan weet iedereen dat het tapkast-gepraat is. Hetgeen die zogezegde "artiesten" uitkramen is dikwijls veel dommer dan hetgeen je op café hoort. Maar toch zijn er media-slaafjes die er met dodelijke ernst over rapporteren.