Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2012, 16:50   #121
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Een klein puntje uit de hele soap gelicht: je naam onder een officieel document zetten en het door iemand anders laten ondertekenen (niet in opdracht), hoe noemt men dat?
valsheid in geschrifte ?

ik moet toegeven dat delanotte zich niet snel laat vangen, hij lijkt zijn sporen wel degelijk op voorhand gewist te hebben, wat niet wegneemt dat de hele affaire een zware zweem van belangenvermenging blijft dragen, een te zware zweem om nog geloofwaardig te kunnen zijn..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 16:57   #122
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik stel alleen vast dat sommigen beschermd worden en anderen zonder pardon mogen vernietigd worden zonder bewijzen, dat is alles.
Wie wordt er beschermd ? Vande Lanotte toch niet ? Die is momenteel één grote schietschijf, de kranten staan er vol van. Er wordt zelfs een boek ten nadele van Vande Lanotte gepubliceerd.

Niet echt bescherming, denk ik.

Niet alleen dat, het boek is nog niet uit, maar Vande Lanotte wordt wel al zwaar aangevallen. Je hebt er nog niets van gelezen, maar veroordeelt hem al van te voren.

Eerst tijdens de zaak-PVDD onophoudelijk zeuren dat er geen bewijzen zijn en dat de rechter zich moet uitspreken, om dan bij iemand van de tegenpartij een bocht van 180 graden te maken en van tevoren, zonder een spatje bewijs, iemand aan het kruis te nagelen.

Twee maten en twee gewichten noemt men zoiets.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 17:56   #123
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

zelfs zonder bewijs blabla, kan het toch niet anders dat er belangenvermening ontstaat.

Stel u voor: je bent hoofd van een partij, maar je doet afstand en je benoemt dara een vazalleke die altijd alles aan u moet briefen en vragen om raad. Je bent even later hoofd van een groot prive bedrijf dat subsidies ontvangt van ministeries waar de vriendjes van uw partij en dus uw vazallekes in zetelen. EN je keert dan af en toe terug naar diezelfde post waar je opnieuw uw hand boven uw dossierkes kunt houden...

Het is zelfs zonder enige bewijsvoering een gigantische brok belangenvermenging, en je kunt het gewoon afleiden uit het feit dat ze bvb klaar zijn met de windmolens voor er een kabel ligt die ze verbind met het binnenland, dus ze maken daar nutteloze stroom, voor de zee op te warmen volgens mij ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 17:57   #124
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Als ge een boek schrijft met enkel wat roddels zonder verdere bronnencontrole dan lijkt het me evident dat ge als journalist een klein probleem hebt en niet geod bezig zijt.
Als het allemaal maar roddels zijn, waarom dient hij dan niet terstond klacht in ?
Integendeel, hij zei direct dat hij geen klacht zou indienen.
Bovendien moet u mij eens zeggen waar de roddels zitten.
Als er gezegd wordt wie er aan het hoofd van de raad van bestuur zit, dan zijn dat toch gewoon feiten ?
Oud 22 mei 2012, 18:09   #125
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Als het allemaal maar roddels zijn, waarom dient hij dan niet terstond klacht in ?
Kost tijd, moeite, geld en is extra reclame voor het boek.
Oud 22 mei 2012, 18:17   #126
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Bijltjesdag bij de Spa.

Zelfs in zijn eigen partij begint het te rommelen.

VDL wil niet meer reageren, ik begrijp hem volledig.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 18:21   #127
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Olijke Bart weet er anders alles van om mensen buiten te smijten: cfr de affaire Kim Geybels.
Weer maar eens compleet off-topic, zoals altijd.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 18:34   #128
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stop nu eens met de VDL te kritiseren.
Je weet toch dat sossen en sjoemelen niet samengaan.
Voorbeelden te over.
Zelfs Jean-Marie Dedecker laat weten dat er niets mis is met de deontologie ten huize Vandelanotte.

Tweede open brief aan Johan Vande Lanotte
Oud 22 mei 2012, 18:45   #129
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
't is natuurlijk moeilijk als je eigen schepenen en partijgenoten nog een stapje verder gaan dan dat wat er in het boek staat.

Citaat:
Schepen Yves Miroir geeft het voorbeeld hoe hij als voorzitter van de Vismijn in 2006 op de hoogte werd gebracht van malversaties en misbruiken door bestuurders. "Ik wilde orde op zaken stellen. Maar Vande Lanotte heeft het me verboden omdat we in een verkiezingsjaar zaten. 2007 was ook een verkiezingsjaar. Die fraudeurs hebben anderhalf jaar langer hun gang kunnen gaan omdat Vande Lanotte mij verbood in te grijpen. Nu snap je hoe ver zijn macht gaat."

Miroir vergelijkt Vande Lanotte met de Chinese leider Mao. "Vande Lanotte heeft geen officiële functie in de partijafdeling, behalve gemeenteraadslid. Maar hij beslist alles. Hij spreekt over een 'geleide democratie', alleen is er niets democratisch aan."

Ook sp.a-schepen Bart Bronders is scherp. "Johan is een man met gigantisch veel macht. En de vanzelfsprekendheid waarmee hij zich van zijn macht bedient, wordt steeds groter, en wat mij betreft steeds stuitender. Ik vraag me dikwijls af hoe het kon dat zo'n idioot als Adolf Hitler zo ongelooflijk veel absolute macht kon veroveren. Ik wil Johan niet met Hitler vergelijken, maar de mechanismen in Oostende zijn dezelfde. De psychologie van de leider en de psychologie van de volgeling."
Ze kunnen het er wel niet over eens geraken of VDL nu Mao is of Hitler, maar een meedogenloze dictator schijnt het toch wel te zijn.

"Vande Lanotte beslist alles"
Oud 22 mei 2012, 18:52   #130
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
't is natuurlijk moeilijk als je eigen schepenen en partijgenoten nog een stapje verder gaan dan dat wat er in het boek staat.
Hoe kun jij nu weten dat ze "nog een stapje verder gaan dan in het boek staat", als je het boek nog niet eens gelezen hebt ? Dat moet je me nu toch eens uitleggen.

Citaat:
Ze kunnen het er wel niet over eens geraken of VDL nu Mao is of Hitler, maar een meedogenloze dictator schijnt het toch wel te zijn.

"Vande Lanotte beslist alles"
Gesteld dat het zo is, en dan ?
Oud 22 mei 2012, 19:24   #131
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

nu <dehaene is in hetzelfde bedje toch ziek: je zit daar aan de top van de dexia, die notabene de miljarden beheert van de vakbond van uw zuil die nu dankzij die oerstomme belgen maar een minideukje krijgt van 1% minder voorkeuersstemmen... Toch fenomenaal hoe oelewapper dom de belgen zijn... Toch fantastisch je ben aan het hoofd van de regering, je mag dan even later in de RVB van stella zitten, waar je dankzij uw agendaboekje met uw contactenlijstje zowat iedereen als een knipmesje kunt doen iets doen wat in feite niet koosjer is; En dan vragen ze u uiteraard je bent gevraagd want nee je doet dat niet uit vrije wil, je loopt daar niet zomaar toevallig rond, je wordt dan het hoofd van Dexia, en dan ga je de boel redden. Ja fantastische redding, je vult daar nog eens extra uw zakken dat het geen naam heeft, en als uw zakken al zo uitpuilen van al het geld dat je opraapt door al die malfide constructies die je weet te arrangeren, moet je natuurlijk de beugel van de staat hebben om uw constructie te reden;< En dan maar liegen en bedriegen voor de overheid om maar te zorgen dat de waarheid niet naar bovenkomt, nee je kunt niet zoals miller gewoon uw ontslag nemen om te zeggen ik heb gefaald, nee als een vette os blijf je daar op uw zetel zitten en zit je daar alles op te fretten dat het geen naam heeft

En dan die belangenvermenging: je koopt gewoon de ganse regering en nva uit dankzij de dexia crisis, dat is toch gigaleuk. Je laat dan via europa die constructie op het hellende vlak zetten, maar je houdt dat een beetje tegen tot na de sociale verkiezingen. Manipulatie dat dat allemaal is, niet te doen.

Laatst gewijzigd door brother paul : 22 mei 2012 om 19:28.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 21:56   #132
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

Niet alleen dat, het boek is nog niet uit, maar Vande Lanotte wordt wel al zwaar aangevallen. Je hebt er nog niets van gelezen, maar veroordeelt hem al van te voren.
nog straffer: het boek is nog niet uit en den baard heeft al een "verdediging" van meer dan 20 blz bijeengescharreld
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 22:02   #133
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Je weet best zelf dat 'bestrijden' en 'vijand' hier in een minder pejoratieve vorm gebruikt zijn dan je laat uitschijnen ... en je verdomd goed wat ik bedoel. Er zijn andere katten te geselen vanuit VB-hoek dan N_VA en vice versa. Mij zal je niet betrappen op een 'kelderen' van het VB als een partij in haar geheel. Ik volg bepaalde van hun stellingen niet, maar voor de rest kan ik het beter met VB-kiezer vinden dan met een traditio: een belangrijk gemeenschappelijk streven is daar natuurlijk niet vreemd aan.
Volledig mee eens...het sossen-, blauwe en tjevenkrapuul is eigenlijk mijn moeite niet meer waard.

Maar opgelet: dat "gemeenschappelijk streven" waar u het over heeft krijgt toch een wrange smaak als men leest, hoort en ziet dat de NVA op alle mogelijke fora zegt: NO PASARAN!

Citaat:
Als ik dan jou zie 'samenhokken' met een belgicist als Ill (een naar zijn zeggen vermeende ex-VB'er dan nog) dan heb ik de neiging om gewoon die mening op te schorten. Dan denk ik: zijn frustratie is zo groot dat zelfs slijmen met de antipode blijkbaar goed is om toch maar terug als VB'er in de kijker te komen.
Waar heeft u het eigenlijk over vriend?
Er zijn pas een paar krapuletjes gepermbanned omdat zij een "clan" hadden gesticht en nu gaat u mij hier afkraken omdat ik het met iemand over een bepaald onderwerp niet oneens ben?
Werkt dat zo in uw wereld?

Citaat:
Pak die antipode aan, niet degenen waarmee je nog een zeker gemeenschappelijk doel hebt.
Ik debateer over onderwerpen en niet over personen...

Citaat:
Sorry, Fies, je verwijt N-VA'ers van belgicist te zijn, maar tegelijk drijf je mee op de golven van een van de rabiaatste belgicisten hier op het forum. Dat gaat er bij mij niet in.
A: Ik verwijt de NVA niet om Belgicist te zijn. Ik herhaal enkel hun eigen stelling waarbij ze zichzelf uitroepen tot staatsondersteunende confederalisten
B: vindt u nu niet zelf dat uw hyperbolen zoals "drijven op de golven", "samenhokken" en "slijmen" niet een beetje onrecht aandoet aan mijn recht om het toevallig voor één keer eens niet oneens te zijn met iemand?

Als een Belgicist verklaart dat kerstmis op de vijfentwintigste december valt moet ik het daar dan mee oneens zijn?

conclusie: ik weiger mijn mening aan te passen aan de toevallige mening van eventuele gelegenheidsbelgicisten of andere achterlijken...

Citaat:
Je mag kritiek hebben op N-VA (en soms is die zelfs terecht), maar als steeds dezelfde litanie in elke post terugkeert, heb ik de neiging om te constateren dat hier pure frustratie mee gemoeid is, niets anders.
2

We bevinden ons op dit ogenblik op een electoraal historisch kantelmoment...één van de partijen wil er alles aan doen om dat te verzilveren...de andere weigert...mag ik, als Vlaams Nationalist, niet een heel klein beetje gefrustreerd zijn misschien?

Laatst gewijzigd door Fieseler : 22 mei 2012 om 22:32.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 22:10   #134
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smurphette Bekijk bericht
Natuurlijk is de VRT neutraal.
VDL is democratisch verkozen en in het boek zullen zijn (positieve) verwezenlijkingen niet belicht worden.
Ik zeg niet dat hij niets op z'n kerfstok heeft, maar om nu een heel boek aan de negatieve zaken te wijden vind ik in de (democratische) omstandigheden ook wel ongepast.
Wat een wartaal. Het is het de plicht van journalisten om dit soort zaken uit te spitten. Dat hoort ook zo in een democratie. Als dusdanig kan de burger op een verstandige manier een mening vormen en hopelijk even verstandig een stem geven.
Als ik uw reactie zo lees, heb ik de indruk dat u eerder uw hoofd in het zand steekt.
Dat laat me altijd terugdenken aan reacties van kiezers van Guy Coeme toen die gevallen was. Ze konden het echt niet geloven dat die corrupt was. U bent net zo.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 22:13   #135
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smurphette Bekijk bericht
Natuurlijk is de VRT neutraal.
VDL is democratisch verkozen en in het boek zullen zijn (positieve) verwezenlijkingen niet belicht worden.
Ik zeg niet dat hij niets op z'n kerfstok heeft, maar om nu een heel boek aan de negatieve zaken te wijden vind ik in de (democratische) omstandigheden ook wel ongepast.
interessante thesis freya
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 22:17   #136
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, hij heeft gewoon geen punt. Hij wordt nergens beschuldigd.
Ik zie hier trouwens niemand die VDL veroordeelt. Beoordelen is niet hetzelfde.

Raar is ook dat die journalisten meteen op een zijpadje geplaatst worden. Rijkt de arm van de sossen dan blijkbaar toch ietjse verder dan u denkt ?

Laatst gewijzigd door stuyckp : 22 mei 2012 om 22:19.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 22:29   #137
Smurphette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Wat een wartaal. Het is het de plicht van journalisten om dit soort zaken uit te spitten. Dat hoort ook zo in een democratie. Als dusdanig kan de burger op een verstandige manier een mening vormen en hopelijk even verstandig een stem geven.
Als ik uw reactie zo lees, heb ik de indruk dat u eerder uw hoofd in het zand steekt.
Dat laat me altijd terugdenken aan reacties van kiezers van Guy Coeme toen die gevallen was. Ze konden het echt niet geloven dat die corrupt was. U bent net zo.
Dat is niet waar. Ik kan best geloven dat VDL aan belangenvermenging heeft gedaan, net als zoveel andere politici doen of zouden doen. BDW zou bijv het slaafje van VOKA zijn, enz...
Maar is het nodig om er een heel boek aan worden gewijd? Met naast belangenvermenging noch een hoop insinuaties en in feite allemaal niet bewezen "voorvallen"? Ik ben als burger dus niet helemaal onder de indruk. En al helemaal niet van het feit dat anderen onschuldig zouden zijn.
Smurphette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 22:30   #138
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Verlicht ons. Wat weten deze mensen in Oostende dat wij niet mogen weten !
Als zelfs Oostendse partijgenoten hem al vergelijken met Hitler.......
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 22:31   #139
Smurphette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
interessante thesis freya
Dat je me freya blijft noemen, zal ik maar als een compliment zien. Zelf zou ik nooit zo'n slimme en invloedrijke politica kunnen zijn.
Smurphette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 23:45   #140
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bwah ja, ik ben snel tevreden.
jup, zo blijkt.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be