![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Durft ge? | |||
1. Ik droom, maar zou bijlange niet durven. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,00% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,00% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,00% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
5. Ik ben stilaan aan't plannen. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 16,00% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 8,00% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 8,00% |
8 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
9 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
10. Ik heb al gedurfd. Alles is veranderd. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 56,00% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik volg gewoon jouw coprofiele toewerpselen op de forumgeur. Zoudt ge niet eens radicaal jouw forumleven omgooiene? ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 25 mei 2012 om 10:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De 15 dingen die je moet opgeven om gelukkig te worden: 1. Altijd gelijk willen hebben Kan je de gedachte dat je het bij het verkeerde eind hebt niet verdragen? Blijf je aandringen op je gelijk, zelfs wanneer er belangrijke relaties op het spel staan? Het is al die moeite niet waard. Vraag jezelf af: “Wat is beter? Mijn gelijk halen, of de vriendschap behouden?” 2. Drang naar controle Wees geen controlefreak en wees bereid om je drang naar controle over situaties en mensen op te geven. Laat anderen toe te zijn wie ze zijn en je voelt je direct veel beter. 3. Beschuldigingen Neem verantwoordelijkheid voor je eigen leven en stop met anderen de schuld te geven. 4. Negativiteit Raak niet verstrikt in een negatieve spiraal. Geloof in jezelf, geef jezelf kansen en denk niet altijd het slechtste over jezelf. 5. Leg jezelf geen limieten op Stop met jezelf limieten op te leggen over wat je kan en niet kan bereiken. Spreid je vleugels en vlieg zo hoog als je kan, zonder op voorhand aan je plafond te denken. 6. Klagen Klaag niet over alles en iedereen. Niets of niemand kan je ongelukkig maken als je dat zelf niet toelaat. Laat het niet toe en wees positief. 7. Kritiek Stop met voortdurend anderen te bekritiseren. Alle mensen zijn uniek, maar tegelijkertijd hetzelfde. We willen allemaal gelukkig worden, liefhebben en geliefd worden. Kritiek is geheel overbodig. 8. Indruk maken Probeer niet zo hard iemand te zijn die je niet bent, want zo maak je echt geen indruk. Integendeel, anderen voelen zich aangetrokken tot jou wanneer je net alle maskers afwerpt en de echte ‘jij’ onthuld wordt. 9. Verzet tegen verandering Verandering is goed en is het enige wat je van A naar B kan brengen. Je verzetten tegen verandering is dan ook het slechtste dat je kan doen. 10. Etiketten Stop met een etiket te plakken op alles en iedereen die anders is dan jij. Je verstand werkt enkel als het open staat voor nieuwe dingen. 11. Angst Angst is een illusie. Angst bestaat niet echt – jij bent degene die het creëert. 12. Excuusjes Stop met jezelf en andere smoesjes wijs te maken. In 99.9% van de gevallen zijn ze niet echt en verdoezelen ze de waarheid. 13. Het verleden Het verleden loslaten is niet vanzelfsprekend, vooral wanneer het verleden zo mooi lijkt in vergelijking met het heden, en je bang bent van de toekomst. Maar het heden is alles wat je hebt. Stop met in het verleden te leven en leef in het hier en nu in alles wat je doet, met een oog op de toekomst. Enkel zo kan je genieten van het leven. 14. Banden Leer loslaten. Geef niet op waar je van houdt, maar laat de zaken los die je onbewust aan banden leggen en je begrenzen in wat je kan en niet kan bereiken. 15. Leven naar de verwachtingen van anderen Je leven is van jou en van jou alleen. Te veel mensen leven alsof hun leven anderen toebehoort. Ze leven naar de waarden, normen en het verwachtingspatroon van hun ouders, vrienden, vijanden, leraars, overheid en media. Maar jij niet, jij moet luisteren naar wat je innerlijke stem zegt. Je moet ontdekken wat je gelukkig maakt en dat ten allen koste nastreven. Je hebt maar één leven. Gebruik het om te doen wat jij, en niet anderen, belangrijk vindt.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat van uw culinaire dada kennen we ondertussen reeds. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Stadhuiswoorden zijn zeer ergerlijk
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een stadhuiswoord? Wat is dat nu weer voor een beest?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() @ Txiki
Ik las daar in een flits 1 0f 2 puntjes die er echt toe doen |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Vragen aan superstaafman
Hij heeft trouwens gelijk dat ik hou van zijn strontstrooisels. Laatst gewijzigd door eno2 : 25 mei 2012 om 10:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een stadhuiswoord is een 'geleerd' woord ter vervanging van de courante term.
Bijvoorbeeld zoals Eno2 zijn liefhebberij liever coprofagie noemt, in plaats van gewoon 'stront vreten'
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah zo. Zoals stadhuiswoord een stadhuiswoord is voor moeilijke woorden?
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een stadhuiswoord gebruik je om dik te doen, je geleerder voor te doen dan je bent, of om 'hooggeplaatsten' (die het stadhuis bevolken) te imiteren en belangrijk te lijken. Het is dus eerder een woord door het proletariaat gebruikt zoals in: "Lupt schoijten, me aal a statooiswoerden!" (om enigszins in eno2's interessesfeer te blijven)
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus in de week wilt ge mijn vensters niet komen in-olieën?
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn tijd voor stadhuiswoorden zal zeer beperkt worden. Laatst gewijzigd door eno2 : 25 mei 2012 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Okay, maar als succes uitblijft, start dan geen wereldoorlog zoals uw illustere rolmodel en voorganger....
![]()
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() Succes welk succes? Ik heb mijn vorming moeten opgeven na twee jaar uit geldgebrek. Ik moet zeker nog een jaar of drie dag in dag uit werken om een niveau en een stijl te bereiken. Ik heb 12 jaar stilgelegen. Maar nu jij mijn pensioen betaalt, kan ik resumeren met mijn oeuvre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Eventueel' succes.
Citaat:
Zeg wel: "Mijn leraar weende bittere tranen, toen ik wegens geldgebrek mijn studie moest onderbreken" Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik permitteer me een heel goeie fiscalist, die er via sublieme belastingtechnische foefjes voor zorgt, dat ik niet al té veel moet afdragen voor allerhande profitariaat. Liever een werkende expert iets gunnen, dan een experte hangmatter de mond openhouden. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik persoonlijk zou er niet om malen om ergens (zuid-frankrijk, de californische woestijn, alaska,...) met zeer beperkte middelen een halveling kluizenaarsbestaan te gaan leiden maar twee tienerachtige kinderen weerhouden me ervan.
Gelukkig houd ik zoveel van die twee bengels dat ik er mijn dromen graag voor opzij zet. Tussen haakjes; (mijn vrouw zie ik ook graag hoor) Niet dat ik het mezelf toewens maar eenmaal de bengels het huis uit zijn en zich een beetje in het leven genesteld hebben zie ik ons (ik en mijn halve trouwboek) nog alles verkopen en 'er op uit trekken'. We zien wel. Het dringt niet.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 25 mei 2012 om 15:52. |
![]() |
![]() |