Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Durft ge?
1. Ik droom, maar zou bijlange niet durven. 1 4,00%
2 1 4,00%
3 1 4,00%
4 0 0%
5. Ik ben stilaan aan't plannen. 4 16,00%
6 2 8,00%
7 2 8,00%
8 0 0%
9 0 0%
10. Ik heb al gedurfd. Alles is veranderd. 14 56,00%
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2012, 10:41   #121
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Hazoo, da's uw dada.
Bewaart uw vooraad zo een beetje schappelijk in die amforen?

Ik volg gewoon jouw coprofiele toewerpselen op de forumgeur.
Zoudt ge niet eens radicaal jouw forumleven omgooiene?

Laatst gewijzigd door eno2 : 25 mei 2012 om 10:42.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2012, 10:45   #122
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
7.

Van zodra ik mijn diploma's heb, denk ik dat ik België echt achter me laat.

Moest ik door één of andere omstandigheid toch in België blijven, zal ik minstens op 250km van thuis wonen. Maar die kans is allicht klein. Ik vind het daar niet interessant meer.
Gij zou beter ne keer mee op café gaan.

De 15 dingen die je moet opgeven om gelukkig te worden:

1. Altijd gelijk willen hebben

Kan je de gedachte dat je het bij het verkeerde eind hebt niet verdragen? Blijf je aandringen op je gelijk, zelfs wanneer er belangrijke relaties op het spel staan?
Het is al die moeite niet waard. Vraag jezelf af: “Wat is beter? Mijn gelijk halen, of de vriendschap behouden?”

2. Drang naar controle

Wees geen controlefreak en wees bereid om je drang naar controle over situaties en mensen op te geven. Laat anderen toe te zijn wie ze zijn en je voelt je direct veel beter.

3. Beschuldigingen

Neem verantwoordelijkheid voor je eigen leven en stop met anderen de schuld te geven.

4. Negativiteit

Raak niet verstrikt in een negatieve spiraal. Geloof in jezelf, geef jezelf kansen en denk niet altijd het slechtste over jezelf.

5. Leg jezelf geen limieten op

Stop met jezelf limieten op te leggen over wat je kan en niet kan bereiken. Spreid je vleugels en vlieg zo hoog als je kan, zonder op voorhand aan je plafond te denken.

6. Klagen

Klaag niet over alles en iedereen. Niets of niemand kan je ongelukkig maken als je dat zelf niet toelaat. Laat het niet toe en wees positief.

7. Kritiek

Stop met voortdurend anderen te bekritiseren. Alle mensen zijn uniek, maar tegelijkertijd hetzelfde. We willen allemaal gelukkig worden, liefhebben en geliefd worden. Kritiek is geheel overbodig.

8. Indruk maken

Probeer niet zo hard iemand te zijn die je niet bent, want zo maak je echt geen indruk. Integendeel, anderen voelen zich aangetrokken tot jou wanneer je net alle maskers afwerpt en de echte ‘jij’ onthuld wordt.

9. Verzet tegen verandering

Verandering is goed en is het enige wat je van A naar B kan brengen. Je verzetten tegen verandering is dan ook het slechtste dat je kan doen.

10. Etiketten

Stop met een etiket te plakken op alles en iedereen die anders is dan jij. Je verstand werkt enkel als het open staat voor nieuwe dingen.

11. Angst

Angst is een illusie. Angst bestaat niet echt – jij bent degene die het creëert.

12. Excuusjes

Stop met jezelf en andere smoesjes wijs te maken. In 99.9% van de gevallen zijn ze niet echt en verdoezelen ze de waarheid.

13. Het verleden

Het verleden loslaten is niet vanzelfsprekend, vooral wanneer het verleden zo mooi lijkt in vergelijking met het heden, en je bang bent van de toekomst.
Maar het heden is alles wat je hebt. Stop met in het verleden te leven en leef in het hier en nu in alles wat je doet, met een oog op de toekomst. Enkel zo kan je genieten van het leven.

14. Banden

Leer loslaten. Geef niet op waar je van houdt, maar laat de zaken los die je onbewust aan banden leggen en je begrenzen in wat je kan en niet kan bereiken.

15. Leven naar de verwachtingen van anderen

Je leven is van jou en van jou alleen. Te veel mensen leven alsof hun leven anderen toebehoort. Ze leven naar de waarden, normen en het verwachtingspatroon van hun ouders, vrienden, vijanden, leraars, overheid en media.
Maar jij niet, jij moet luisteren naar wat je innerlijke stem zegt. Je moet ontdekken wat je gelukkig maakt en dat ten allen koste nastreven. Je hebt maar één leven. Gebruik het om te doen wat jij, en niet anderen, belangrijk vindt.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2012, 10:46   #123
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik volg gewoon jouw coprofiele toewerpselen op de forumgeur.
Google voor 'toewerpselen' en 'forumgeur' ook eens een stadhuiswoord op.
Dat van uw culinaire dada kennen we ondertussen reeds.

Citaat:
Zoudt ge niet eens radicaal jouw forumleven omgooiene?
Misschien wel...
Oud 25 mei 2012, 10:54   #124
eno2
Banneling

Standaard

Stadhuiswoorden zijn zeer ergerlijk
Oud 25 mei 2012, 10:54   #125
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Een stadhuiswoord? Wat is dat nu weer voor een beest?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 25 mei 2012, 10:57   #126
eno2
Banneling

Standaard

@ Txiki

Ik las daar in een flits 1 0f 2 puntjes die er echt toe doen
Oud 25 mei 2012, 10:57   #127
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Vragen aan superstaafman

Hij heeft trouwens gelijk dat ik hou van zijn strontstrooisels.

Laatst gewijzigd door eno2 : 25 mei 2012 om 10:58.
Oud 25 mei 2012, 11:00   #128
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij zou beter ne keer mee op café gaan.

De 15 dingen die je moet opgeven om gelukkig te worden:

1. Altijd gelijk willen hebben

Kan je de gedachte dat je het bij het verkeerde eind hebt niet verdragen? Blijf je aandringen op je gelijk, zelfs wanneer er belangrijke relaties op het spel staan?
Het is al die moeite niet waard. Vraag jezelf af: “Wat is beter? Mijn gelijk halen, of de vriendschap behouden?”

2. Drang naar controle

Wees geen controlefreak en wees bereid om je drang naar controle over situaties en mensen op te geven. Laat anderen toe te zijn wie ze zijn en je voelt je direct veel beter.

3. Beschuldigingen

Neem verantwoordelijkheid voor je eigen leven en stop met anderen de schuld te geven.

4. Negativiteit

Raak niet verstrikt in een negatieve spiraal. Geloof in jezelf, geef jezelf kansen en denk niet altijd het slechtste over jezelf.

5. Leg jezelf geen limieten op

Stop met jezelf limieten op te leggen over wat je kan en niet kan bereiken. Spreid je vleugels en vlieg zo hoog als je kan, zonder op voorhand aan je plafond te denken.

6. Klagen

Klaag niet over alles en iedereen. Niets of niemand kan je ongelukkig maken als je dat zelf niet toelaat. Laat het niet toe en wees positief.

7. Kritiek

Stop met voortdurend anderen te bekritiseren. Alle mensen zijn uniek, maar tegelijkertijd hetzelfde. We willen allemaal gelukkig worden, liefhebben en geliefd worden. Kritiek is geheel overbodig.

8. Indruk maken

Probeer niet zo hard iemand te zijn die je niet bent, want zo maak je echt geen indruk. Integendeel, anderen voelen zich aangetrokken tot jou wanneer je net alle maskers afwerpt en de echte ‘jij’ onthuld wordt.

9. Verzet tegen verandering

Verandering is goed en is het enige wat je van A naar B kan brengen. Je verzetten tegen verandering is dan ook het slechtste dat je kan doen.

10. Etiketten

Stop met een etiket te plakken op alles en iedereen die anders is dan jij. Je verstand werkt enkel als het open staat voor nieuwe dingen.

11. Angst

Angst is een illusie. Angst bestaat niet echt – jij bent degene die het creëert.

12. Excuusjes

Stop met jezelf en andere smoesjes wijs te maken. In 99.9% van de gevallen zijn ze niet echt en verdoezelen ze de waarheid.

13. Het verleden

Het verleden loslaten is niet vanzelfsprekend, vooral wanneer het verleden zo mooi lijkt in vergelijking met het heden, en je bang bent van de toekomst.
Maar het heden is alles wat je hebt. Stop met in het verleden te leven en leef in het hier en nu in alles wat je doet, met een oog op de toekomst. Enkel zo kan je genieten van het leven.

14. Banden

Leer loslaten. Geef niet op waar je van houdt, maar laat de zaken los die je onbewust aan banden leggen en je begrenzen in wat je kan en niet kan bereiken.

15. Leven naar de verwachtingen van anderen

Je leven is van jou en van jou alleen. Te veel mensen leven alsof hun leven anderen toebehoort. Ze leven naar de waarden, normen en het verwachtingspatroon van hun ouders, vrienden, vijanden, leraars, overheid en media.
Maar jij niet, jij moet luisteren naar wat je innerlijke stem zegt. Je moet ontdekken wat je gelukkig maakt en dat ten allen koste nastreven. Je hebt maar één leven. Gebruik het om te doen wat jij, en niet anderen, belangrijk vindt.
Wanneer komt de sequel?
Oud 25 mei 2012, 11:07   #129
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een stadhuiswoord is een 'geleerd' woord ter vervanging van de courante term.
Bijvoorbeeld zoals Eno2 zijn liefhebberij liever coprofagie noemt, in plaats van gewoon 'stront vreten'
Oud 25 mei 2012, 11:26   #130
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bijvoorbeeld zoals Eno2 zijn liefhebberij liever coprofagie noemt, in plaats van gewoon 'stront vreten'
Ah zo. Zoals stadhuiswoord een stadhuiswoord is voor moeilijke woorden?
Oud 25 mei 2012, 12:15   #131
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet echt.

Een stadhuiswoord gebruik je om dik te doen, je geleerder voor te doen dan je bent, of om 'hooggeplaatsten' (die het stadhuis bevolken) te imiteren en belangrijk te lijken.

Het is dus eerder een woord door het proletariaat gebruikt zoals in: "Lupt schoijten, me aal a statooiswoerden!" (om enigszins in eno2's interessesfeer te blijven)
Oud 25 mei 2012, 12:21   #132
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
DE stront die door superstaaf geproduceerd wordt ter mijner attentie beantwoord ik graag met stadhuiswoorden om op mijn beurt een beetje op zijn zenuwen te werken.
Oud 25 mei 2012, 12:25   #133
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet echt.

Een stadhuiswoord gebruik je om dik te doen, je geleerder voor te doen dan je bent, of om 'hooggeplaatsten' (die het stadhuis bevolken) te imiteren en belangrijk te lijken.

Het is dus eerder een woord door het proletariaat gebruikt zoals in: "Lupt schoijten, me aal a statooiswoerden!" (om enigszins in eno2's interessesfeer te blijven)
Mijn tinterssesfeer is heel breed. Ik ben zondagsschilder, strontzanger, amfoorceramist, poëet, grootmeester Zen, en bachelor in de Culturele wetenschappen aan de open universiteit Nederland, en van vorming industrieel ingenieur. Wie de obscure Superstaaf is, valt alleen te merken aan zijn bagger.
Oud 25 mei 2012, 12:29   #134
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou je echt gelukkiger zijn als ik je stront niet vrat? Je zegt het maar
Oud 25 mei 2012, 12:33   #135
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben zondagsschilder,
Dus in de week wilt ge mijn vensters niet komen in-olieën?
Oud 25 mei 2012, 12:34   #136
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus in de week wilt ge mijn vensters niet komen in-olieën?
Ik ga in de week ook terug beginnen schilderen.
Mijn tijd voor stadhuiswoorden zal zeer beperkt worden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 25 mei 2012 om 12:35.
Oud 25 mei 2012, 12:37   #137
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga in de week ook terug beginnen schilderen.
Okay, maar als succes uitblijft, start dan geen wereldoorlog zoals uw illustere rolmodel en voorganger....

Oud 25 mei 2012, 12:41   #138
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Okay, maar als succes uitblijft, start dan geen wereldoorlog zoals uw illustere rolmodel en voorganger....

Succes welk succes? Ik heb mijn vorming moeten opgeven na twee jaar uit geldgebrek. Ik moet zeker nog een jaar of drie dag in dag uit werken om een niveau en een stijl te bereiken. Ik heb 12 jaar stilgelegen. Maar nu jij mijn pensioen betaalt, kan ik resumeren met mijn oeuvre.
Oud 25 mei 2012, 15:37   #139
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Succes welk succes?
'Eventueel' succes.

Citaat:
Ik heb mijn vorming moeten opgeven na twee jaar uit geldgebrek.
Zeg niet : "Ik werd uit de kunstacademie geflikkerd"
Zeg wel: "Mijn leraar weende bittere tranen, toen ik wegens geldgebrek mijn studie moest onderbreken"

Citaat:
Ik moet zeker nog een jaar of drie dag in dag uit werken om een niveau en een stijl te bereiken.
Voorwaar geen gemakkelijke opgaaf voor personen behorende tot een bepaalde bevolkingsgroep...

Citaat:
Ik heb 12 jaar stilgelegen.
Gelukkig zeg je het zelf, anders kreeg ik weer het verwijt je persoonlijk aan te vallen.

Citaat:
Maar nu jij mijn pensioen betaalt, kan ik resumeren met mijn oeuvre.
Het valt mee.
Ik permitteer me een heel goeie fiscalist, die er via sublieme belastingtechnische foefjes voor zorgt, dat ik niet al té veel moet afdragen voor allerhande profitariaat.
Liever een werkende expert iets gunnen, dan een experte hangmatter de mond openhouden.
Oud 25 mei 2012, 15:51   #140
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Ik persoonlijk zou er niet om malen om ergens (zuid-frankrijk, de californische woestijn, alaska,...) met zeer beperkte middelen een halveling kluizenaarsbestaan te gaan leiden maar twee tienerachtige kinderen weerhouden me ervan.

Gelukkig houd ik zoveel van die twee bengels dat ik er mijn dromen graag voor opzij zet.
Tussen haakjes; (mijn vrouw zie ik ook graag hoor)

Niet dat ik het mezelf toewens maar eenmaal de bengels het huis uit zijn en zich een beetje in het leven genesteld hebben zie ik ons (ik en mijn halve trouwboek) nog alles verkopen en 'er op uit trekken'.

We zien wel. Het dringt niet.

Laatst gewijzigd door BigF : 25 mei 2012 om 15:52.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be