![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gelukkig heb ik iets meer methodische twijfel in mij, dus ik had graag cijfertjes gezien. Want zelfs aan een zonnepaneel dat ik zie, kan ik niet ruiken of het €450 vangt per kWh of €230. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Mooie zaak!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als men dan toch wil dat wij bijdragen dan vind ik niet dat wij moeten bijdragen voor bijvoorbeeld het onderhoud van electriciteitscentrales en de hoogspanningslijnen/transformatoren daar naar toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Kan me niet schelen wie. Die stroom die terug gaat die ik niet opgebruik, wordt door iemand anders gebruikt die geen panelen heeft en wordt door zijn individuele electriciteitsleverancier afgerekend. Als je dat nog niet weet, wat kom je hier dan lullen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat betreft de meter : kan zijn dat ik hen toegang moet verlenen, maar ze hebben dan wel onmiddellijk een advocaat op hun dak wegens schending van de privacy. Gegarandeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ten eerste: de elektriciteit die je van het net haalt, is niet per se door je energieleverancier erop gezet. Het kan zijn dat de elektronen die door je draad vloeien van Ecopower komen terwijl je zelf een contract met Essent hebt, of in uw situatie: van een zonnepaneelbezitter. Ten tweede: wat doet die leverancier wel? Energie op het net zetten. Zogezegd, want kleine bedrijfjes kopen vaak aan van de grote jongens. En d�*t betaal je eigenlijk: dat de hoeveelheid energie die je nodig hebt, op het net wordt gezet. Jouw elektriciteit die je teveel hebt, wordt ook op het net gezet en je krijgt subsidie van de overheid meer nog dan de marktprijs. Dus niet klagen. Oh en nog iets: uw agressieve toon is geen compensatie voor uw gebrek aan kennis van zaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Soortelijk gewicht diesel : ca. 0,84 gr/l. Dus per kWh gebruik je ca 0.3 liter. 0.3 liter kost ca 0.3 X 0.9 = 0.27 € per kWh. En dan heb je inderdaad afschrijving. Een goede tweedehands met enkele duizenden draaiuren heb je al makkelijk voor ca. € 2500. Dit gaat gemakkelijk 8 �* 10.000 draaiuren mee. Met automatische start/stop, hoef je dit niet te laten draaien wanneer je zonnepanelen werken. En als je echt zou willen, kan je wat koolzaadolie kopen, veresteren en dat in je generator kappen. Het verschil is dus niet zo groot als je wel zou denken. Laatst gewijzigd door Stingray : 31 mei 2012 om 08:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() Reken er maar op.
Maar misschien dat meneer een reden ziet waarom dit geen inbreuk zou zijn ? Laatst gewijzigd door Stingray : 31 mei 2012 om 08:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze hebben er dus wel degelijk een voordeel bij. Trouwens : if you can't stand the heat stay out of the kitchen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://www.vreg.be/sites/default/fil...echnologie.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() Dit terzijde : de productie van stroom kan ook via een andere manier dan via generator en gewoon met gas.
http://www.mnn.com/earth-matters/ene...l-for-the-home |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hetgeen voor wrevel zorgt is minder het hebben van zonnepanelen. Maar wel de, allerlei subsidies en belastingsaftrekken in rekening gebracht, de abnormaal hoge, gegarandeerde vergoeding waarop de bezitters van zonnepanelen kunnen rekenen. Weze het dan misschien een beetje de boemerang die terugkomt. Een mediacampagne tegen de hoge kwhtarieven, met Electrabel als grote schuldenaar. En blijkt daarna dat de subsidies aan zonnepaneelbezitters hiervan eigenlijk de grote oorzaak zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Zonnepaneelbezitters vertegenwoordigen maar een fractie van het geheel. http://www.vreg.be/sites/default/fil...rtificaten.doc |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nog een beetje en ze moeten een zichtbare zilverkleurige ster op hun kleding dragen. Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 31 mei 2012 om 09:54. |
|
![]() |
![]() |