![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Waarop bespaart u het liefst? | |||
Onderwijs - we ruïneren de toekomst van onze kinderen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,08% |
Gezondheidszorg - we ruïneren de toekomst van onze gezondheid |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,08% |
Energiesubsidies voor grote bedrijven |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,12% |
Fiscale fraude - we verhogen de rechtvaardigheid |
![]() ![]() ![]() |
11 | 22,45% |
Sociale uitkeringen - we verlagen de rechtvaardigheid |
![]() ![]() ![]() |
9 | 18,37% |
Mijn pensioen - ik pleeg wel op tijd zelfmoord, dus heb het niet nodig |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,16% |
Sport, ontwikkelingssamenwerking, cultuur - en al die andere rommel |
![]() ![]() ![]() |
11 | 22,45% |
Andere posten |
![]() ![]() ![]() |
7 | 14,29% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() Volgens adam smith houden de profiteurs en de egoïsten het systeem draaiende zodat iedereen kan meeprofiteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben Twintig jaar veggie , daarvan "slechts" zes jaar in de zwarte armoede EVA is een echt ethisch veggie alternatief Citaat:
Ah ok als jouw huur 20000€ bedraagt ofte 100%, dan kan je natuurlijk ruim eten en leven met de overige 5000€ ofte 25%, samen 125% ofte je inkomen. Als mijn huur 16000 BF bedraagt, dan hou ik 4000bf over om te leven van de 20000bf inkomen, zoals dat toen was. Tsjuus Laatst gewijzigd door eno2 : 27 mei 2012 om 10:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Toch wel iedereen heeft recht een menswaardig bestaan. Sommige mensen hebben daar hulp bij nodig zoals invalide, zieken en oudere mensen en daarvoor is sociaal systeem goed. Niet iedereen die van een uitkering leeft is ne profiteur. Ik ben zelfs voor een beter sociaal systeem voor zelfstandigen.
Links en Vlaams Laatst gewijzigd door De rechtvaardige rechter : 27 mei 2012 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Nee, alleen voor het egoïstisch gedrag van de superprofiteurs. Aangezien die verondersteld waren kruimels te laten vallen her en der. Maar we hebben nu moderne superprofiteurs die al de kruimels ook opslokken
Laatst gewijzigd door eno2 : 27 mei 2012 om 10:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op dit soort baantjes bezuinig ik het liefst:
http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=13 http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=19 En onderwijs door de overheid laten "organiseren", is natuurlijk weggegooid geld, maar dat heb ik elders al gezegd. De allergrootste besparing zou bestaan in het openen van een vrije markt voor valuta's, zodat we de euro kunnen dumpen als buurman Jan, brother Paul of Seet WC een waardevoller munt op de markt brengt.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Europees Commissaris
|
![]() Eigenlijk wel. Adam Smith was voorstander van publiek onderwijs omdat de division of labour zou leidden tot grote massa's die monotoon zieldodend werk doen, volgens hem. Dus het was nodig dat mensen zich intellectueel bleven oefenen
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() Dat noem ik dus de superprofiteurs die superprofiteren van speculatie waardoor volgens adam smith iedereen rijk wordt, de rijkdom van de naties....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() Adam Smith ging uit van ethisch gedrag met de winsten, hij was een ethicus
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Europees Commissaris
|
![]() De Staat kan geld uitgeven dat ze niet heeft en dat dan op de bevolking verhalen. De Staat is spilzuchtig en niet erg goed in het opereren van kapitaal, maar ze monopoliseert het wel door wettelijke macht.
![]() |
#134 |
Parlementslid
|
![]() Kan er niet bespaart worden op de EU. Kost handenvol geld en wat krijg je er als burger voor in de plaats?
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 27 mei 2012 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
... maar belastingen worden niet in een pot gestoken om nooit meer uitgegeven te worden. Het verschil tussen zwart geld en wit geld is niet dat zwart geld meer kan rondgaan. Het verschil is dat diegenen die de deal sluiten het geld zélf kunnen laten rondgaan, dat het volledig plutocratisch rondgaat, niet democratisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kun je eens proberen zo in de toekomst te leven ipv theorien van uit een precomputertijdperk, en préchinatijdperk toe te passen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een zeer bekend voorbeeld van de Staat die inefficiënt werkt, maar via moratorium de vrije markt toegang ontzegt tot bepaald kapitaal: Lysander Spooner die in de 19de eeuw uit protest een postbedrijf oprichtte inde VS
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 27 mei 2012 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |