Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2012, 09:42   #121
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Sommigen kunnen gewoonweg niet verlost worden omdat ze niet gedoopt kunnen worden.

Immers: "Jezus antwoordde: ‘Waarachtig, ik verzeker u: niemand kan het koninkrijk van God binnengaan, tenzij hij geboren wordt uit water en geest."
- Johannes 3 : 5
Over dat eerste: de Kerk heeft zich nooit sluitend dogmatisch uitgelaten over het heil van de niet-gedoopten. In Zijn soevereiniteit zal God oordelen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 09:43   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sinds Thomas van Acquino doet ze dat wel. Indien ze dat niet geprobeerd had zou ik er niets tegen hebben.
Neen, ze doet dat niet. En al zeker niet "sinds" Thomas van Aquino. De scholastiek bestaat trouwens al eerder dan deze grote meester.

In deze raad ik aan eens de paragrafen te lezen die Thomas van Aquino in zijn Summa wijdt aan de relatie tussen geloof en rede.
Oud 2 juni 2012, 09:44   #123
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Over dat eerste: de Kerk heeft zich nooit sluitend dogmatisch uitgelaten over het heil van de niet-gedoopten. In Zijn soevereiniteit zal God oordelen.
Maar volgens Johannes deed Christus dit wel.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 09:44   #124
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Er is een fundamenteel verschil tussen beide boeken: de bijbel is een verzameling van een hele reeks boeken van heel verschillende aard en draagwijdte, en wordt door de christenen als geïnspireerde maar toch menselijke neerslag gezien van Gods handelen in de menselijke geschiedenis. Er zit dus een evolutief karakter in.

De koran wordt door de moslims beschouwd als het eeuwige woord van of bij Allah. Het bestond al van alle eeuwigheid en werd als defintief sluitstuk aan Mohammed "neergezonden". Niets historisch of evolutief. Ieder woord is van Allah en Allah spreekt schijnbaar alleen Arabisch. Vandaar dat de koran enkel bestaat in het Arabisch. Vertaling van de koran worden door de moslims niet als "de" koran gezien, maar slechts als benaderingen van de koran.
Volgens de Islam bevat de Bijbel, de Evangelie en de Thora een "deel van de waarheid", maar door de eeuwen heen, werden deze boeken bezoedeld en gewijzigd door mensenhanden, wat zich resulteerde in een groot aantal tegenstrijdigheden, en tal van andere zaken, dit resulteerde ook in een ronduit vervormde en scheve godsdienst beleving, en die de Europeanen opzadelde met een enorme trauma vanwege de Donkere Middelleewen en de manier waarop het Christendom tekeerging is ongezien, de Romeinen hebben het Christendom zodanig gewijzigd en hebben een Paus aangesteld die zwaar misbruik maakte van zijn macht,

Allah spreekt niet enkel schijnbaar Arabisch, Allah verstaat elke taal,

De Koran werd in het Arabisch nedergezonden omdat in het Arabisch Schiereiland, had je een grote bewondering voor "poezie en dichtvorm", er werden wedstrijden gehouden over poezie en dichtvorm, verder nog hadden de Arabieren geen "godsdienst, geen beschaving, geen land" het waren gewoon nomaden zonder "baggage" zonder enige complexen, het waren simpele "leeghoofden"

Hierdoor konden ze de Islam beter absorberen, terwijl indien de Koran zou nedergezonden zijn in Europa of in Byzantium of Perzie of China, dit zijn allen landen met een grote beschavingspeil, en door hun beschavingspeil zouden zij weigerachtig staan hiertegenover vanwege de baggage die ze hebben opgebouwd door de eeuwen heen en ze zouden zich zelfs arrogant opstellen tegenover een nieuwe godsdienst een nieuwe beschaving vanwege de al bestaande beschavingen

Het Arabisch is ook een zeer unieke taal dat zeer gedetailleerde beschrijvingen kan geven van zaken en situaties, het Arabisch is ook een zeer duidelijke taal maar dat wil niet zeggen dat Arabieren beter zijn dan niet-Arabieren
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 09:45   #125
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen, ze doet dat niet. En al zeker niet "sinds" Thomas van Aquino. De scholastiek bestaat trouwens al eerder dan deze grote meester.

In deze raad ik aan eens de paragrafen te lezen die Thomas van Aquino in zijn Summa wijdt aan de relatie tussen geloof en rede.
Ik bedoel hier niet dat ze zich uitsluitend beroept op de rede maar dat ze beweert dat het evengoed met de rede kan.

Edit: Allez, grotendeels in ieder geval.

-H. Marcuse

Laatst gewijzigd door Munglik : 2 juni 2012 om 09:48.
Oud 2 juni 2012, 09:45   #126
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Hoewel ik tegen de wet ben, ben ik verplicht deze wet te respecteren,

maar wat mij dwarszit is de manier waarop men deze vrouw aangepakt heeft en volgens mijn mening vind ik dat er andere prioritaire zaken zijn

Gewoon alles cijfermatig bekijken: Neem de cijfers van het aantal moorden en aantal diefstallen en zet ze naast de cijfers van het aantal vrouwen dat een "niqaab" draagt, je zal tot een luttele 200 komen
Als de politie door de stad loopt en iemand in nikaab ziet, hoort ze op te treden. Dat is nu eenmaal de taak van de politie. Als er evenwel op hetzelfde ogenblik iemand wordt aangevallen op straat, zal de politie wel haar prioriteiten stellen en dus eerst de agressie aanpakken.
Oud 2 juni 2012, 09:47   #127
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens de Islam bevat de Bijbel, de Evangelie en de Thora een "deel van de waarheid", maar door de eeuwen heen, werden deze boeken bezoedeld en gewijzigd door mensenhanden, wat zich resulteerde in een groot aantal tegenstrijdigheden, en tal van andere zaken, dit resulteerde ook in een ronduit vervormde en scheve godsdienst beleving, en die de Europeanen opzadelde met een enorme trauma vanwege de Donkere Middelleewen en de manier waarop het Christendom tekeerging is ongezien, de Romeinen hebben het Christendom zodanig gewijzigd en hebben een Paus aangesteld die zwaar misbruik maakte van zijn macht,
de baggage die ze hebben opgebouwd door de eeuwen heen en ze zouden zich zelfs arrogant opstellen tegenover een nieuwe godsdienst een nieuwe beschaving vanwege de al bestaande beschavingen
Volgens de islam. Als christen verwerp ik dergelijke zaken en affirmeer met kracht de waarheid van de evangelische en bijbelse geschriften.

De middeleeuwen waren trouwens niet "donker". U hoort dringend eens een boek te lezen van de twee grote mediëvisten van onze tijd, Duby en Pernout. Twee grote monumenten die het met een dergelijke beeld van de middeleeuwen fundamenteel oneens zijn.

Tegenstrijdigheden? Welke dan wel?
Oud 2 juni 2012, 09:48   #128
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik bedoel hier niet dat ze zich uitsluitend beroept op de rede maar dat ze beweert dat het evengoed met de rede kan.
Wat kan met de rede alleen?
Oud 2 juni 2012, 09:49   #129
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allah spreekt niet enkel schijnbaar Arabisch, Allah verstaat elke taal,
Schijnbaar niet, want de salaat kan alleen in het Arabisch uitgevoerd worden. Wie die gebeden in een andere taal uitvoert, voldoet niet aan een van de fundamentele pijlers van de islam.
Oud 2 juni 2012, 09:50   #130
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat kan met de rede alleen?
Komen tot een geloof in God.

-H. Marcuse
Oud 2 juni 2012, 09:50   #131
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Arabisch is ook een zeer unieke taal dat zeer gedetailleerde beschrijvingen kan geven van zaken en situaties, het Arabisch is ook een zeer ddelijke taal maar dat wil niet zeggen dat Arabieren beter zijn dan niet-Arabieren
Het Arabisch is niet meer of minder uniek dan enig andere taal.
Oud 2 juni 2012, 09:51   #132
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat mensen toch eens hun godsdienst belijden, laat mensen kiezen welke kleding zij willen dragen, stop daar eens mee !!
In principe ga ik hiermee akkoord, maar:

ik verkies in een maatschappij te leven waar godsdienst niet te ostentatief op de voorgrond treedt in het publiek;
ik verkies in een maatschappij te leven waar geen vrouwen rondlopen die slechts door een klein spleetje de rest van de wereld kunnen zien;

en daarom sta ik achter die wet die verbiedt dat ge rondloopt gelijk die mevrouw.
En vermits de wet gestemd is, moeten de flikken er tegen optreden.
Prioriteit of niet: komen ze er een tegen, dan moeten ze ze op den boek zwieren; en als ze niet wil meewerken: meepakken naar het commissariaat en de nodige doeken afknippen als 't niet anders gaat.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 09:52   #133
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Komen tot een geloof in God.
Het pad van 'redelijkheid' kan bewandeld worden als onderbouw, maar daar zijn zelfs de protestanten het mee eens.
Oud 2 juni 2012, 09:55   #134
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het Arabisch is niet meer of minder uniek dan enig andere taal.
De Koran is een "poetische wonder"

De Koran beschrijft tal van zaken biedt antwoorden maar wel in poetische vorm

De Profeet Mozes, had een staf, en die staf had goddelijke krachten

In de tijd van de Profeet Mozes werd zeer veel "tovenarij" bedreven, de Profeet Mozes heeft dan zijn staf gebruikt om elke tovenaar versteld te doen staan, en hierdoor had je zeer veel tovenaars van de Farao die zich bekeerd hadden en die de marteling zonder verpinking accepteerden omdat toen de staf die in een slang veranderde de andere slangen opat, dan was dit het grootste bewijs dat de Profeet Mozes (vrede zij met hem) een ware afgezant was van Allah

In de tijd van Jezus (vrede zij met hem), werd zeer veel geneeskunde bedreven, en in functie hiervan heeft Allah een profeet gestuurd die de melaatsen genas, die de doden deed herrijzen, die de zieken op wonderbaarlijke wijze genas, en dit deed de dokters in die tijd versteld staan,

In de tijd van de profeet Mohammed ( vrede zij met hem) werd in de plaats van tovenarij of geneeskunde, toen werd zeer veel poezie bedreven, en toen is de Koran nedergezonden als een "Poetische wonder" die de vele dochters in Arabie versteld deed staan

De Koran bevat tal van hoofdstukken die over bepaalde situaties gaan maar die tegelijk in dichtvorm werden nedergezonden en geen enkel tegenstrijdigheid. Die poezie kan je enkel zien als je het in het Arabisch leest.

Laatst gewijzigd door Moor : 2 juni 2012 om 10:03.
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 09:58   #135
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

god zou eens wat moeten doen aan zijn communicatie;

al die straffe gasten hier blijken er in te lukken om te horen wat god zegt, wilt, bedoelt ... maar daar zit daar weinig lijn in.

Al chance dat god nog nooit iets gezegd heeft, of iets laten weten heeft aan mij.
Maar dat kan nog komen. Liefst via een pb op dit forum natuurlijk.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 10:00   #136
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Ik kan niet wachten op sharia4bachtendekuupe.
Me groensels zien halal want der eet geen zwienebeeste ip gescheetn!
Me wuuf eet ne sluier voor eur muule gedaan want anders stinkt ze teveele noa de look!
Verdomdse, t'is allang tit dat'ut is, goe wete!
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 10:02   #137
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aaah ja?

Kijk hoe Maggie de Block wordt aangepakt? Omdat zij mollig is? En wat is daar dan mis mee? Zij kreeg vanalles over haar heen
Een ware schande inderdaad en ik heb totaal geen respect voor de mensen die meenden iemand met een handicap te moeten uitlachen.

Wat heeft dat met "lustobject" te maken? Vind je Maggie een lustobject?

Citaat:
In de Belgische politiek namelijk het hart van de democratie wordt de vrouw KEIHARD aangepakt, kijk naar de programma van Reyers Laat 24/05/2012

Kijk naar Schauvliege? Hoe zij keihard wordt aangepakt
Vrouwen in de politiek horen op dezelfde manier te worden benaderd als mannen in de politiek. Ik zie geen verschil. Jij blijkbaar wel: jij vind die vrouwen lustobjecten.

Citaat:
Jullie beweren vrouwvriendelijk te zijn maar jullie breken alles af
Wat wordt afgebroken? En waarom moet men tegenover vrouwen vriendelijker zijn? tenzij ze als die "volgzame onderdanige vrouwkes die als lustobject door het leven gaan" worden beschouwd?
Jij ziet dus vrouwelijke politici als lustobjecten?

Citaat:
de opmerkingen die vrouwen krijgen via emails en online zijn ronduit sexistisch en machosistisch.
daarvoor kan je best je eigen "hey hoer" achterban even tot de orde roepen. Gewoonlijk antwoord ik "dat ze me geeneens kunnen permitteren" en dan zie je hun testosterongehalte helemaal tot onder nul dalen, de looserkes!

Citaat:
Wat zitte gij allemaal uit te kramen? Tempelprostituees? Sinds wanneer heb je nu tempels binnen de Islam.?????Is da alles wat je kan gebruiken als argumentatie?
PRE-islam lieverdje. in de Pre-islamitische tijd had men tempelprostitutees. De islam heeft dat gebruik netjes overgenomen.... wat wil je als je je vrouw(en) gaat kopen, en het tijdelijke huwelijk is aanvaard?

Citaat:
Wablieft? Dus Moslimvrouwen houden gedragen zich als koopwaar hahahahaha laat me niet lachen?
Zeg nu niet dat een maagd met belgische papierkes niet meer kost dan een gebruikte slet uit Marokko hé?
Citaat:
Waar wordt prostitutie gelegaliseerd? In Belgie toch?
daar beslissen de prostituees wèl zelf of ze die job willen uitoefenen of niet. Mensensmokkel is daarentegen verboden, mensenhandel ook. Ze zouden er strenger tegen moeten optreden.

Citaat:
Waar worden "vleeskeuringen" gehouden a la miss Belgie en Miss ik weet niet wat? In Belgie toch?
klopt. ook weer uit vrije wil: niemand wordt verplicht om mee te doen.
Enkel in uw islamitische paradijzen koopt men een "vrouw in een zak", hier doet men dat enkel met katten.

Citaat:
Waar worden vrouwen opgezadeld met allerlei complexen en psychologische ziektes vanwege hun uiterlijk? In Belgie toch?
dat zijn dan inderdaad de personen met een laag zelfvertrouwen die zich door de "boekskes" laten beinvloeden. Niet erg slim.

Citaat:
Men beweert op te komen voor de Belgische vrouw, terwijl men de vrouw juist onderdrukt, ik raad je aan om de getuigenissen van Belgische bekeerde vrouwen te lezen
Daarom noemen wij deze suikermoslima's dan ook "achterlijke trezen". Van de Flair en de Dag Allemaal stappen ze regelrecht de moskee in: als ze zich dan maar goed inpakken hoeven ze zich geen zorgen meer te maken over hun vetrolletjes.
Bovendien krijgen ze met hun belgisch paspoort ook nog een zeer mooie prijs voor al die vetrolletjes als ze uitgehuwelijkt worden met een Mohammed uit het Rifgebergte. Is dat niet goed? Ineens van het straat en verlost van alle zever. En nu kunnen ze aan de kweek beginnen....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 juni 2012 om 10:04.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 10:03   #138
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In principe ga ik hiermee akkoord, maar:

ik verkies in een maatschappij te leven waar godsdienst niet te ostentatief op de voorgrond treedt in het publiek;
ik verkies in een maatschappij te leven waar geen vrouwen rondlopen die slechts door een klein spleetje de rest van de wereld kunnen zien;

en daarom sta ik achter die wet die verbiedt dat ge rondloopt gelijk die mevrouw.
En vermits de wet gestemd is, moeten de flikken er tegen optreden.
Prioriteit of niet: komen ze er een tegen, dan moeten ze ze op den boek zwieren; en als ze niet wil meewerken: meepakken naar het commissariaat en de nodige doeken afknippen als 't niet anders gaat.
Eigenlijk gaat de wet niet over het al dan niet ostentatief aanwezig stellen van een godsdienst, maar wel over de herkenbaarheid van een persoon. Ik mag ook niet de hele dag rondlopen met een papieren zak op m'n hoofd.
Oud 2 juni 2012, 10:04   #139
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Koran is een "poetische wonder"
Wonder? Wat is er wonderlijk aan?
Oud 2 juni 2012, 10:06   #140
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Koran bevat tal van hoofdstukken die over bepaalde situaties gaan maar die tegelijk in dichtvorm werden nedergezonden en geen enkel tegenstrijdigheid. Die poezie kan je enkel zien als je het in het Arabisch leest.
't Krioelt van tegenstrijdigheden. Neem nu bijvoorbeeld hoe men moet omgaan met de "gelovigen van het Boek". Soms wordt er opgeroepen tot toleratie, soms tot dwang en vervolging.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be