![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je het aantal ambtenaren van voor de fusies, per aantal inwoners van de gefuseerde gemeenten van voor de fusies vergelijkt, zul je merken dat het aantal ambtenaren per 1000 inwoners verdubbeld en in sommige gemeenten zelfs bijna verdriedubbeld zijn, terwijl het zogezegd de bedoeling was de kostprijs te verlagen. De enigen die er beter van geworden zijn, zijn de burgemeesters en schepenen. De rest van de bevolking draait op voor de meerkost van verplaatsingen naar allerhande instanties. Automatisch dus ook de loonkost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is ook het probleem, en dat zie/zag je ook in de privé, van een hoofd is een hoofd. Een chef zijn belangrijkheid is lineair afhankelijk van hoeveel hoofden er onder om staan. Je krijgt dan chefs die mensen beginnen aan te trekken die ze in feite niet nodig hebben of nemen beleidsbeslissingen die duurder uitvallen vanwege personeelskost. Ik heb dat zelf meegemaakt toen ik nog niet zo lang aan het werk was. Afdelingen kunnen soms kleine koninkrijkskes zijn. Hoe meer iets hierarchisch is opgebouwd hoe meer dit speelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Integendeel, als je iets democratisch wil opbouwen moet je zo dicht mogelijk bij de burger beginnen. Doe je dat niet, breng je het hele gebeuren steeds verder weg van de plaatselijke samenleving en ontstaan de toestanden die je beschrijft. De door jou beschreven koninkrijken kunnen enkel ontstaan, als er individuen of macht groepen het medezeggenschap steeds verder wegbrengen van de bestaande basis. Dit heb je nu met de bestaande particratie, waar een kleine groep in de partij cenakels meent het volledige zeggenschap en beslissingsrecht te hebben over iedereen, dit door zoveel mogelijk zeggenschap en beslissingsrecht voor zichzelf op te eisen en het dan naar eigen goeddunken kan gebruiken en misbruiken. En dit is iets wat zich zowel in de politiek, als in de bedrijven voordoet. Heb zelf in verschillende projecten in de privé gezien, wat voor nutteloos ongedierte in de hogere regionen van bedrijven dik betaald ronddwaalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Genoteerd. Je zou eens zoals ik moeten proberen om als brave hardwerkende valsemunter aan de kost te komen. Met al die oneerlijke concurrentie vanuit de ECB kan ik binnenkort mijn zaak opdoeken, en zo zijn er velen! Je zou me beter begrijpen als je ook eens een cursus economie ging volgen in de Zimbabwean School of Economics. Wie van onze machthebbers is daar niet naartoe geweest?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 10 juni 2012 om 21:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
- De professionele stakers van de NMBS. - De 2e belastingbrigade a.k.a. de mannen van de verkeerspolitie die zich op de paar momenten dat je eens vlot kan rijden in de bosjes verstoppen om daar struikrover te spelen. - De parkeersmurfen. Dat is imo gewoonweg pesten van de burgers met een maatschappelijke en economisch toegevoegde waarde van 0.0. - De belastingdienst. Zowat de meest inefficiente van de ontwikkelde wereld. Ik geef u een voorbeeld uit eigen ervaring. Een paar jaar geleden is mijn vader die zelfstandige was onverwacht overleden. Ik heb toen de zaak overgenomen maar gedurende het eerste anderhalf jaar er nul activiteiten mee gedaan. Bij zijn overlijden had mijn vader een schuld van enkele duizenden euro's op zijn rekening courant. (I.e. er waren een paar duizend euros' die hij privé schuld had bij zijn zaak). We hebben dat na een paar maand in orde gebracht. (Sorry maar ik ben geen boekhouder en dat was niet meteen mijn prioriteit om me daar mee bezig te houden). Een jaar later wordt ik gesommeerd op de belastingdienst te verschijnen. Het ging er blijkbaar om dat we geen intrest betaald hadden op de privé-schuld van mijn vader aan zijn zaak toen we dat in orde hadden gebracht. Al bij al ging dat om ongeveer 50 euro. Voor die onnozele 50 euro heb ik toen dus een halve dag verlof moeten nemen en alleen god mag weten hoeveel tijd (en dus belastingsgeld) die belastingcontroleur daar heeft ingestoken. Dat soort dingen zijn simpelweg om van uit je vel te springen. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 10 juni 2012 om 22:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
over de NMBS is iedereen het wel eens denk ik ![]() ik weet niet hoe dat bij jullie zit maar die parkeerwachters bij ons zijn meestal mensen uit de lagere sociale klasse die moeilijk aan werk geraken en ipv ze heel hun leven te laten stempelen hebben ze die dan maar parkeerwachter gemaakt. ik kan me wel vinden in het idee erachter (meer tijd voor de politie om zich bezig te houden met hun kerntaken) maar het is idd een feit dat sommigen van hen niet kunnen omgaan met de macht die ze gekregen hebben... |
|
![]() |
![]() |