Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Zijn Nederland en de UK eigenlijk echte Europese naties??
Jawel ze behoren allebei tot continentaal Europa 15 46,88%
Neen, hun mentaliteit is eerder Amerikaans 17 53,13%
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2012, 01:02   #121
Dazi Martina
Banneling

Standaard

Uiteraard heeft Vlaanderen ook germaanse invloeden. In de Elzas zie je ook Germaanse invloeden net als in Zuid-Tirol dat nochtans deel uitmaakt van de latijnse staat Italië. Over het algemeen zie je een veel meer Fransere benadering in Vlaanderen als in het Zuiden van Nederland. Voeding en drank uit een supermarkt als Delhaize in België heb ik nog niet veel gezien in Nederland. Nederland is zoals ''Het Oosten'' het ooit beschreef: '' Magnetronland met vleesjus uit de knijpfles'', een beetje karikaturaal maar wel een grote vorm van waarheid.

Laatst gewijzigd door Dazi Martina : 14 augustus 2012 om 01:03.
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2012, 07:39   #122
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Zuid-Tirol is dan ook een sterk staaltje ordinaire gebiedsroof.
Oud 14 augustus 2012, 10:14   #123
Roderik
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Uiteraard heeft Vlaanderen ook germaanse invloeden. In de Elzas zie je ook Germaanse invloeden net als in Zuid-Tirol dat nochtans deel uitmaakt van de latijnse staat Italië. Over het algemeen zie je een veel meer Fransere benadering in Vlaanderen als in het Zuiden van Nederland. Voeding en drank uit een supermarkt als Delhaize in België heb ik nog niet veel gezien in Nederland. Nederland is zoals ''Het Oosten'' het ooit beschreef: '' Magnetronland met vleesjus uit de knijpfles'', een beetje karikaturaal maar wel een grote vorm van waarheid.
Volgens mij bent u zelf "Het Oosten"
Roderik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2012, 22:13   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht

Wel waar natuurlijk! Als democratische politici naar de bevolking stappen, dan is dat om in hun gunst te staan. In hun gunst staan kan enkel door problemen te verhelpen die bij die specifieke burger bestaan.
Wie gaat daar dus aankloppen in dat secretariaat? Antwoord: mensen die geen gehoor vonden totnogtoe bij de gemeente of een hogere overheidsadministratie voor een probleem waar ze mee geconfronteerd worden en die betrekking heeft op opnbare diensten of openbare ruimte en hun eigen persoon of naast familielid.

Het verschil tussen een De Croo bijvoorbeeld en pakweg de N-VA in dit geval is gewoonweg dat de Croo het openlijk toegeeft dat het om dienstbetoon gaat terwijl N-VA het hier schijnheilig verpakt. Maar in beide gevallen gaat het om dienstbetoon: via de politiek trachten een probleem oplossen voor de individuele burger die al dan niet terecht vindt dat hij tekort gedaan is. Niet toevallig is dat secretariaat ook geopend in een gemeentje waar uitgerekend de N-VA een parlementair heeft en geen enkele andere partij.
Neen, u fantaseert erop los. Er is een hemelsbreed verschil tussen de twee. Decroo die regelt de zaakjes als een politicus uit een andere tijd: telefoontje met een bevriend iemand, en hop, geregeld.

De N-VA wil luisteren naar de burger. Als het later in de meerderheid zit, kijken wat er met die wensen van de burger kan gebeuren. M.a.w. dit gebeurt via de democratische kanalen, niet langs de achterpoortjes.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2012, 22:15   #125
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Germaanse invloeden in de Elzas, in Zuid-Tirol? Hallo, jongen, dat zijn Germaanse gebieden.

Vandaag was ik in Nederland. Naast een leuke activiteit hebben we ook de supermarkt binnengestapt. Ik zag nauwelijks verschil met België: veel variatie in allerlei producten, bier, wijn...
Oud 14 augustus 2012, 22:19   #126
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Germaanse invloeden in de Elzas, in Zuid-Tirol? Hallo, jongen, dat zijn Germaanse gebieden.

Vandaag was ik in Nederland. Naast een leuke activiteit hebben we ook de supermarkt binnengestapt. Ik zag nauwelijks verschil met België: veel variatie in allerlei producten, bier, wijn...
jou kennende was je niet geschokt.

had liever een paar potentiele bekeerlingen meegenomen..
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2012, 22:21   #127
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
jou kennende was je niet geschokt.
Geschokt door...?
Oud 14 augustus 2012, 22:23   #128
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geschokt door...?
variatie in Nederlandse supermarkten.

het zijn 'de anderen' die denken dat we hier alleen broodjes kroket eten.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2012, 02:04   #129
Dazi Martina
Banneling

Standaard

Citaat:

U ziet de verschillen wel maar wil ze niet zeggen omdat anders uw heelNederlandse waanzin niet meer klopt. In Nederland zie je ook wijn ja maar dan vooral Zuid-Amerikaanse, Amerikaanse en Australische 5 euro wijn. Echte bourgogne, Chablis, dure champagnemerken zal je niet zo vaak aantreffen in Nederlandse supermarkten. Ooit al Foie Gras tegengekomen in Nederlandse supermarkten???
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 01:49   #130
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, u fantaseert erop los. Er is een hemelsbreed verschil tussen de twee. Decroo die regelt de zaakjes als een politicus uit een andere tijd: telefoontje met een bevriend iemand, en hop, geregeld.

De N-VA wil luisteren naar de burger. Als het later in de meerderheid zit, kijken wat er met die wensen van de burger kan gebeuren. M.a.w. dit gebeurt via de democratische kanalen, niet langs de achterpoortjes.

Maar Jantje toch, u gelooft nog in Sinterklaas???? ALLE partijen doen aan dienstbetoon in dit systeem. het ligt niet enkel in de aard van de Vlamingen maar ook in de aard van dit systeem! Zelfs het VB heb ik al aan dienstbetoon weten doen op lokaal vlak! Gemeentelijke mandatarissen die vragen krijgen van burgers, daar de nodige telefoontjes en bezoekjes bij de juiste instanties voor afleggen en finaal het zaakje geregeld krijgen!

Wakker worden Jan!
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 13:39   #131
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
variatie in Nederlandse supermarkten.

het zijn 'de anderen' die denken dat we hier alleen broodjes kroket eten.
Wat als ik zeg, dat ik als Nederlander zijnde dat niet eens lekker vind!..

Jeff

PS: Nee nee, ook geen Bamischijf of Nasibal!.
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 13:43   #132
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U ziet de verschillen wel maar wil ze niet zeggen omdat anders uw heelNederlandse waanzin niet meer klopt. In Nederland zie je ook wijn ja maar dan vooral Zuid-Amerikaanse, Amerikaanse en Australische 5 euro wijn. Echte bourgogne, Chablis, dure champagnemerken zal je niet zo vaak aantreffen in Nederlandse supermarkten. Ooit al Foie Gras tegengekomen in Nederlandse supermarkten???
Zo ver ik weet is forumlid Jan van den Berghe geen heel/groot Nederlander.
Hij geloofd alleen niet in clichés zoals jij en een paar anderen hier op het forum die dat overduidelijk wel doen, als het over Nederland en/of België gaat.

Jeff
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.

Laatst gewijzigd door Pinda : 26 augustus 2012 om 13:54.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be