![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De Fransen kregen gunstvoorwaarden wat betreft belasting. Elders op dit forum las ik dat Franse arbeiders 1500 tot 1700 euro verdienden voor werk waarvoor ze in Frankrijk 1000 euro kregen. Ik denk dus dat er wel meer aan de hand is dan men wil laten uitschijnen. Zoals ik al schreef, ik ken de situatie ter plaatse onvoldoende. Ik stel enkel vast dat hier in de Belg. Ned grensstreek veel winkelmeisjes een Nederlandse tongval hebben. Dat verbaast mij. Want ik ken genoeg jonge mensen in de plaatselijke bevolking die werkloos zijn. Maar als je dan eens met die meisjes praat, en vraagt naar het alternatief dat zij hebben, dan wordt je wijzer. In die winkels moeten de meesten deeltijds werken (3/4). Welk is het verschil van inkomen dan nog tussen dopgeld en deeltijds werk voor Belgen? Laatst gewijzigd door pajoske : 10 juli 2012 om 08:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is niks meer aan de hand dan ik laat uitschijnen. Toch wel,= clientelisme en nonchalance bij de RVA in Wallonië. Dat is het probleem. Laatst gewijzigd door giserke : 10 juli 2012 om 08:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je al eens het loon van een lasser, electricien of drukker gezien? Veel meer dan de meeste bedienden. Ook in Wallonie. De opmerking dat doppen vs werken te weinig opleverd is dikke zever. Laatst gewijzigd door giserke : 10 juli 2012 om 08:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er is/was dus een gunstmaatregel die er voor zorgde dat Fransen in West-Vlaanderen kwamen werken. Ik ben eens benieuwd hoeveel Fransen er nog gaan overblijven als die gunstvoorwaarden weggevallen zijn. Voka vreest voor de toekomst niet goed in. M.a.w. Als je Walen met Fransen vergelijkt is dat niet correct. Want ze genieten niet van dezelfde (gunst) voorwaarden. hun brutoloon kan dan wel gelijk zijn. Hun nettoloon is dat voor zover ik lees duidelijk niet. En daar draait het toch om voor de werknemer. Laatst gewijzigd door pajoske : 10 juli 2012 om 08:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() En dus kiest de Waal voor de dop, dan een gemiddelde nettowedde van 1800€ voor een metaalarbeider?
je weet toch wel hoe belachelijk dit klinkt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Minister
|
![]() De fransen hebben een regeling dat ze hun belastingen in frankrijk mogen betalen. Normaal betaal je de belastingen in het land waar je werkt zoals bvb in Luxemburg.
Dat maakt dat een fransman netto meer heeft dan een belg als ze bruto hetzelfde loon hebben. Die regeling is ook beperkt in tijd sinds enkele jaren want Reynders was dat beu. Het is gewoon zo dat walen uit henegouwen niet de moeite doen en de fransen hun wel willen verplaatsen naar Vlaanderen. De dag dat we naar een confederaal model zouden gaan, hebben we die discussie ook. Stel u maar voor dat iedereen die in BXL werkt ook in BXL zou worden belast. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik ga niet verder gaan op dit onderwerp, omdat ik gewoon niet voldoende informatie heb. Ik ken de echte reden niet. Daarvoor moet je met de mensen ter plaatse eens kunnen praten. Ik heb wel al dikwijls ervaren dat wat voor velen onbegrijpelijk is soms een hele simpele en aanvaardbare verklaring heeft. Laatst gewijzigd door pajoske : 10 juli 2012 om 08:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 10 juli 2012 om 08:54. |
||
![]() |
![]() |