![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je hebt er geen idee van hoe onsterfelijk belachelijk je weer maakt. maar geen probleem, hoor!
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een kiezer kiest zoals hij hem dat het best uitkomt op dat moment. En ik zie niet in waarom die zich een leven lang moet binden aan dezelfde partij. Een partij blijft ten andere ook niet hetzelfde. Kijk maar hoe open vld verworden is in een zielig verlengstuk van de PS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
|
![]() Aan alles komt ooit een einde! Niets is voor eeuwig!
![]() |
#125 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De Wever en de zijnen draaien inderdaad mee in het raderwerk maar strooien er zand in bij elke gelegenheid. Bij de crisis van 2010 hebben ze België niet op de knieën gekregen. Ik denk dat zulks in 2014 wel mogelijk moet zijn. Je moet niet allen gelijk hebben maar ook de electorale mogelijkheden om je wil op te leggen. Degenen die betwijfelen dat De Wever België zal sparen als het er op aan komt, vergissen zich zwaar. Hij had nu minister kunnen zijn, maar hij zegde "neen". Voor de EERSTE keer in de geschiedenis van dit land heeft een partij die mocht meeregeren "neen" gezegd. En onlangs zegde hij nog meer. Hij stelde - volstrekt onuitgelokt - dat hij in 2014 desnoods de grondwet zal negeren. Dat is de meest betekenisvolle uitspraak die ik ooit van een Belgisch politicus heb gehoord. Van der Kelen (in HLN) merkte terecht op dat hij dat zelfs nooit van het VB had gehoord. Dat alleen zorgt er al voor dat hij mijn stem zal krijgen. Laatst gewijzigd door Helias : 3 juli 2012 om 21:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Eens CD&V doorhad dat Dewever de vlaamse regering toch nooit in de problemen zou brengen had CD&V vrij spel om ook voor de belgische postjes te gaan. Dat is de hypocrisie van N-VA terzake en dat is ook de grote reden waarom je er niks van moet verwachten. De andere partijen weten wat de zwakke plek van de N-VA is. Ik zou er zelfs absoluut niet van verschieten als dit een stilzwijgend akkoord was tussen CD&V en N-VA. Geloof je nu echt dat CD&V niet gepolst heeft naar wat de gevolgen voor de vlaamse regering zouden zijn bij een breuk in het 'vlaams front'? Als je dat gelooft ben je imo simpelweg een naieve idioot. CD&V is een machtspartij pur sang. Toeval bestaat daar niet. I.e. N-VA houdt zijn vlaamse en gemeentelijke postjes en een relatief maagdelijk imago. CD&V krijgt er een hoop federale postjes bij. Een win-win voor allebei de partijen. Herinner u overigens ook dat bij het eerste grote verraad van CD&V, N-VA initieel ook niet van plan was uit de vlaamse regering te stappen. Ze hebben Bourgeois werkelijk van zijn stoel moeten sleuren... Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 3 juli 2012 om 21:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb in feite niets tegen het VB. Het heeft zeker zijn bestaanrecht. Maar neem me niet kwalijk dat ik natuurlijk liever heb dat iedereen op N-VA stemt. Doen ze dat niet dan vind ik het VB een prima tweede keuze. Hun anti islam profilering vind ik een beetje ongelukkig, maar in feite hebben ze niet veel keuze. Ze hebben een niche nodig onder de kiezers. Volgens mij is het harde tekeer gaan van N-VA op het VB voor een deel uit angst om kiezers te verliezen die niet moeten hebben van het parcours van het VB. Dat is niet helemaal onterecht hebben studies al uitgewezen. Heel wat mensen vinden dat het VB terecht achter het cordon zit. Voor mij is een cordon sowieso niet democratisch. Neemt niet weg dat heel het opzet van het cordon wel werkt, en dat het VB het niet zo erg vind om achter een cordon te zitten. Het zou mooi zijn moesten al die klassieke partijtjes tegen hun eigen kiesdrempel aanlopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
|
![]() Citaat:
- de democratie (anti cordon) - onafhankelijkheid - onze cultuur (ttz onze westerse Judeo-Christelijke humanistische post verlichtingwaarden en normen) Citaat:
Ik moet toegeven dat ik in het begin van hun stijle opgang enigzins gecharmeerd was door de gozers van de NVA... Zij waren toen nog geloofwaardig. Edit: Uiteraard hoop ik dat iedereen die niet op het VB stemt voor de NVA zal stemmen...dat spreekt vanzelf
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 3 juli 2012 om 21:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U weet het zoals gewoonlijk weer "onsterfelijk" beter nietwaar ?
Laatst gewijzigd door Henri1 : 3 juli 2012 om 21:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zet anti islam maar bovenaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
|
![]() Gij hebt nog steeds niet door dat pro-democratie automatisch anti-islam betekent hé Stuyckske...
![]()
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 3 juli 2012 om 21:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() [quote]
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wie nu nog voor een van de traditionele partijen stemt heeft niet eens de klok horen luiden, laat staan dat hij het besef heeft de klepel te gaan zoeken.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Gouverneur
|
![]() [quote=Fieseler;6201397]
Citaat:
|
|
![]() |