![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zeg nu zelf, dit is toch een pareltje? Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een relatie tussen oudere personen, waarbij minstens de vrouw onvruchtbaar is. En dit argument steunt op de premisse dat een huwelijk enkel tussen man en vrouw kan, dus je gebruikt hier wel wat bewezen moet worden als bewijs.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is en blijft een feit dat je op basis van huidige wetten, voorwaarden en definities van wat een huwelijk volgens de wet is, geen argument hebt tegen het homohuwelijk. Je moet de wet specifiek zodanig verbouwen dat je die discriminatie inbouwt. Het feit dat je dit al een pagina of 4 volhoudt maakt het alleen maar duidelijker dat je inderdaad geen enkel degelijk argument hebt tegen het homohuwelijk. Een tip: when you find yourself in a hole, stop digging... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou ik zoiets moeten "bewijzen"? Ik gaf de tweeledigheid aan waarom het huwelijk niet kan openstaan voor een homoseksuele relatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kronkelen? Hoezo? Ik heb van bij het begin gesteld wat ik meende te moeten stellen en daarbij gebleven. Dus, waar zit het kronkelen dan wel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
sin otra luz y guía sino la que en el corazón ardía. Laatst gewijzigd door Visjnu : 15 juli 2012 om 21:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De wet vraagt niet dat mensen die wensen te trouwen een kinderwens hebben. De wet heeft dat NOOIT gevraagd. Zelfs voor de kerk is dat helemaal geen voorwaarde! Laat staan al de uitzonderingen die je creëert opdat die verzonnen regel homo's zou uitsluiten. Jouw beste niet-religieuze argument tegen het homohuwelijk is dat je homo's wil verbieden te trouwen op basis van een verzonnen regel, die nergens en nooit is toegepast in de geschiedenis van de mensheid, noch door de kerk, noch door de overheid. Dan moet je er niet van verschieten dat je argument als zijnde ongeldig wordt bestempeld.... Ik merk dat je nog steeds verder graaft... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zij leven in een stabiele gezinssituatie en van samengestelde gezinnen of scheidingen is er geen sprake. Er zijn een paar weggegaan maar de meerderheid van de jonge generatie blijft... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En als je besluit hun indoctrinatie-campagne in twijfel te trekken lig je wel buiten. Dan heb je dus geen gezin meer, stabiel of onstabiel. Hmz, ere-onteigeningen. Doet je dat niet sterk denken aan een hoop andere religieuze extremisten dat hun boekje iets te letterlijk neemt, uit een andere Abrahamaanse hoek? Van de soort dat de Koran leest? Zoals Marxmannetje al zei, jij bent een op en top hypocriet.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 15 juli 2012 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wist u trouwens dat dit voor de kerkelijke rechtbank nog altijd een reden is? Letterlijk staat vermeld in het kerkelijk recht (het oude als het huidige) dat het een reden tot annulatie van het huwelijk inhoudt wanneer een van de partners of beiden het uitdrukkelijk voornemen uit(en) geen kinderen te willen hebben. Dus, 'n goede raad: doe voortaan geen uitspraken over zaken waar u geen enkele kennis van hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
En zelfs al zou dat zo zijn, dan nog is het zo dat het vandaag de dag, en hier in België, niet zo is. En het gaat hier bij mijn weten nog steeds over het burgerlijk homohuwelijk vandaag, anno 2012. Citaat:
En let er nogmaals op dat 'een reden tot annulatie' of scheiding niet hetzelfde is als dat kinderen willen een voorwaarde is om te mogen trouwen, zoals jij stelt. Da's een bijzonder groot verschil. Citaat:
Begrijp je dat eigenlijk, dat het hier gaat over het burgerlijk huwelijk, en niet over het kerkelijk huwelijk? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Can. 1101 §2
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het kerkelijk recht bestaat er geen scheiding. Wel een annulatie van een huwelijk. Daarnaast voorziet het kerkelijk recht ook dat een pastoor het huwelijk mag weigeren op basis van bovengenoemd artikel. Als immers op voorhand vaststaat dat een of van de partners of beide uitdrukkelijk het voornemen hebben geuit geen kinderen te willen hebben, dan is dit een huwelijksbeletsel. In zo'n omstandigheid mag de pastoor niet overgaan tot de huwelijksviering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan best zijn, maar het feit de wetgeving op dit ogenblik zus of zo in elkaar steekt, betekent nog niet dat ik mij daar burger in moet herkennen of ermee moreel instemmen. Als burger van dit land heb ik nog steeds die grondwettelijke vrijheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Minister-President
|
![]() Nee, ik denk dat het jouw geheugen is dat je in de steek laat. Ik had namelijk uitdrukkelijk gevraagd om NIET-religieuze redenen. Wat jij hier al vijf pagina's doet is vragen dat het kerkelijk recht toegepast wordt op het burgerlijk huwelijk. Het kerkelijk recht in z'n allerstrengste vorm dan nog, dat zelfs in de kerk zelden of nooit wordt toegepast. Als dat geen religieus argument is, dan weet ik het ook niet meer. Je mag dat dan vermommen als 'natuurlijke orde' en andere zever, maar het feit is en blijft dat je kerkelijk recht opgedrongen wil zien aan de volledige bevolking.
|
![]() |
![]() |