Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2012, 09:28   #121
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 09:37   #122
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Aantal customversies Android: ontelbare.

Aantal customversies OsX: Nul. Je moet de garantie verbreken als je eraan wil sleutelen en dan loop je kans dat Apple je toestel deactiveert.
99% van de gebruikers weet niet wat een operating system juist is en 99,9% van de gebruikers heeft helemaal niet de behoefte om te beginnen rommelen met het operating system. Op die 99,9% van de markt richt apple zich. U behoort niet tot de doelgroep en apple maakt zich daar dan ook niet echt druk in. Het rare is dat jij je wel druk maakt in een produkt dat u niet interesseert. De dingen die mij niet interesseren laten mij gewoon koud.

Citaat:
Mogelijkheid maken eigen software voor Android: heel groot, er is een grote userbase voor dat software schrijft, en zelfs in bladen als Elektor komt nu Android-code voor het ontwerpen van amateurelectronica waarin het toestel dient als microcontroller.

Mogelijkheid maken eigen software voor OsX: oei, wacht. Je kunt zelfs niet kiezen welke programma's je erop installeert, want ze moeten goedgekeurd zijn door de Partij...
Zie hierboven.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 09:42   #123
giserke
Banneling

Standaard

Voor de multimediasector moet de eerste PC nog uitgevonden worden.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 09:48   #124
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Voor de multimediasector moet de eerste PC nog uitgevonden worden.
onzin. Die tijd is al lang gepasseerd.

ik ken mensen uit de grafische sector en uit de audiovisuele sector die een jaar of twee terug zijn overgestapt op PC. Ze laten die custom bouwen naar hun eisen, zijn goedkoper af en hebben meer mogelijkheden.
Oud 12 juli 2012, 09:49   #125
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Ach, hoe grappig.
Feit is wel dat je in tientallen (amerikaanse) gebruikershandleidingen zulke onzin zal vinden.
Het volstaat ginder immers vaak dat een of andere idioot zo'n apparaatje ingeslikt heeft en daarna een rechtzaak aanspant om te bekomen dat de producent in zijn handleiding moet zetten dat het apparaat niet eetbaar is.
Als die idioot het in zijn gat had gestoken had er nu in de handleiding gestaan dat het apparaat niet anaal aangebracht moet worden.
Dat zegt meer over het amerikaanse rechtssysteem dan dat het zegt over Apple.

Overigens; was de vermelding op de pakken chips hier in Belgie een aantal jaren geleden dat de flippo's niet om op te eten waren niet van dezelfde orde?
Oud 12 juli 2012, 09:51   #126
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Oud 12 juli 2012, 09:54   #127
Восход-1
Banneling

Standaard

Voor iedereen die zegt dat als wij geen Apple willen wij er gewoon geen moeten kopen:

Men lacht toch ook met Carapils?
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 09:57   #128
Восход-1
Banneling

Standaard

(met het verschil natuurlijk dat Carapils andere biermerken niet keihard aanklaagt omdat de smaak van hun bier iets weg heeft van Carapils, of omdat in de andere biermerken ook koolzuurgas zit)

Moest Apple vibratoren maken, zou het een precedent proberen te scheppen om seks illegaal te maken.

Laatst gewijzigd door Восход-1 : 12 juli 2012 om 09:58.
Oud 12 juli 2012, 09:58   #129
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor iedereen die zegt dat als wij geen Apple willen wij er gewoon geen moeten kopen:

Oud 12 juli 2012, 09:58   #130
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Oud 12 juli 2012, 10:01   #131
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
onzin. Die tijd is al lang gepasseerd.

ik ken mensen uit de grafische sector en uit de audiovisuele sector die een jaar of twee terug zijn overgestapt op PC. Ze laten die custom bouwen naar hun eisen, zijn goedkoper af en hebben meer mogelijkheden.
Alle PC's die ik ooit al gekocht heb waren altijd '�* la carte' samengesteld.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 10:03   #132
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Alle PC's die ik ooit al gekocht heb waren altijd '�* la carte' samengesteld.
Zelfs mijn Acerlaptop is dat.

Die trouwens nu aan zijn zesde levensjaar is, en nog altijd keurig draait.
Oud 12 juli 2012, 10:05   #133
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja, eventjes, om dan een Jupiler ofzo open te trekken.
Gelukkig zie je zelden draden waar sommigen heelder pagina's lang gaan liggen te mekkeren over hoe slecht Carapils wel is en over hoe dom degenen die het wel drinken wel zijn.
Ieder zijn meug, en wat die meug ook mogen zijn; niemand is meer of beter omdat hij ander bier drinkt dan een ander.

En dat gaat hier in deze draad niet op. Dat je windows beter vind dan apple is je goed recht, apple gebruikers afschilderen als domme kloten is gewoon arrogant.
Oud 12 juli 2012, 10:07   #134
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Nog nooit zoveel vooroordelen in één draadje gezien. En tot mijn grote droefnis ook bij mensen die ik als ruimdenkend beschouwde.

"Mac gebruikers hebben geen kennis van IT"; ik ben zélf IT consultant, en leid een team van ditto consultants. Macs komen hier bijna even frequent voor als Windows-based PC's.

"Een iPad kan geen X, Y of Z". Waarom kocht je hem dan? (Of als je dat nog niet deed; koop hem dan niet hee). Dit soort reacties kunnen enkel komen van slecht ingelichte mensen die niet snappen dat een iPad een peripheral device is die bij een Mac/PC hoort, en dat het geen Mac/PC vervangt. Op het werk worden iPads ingezet bij meetings en presentaties. Thuis om boeken te lezen, te emailen, fotos en videos te delen, en zelfs om de stereo mee te bedienen.

"Een PC is even stabiel als een Mac". Mijn ervaring is heel anders. Misschien komt deze mening van mensen die amper iets doen op hun PC? Ik herinner me nog vaag mijn PC-jaren. Door mijn beroep, maar ook door mijn hobbies (fotografie, videografie, en elecronische muziek), zat ik hier om de zes maand geplaagd met een systeem dat zienderogen vertraagde bij opstart en gebruik, en dat zelfs regelmatig serieus onderuit ging. Na de zoveelste crash kocht ik een iMac. Da's nu vier jaar geleden, dat ding start nog steeds op 22 seconden op, is nog niks trager dan in het begin, en ging nog geen enkele keer onderuit. Ik heb het ook nog niet moeten herinstalleren, zoals bij de PC ongeveer jaarlijks het geval was.

"Een Apple product is duur". Na dit soort uitspraken volgt steevast een vergelijking op hardware vlak. De software wordt met plezier genegeerd. Ik herinner me evenzeer de tijd dat ik nog tientallen freeware tools moest gaan zoeken, en bezig was met het kraken van programmas. Nu hoef ik mij met zo'n gezever niet meer bezig te houden. Om maar één voorbeeld te geven; in iMovie verwerk ik de beelden van onze HD cam in eigen montages, en ik kan dat - jawel - in full HD. Het kost me geen bal, en het is een stabiel en gebruiksvriendelijk programma. Een collega is nog steeds aan het prutsen aan zijn eerste filmpje in Pinnacle: gekraakt, werkte niet naar behoren, dan gekocht, werkt nog steeds niet naar behoren. Het probleem zou tussen stoel en keyboard kunnen zitten, maar dat betwijfel ik want ik ken hem goed. Ik vermoed eerder dat de oorzaak ligt bij een klote programma met een klote interface.
Bottom line, gasten; als ik software meereken, en als ik de verloren uren meereken die ik vroeger spendeerde aan geklooi op de PC, dan lijkt een Mac me eerder goedkoop. Duurder in aanschaf, dat wel. Maar veel minder duur in onderhoud, en hij gaat veel langer mee; vroeger kocht ik om de 2 jaar een PC.

"Apple lovers zijn Steve-adoreerders met een hoge gevoeligheid voor godsdienst-verslaving".
Ik heb nog geen enkele Apple presentatie bekeken, van Mr. Jobs of zijn opvolger. En ik ben atheïst met een hoge graad aan prikkelbaarheid jegens god-lovers (van welke strekking dan ook).

"iTunes is een draak". Zou het niet aan jullie OS kunnen liggen? In mijn iTunes DB zit 350Gb aan muziek (54000+ files), dat ding start op in 5 seconden en loopt als een trein.
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 10:09   #135
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(met het verschil natuurlijk dat Carapils andere biermerken niet keihard aanklaagt omdat de smaak van hun bier iets weg heeft van Carapils, of omdat in de andere biermerken ook koolzuurgas zit)

Moest Apple vibratoren maken, zou het een precedent proberen te scheppen om seks illegaal te maken.
Nog maar eens. Het gaat Apple gebruiker niet om marktstrategie. Zij willen gewoon een goed werkend product. Niet iedereen gaat een bedrijf eerst helemaal napluizen vooraleer een van hun producten te kopen. De meeste mensen hebben wel iets anders te doen.

Overigens klaagt Samsung even vaak Apple aan dan dat Apple Samsung aanklaagt. Het is niet zo dat Apple de enige is die met patentrechtzaken staat te zwaaien.
Oud 12 juli 2012, 10:09   #136
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
apple gebruikers afschilderen als domme kloten is gewoon arrogant.
apple gebruikers doen anders niets anders van PC of android gebruikers.

Als je twee dingen hebt die bijna hetzelfde kunnen en het ene kost een stuk minder dan het ander, wat noem je dan de persoon die het dure kiest?

Laatst gewijzigd door vrijevlaming : 12 juli 2012 om 10:14.
Oud 12 juli 2012, 10:09   #137
Восход-1
Banneling

Standaard

Ja maar nee, mensen die iets kopen waar men geen elementaire drag&drop kan doen zonder "itunes" te hebben, zijn toch gewoon dom?
Oud 12 juli 2012, 10:15   #138
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar nee, mensen die iets kopen waar men geen elementaire drag&drop kan doen zonder "itunes" te hebben, zijn toch gewoon dom?
waarom?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 10:24   #139
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Nog maar eens. Het gaat Apple gebruiker niet om marktstrategie. Zij willen gewoon een goed werkend product. Niet iedereen gaat een bedrijf eerst helemaal napluizen vooraleer een van hun producten te kopen. De meeste mensen hebben wel iets anders te doen.

Overigens klaagt Samsung even vaak Apple aan dan dat Apple Samsung aanklaagt. Het is niet zo dat Apple de enige is die met patentrechtzaken staat te zwaaien.
je hebt gelijk hoor, maar mijn product kan evenveel als de Ipad, toch voor wat ik het nodig heb, en het kost €100 minder.

maar iedereen is vrij om die €100 meer te betalen natuurlijk
Oud 12 juli 2012, 10:41   #140
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Bandnaam is eigenlijk alt-J (∆), een combinatie van een Mac-toetsenbord.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be