Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2012, 17:18   #121
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Geert C had het me dunkt over de gehaliseerde versie van verdoofd slachten : een elektrische schok die verdooft maar niet doodt want dat past de achterlijken niet.
:offtopic

Het gaat hier wel over Zeebrugge waarbij Joachim Coens de Baas is v.d. MBZ.
Hij is ook CD&V 1ste schepen in de stad Damme...
???
Benieuwd of z'n kiezers in Damme hiermee akkoord gaan !?

Laatst gewijzigd door Boduo : 16 juli 2012 om 17:19.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 17:22   #122
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik bedoelde gewoon de standaard verdoving die door de standaard europese wetten worden aanvaard: dat is elektrische schok dacht ik.
Als ze nadien een regendansje maken zal me dat een worst zijn.
Wel maak ik bezwaar tegen de discriminatie op basis van religie. Voor mijn part zetten ze er een halve rijd mekka-gerichte achterwerken bij die dit vrijwillig komen bekijken en bezweren, maar de slager zelf moet omwille van niet-discriminerende aspecten kunnen worden aangeworven.

En anders wil ik een Kaboem slager, beenhouwer, garagepoortinstallateur etc...
Dat regendansje maken ze maar als het eten al op tafel staat, net zoals andere religies dat doen.
Oud 16 juli 2012, 17:22   #123
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

:offtopic

Het gaat hier wel over Zeebrugge waarbij Joachim Coens de Baas is v.d. MBZ.
Hij is ook CD&V 1ste schepen in de stad Damme...
???
Benieuwd of z'n kiezers in Damme hiermee akkoord gaan !?
waarom vindt U de nodige uitleg over de aard van "halal" off topic? Past niet in uw kraampje?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 17:40   #124
cairn
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik zou moslims verplichten hun keutels door te spoelen naar Mekka,moet ook hallal zijn.Ze mogen dus allemaal een kakske doen in een hallalboot die ernaartoe vertrekt.Liefst met de kakker erbij
cairn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 18:36   #125
BonBon
Banneling

Standaard

Ik vind het alvast belachelijk, voor schapenvlees moet het perfect uitgevoerd worden maar het cola'tje erbij smaakt blijkbaar goed genoeg en zeevis is allemaal halal of het nu gevangen is door moslims of niet. De moslims die ik zie zorgen dat ze geen varkensvlees eten maar voor de rest maken ze zich daar niet druk over, enkel bij feestgelegenheden.

Bij deze voorwaarde heb ik ook m'n bedenkingen, dierenwelzijn staat niet bepaald hoog aangeschreven in moslimlanden en toch is het een voorwaarde voor halal vlees. Hypocriet en wisselvallig.
http://www.halalcorrect.com/articles/halal/2/1/
"Dierenwelzijn is erg belangrijk in de islam, sterker nog het is zo belangrijk dat als het welzijn van een dier dermate slecht is dat het dier niet wordt beschouwd als Halal dier om te slachten. Alle dieren dienen op een humane manier te zijn gefokt waarbij geen enkele vorm van dierenmishandeling mag voorkomen."
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 18:43   #126
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Allemaal terechte vragen Circe, helaas te vervelend en niet politiek correct.
Je zou ze natuurlijk wel horen indien Léonard en de RKK een kaboem-voedingslijn zou opstarten.
De joden hebben ook hun koosjer voedsel, het lijkt me logisch dat er ook een katholiek label mogelijk moet zijn en "natuurlijk voedsel die niet in aanraking is gekomen met godsdienstigen" ook. Er moet alleen genoeg vraag zijn.

Laatst gewijzigd door BonBon : 16 juli 2012 om 18:44.
Oud 16 juli 2012, 19:24   #127
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ik vind het alvast belachelijk, voor schapenvlees moet het perfect uitgevoerd worden maar het cola'tje erbij smaakt blijkbaar goed genoeg en zeevis is allemaal halal of het nu gevangen is door moslims of niet. De moslims die ik zie zorgen dat ze geen varkensvlees eten maar voor de rest maken ze zich daar niet druk over, enkel bij feestgelegenheden.

Bij deze voorwaarde heb ik ook m'n bedenkingen, dierenwelzijn staat niet bepaald hoog aangeschreven in moslimlanden en toch is het een voorwaarde voor halal vlees. Hypocriet en wisselvallig.
http://www.halalcorrect.com/articles/halal/2/1/
"Dierenwelzijn is erg belangrijk in de islam, sterker nog het is zo belangrijk dat als het welzijn van een dier dermate slecht is dat het dier niet wordt beschouwd als Halal dier om te slachten. Alle dieren dienen op een humane manier te zijn gefokt waarbij geen enkele vorm van dierenmishandeling mag voorkomen."
inderdaad hypocriet. Ge moest die paardjes eens zien ginds in Egypte, of de manier waarop ze op die kamelen inkloppen. "humane manier gefokt" = gewone linkiewinkieprietpraat zodat ze net kunnen doen of halal = geen bio-industrie. Niks is minder waar.

En hun halal kippenborsten worden evenzozeer opgespoten met vloeistof uit varkens om ze zwaarder te laten wegen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 16 juli 2012, 19:25   #128
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De joden hebben ook hun koosjer voedsel, het lijkt me logisch dat er ook een katholiek label mogelijk moet zijn en "natuurlijk voedsel die niet in aanraking is gekomen met godsdienstigen" ook. Er moet alleen genoeg vraag zijn.

als men zo voort blijft gaan om ons halaltroep door de strot te duwen "omdat wij toch alles mogen eten", dan denk ik dat dit er nog van zal komen ook.

Oud 16 juli 2012, 19:28   #129
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 20:06   #130
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waarom vindt U de nodige uitleg over de aard van "halal" off topic? Past niet in uw kraampje?
Het gaat hier in de 1ste plaats over de Zeebrugse haven en halal.
Uitgebreide uiteenzetting over halal is hier nu overbodig !
Maak daarvoor een andere draad.

Oud 16 juli 2012, 20:09   #131
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hier in de 1ste plaats over de Zeebrugse haven en halal.
Uitgebreide uiteenzetting over halal is hier nu overbodig !
Maak daarvoor een andere draad.

Het lijkt me juist heel nuttig om wel een uitgebreide uiteenzetting over over halal te krijgen. Vooral over de kwalijke mechanismes en ideeën die erachter steken.
Oud 16 juli 2012, 20:09   #132
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wat is daar mis mee?
Dat we hier nog steeds in EUROPA zijn, dat we hier geen boodschap hebben aan de regeltjes van een achterlijke woestijnreligie, dat de muselmannekes zich zich hier aan ONZE normen en waarden dienen aan te passen, dat het al veel te ver gekomen is met die baarden-bullshit en dat het hoog tijd wordt dat hiermee KORTE METTEN gemaakt wordt alvorens die bende middeleeuwers ons ALLEMAAL zo'n 700 jaar terugwerpen in de tijd!

Wanneer gaan de Europeanen eindelijk eens tonen dat ze ballen hebben en voor eens en altijd dat schuldgevoel van de racistische blanke (holocaust-verantwoordelijken) van zich afwerpen. Laat het nu eens duidelijk zijn voor iedereen op dit forum : ONZE EXCUSES VOOR DE HOLOCAUST, maar als wij en de (Europese) Joden niet vlug gaan wakker worden, dan gaan WIJ de slachtoffers worden van een NIEUWE HOLOCAUST door de moslims op alle Christenen, Joden en atheïsten zoals ikzelf!

EUROPA ERWACHE!!!!!
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 20:12   #133
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"Voedsel dat niet in aanraking kwam met godsdienstigen" is wettelijk niet mogelijk in dit land. Afwezigheid van religie is géén religie; men kan dus geen beroep doen op 'vrijheid van religie' om dit te eisen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 20:47   #134
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Het HALAL label is zo nep als het FSC label.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 16 juli 2012 om 20:47.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 20:51   #135
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Dat we hier nog steeds in EUROPA zijn, dat we hier geen boodschap hebben aan de regeltjes van een achterlijke woestijnreligie, dat de muselmannekes zich zich hier aan ONZE normen en waarden dienen aan te passen, dat het al veel te ver gekomen is met die baarden-bullshit en dat het hoog tijd wordt dat hiermee KORTE METTEN gemaakt wordt alvorens die bende middeleeuwers ons ALLEMAAL zo'n 700 jaar terugwerpen in de tijd!

Wanneer gaan de Europeanen eindelijk eens tonen dat ze ballen hebben en voor eens en altijd dat schuldgevoel van de racistische blanke (holocaust-verantwoordelijken) van zich afwerpen. Laat het nu eens duidelijk zijn voor iedereen op dit forum : ONZE EXCUSES VOOR DE HOLOCAUST, maar als wij en de (Europese) Joden niet vlug gaan wakker worden, dan gaan WIJ de slachtoffers worden van een NIEUWE HOLOCAUST door de moslims op alle Christenen, Joden en atheïsten zoals ikzelf!

EUROPA ERWACHE!!!!!
Illu, dit keer ben ik 100 % akkoord met jou !!!

Oud 16 juli 2012, 20:52   #136
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Illu, dit keer ben ik 100 % akkoord met jou !!!

Ik ook , kom we jagen wat varkens door de haven.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 21:25   #137
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
"Voedsel dat niet in aanraking kwam met godsdienstigen" is wettelijk niet mogelijk in dit land. Afwezigheid van religie is géén religie; men kan dus geen beroep doen op 'vrijheid van religie' om dit te eisen.
Dat is nog niet getest in de rechtbank denk ik, dit valt volgens mij toch duidelijk bij die vrijheid. Vrijheid van religie zorgt toch voor zedenleer in plaats van godsdienstles? Ik zie het verschil niet.

Nu ja, dan kunnen we nog de Jedi kerk kiezen, al is die ook geënt op het catholicisme omdat ze jezus erkennen in de film.
http://www.jedichurch.org/
Oud 16 juli 2012, 21:31   #138
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer gaan de Europeanen eindelijk eens tonen dat ze ballen hebben en voor eens en altijd dat schuldgevoel van de racistische blanke (holocaust-verantwoordelijken) van zich afwerpen. Laat het nu eens duidelijk zijn voor iedereen op dit forum : ONZE EXCUSES VOOR DE HOLOCAUST
Daar heb je gelijk in, wij zijn rasist vanaf dat we ook maar kritiek hebben op islam gebruiken (westerse godsdiensten mogen wel bekritiseerd worden), zij mogen onder het mom van 'cultuur' wel zonder probleem vrouwen, homo's en ongelovigen discrimineren. Die anti racisme stroming is puur eenrichtingsverkeer, hersenloze geitewollensokkengedoe.
Oud 16 juli 2012, 21:34   #139
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om halal certificaten te verkrijgen moeten de diensten gecontroleerd worden door MOSLIMS (overtreding anti discriminatie wetten gebaseerd op religieuze overtuiging), mag het voedsel niet in contact komen met voedingswaren geproduceerd volgens Europese hygienische richtlijnen en moeten de slachtwetten worden overtreden, waarbij de islamitsche slagers ook niet volgens de anti discriminatiewetten worden aangeworven (noteer: een KATHOLIEKE kliniek mag geen moslim weigeren).

Wij mogen niet eisen dat onze garagepoort op een niet-halale manier wordt geproduceerd en geinstalleerd want dan is Yussef boos.

Maar dit mag dus wel:

http://www.vandaag.be/binnenland/101...zeebrugge.html

-----------------------

Me dunkt is dit zeker en vast concurrentievervalsing als de goederen verplicht uit islamitische landen moeten worden geïmporteerd?

Tijd om nog eens een actie op te starten voor "gegarandeerd volgens Europese hygienische wetten" labelling.

Allah acqbar! Allah acqbar! ALLAH ACQBAR!
Oud 16 juli 2012, 21:36   #140
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

EUROPA ERWACHE!!!!!
Wel, deze keer schaar ik mij 100 % achter uw boodschap!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be