Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2012, 16:34   #101
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
voor zover ik weet worden ze in Nieuw Zeeland helem�*�*l niet verdoofd. Net daarom worden ze als "halal" aanvaard (dat de beesten ontzettend te lijden hebben maakt niks uit, zolang het maar halal is)

22 Requirements for halal slaughter at approved halal premises
(1) For halal animal products to be exported to a market specified in Annex 1 the animal must be stunned prior to slaughter in accordance with New Zealand animal welfare requirements.
(2) Stunning must be by a method that is scientifically validated as being reversible, in accordance with competency standards stipulated in clause 21(2) for competent halal slaughter persons.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 16:35   #102
Zenit
Banneling

Standaard

T'is niet te geloven hoe snel de hoeren van links hun beentjes spreiden voor de halalisering.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 16:36   #103
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
voor zover ik weet worden ze in Nieuw Zeeland helem�*�*l niet verdoofd. Net daarom worden ze als "halal" aanvaard (dat de beesten ontzettend te lijden hebben maakt niks uit, zolang het maar halal is)
Nochtans is het zo. In Nieuw-Zeeland wordt gebruikgemaakt van zogenaamde 'omkeerbare' verdoving, waarbij de dieren met een elektrische schok verdoofd worden zodanig dat ze in theorie weer kunnen bijkomen. Op die manier wordt voldaan aan de islamitische vereiste dat de dieren 'intact' zijn op het moment dat ze geslacht worden. Een goede oplossing, lijkt me.

Laatst gewijzigd door Geert C : 16 juli 2012 om 16:51.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 16:38   #104
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Nochtans is het zo. In Nieuw-Zeeland wordt gebruikgemaakt van zogenaamde 'omkeerbare' verdoving, waarbij de dieren met een elektrische schok verdoofd wordt zodanig dat ze in theorie weer kunnen bijkomen. Op die manier wordt voldaan aan de islamitische vereiste dat de dieren 'intact' zijn op het moment dat ze geslacht worden. Een goede oplossing, lijkt me.
Hebben ze daar ook nog truken van de foor om halal creationismelessen voor de linkse kerk meteen aanvaardbaar te maken?
Oud 16 juli 2012, 16:41   #105
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Hebben ze daar ook nog truken van de foor om halal creationismelessen voor de linkse kerk meteen aanvaardbaar te maken?
Jou ga ik hetzelfde advies geven als Circe: veeg even het schuim van je lippen.

Citaat:
ze mogen geen deelcertificaten uitschrijven, dus elke aparte behandeling moet apart door een moslim wordne gecontroleerd.

Buiten de slachter die allah snackbar moet prevelen als hij het beest onverdoofd de keel oversnijdt heb ik nergens beweerd dat "het personeel" moslim-only moet zijn, maar wèl dat alle aparte stappen door een MOSLIM moeten worden gecontroleerd.
Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
Voor de uitreiking van zo'n certificaat zal inderdaad het hele proces worden gecontroleerd, maar je denkt toch niet dat in alle bedrijven waar halal-producten geproduceerd of verwerkt worden constant een 'islam-inspecteur' rondloopt?

Laatst gewijzigd door Geert C : 16 juli 2012 om 16:45.
Oud 16 juli 2012, 16:42   #106
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Nochtans is het zo. In Nieuw-Zeeland wordt gebruikgemaakt van zogenaamde 'omkeerbare' verdoving, waarbij de dieren met een elektrische schok verdoofd wordt zodanig dat ze in theorie weer kunnen bijkomen. Op die manier wordt voldaan aan de islamitische vereiste dat de dieren 'intact' zijn op het moment dat ze geslacht worden. Een goede oplossing, lijkt me.
Waarom? Waarom is dat allemaal noodzakelijk? Gewoon verdoofd slachten verplichten kan toch ook?
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 16:44   #107
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Waarom? Waarom is dat allemaal noodzakelijk? Gewoon verdoofd slachten verplichten kan toch ook?
En wat stel jij je dan voor bij "gewoon verdoofd slachten" ?
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 16:47   #108
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Elektrisch verdoven is toch ook 'gewoon' verdoven? En ja, verdoofd slachten moet ook bij ritueel slachten verplicht worden.
Oud 16 juli 2012, 16:48   #109
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Jou ga ik hetzelfde advies geven als Circe: veeg even het schuim van je lippen.
Enkel als jij de sadistische grijs omwille van halal gemartelde dieren van je tronie veegt.
Oud 16 juli 2012, 16:50   #110
Geert C

Standaard

Citaat:
Enkel als jij de sadistische grijs omwille van halal gemartelde dieren van je tronie veegt.
Heb jij eigenlijk mijn berichten in dit topic wel gelezen?
Oud 16 juli 2012, 16:51   #111
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Veel succes met de uitbouw van uw kaboem certificaat.
Echter vooralsnog bestaat dat alleen in uw geest, terwijl de term hallal al even mee gaat en redelijk bekend is zelfs onder niet moslims.
Volgens de gegevens die u hier zelf verstrekt heeft staat in de argumentatie van het centrum geargumenteerd waarom een keurder voor dit certificaat een moslim moet zijn. Dat is eigen aan het produkt.
Zelfs al zou ik die verkeerd geinterpreteerd hebben, dan nog zie ik echt niet in waarom hierover een probleem moet gemaakt worden.
Het feit dat moslims hallal vlees eten is op zich geen probleem, dat mogen ze van mij doen, en ze mogen van mij vanalles regelen om dat te garanderen.
Dat 1/5 van de moslim jongeren een homofoob is, dat vrouwen worden achtergesteld, en meer van dat leuks, dat lijken mij veel groter problemen dat dit.

ik vrees dat U mijn beweegredenen niet goed begrijpt.
Het hele halal gebeuren betreft het discriminerend creëren van een apartheid: op de verschillende halal sites beweren ze dat het VERPLICHT is om halal te eten, dan gaan ze enkel moslims aanwerven, een volledig aparte lijn maken die dan verplicht door moslims moeten worden aangekocht.

Wie hier geen overtredingen inziet is stekeblind.

Ik heb weldegelijk een probleem met het overtreden van de Europese slachtwetten, maar verder stoort het me geenszins dat ze dan met e-coli besmet vlees opeten. Wat me wèl stoort is dat men ditzelfde "halal" gekeurd vlees mee verwerkt in normale producten voor normale niet-halal-gebonden consumenten!

De opmerking: waarom stoort het je, je proeft het toch niet is omkeerbaar: waarom zouden moslims toch zo'n onderscheid en apartheidssysteem willen maken?

KASSA en discriminatie. Dat is alles.
(of dacht U dat de eerste golven van gastarbeiders van de liefde leefden)

Als wij geen Kaboem keurmerk (gebaseerd op religieuze normen, waarden en reinheidswetten.... waarom niet?) mogen installeren, waar we enkel niet-moslims voor mogen aanwerven, waarom mogen moslims dat dan wel?

Bovendien: houd steeds goed de scheiding tussen "kerk" en staat in de gaten. wij HEBBEN hier hygienische voedselnormen, wettelijke handelspraktijken, erkende controleorganismen die veel strenger zijn dan die 7de eeuwse praktijken.
Waarom zouden ze daarbovenop hun eigen "halal" etiket voor moslims-only mogen hebben, als de "kaboem" adepten dit niet voor niet-moslims zouden mogen hebben?

Citaat:
Moslims zijn zich alsmaar meer bewust van hun identiteit wat zich vertaalt in een stijgende vraag naar halal producten. De halal markt is niet enkel meer het halal vlees van de Marokkaanse of Turkse slagerij op de hoek van de straat maar bestaat tegenwoordig ook uit snoep, pizza, babyvoeding, kant en klare microgolfmaaltijden en producten voor persoonlijke verzorging & hygiëne zoals shampoo, tandpasta en cosmetica. Maar evengoed is er behoefte aan halal geneesmiddelen en financiële producten die beantwoorden aan de voedings-, levenstijl- en financiële regels eigen aan het islamitische geloof.
let op: allemaal onder moslims-only controle!
http://www.behalal.be/

Nog even en ze vragen zelfs aan de STAAT om hun halal etiket te certificeren!!!!

Citaat:

Is Halal certificering in Het westen waar Moslims wonen verplicht?

Helaas wordt in het Westen Halal niet door de overheden geregeld en is het ook niet door de overheden verplicht gesteld. Het laten certificeren van Halal producten geschiedt nog steeds op vrijwillige basis. Echter eisen veel van de Islamitische landen voor producten uit het westen dat deze zijn gecertificeerd door een erkende Halal certificering organisatie.
http://www.halalcorrect.com/articles/halal/2/2/

Zullen we binnenkort de Europese voedsel en andere wetten maar ineens afschaffen?

Blijkbaar ben ik de enige die hierover nadenkt, maar slapen jullie maar rustig verder hoor.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 16 juli 2012 om 16:53.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 16:54   #112
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb jij eigenlijk mijn berichten in dit topic wel gelezen?
Ja, ik las dat je elektrische verdoving op halalwijze aanvaardbaar vond.
Weeral zo'n omwegje om aan de eisen van religieuze extremisten tegemoet te komen. Waarom toch? We leven anno 2012. De bestaande slachtmethoden volstaan. Punt. Geen uitzonderingen of achterpoorten voor religieuze freaks.
Oud 16 juli 2012, 16:58   #113
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
ik vrees dat U mijn beweegredenen niet goed begrijpt.
Het hele halal gebeuren betreft het discriminerend creëren van een apartheid: op de verschillende halal sites beweren ze dat het VERPLICHT is om halal te eten, dan gaan ze enkel moslims aanwerven, een volledig aparte lijn maken die dan verplicht door moslims moeten worden aangekocht.

Wie hier geen overtredingen inziet is stekeblind.

Ik heb weldegelijk een probleem met het overtreden van de Europese slachtwetten, maar verder stoort het me geenszins dat ze dan met e-coli besmet vlees opeten. Wat me wèl stoort is dat men ditzelfde "halal" gekeurd vlees mee verwerkt in normale producten voor normale niet-halal-gebonden consumenten!

De opmerking: waarom stoort het je, je proeft het toch niet is omkeerbaar: waarom zouden moslims toch zo'n onderscheid en apartheidssysteem willen maken?

KASSA en discriminatie. Dat is alles.
(of dacht U dat de eerste golven van gastarbeiders van de liefde leefden)

Als wij geen Kaboem keurmerk (gebaseerd op religieuze normen, waarden en reinheidswetten.... waarom niet?) mogen installeren, waar we enkel niet-moslims voor mogen aanwerven, waarom mogen moslims dat dan wel?

Bovendien: houd steeds goed de scheiding tussen "kerk" en staat in de gaten. wij HEBBEN hier hygienische voedselnormen, wettelijke handelspraktijken, erkende controleorganismen die veel strenger zijn dan die 7de eeuwse praktijken.
Waarom zouden ze daarbovenop hun eigen "halal" etiket voor moslims-only mogen hebben, als de "kaboem" adepten dit niet voor niet-moslims zouden mogen hebben?

let op: allemaal onder moslims-only controle!
http://www.behalal.be/

Nog even en ze vragen zelfs aan de STAAT om hun halal etiket te certificeren!!!!

http://www.halalcorrect.com/articles/halal/2/2/

Zullen we binnenkort de Europese voedsel en andere wetten maar ineens afschaffen?

Blijkbaar ben ik de enige die hierover nadenkt, maar slapen jullie maar rustig verder hoor.
Allemaal terechte vragen Circe, helaas te vervelend en niet politiek correct.
Je zou ze natuurlijk wel horen indien Léonard en de RKK een kaboem-voedingslijn zou opstarten.
Oud 16 juli 2012, 17:00   #114
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik las dat je elektrische verdoving op halalwijze aanvaardbaar vond.
Weeral zo'n omwegje om aan de eisen van religieuze extremisten tegemoet te komen. Waarom toch? We leven anno 2012. De bestaande slachtmethoden volstaan. Punt. Geen uitzonderingen of achterpoorten voor religieuze freaks.
ik bedoelde gewoon de standaard verdoving die door de standaard europese wetten worden aanvaard: dat is elektrische schok dacht ik.
Als ze nadien een regendansje maken zal me dat een worst zijn.
Wel maak ik bezwaar tegen de discriminatie op basis van religie. Voor mijn part zetten ze er een halve rijd mekka-gerichte achterwerken bij die dit vrijwillig komen bekijken en bezweren, maar de slager zelf moet omwille van niet-discriminerende aspecten kunnen worden aangeworven.

En anders wil ik een Kaboem slager, beenhouwer, garagepoortinstallateur etc...

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 17:04   #115
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
ik bedoelde gewoon de standaard verdoving die door de standaard europese wetten worden aanvaard: dat is elektrische schok dacht ik.
Wel maak ik bezwaar tegen de discriminatie op basis van religie. Voor mijn part zetten ze er een halve rijd mekka-gerichte achterwerken bij die dit vrijwillig komen bekijken en bezweren, maar de slager zelf moet omwille van niet-discriminerende aspecten kunnen worden aangeworven.

Geert C had het me dunkt over de gehaliseerde versie van verdoofd slachten : een elektrische schok die verdooft maar niet doodt want dat past de achterlijken niet.
Oud 16 juli 2012, 17:08   #116
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat mij niet past is dat we ongevraagd en ongeïnfomeerd die halalprodukten door onze strot krijgen. Wat mij nog meer stoort is het excuus van de Westerse halalhoeren : je smaakt het verschil toch niet? Waarom gebruiken ze dezelfde excuustruus niet tav moslims ivm vlees van dieren geslacht volgens slachtmethoden uit de beschaafde wereld?
Oud 16 juli 2012, 17:10   #117
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Waar flaminganten zich al niet druk overmaken. Doet me denken aan die discussie over BHV. Belachelijk.
Vlamingen houden nogal van "principes". Kijk eens in jouw "Van Daele" bij "principe"

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 17:12   #118
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
In vele wijken in Brussel zal je er geen vinden. Klopt.
9.000.000 Belgen wonen NIET in Broekzele
Oud 16 juli 2012, 17:14   #119
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geert C had het me dunkt over de gehaliseerde versie van verdoofd slachten : een elektrische schok die verdooft maar niet doodt want dat past de achterlijken niet.
Potsierlijk !!!
Oud 16 juli 2012, 17:17   #120
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Aangezien de antidemocratische EU er alles aan doet en wil doen om zo snel mogelijk EUrabië te worden, zullen ze in Brussel de huidige voedsel- en andere wetten over niet al te lange tijd wel op de helling gaan zetten ten voordele van halal en sharia.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be