Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: BHV opgelost voor
6 maand 21 55,26%
3 jaar 5 13,16%
12 jaar 2 5,26%
eeuwig 10 26,32%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2012, 18:10   #121
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Wat denk je dat het arrest was? Een recept voor uiensoep?

Je snapt echt niet het principe van 'cause & effect' eh? Oorzaak & gevolg?
De noemer wartaal is het gevolg van de inconsistenties.
TCP/IP?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 18:44   #122
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Omdat het geen discriminatie is. Net zoals het verschil in de prijs van vuilzakken ook geen discriminatie is.
Doe je er om of zo? Sjonge jonge jonge, hoe belachelijk kan je jezelf eigenlijk maken zeg. Productprijzen gaan vergelijken met stemrecht. Ik sta echt verstelt, met mijn mond vol tanden zelfs. Niet omdat ik niet op kan tegen uw argumentatie, maar simpelweg omdat er niks boven de stupiditeit van uw zin kan gaan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 19:16   #123
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Doe je er om of zo? Sjonge jonge jonge, hoe belachelijk kan je jezelf eigenlijk maken zeg. Productprijzen gaan vergelijken met stemrecht. Ik sta echt verstelt, met mijn mond vol tanden zelfs. Niet omdat ik niet op kan tegen uw argumentatie, maar simpelweg omdat er niks boven de stupiditeit van uw zin kan gaan.
Toegeven dat ik gelijk heb is geen olympisch drama.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 19:17   #124
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
En eenmaal Vlaams-Brabant genoeg 'verbrusseld' is, let niets de Franstaligen nog om ermee te dreigen België op te blazen indien ze voortaan hun zin niet krijgen. Kortweg, de traditionelen trekken zo iedere keer de strop die rond de hals van Vlaanderen hangt een beetje strakker aan.
Hoe komt het toch dat wij als de meest welvarende van de gewesten angst hebben om voorbij gestoken te worden door een regio die welliswaar zeer langzaam uit de put kruipt maar nog steeds extreem ver achter loopt op ons ? Waarom toch dat defaitisme ?

Behalve wat salon-franstalige brusselse politici is er geen enkel draagvlak in belgië om vanuit waalse kant de stekker uit belgië te trekken. En trouwens, in frankrijk zitten ze niet te wachten op een uitbreiding van hun armere regio's met nog een arme belgische provincie die in zijn bagage een grote staatsschuld mag meenemen. Vergeet dat, dat is onzin.

Belgische problemen zullen in belgië opgelost worden, nergens anders.

En behalve stoere praat op een forum door n-va sympathisanten hoor ik TOTAAL geen oproepen tot onafhankelijkheid van de top van n-va. Je zou mogen verwachten dat een partij haar doelstellingen duidelijk najaagt ? en erover wil/durft communciceren ?
Verder dan wat wollige praat over "belgië zal verdampen" geraakt BDW ook niet trouwens. Is men bang om aan de extreem grote en volgens mij ook zeer diverse groep van nieuwe leden/kiezers duidelijk te maken dat artikel 1 niet geschrapt is ?

De retoriek van de partij is niet gelijk aan de retoriek van de originele achterban. Maar iedereen is hééél blij omdat de verkiezingen meevielen en de peilingen positief zijn.

Wat is het doel voor 2014 ? Wat is het doel tegen de daaropvolgende verkiezingen ? Waarom heerst daar zo een flou artistique rond ?

Daar zou ik ook wel eens een zinvol antwoord op willen krijgen, veel interessanter dan gelul over de 6 of over een lege metropolitane doos.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 19:22   #125
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad waanzin. En het ergste is dat de Vlaamse pers gewoon meedoet.
Ik zou eerder zeggen : niet meedoet met de retoriek van Le Soir, die haar overigens nog steeds slinkende lezersbestand dat voor de grote meerderheid bestaat uit franstalige brusselaars serveert wat ze graag eten. Dat is dan ook een krant die nauwlijks lezers haalt in Wallonië. Een feit dat men bij ons in vlaanderen veel te weinig aandacht geeft. Le Soir is de stem van de franstalige brusselse bourgeoisie. Niets meer.

Moet onze vlaamse pers dan in die val lopen ? Dan zouden ze pas achterlijk zijn.
Oud 20 juli 2012, 19:23   #126
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik zou eerder zeggen : niet meedoet met de retoriek van Le Soir, die haar overigens nog steeds slinkende lezersbestand dat voor de grote meerderheid bestaat uit franstalige brusselaars serveert wat ze graag eten. Dat is dan ook een krant die nauwlijks lezers haalt in Wallonië. Een feit dat men bij ons in vlaanderen veel te weinig aandacht geeft. Le Soir is de stem van de franstalige brusselse bourgeoisie. Niets meer.

Moet onze vlaamse pers dan in die val lopen ? Dan zouden ze pas achterlijk zijn.
Dus al die quotes van Franstalige politici in Le Soir, die zijn gelogen of wat?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 19:24   #127
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Godverdomme Vive, doe eens normaal. De grondwet zegt dat alle Belgen gelijk zijn. Dit akkoord schendt die gelijkheid.

Iemand die in de 6 woont heeft meer rechten dan iemand in pakweg Antwerpen. Iemand die in Vlaams Braband xoont heeft meer rechten dan iemand in pakweg West-Vlaanderen.

In andere woorden, de wetten getekend in dit akkoor zijn in conflict met andere wetten.
Ja, dat is inderdaad de prijs die men bereid was om te betalen, in ruil voor het wegsnijden van de kanker. We kunnen daar nu nog tien jaar over jammeren, of vooruitgaan. Ik ga liever vooruit. Maar als je het puur principieel bekijkt, heb je gelijk.
Oud 20 juli 2012, 19:26   #128
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat is inderdaad de prijs die men bereid was om te betalen, in ruil voor het wegsnijden van de kanker. We kunnen daar nu nog tien jaar over jammeren, of vooruitgaan. Ik ga liever vooruit. Maar als je het puur principieel bekijkt, heb je gelijk.
Het probleem is dat die kanker niet weg is hierdoor, in tegendeel, hij is aan't uitzaaien over heel Brabant. Dit hoofdstuk is bijlange nog niet van de baan, ongeacht hoe vaak de federale zegt van wel.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 19:26   #129
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
TCP/IP?
transmission control protocol / internet protocol
met andere woorden het protocol dat ervoor zorgt dat uw berichtjes hier foutloos op het forum worden gepost.

Je berichtjes dat je stuurt worden immers over het internet verzonden als een brief bij de post met een afzender, bestemmeling, afzender adres, bestemmeling zijn adres.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 19:28   #130
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

en natuurlijk ingesloten in de enveloppe je brief.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 19:34   #131
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
transmission control protocol / internet protocol
met andere woorden het protocol dat ervoor zorgt dat uw berichtjes hier foutloos op het forum worden gepost.

Je berichtjes dat je stuurt worden immers over het internet verzonden als een brief bij de post met een afzender, bestemmeling, afzender adres, bestemmeling zijn adres.
foutlos?

Q wat niet moest ge'ED

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 20 juli 2012 om 19:34.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 19:37   #132
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus al die quotes van Franstalige politici in Le Soir, die zijn gelogen of wat?
Wat denk je zelf ? Natuurlijk is dat politiek vertaalde communicatie enkel voor gebruik binnen eigen gemeenschap...
Politici zijn geen professoren Pol & Soc hee, zij spreken voor eigen achterban en enkel voor hen.

Het is erg dat wij ons oordeel gaan baseren op wat de andere kant denkt te moeten debiteren op vlak van mening hoe dat akkoord nu "echt" in elkaar zit. Dat is pas echte "huisneger-mentaliteit" als ik deze fameuze terminologie van forumlid Salvadorii voor één keer mag gebruiken.

Wij zien niet meer de overwinningen, enkel de taktisch opgegeven plaatsen om een groter geheel binnen te halen.
Oud 20 juli 2012, 20:24   #133
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat die kanker niet weg is hierdoor, in tegendeel, hij is aan't uitzaaien over heel Brabant. Dit hoofdstuk is bijlange nog niet van de baan, ongeacht hoe vaak de federale zegt van wel.
Dat is nu net het punt waarop ik van mening verschil : vroeger was er een (enorme) aantrekking voor franstalige politici om in de rand politieke publi te maken en stemmen te winnen om de eenvoudige reden dat ze dat konden en mochten. Inwijkelingen in een andere regio aan je vroegere gebied koppelen, een natte droom van elk politicus.
Net dat valt weg vanaf 2014. cdh en Mr en die zeloten van FDF zullen nooit de moeite doen voor een paar tienduizenden stemmen om daar eigen afdelingen te gaan oprichten.

Of heb je nog altijd niet door dat de 5% kiesdrempel nog altijd bestaat ? FDF was het kankergezwel, dat is nu weggesneden.

Zonder een kartel met MR zijn die krachteloos, en nu ze niet meer kunnen stemmen ronselen in halle-vilvoorde (- de zes) zijn ze verworden tot een eunuch.

Wie is er bang van eunuchen ? ik niet alvast.

Het enige wat ik vraag is : doe de moeite om eens na te denken over waarom een franstalig politicus uit brussel nog moeite zou doen vanaf 2014 om zijn kruit te verschieten in een gebied waar hij elektoraal 0% winst kan halen.
Oud 20 juli 2012, 20:32   #134
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

de zes zijn de facto voor 90% franstalig geworden
En daarom zijn deze gemeenten vanaf nu Brussels grondgebied zeker?

Vreemd dat dit principe niet telt in het zuiden van het land, gemeenten als Geldenaken en Vloesberg die een vrij grote vlaamse aanwezigheid tellen worden nog steeds als 100 % franstalig beschouwd. Kan Vlaanderen deze gemeenten dan ook opeisen? Ik dacht het niet...

Maarja, de vlaming is een minderwaardig schepsel hè dat moet knielen voor de francophonie...

Laatst gewijzigd door matthias999 : 20 juli 2012 om 20:34.
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 20:56   #135
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Een optie ontbreekt in je poll: NIET opgelost !

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?

- BHV is NIET gesplitst !! Het is ééntalig Waals geworden.

Bien fait! ( = goed verdiend)
Oud 20 juli 2012, 21:02   #136
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Bien fait! ( = goed verdiend)
Méééchant!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 21:06   #137
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht

Vreemd dat dit principe niet telt in het zuiden van het land, gemeenten als Geldenaken en Vloesberg die een vrij grote vlaamse aanwezigheid tellen worden nog steeds als 100 % franstalig beschouwd. Kan Vlaanderen deze gemeenten dan ook opeisen? Ik dacht het niet...

Maarja, de vlaming is een minderwaardig schepsel hè dat moet knielen voor de francophonie...
Ik zie niet in waarom dat deze gemeenten niet zouden mogen streven voor aansluiting bij Vlaanderen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 21:08   #138
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht

Ik heb nergens gezegd dat dit brussels grondgebied is. Nergens.

En ga mij aub niet proberen lesjes te geven over een gemeente als Flobecq, ik woon er op een paar kilometer van. Is trouwens ook één van die kleine landelijke waalse gemeentes die door een sterke influx van vlamingen in sneltrein tempo aan het vervlaamsen zijn. Super goeiekope bouwgrond hee. Beetje zoals Dergneau wat in dezelfde buurt ligt.

Als ze nu eindelijk nog eens zouden leren om hun website in degelijk nederlands op te maken... http://www.flobecq.be/nl
Oud 20 juli 2012, 21:09   #139
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Jup, traditioneeltjes die N-VA van slogantaal beschuldigen en daarna dergelijke pamfletten durven verspreiden.

Het mooie werk van Wouterke. Ze kunnen trots zijn!
Oud 20 juli 2012, 21:29   #140
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Het mooie werk van Wouterke. Ze kunnen trots zijn!
Zo eert men zijn collaborateurs! Komt Wouter nu in aanmerking voor de grootste onderscheiding in francofonië: de speekmedaille d'honneur des sangliers Ardennnaise en des poux Bruxellois???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be