Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2004, 14:59   #121
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

@ Oriana:

Sommige mensen zijn duidelijk niet aanwezig op dit forum om met anderen van gedachte te wisselen, maar louter en alleen om mensen met andere overtuigingen te provoceren en te beledigen. Sommige mensen raken in een debat niet verder dan wat gescheld op het niveau van een middelbare scholier. Van zodra je dan eens een scheef woord terugzegt, reppen ze zich om het blauwe knopje in te drukken. Mijn advies aan jou is om dat soort mensen verder straal te negeren en bij de minste aanleiding zelf ook die blauwe knop te gebruiken. Met een beetje geluk wordt dat soort mensen permanent van het forum gesodemieterd...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2004, 15:06   #122
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

En nu we toch over gevoelens praten van dieren.

'k hem in de USA Seaworld bezocht. Bon een doorn in het oog van GAIA en de mensen die zeggen : dieren horen daar niet thuis, enz..

Maar als ik daar die soms wonderlijke shows bekijk en die dieren hun kunstjes zie opvoeren dan denk ik bij mezelfs : die dieren wordne in optiame conditie gehouden (ze zorgen voor inkomsten) en worden behandeld als vedetten. Bij wijze van spreken ze moeten geen kuchje laten of de dokter staat er naast. In de wilde natuur kan dat kuchje hen fataal worden binnen enkele dagen.

Goed die beesten hun gevoelens. Of die dieren kunnen nadenken als mensen weten we niet maar ik ben wel zeker van dat die dieren in de wilde natuur niet naar school gaan waar iemand ze hun rechten en hun plichten leren. dit maar om te zeggen dat die dieren naar mensennormen 'dom' zijn.

Dus die leven niet zoals wij met hun hersenen maar op instinct. Dat instinct zegt vooral : leven en overleven. Dieren gaan dan ook in de natuur over lijken. In gevangenschap minder omdat het leven en overleven er veel makkelijker is. Een natje en een droogje liggen altijd klaar. Ze moeten in ruil enkel wat kunstjes vertonen.

Nu zullen die kunstjes door de dierenvrienden verafschuwd worden. Nochtans is het een verdieping van dingen die de meeste van die dieren ook doen in de vrije natuur (uit vrije wil). Als een dolfijn in de vrije natuur uit het water springt en enkele salto's maakt dan is dat waw. Als die dolfijn dat doet in ne bassin van een seaworld en daar evenveel plezier aan beleeft als nen doflijn ophetzelfde moment doet in de vrije natuur dan is dat uit den boze ?

En dan vraag ik mij af als dat dier echt iets tegen zijn zin zou moeten doen : dan doet zo'n dier dat toch gewoon niet.

Ik vraag mij trouwens ook altijd af of die VDBossche van GAIA door de dieren zelf is aangesteld als vertegenwoordiger en wanneer die verkiezing wel heeft plaatsgevonden ?

Is het eigenlijk niet enorm aanmatigend om zichzelf tot spreekbuis van iemand anders op te werpen, zeker als die anderen helemaal niet kunnen spreken ?

Amai wat nen hoop heb ik nu bijeen getypt.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2004, 15:14   #123
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

@ Tegendradigaard
In zekere zin kan ik u volgen in uw uiteenzetting, daar in Seaworld worden ze goed verzorgd. Maar wat zou u het liefst hebben, in vrijheid je dartele sprongen maken of op commando in gevangenschap.
Deze dieren zijn geconditioneerd, zij kunnen ook niet protesteren of staken.
U zegt dan :
Citaat:
Is het eigenlijk niet enorm aanmatigend om zichzelf tot spreekbuis van iemand anders op te werpen, zeker als die anderen helemaal niet kunnen spreken ?
Ik wil dit omdraaien :
Is het eigenlijk niet enorm aanmatigend om zichzelf NIET tot spreekbuis van iemand anders op te werpen, zeker OMDAT die anderen helemaal niet kunnen spreken.

Doen we dat ook niet met kinderen? Hen beschermen omdat zij zwakker staan en niet voor zichzelf kunnen opkomen?
Waarom niet voor dieren? Die echt met willekeur en misdadig vaak behandeld worden.
Oud 9 juli 2004, 15:34   #124
Tegendradigaard

Standaard

Zijn er bewijzen van mishandeling in het Boudewijnpark om maar iets te noemen ?

Of is het van de goedenmoeten het met de slechten bekopen.

Trouwens die shows (allemaal die ik gezien heb) gebruikt men ook om telkens weer de aanwezigen te wijzen op de gevaren van watervervuiling voor deze dieren. En aangezien er veel kinderen naar gaan zien zal die boodschap op den duur wel doordringen (bij mijn kinderen toch alleszins)

Bon neem die shows weg en het zal de kinderen worst wezen binnenkort wat er in het water voor vuiligheid ronddrijft.
het zijn toch maar dieren die ze enkel kennen van den TV die zullen omkomen en bwa die van den Tv wie maalt daar nu om he ?

Misschien kan men het ook zo bekijken dat die enkele 1000den dolfijnen in "gevangschap" het leven redden op langer termijn van honderduizenden soortgenoten ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 9 juli 2004, 15:40   #125
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Zijn er bewijzen van mishandeling in het Boudewijnpark om maar iets te noemen ?

Of is het van de goedenmoeten het met de slechten bekopen.

Trouwens die shows (allemaal die ik gezien heb) gebruikt men ook om telkens weer de aanwezigen te wijzen op de gevaren van watervervuiling voor deze dieren. En aangezien er veel kinderen naar gaan zien zal die boodschap op den duur wel doordringen (bij mijn kinderen toch alleszins)

Bon neem die shows weg en het zal de kinderen worst wezen binnenkort wat er in het water voor vuiligheid ronddrijft.
het zijn toch maar dieren die ze enkel kennen van den TV die zullen omkomen en bwa die van den Tv wie maalt daar nu om he ?

Misschien kan men het ook zo bekijken dat die enkele 1000den dolfijnen in "gevangschap" het leven redden op langer termijn van honderduizenden soortgenoten ?
dus : het is van de enkelen moeten het voor de meerderen bekopen
Ik weet het niet hoor, dat geeft mij een wrang gevoel.
Ik denk niet dat er bewijzen zijn voor mishandelingen in het Boudewijnpark maar het is maar wat je als mishandelingen beschouwt.
Ik heb eerder ook al gezegd dat ik het niet eens ben met Gaia's overdreven reactie, laat ik dat vooropstellen, maar het is nooit slecht om bepaalde situaties terug onder de loep te nemen en dingen aan te passen die ten goede van die dieren kunnen zijn.
Daar kan toch niemand iets op tegen hebben.
Oud 9 juli 2004, 15:42   #126
Tegendradigaard

Standaard

In plaats van iets te verbieden zou men beter zorgen voor controles.
Sluit alle dierentuinen en laat alle beesten los gaat de natuur daar op lange termijn beter van worden ?

Ik denk eerlijk gezegd van niet.

Maar mishandeling moet aangepakt worden dat vind ik ook.

Trouwens een hond of een kat houden is dat wel ...natuurlijk ??
Moet dat volgens de logica van Gaia dan ook niet verboden worden ? nen hond een pootje leren geven ??? Foei toch he.
Samen met de kat met een balletje spelen ? Tegennatuurlijk toch. Foei toch. Verbieden die handel.
ne kanarievogel in een kooi ? foei toch. Weg die kooi.
ne vis in een aquarium of in ne vijver in uwen hof ? Mag toch ook niet he.

Kunnen we dat ook niet allemaal als dierenmishandeling beschouwen ?

Mishandeling aanpakken : volledig akkoord.

Achter alles wat zitten zoeken : niet akkoord.

Oud 9 juli 2004, 16:13   #127
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mishandeling aanpakken : volledig akkoord.

Achter alles wat zitten zoeken : niet akkoord.
Voil�*, we zijn het eens, een goede regelgeving, een strenge controle en mistoestanden zwaar straffen.
e dieren nu loslaten zou pas een misdrijf zijn, daar heb je gelijk in, maar mits bovenstaande regel er zou komen kunnen we al heel veel leed voorkomen.
Oud 9 juli 2004, 16:22   #128
Tegendradigaard

Standaard

zoveel letters verspillen om dan tot de conclusie te komen dat men het eigenlijk al hel de tijd eens is.... ge moet het maar kunnen.

En dan moeste eens weten dat ik geen beesten in mijn huis wil.

'k hem ooit eens om van het gezaag van mijn kinderen af te zijn 4 konijnen gekocht. En nen hoop geld uitgegeven aan kooien en dergelijke.

Den eerste morgend waren ze al uitgebroken. Na een halve week was er 1 definitief ontsnapt. Na nog een halve week was er 1 dood en na nog 1 week had ik er nog 1 over want nr. drie was ook ontsnapt.

Nummer 4 heeft dan wekenlang al het mogeljk gedaan om uit zijn luxueze kooi te geraken en al het lekkers in onze hof op te eten en door te knabbelen.

Op den duur had die een kooi maar onzen Houdini onstnapte nog altijd die kon zelfs het deurtje van zijn kooi opendoen met zijn bekje. Ongelooflijk maar waar en zelf gezien.

Na maanden miserie, mijn mooiste planten kapotgebeten door dat beest vonden wij dat het beest een betere toekomst verdiende. en neen het werd niet de poot waar ik al veel mee gedreigd had.

We hebben het konijn losgelaten in een parkje bij mijn vrouw haar werk. En nu ziet ze nog heel regelmatig ons konijn met haar vriendinnetje rondhuppelen in een heel groot domein en alle rust. Hij leeft daar nu al meer dan een jaar in de natuur.

Sindsdien geen beest meer in mijn huis of het moet in eetbare vorm zijn....

Oud 9 juli 2004, 16:23   #129
Tegendradigaard

Standaard

die poot moet ne pot zijn in mijn vorig bericht he.

Oud 9 juli 2004, 16:26   #130
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
zoveel letters verspillen om dan tot de conclusie te komen dat men het eigenlijk al hel de tijd eens is.... ge moet het maar kunnen.

En dan moeste eens weten dat ik geen beesten in mijn huis wil.

'k hem ooit eens om van het gezaag van mijn kinderen af te zijn 4 konijnen gekocht. En nen hoop geld uitgegeven aan kooien en dergelijke.

Den eerste morgend waren ze al uitgebroken. Na een halve week was er 1 definitief ontsnapt. Na nog een halve week was er 1 dood en na nog 1 week had ik er nog 1 over want nr. drie was ook ontsnapt.

Nummer 4 heeft dan wekenlang al het mogeljk gedaan om uit zijn luxueze kooi te geraken en al het lekkers in onze hof op te eten en door te knabbelen.

Op den duur had die een kooi maar onzen Houdini onstnapte nog altijd die kon zelfs het deurtje van zijn kooi opendoen met zijn bekje. Ongelooflijk maar waar en zelf gezien.

Na maanden miserie, mijn mooiste planten kapotgebeten door dat beest vonden wij dat het beest een betere toekomst verdiende. en neen het werd niet de poot waar ik al veel mee gedreigd had.

We hebben het konijn losgelaten in een parkje bij mijn vrouw haar werk. En nu ziet ze nog heel regelmatig ons konijn met haar vriendinnetje rondhuppelen in een heel groot domein en alle rust. Hij leeft daar nu al meer dan een jaar in de natuur.

Sindsdien geen beest meer in mijn huis of het moet in eetbare vorm zijn....
Voil�* zie, die beesten horen niet in een kooitje maar vrij in de natuur - we geraken het meer en meer met elkaar eens
Oud 9 juli 2004, 16:32   #131
Beer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

oriana bedoelt u elk dier,zoals koeien,schapenen paarden......
Oud 9 juli 2004, 16:49   #132
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beer
Beer, als het aan mij zou liggen wel ja, ik wéét dat dat niet realistisch is maar ALS ik het voor het zeggen zou hebben
Ik tracht daar ook zo rechtlijnig mogelijk naar te leven in die zin dat ik geen vlees koop bij de slager maar dat ik vlees koop bij een plaatselijke boer.
Mensen zijn omnivoren, zo ook ik, maar de koe waar ik dan vlees van koop heeft mogen rondlopen in de wei en is niet vetgemest in een hok waar ze amper kan bewegen.
Kalfsvlees eet ik niet - Eieren enkel van scharrelkippen eveneens bij de boer hier waar ze gewoon loslopen. Varkensvlees ook enkel van een boer die ze niet in een hokje vetmest en dan per camion opeengepropt vervoert naar het slachthuis, nee dat beest heeft eerst vrij in een grote wei rondgelopen.
Kalkoenvlees eet ik niet meer sinds ik gezien heb hoe die behandeld worden hetzelfde voor foie gras en kikkerbillen.
En paardenvlees eet ik evenmin, dat wilde ik als kind al niet.
Oja, schapen vroeg je nog, idem, koop ik enkel bij een schapenkweker die ik ken, die z'n schapen lopen ook rond in een wei.
Dat is voor mij een goede compromis en een relatieve vrijheid.
Zolang het maar niet zielig in een hok is waar ze onvoldoende bewegingsruimte hebben.
Kan je deze gedachtengang snappen of vind je die ook idioot?
Oud 9 juli 2004, 16:53   #133
Beer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

orania nooit gezegd dat ik iets idioot vond
Oud 9 juli 2004, 16:58   #134
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Tja, als we allemaal op het platteland gaan wonen is daar geen plaats meer voor scharrelkippen etc.
Dat kopen bij de boer, is ooit verboden geweest (ik weet niet hoe het nu is). Het verbod was gebaseerd op hygiënische gronden.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2004, 17:13   #135
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Tja, als we allemaal op het platteland gaan wonen is daar geen plaats meer voor scharrelkippen etc.
Tja dan lopen de steden leeg en kunen we die platgooien en er de kippen laten scharrelen hee
Citaat:
Dat kopen bij de boer, is ooit verboden geweest (ik weet niet hoe het nu is). Het verbod was gebaseerd op hygiënische gronden.
Bij mijn weten is het bij deze boeren niet verboden daar zij een handelsvergunning hebben. Wat hygiene betreft, bij deze boeren ook geen probleem omwille van hun handelsvergunning vallen zij ook onder hygiëne-inspectie.
Ik weet tenminste zeker dat deze dieren vrij van hormonen, antibiotica, ploftoestanden en stress zijn.

En je hoeft niet op het platteland te wonen om op die manier vlees te kopen hee, dat doe ik al jaren, ook toen ik nog in de stad woonde.
Oud 9 juli 2004, 17:16   #136
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
orania nooit gezegd dat ik iets idioot vond
nee jij niet
Oud 15 juli 2004, 11:02   #137
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Precies alsof de mensen wakker liggen van dierenleed
Oud 15 juli 2004, 12:02   #138
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Citaat:
Beer, als het aan mij zou liggen wel ja, ik wéét dat dat niet realistisch is maar ALS ik het voor het zeggen zou hebben
Ik tracht daar ook zo rechtlijnig mogelijk naar te leven in die zin dat ik geen vlees koop bij de slager maar dat ik vlees koop bij een plaatselijke boer.
Mensen zijn omnivoren, zo ook ik, maar de koe waar ik dan vlees van koop heeft mogen rondlopen in de wei en is niet vetgemest in een hok waar ze amper kan bewegen.
Kalfsvlees eet ik niet - Eieren enkel van scharrelkippen eveneens bij de boer hier waar ze gewoon loslopen. Varkensvlees ook enkel van een boer die ze niet in een hokje vetmest en dan per camion opeengepropt vervoert naar het slachthuis, nee dat beest heeft eerst vrij in een grote wei rondgelopen.
Kalkoenvlees eet ik niet meer sinds ik gezien heb hoe die behandeld worden hetzelfde voor foie gras en kikkerbillen.
Oja, schapen vroeg je nog, idem, koop ik enkel bij een schapenkweker die ik ken, die z'n schapen lopen ook rond in een wei.
Zolang het maar niet zielig in een hok is waar ze onvoldoende bewegingsruimte hebben.
Oriana dus als ge goesting hebt in een varkenstcotteletje dan gaat gij naar den boer en die snijdt van dat levend varken een cotteletje uit zijn ribbenkast ? Dierenbeul....

Amai als gij dan eens goesting hebt op een paar varkenspootjes in de soep, dan moet dat beest verder kreupel rondlopen...

tjonge wat een rare geest toch rare hersenkronkels kan voortbrengen he en dan sprak ik over mijn eigen he.

Niks van aantrekken dus

Oud 15 juli 2004, 12:23   #139
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana

Oriana dus als ge goesting hebt in een varkenstcotteletje dan gaat gij naar den boer en die snijdt van dat levend varken een cotteletje uit zijn ribbenkast ? Dierenbeul....

Amai als gij dan eens goesting hebt op een paar varkenspootjes in de soep, dan moet dat beest verder kreupel rondlopen...

tjonge wat een rare geest toch rare hersenkronkels kan voortbrengen he en dan sprak ik over mijn eigen he.

Niks van aantrekken dus
Goh, Tegendraadigaard, ge moet met uwen tijd meegaan hee, dan krijgen die beesten toch gewoon protheses ???
Oud 15 juli 2004, 12:26   #140
Tegendradigaard

Standaard

daar had ik nog nie aan gedacht Oriana...

toen ik uwen uitleg las dan kreeg ik zo een visioen voor mijn ogen van dien boer die uw cotteletje uit dat beest sneed.....

Ik wou mijn visioen (hallucinatie misschien) toch even meegeven.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be