Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2012, 07:32   #121
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Randa Bekijk bericht
Turtelboom heeft de ouders van de kinderen, beloofd dat ze de wet zal veranderen, wat een onzin, ZIJ heeft niets te veranderen, dat moet het parlement doen, en zoals ik al schreef, de PS wil dat niet.
Wegens het gebrek aan gevangenissen en de hoge kost die gevangenen de gemeenschap kosten is dat ook niet mogelijk.

Laatst gewijzigd door speurneus : 20 augustus 2012 om 07:33.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 07:41   #122
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Islamwatcher Bekijk bericht
Dank u! Het is de eerste keer dat ik een goede analytische, onderbouwde commentaar lees op de openingspost. En dat voor iemand die kennelijk nog maar pas op dit forum actief is... De oude rotten hier weten kennelijk niets beters dan mensen zoals dhr Bronselaer die een lovenswaardig initatief heeft gelanceerd tot de grond af te breken, uit verveling, stompzinnigheid of afgunst, omdat hun eigen bijdrage aan het welzijn van de maatschappij ofwel onbestaande is, ofwel zo pietluttig dat ze er nergens mee komen...

Overigens, binnen pakweg 4 of 8 jaar mogen we ons inderdaad verwachten aan een eerste (deels) latino president in de VS. Zijn naam? George P. BUSH!!!

Maak hier alvast even kennis: http://nbclatino.com/2012/08/07/geor...ublican-party/
Heb je gauw nog een nick bij gemaakt, Olivier, zodat er toch iemand je gelijk zou geven in je idiote topics?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 23:38   #123
Islamwatcher
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Heb je gauw nog een nick bij gemaakt, Olivier, zodat er toch iemand je gelijk zou geven in je idiote topics?
Waarom vraagt u u dat niet aan forumlid In Extremis in een privé-bericht, zodat hij (of zij) voor opheldering kan zorgen? Veel succes Watson!

Maar misschien dacht u dat gewoon omdat het bewuste forumlid deftige zinnen kan produceren en -in tegenstelling tot uw eigen cafépraat hier die kant noch wal raakt- in staat blijkt tot enig denkwerk van niveau...?

Laatst gewijzigd door Islamwatcher : 20 augustus 2012 om 23:40.
Islamwatcher is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 12:14   #124
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom vraagt u u dat niet aan forumlid In Extremis in een privé-bericht, zodat hij (of zij) voor opheldering kan zorgen? Veel succes Watson!
Maar natuurlijk! Dat ik d�*�*r nu niet aan gedacht heb... Het is immers algemeen geweten dat dubbelnickers hun bedrog altijd in privé berichten toegeven...

Citaat:
Maar misschien dacht u dat gewoon omdat het bewuste forumlid deftige zinnen kan produceren en -in tegenstelling tot uw eigen cafépraat hier die kant noch wal raakt- in staat blijkt tot enig denkwerk van niveau...?
Of misschien dacht ik dat wel omdat de berichten van jezelf en je alter ego qua stijl en inhoud en timing zodanig overeenkomen, dat het bijna verwonderlijk zou zijn als ze niet door dezelfde persoon geschreven werden. Bovendien weten we natuurlijk al lang dat jij niet vies bent van een dubbelnickje meer of minder, nietwaar Wolfgang Meister/Otto Reichman?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 21 augustus 2012, 14:53   #125
Espadas
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Islamwatcher
Surfend langs anti-islam websites op zoek naar nieuws kwam ik volgend artikel tegen waarin de stichter van de extreem-rechtse groepering
Is dat je hobby? Is dat wat jij doet in je vrije tijd? Surfen op het internet achter extreem-rechtse anti-islam sites waar je met een glunder en een euforie kunt lezen wat jij hier niet durft zeggen. Het is inderdaad een obsessie voor sommigen: hun mede-haters op het internet opzoeken, niet anders doen dan de islam bashen, op fora dan vervolgens de rascistische 'profeet' uit hangen en de kous is af.

http://protest.skynetblogs.be/

Wat een bedroevende site van een triestig figuur. Hopelijk dat die partij nooit opkomt of we weten hoe laat het is. Deportaties en genocides voor half 5.
Deze vent is een sokpop.

Laatst gewijzigd door Espadas : 21 augustus 2012 om 15:01.
Espadas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 15:20   #126
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Espadas Bekijk bericht
Is dat je hobby? Is dat wat jij doet in je vrije tijd? Surfen op het internet achter extreem-rechtse anti-islam sites waar je met een glunder en een euforie kunt lezen wat jij hier niet durft zeggen. Het is inderdaad een obsessie voor sommigen: hun mede-haters op het internet opzoeken, niet anders doen dan de islam bashen, op fora dan vervolgens de rascistische 'profeet' uit hangen en de kous is af.

http://protest.skynetblogs.be/

Wat een bedroevende site van een triestig figuur. Hopelijk dat die partij nooit opkomt of we weten hoe laat het is. Deportaties en genocides voor half 5.
Deze vent is een sokpop.
Heb ik iets gemist?

Is anti-islam zijn 'n misdaad, is 't verboden?

Leven we al onder dictatuur, of wil jij die graag installeren?

Ohja, was'k nog vergeten; Ga anders 'n klacht indien bij 't centrum.

Laatst gewijzigd door SDX : 21 augustus 2012 om 15:21.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 16:28   #127
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dank u! Het is de eerste keer dat ik een goede analytische, onderbouwde commentaar lees op de openingspost. En dat voor iemand die kennelijk nog maar pas op dit forum actief is... De oude rotten hier weten kennelijk niets beters dan mensen zoals dhr Bronselaer die een lovenswaardig initatief heeft gelanceerd tot de grond af te breken, uit verveling, stompzinnigheid of afgunst, omdat hun eigen bijdrage aan het welzijn van de maatschappij ofwel onbestaande is, ofwel zo pietluttig dat ze er nergens mee komen...

Overigens, binnen pakweg 4 of 8 jaar mogen we ons inderdaad verwachten aan een eerste (deels) latino president in de VS. Zijn naam? George P. BUSH!!!

Maak hier alvast even kennis: http://nbclatino.com/2012/08/07/geor...ublican-party/
George Pablo Bush ?
Hij lijkt wel een zot konijn, met grote knaagtanden en schele ogen. Weer een " speciallekke "...
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 19:18   #128
Islamwatcher
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Heb ik iets gemist?

Is anti-islam zijn 'n misdaad, is 't verboden?

Leven we al onder dictatuur, of wil jij die graag installeren?

Ohja, was'k nog vergeten; Ga anders 'n klacht indien bij 't centrum.
Bedankt SDX maar volgens mij ben jij ongetwijfeld een dubbelnick van Bronselaer...
Oud 21 augustus 2012, 19:51   #129
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door In Extremis Bekijk bericht
Eén ding neem ik alvast mee uit "De Zaak Alzheimer" voor zover daar iets zinvols uit te halen valt natuurlijk:

M.M mag nog zo hoog en droog in dat slot van geestelijke armoede zitten als ze wil, iemand zal ze te grazen nemen. Veel te veel water is daarvoor onder de brug gevloeid.
Een ouder, een familielid, politiebeambten met een ziel, of een ouwe rakker met het hart op de juiste plaats en de juiste vinger op de trekker... En ze kunnen filet Améri-Martin van hun koepelgewelf schrapen.

De katholieke kerk wil ons absoluut opdringen dat de wereld noodzakelijkerwijs uit goed en kwaad bestaat, meer zelfs: dat zij de gevestigde orde zijn die de smeerlapperij in de wereld moeten helpen perpetualiseren.

De mensen dienen wel twee keer na te denken. Ofwel zorgt de Westerse wereld voor een valabel spiritueel alternatief, ofwel kunt ge er uw handjes op verwedden dat de islam hier binnen dik 25 jaar alles domineert, aangezien iedereen toch zo op die atheïstische golf wil surfen. Mensen zijn biologisch geprogrammeerd om naar zingeving te zoeken in hun bestaan. Als de islam als enige overblijft (en veel labiele overlopers zijn hen al gevolgd), dan gaat ge pedofilie bij shariawet laten inbetoneren tot in de wortels van de maatschappij.

Kind en het badwater... Denk aan al die sukkelaars die naar Haiti trekken en daar op de vuilnisbelten kinderen proberen aan te manen om van rotzooi af te blijven... Of de nonnekes die genocide keer op keer beleefden in Oost-Congo. Er zijn er goeie geweest, maar daarover hoort ge geen zak, omdat de slechten het instituut an sich domineren in de hoogste echelons. Daarom is elke priester toch geen zak of pedo?

Die oude garde sterft uit. Nog twee generaties en de eerste zwarte/Latijns-Amerikaan zit op de zetel. Geen probleem mee, integendeel. Laat maar zijn.
Wat een klootzakkerij kom je hier weer verkondigen... zingeving mijn kloten ja. Denk jij echt dat de wereld vol loopt met sullen die niet in staat zijn hun leven te ordenen zonder dat er een imaginair vriendje op hun schouder zit mee te kijken en te zeggen wat goed is en wat niet ? Spiritualiteit is bullshit, van mij mag je zelfs een bloempot aanbidden maar kom aub niet meer af met die lulkoek dat "de mensen" daarnaar op zoek zijn. Tenzij alle kerkgangers op zondag plots onzichtbaar zijn geworden ?

Ik vind het echt van de pot gerukt dat jij zomaar komt lullen dat er ofwel een zingeving moet komen, ofwel dat de woestijngodsdienst met haar sharia hier de boel gaat overnemen.
We hebben godverdomme veel te hard moeten vechten voor onze deconfessionalisering, voor onze intrede in de moderne wereld waar religie enkel nog iets is voor feestjes en begrafenissen. Niemand maar dan ook echt niemand mag dat veroverde voorrecht in vraag stellen. Wijk anders maar uit naar Alabama of Utah. Of naar Iran voor de lovers van de andere woestijngodsdienst. Daar zit nog van dat volk waarvan jij denkt dat ze biologisch geprogrammeerd zijn om naar zingeving te zoeken in hun bestaan. Beuaaaaark...
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 20:56   #130
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedankt SDX maar volgens mij ben jij ongetwijfeld een dubbelnick van Bronselaer...
Bewijs? Bron? Link? Citaat? Statistieken? Curve van Gauss? Rapport van 't Centrum?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 23:04   #131
Islamwatcher
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Bewijs? Bron? Link? Citaat? Statistieken? Curve van Gauss? Rapport van 't Centrum?
Grapje natuurlijk, ik wilde voor één keer Raf en Co. even voor zijn met hun beschuldigingen... Dat komt er van als je van de daken schreeuwt dat je homo bent en vervolgens overal gaat 'spoken' zien... (zou men een homo die zichzelf als dusdanig propageert wel straffeloos 'homo' mogen noemen? Of wordt het woord 'homo' vanzelf als 'scheldwoord' bestempeld als het uit de koker komt van iemand die het niet eens is met hun levensstijl, zodat er tegen deze persoon door de inquisitie vervolging kan worden ingesteld???)

Trouwens, de Kerk moet niet bang zijn dat een eenling als Bronselaer hen schade zal toebrengen door een ontdoping campagne op te starten (ze hoeven slechts de deuren van hun kloosters gesloten te houden voor creaturen als daar zijn Martin) maar wat meer is:

De nieuwe bisschop van Dublin, Ierland, heeft naar eigen zeggen zovéél belastend materiaal ontdekt én verzameld van zijn laakbare voorgangers inzake kindermisbruik (hoofdzakelijk mannelijke religieuzen die weerloze jongetjes verkrachtten, homo-daders-gespuis dus, mag dat gezegd worden?) -dat men in de doofpot wilde stoppen- dat hij openlijk het vermoeden uit dat het spoedig kan afgelopen zijn met ZIJN Kerk...

Hier de link naar dhet interview met de goede man-klokkenluider:

http://www.cbsnews.com/8301-18560_16...es-the-church/

Laatst gewijzigd door Islamwatcher : 21 augustus 2012 om 23:05.
Oud 22 augustus 2012, 06:04   #132
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Wat mj vooral doet verschieten is dat mensen er nog van opkijken dat de Katholieke kerk onderdak biedt aan een paedofiel. Dat is ondertussen zowat hun core-business...
Oud 22 augustus 2012, 06:59   #133
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Is de Katholieke Kerk dan werkelijk blind voor het feit dat de bevolking haar binnenkort zal gaan vereenzelvigen met lieden van het slag Dutroux/Martin als de religieuzen hun belofte om haar onderdak te bieden gaan waarmaken?

Geloof mij, dat zal de Kerk de das omdoen... Een doos van Pandora zal worden geopend... De eens zo machtige Kerk zal verdampen als sneeuw voor de zon, zoals eens het oppermachtige Romeinse Rijk.... Hoogmoed (en vermeende onkwetsbaarheid) komt voor de val...
Ach zo ? En ik die altijd heb gehoord dat onderdak verlenen een werk van barmhartigheid was, en dus eigenlijk een van de kerntaken van de Kerk. Ik zal dat verkeerd begrepen hebben zekers...

Het gaat daar toch niet over ? Het moet toch niet gaan of die zusters wel of niet onderdak verlenen ? Kijk, de wet zegt dat ze in aanmerking kan komen voor invrijheidstelling, dus moet de wet toch toegepast worden ? En zijn het dan de mensen die de wet willen toepassen en daar de gevolgen van aanvaarden die moeten onder vuur genomen worden ?
Of zijn het de mensen die vinden dat, na alles wat er gebeurd is, dat de wet mag toegepast worden ?
Het is een beetje hetzelfde zoals bvb een voorzitter van een parlement die 2 maand voorzitter is geweest, en daardoor volgens de wet een ontslagvergoeding van 100.000 € kan krijgen. Is het dan de boekhouder die die ontslagvergoeding moet uitbetalen die verkeerd is en afgeslacht moet worden, of is het die voorzitter die de vergoeding opeist ?

De vraag is dus waar Martin en haar advocaten het 'lef' vandaan halen om te denken dat ze er 'recht' op heeft.
De zuster doen eigenlijk alleen maar (en waarschijnlijk kan men hen verwijten 'waarom deze keer wel ?') wat hun regels hen voorschrijven.
Ik moet zeggen dat ik in deze meer respect heb voor de zusters en hun beslissing, dan voor het soort demagogisch gewauwel dat u uitkraamt.
manuel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 08:48   #134
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel Bekijk bericht
Ach zo ? En ik die altijd heb gehoord dat onderdak verlenen een werk van barmhartigheid was, en dus eigenlijk een van de kerntaken van de Kerk. Ik zal dat verkeerd begrepen hebben zekers...
Het gaat daar toch niet over ? Het moet toch niet gaan of die zusters wel of niet onderdak verlenen ? Kijk, de wet zegt dat ze in aanmerking kan komen voor invrijheidstelling, dus moet de wet toch toegepast worden ? En zijn het dan de mensen die de wet willen toepassen en daar de gevolgen van aanvaarden die moeten onder vuur genomen worden ?
Of zijn het de mensen die vinden dat, na alles wat er gebeurd is, dat de wet mag toegepast worden ?
Het is een beetje hetzelfde zoals bvb een voorzitter van een parlement die 2 maand voorzitter is geweest, en daardoor volgens de wet een ontslagvergoeding van 100.000 € kan krijgen. Is het dan de boekhouder die die ontslagvergoeding moet uitbetalen die verkeerd is en afgeslacht moet worden, of is het die voorzitter die de vergoeding opeist ?

De vraag is dus waar Martin en haar advocaten het 'lef' vandaan halen om te denken dat ze er 'recht' op heeft.
De zuster doen eigenlijk alleen maar (en waarschijnlijk kan men hen verwijten 'waarom deze keer wel ?') wat hun regels hen voorschrijven.
Ik moet zeggen dat ik in deze meer respect heb voor de zusters en hun beslissing, dan voor het soort demagogisch gewauwel dat u uitkraamt.
We zullen er de Kerk bij de volgende vriestemperaturen aan herinneren.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 15:46   #135
Islamwatcher
Burger

Standaard

Kan iemand mij uitleggen waarom de Bijbel (grote) zondaars dreigt met hel en verdoemenis in het hiernamaals tot in de eeuwigheid der dagen terwijl wereldvreemde nonnen van bij ons van oordeel zijn dat (grote) zondaars hun liefde en toewijding verdienen, ten koste van het onnoemelijke leed van slachtoffers die dat met lede ogen moeten aanzien...? Het medelijden van de zusters zou juist moeten uitgaan naar hen!

Laatst gewijzigd door Islamwatcher : 22 augustus 2012 om 15:46.
Oud 22 augustus 2012, 15:50   #136
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan iemand mij uitleggen waarom de Bijbel (grote) zondaars dreigt met hel en verdoemenis in het hiernamaals tot in de eeuwigheid der dagen terwijl wereldvreemde nonnen van bij ons van oordeel zijn dat (grote) zondaars hun liefde en toewijding verdienen, ten koste van het onnoemelijke leed van slachtoffers die dat met lede ogen moeten aanzien...? Het medelijden van de zusters zou juist moeten uitgaan naar hen!
Ik ben geen praktiserend katholiek, maar zèlfs ik weet na even googelen het antwoord op deze ridicule vraag te vinden...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vergevi...christendom%29

Alstublieft.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 22 augustus 2012 om 15:51.
Oud 22 augustus 2012, 16:41   #137
Islamwatcher
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik ben geen praktiserend katholiek, maar zèlfs ik weet na even googelen het antwoord op deze ridicule vraag te vinden...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vergevi...christendom%29

Alstublieft.
Een ridicuul antwoord, Rafke, want het biedt geen antwoord op mijn vraag waarom degenen die in dit leven van onze dames en heren religieuzen op vergeving mogen rekenen, na hun dood alsnog in de hel gaan branden?

Iemand als u bijvoorbeeld, daar weten ze wel raad mee...
Check 'De Goddelijke Komedie', door Dante, afdeling 'Hel'...

Laatst gewijzigd door Islamwatcher : 22 augustus 2012 om 16:41.
Oud 22 augustus 2012, 16:46   #138
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vroeg moeder Theresa een blanco strafblad aan degenen die ze hielp???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 16:52   #139
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Vroeg moeder Theresa een blanco strafblad aan degenen die ze hielp???
In Malonne worden daklozen met blanco strafblad in elk geval niet toegelaten...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 17:18   #140
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een ridicuul antwoord, Rafke, want het biedt geen antwoord op mijn vraag waarom degenen die in dit leven van onze dames en heren religieuzen op vergeving mogen rekenen, na hun dood alsnog in de hel gaan branden?

Iemand als u bijvoorbeeld, daar weten ze wel raad mee...
Check 'De Goddelijke Komedie', door Dante, afdeling 'Hel'...

Ah ja, want Dante's Divina Commedia heeft uiteraard voorrang op de bijbel...

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be