![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok, maar ik kan mezelf dus niet geschapen hebben om op je vraag terug te komen.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#123 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je zit hier zelf al niet anders te doen dan te fantaseren over wat je gaat typen in je argumenten om deze discussie te winnen, ook al ga ja af van de logica van je theorie. Maar dat deed je al voor ik mij registreerde zo te zien aan je posts, dus je bent het al duidelijk gewend. Of dacht je dat je kon blijven onnozel doen? Geen wonder dat je miskend wordt en geen volgelingen hebt, je gedraagt je helemaal niet als de persoon wie jij denkt te wezen, Jezus Christus. We zullen het daar zelfs nog niet over hebben. Als je dan een discussie aangaat met iemand die nog jouw volgeling te noemen is zoals ik wees dan bereid dat deftig te doen, niet hypocriet te gedragen, met argumenten afkomen en niet constant kinderachtig doen met je 'Ja nee jij discussieert met mij en jij bent het op sommige vlakken niet eens met mij dus nee jij begrijpt mijn theorie niet dus get the fuck off' logica. Wordt eens echt volwassen. Gedraag je zoals de persoon die je denkt te zijn, kom tot jezelf en begin eens zalf aan die opgezwollen dikke, betweterige, arrogante nek van je te doen. Dan ga ik jou volledig zien als een genie, een wetenschapper en een filosoof wiens theorie baanbrekend is. Want je trekt je met je gedrag alsmaar meer en meer in een beerput en uiteindelijk ga je maar een voetnoot in de geschiedenis zijn en een voorbeeld voor morosofen en pseudowetenschappelijke gekken. Maak van die morosofie terug een filosofie en van die pseudowetenschap een wetenschap. Als jij het niet kan, zal ik het wel doen. De apostels deden voort met Jezus zijn gedachtegoed na zijn kruisiging. Laatst gewijzigd door Espadas : 16 augustus 2012 om 06:56. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zou het alleen een andere naam zijn dan had iedereen het al begrepen en geaccepteerd. Citaat:
Hier zijn al drie wezenlijke verschillen. Citaat:
Zou wel te prefereren zijn als de mensen hun vreemde talen even van een vertaling voorzagen om duidelijk en helder te zijn. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus je bent wel god, maar als slechts één god te midden van een oneindig aantal anderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leuk filmpje..... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Als je verder en dieper in gaat op de vragen, "wat is IK?", wat is identiteit? Wat is perceptie?
Dan ja, je hebt jezelf geschapen tot een identiteit binnen een werkelijkheid die je zelf geschapen hebt vanuit subjectieve waarnemingen in combinatie met je zelfbeeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook een groot gebrek aan kennis van mijn atoomtheorie. Die kun je echt niet 1, 2, 3 zomaar begrijpen. Citaat:
Eenheid wil niet zeggen dat alles hetzelfde is, er is ook onderscheid. Zoals ook tussen microwezens en macroreuzen. Citaat:
Wel clusters en superclusters. Leer eerst het verschil tussen groot en klein. Dat is overigens basis kennis die de kleutertjes al leren. ![]() Citaat:
Jij houdt je eigen kolder voor zeer serieus en kent geen verschil tussen beiden. Dat is een zeer ernstige zaak en ik betwijfel of ik je dat aan je verstand kan brengen, laat staan dat ik je daar van genezen kan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb ruim 50 jaar ervaring in de filosofie en jij komt pas kijken en meent alles beter te weten. Hoe dom moet je dan wel niet zijn.... ![]() Citaat:
Ik kan dus ook niet over het water lopen. Nochtans bezit ik de goddelijke geest van het denken en dat is heel wat meer waard dan de toverkunsten van ene Jezus. Citaat:
Dat is de eerste les. Begrijp je die al niet dan ziet het er zeer somber voor je uit. Citaat:
Dat wordt helemaal niks, tenzij je je bekeert van je dwaalwegen en boete doet. Citaat:
Niet ik verdwijn, maar jij. Je bent er zelfs nooit geweest: een seconde in de eeuwigheid. Dwaas gedrag. Maar goed: ik heb enige posten van jou opgeslagen op mijn website als mooi voorbeeld en ook deze draad sla ik op op mijn computer, dus wie weet dat je blijft voortbestaan als een van de vele gekken die het menen beter te weten dan ik. Citaat:
Maar mijn atoomtheorie zelf blijft gewoon wat het is en was: de eeuwige en oneindige waarheid van GOD en het heelal. Dat ik er ook leuke plaatjes bijzet en ook grapjes maak, doet daar niks van af. Als mensen als jij dat onderscheid dan niet willen zien, dan is dat hun probleem niet die van mij. ![]() |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() En ook je Avatar is zeer slecht met een agressieve vuist. De Geest is sterker dan het zwaard, sterker dan jouw agressiviteit. Kortom: je vervalt tot een steeds slechter gedrag. Nogmaals: bekeer je, dat is veel beter dan zo dwaas en arrogant en agressief te zijn. ![]() Bekeer U tot harriechristus en meen niet alles beter te weten, want dat is dwaas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is goed ook de anderen te erkennen en niet alleen je eigen IK te verabsoluteren. In wezen zijn we allemaal GOD, maar we zijn ook allemaal beperkt als dit individuele ik. En ten derde zijn WIJ een oneindige eenheid samen met de microwezentjes. Dus je moet het hele beeld zien en niet alleen aan je IK vast houden, dat is verkeerd. Dus WIJ zijn GOD is dan al beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niks clusters en superclusters dus. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoe zou dat komen hmmm? Je hebt het nog nooit uitgelegd met serieuze bewijzen en argumenten, neen, je doet het liever aan de hand van stomme plaatjes. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je ziet ze zelfs als gekken maar onze messias weet het beter. Je zou tonen dat je het beter weet door je normaal te gedragen op fora, normaal te gedragen op televisie, die opgezwollen dikke nek in te zalven en open staan voor meningen en discussie. Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Espadas : 16 augustus 2012 om 09:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door Inno
God is een zuivere geest, oneindig volmaakt, Schepper, Heer en Meester van hemel en aarde, oorsprong en einddoel van alle dingen. ---------------------------------- Even redeneren .we gaan op zoek naar het goede in de wereld . WAT IS GOED ? "in de mens " of hoe hij zich voorbeeldig zou moeten gedragen om goed te zijn . We kunnen onmogelijk aannemen dat de natuur niet goed zou zijn , wil je dat veranderen of anders interpreteren , open dan een andere draad aub . Respect in en voor de natuur , zoniet ben je een nestbevuiler . Respect voor je naaste medemens ,vrouwen en kinderen . Niet stelen van uw medemens . Niet haten , en geen geweld plegen op uw medemens . Geen oorlog voeren en andere volkeren aanvallen of bestoken. Uw verantwoordelijkheid nemen voor uzelf en familie . Voorzien in Uw eigen levensonderhoud en niet profiteren op de kap van anderen , dus werken of een ander bron van eerlijke handel productie of dienst . Goede gezondheid voor lichaam en geest . Conclusie na , de natuur te aanvaarden en 7 schamele puntjes . 1 - Stel deze 7 puntjes garand staan voor goed , en dat het ook zo zou zijn , dan zou er heel wat minder ellende zijn in de wereld . Ontegensprekelijk, nietwaar ? 2 - Stel dat er een GOD zou bestaan , dan had hij zeker de mens de kracht gegeven om zich aan deze 7 regeltjes te houden en dan was het minstens veel beter dan nu . 3 - Mogen we er vanuit gaan dat GOD zou moeten staan voor alles wat te maken heeft met betrekking tot Goed , tot vrede en verdraagzaamheid . 4 - Elke religie heeft een eigen interpretatie van GOD , maar niet één religie respecteerd de natuur en de 7 regeltjes . EINDCONCLUSIE - GOD BESTAAT NIET . PLATTE COMMERCE ROND ROND RELIGIE IS EEN FEIT . |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() Er is geen goed of slecht, er zijn alleen situaties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een God die verenigbaar is met het goede , zou nooit accepteren dat de ene mens de andere mens " DWAAS " vind . DUS GOD bestaat niet . en religie's zijn door en door slecht , ze prediken het verraad en de haat . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() Waar typ ik dat? Waarom heb jij het over al dan niet stelen goed of slecht is? Wat is slecht en wat is goed? Is iemand die arm is slecht als hij steelt van iemand die rijk is? Neen, hij doet gewoon iets verkeerds.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als God de oppermacht zou zijn , dan had hij de mens voldoende kracht gegeven om te kunnen weerstaan en niet te stelen . Maar dat doet hij niet . en heel typisch voor religieze goedpraters om altijd tussen de lijntjes te kleuren om hun eigen misdaden aanvaardbaar te maken voor zichzelf . Deze ongelovige heeft echt de pest aan dergelijke gedachte. Begrijp je dat ? |
|
![]() |
![]() |