Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2012, 10:46   #121
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
ok, even testen. Is dit radicaal volgens jou en moet dit verboden worden? Kunnen we dit verbieden zonder sterke reactie van de belgische moslims?

"Saoedi-Arabië financiert een tiental radicale scholen in België"
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...n-Belgie.dhtml

Saoedi-Arabië is het land met islamitische wetten zoals
- doodstraf voor drugbezit
- Prostitutie, homoseksualiteit en buitenechtelijke relaties zijn ten strengste verboden.
- Vrouwen mogen nooit en nergens met de auto rijden.
- Uitdagende kledij is zowel voor mannen als voor vrouwen uit den boze.
- Voor vrouwen is het dragen van de traditionele zwarte "abaya" in het openbaar verplicht.
- De sharia wordt toegepast in strafwettelijke en civiele rechtszaken.
- 70% van de vrouwen kunnen niet lezen, 15 % van de mannen
- geen minimum leeftijd voor huwelijk, dus sex met minderjarigen
enz, we hebben het dan nog niet over de gigantische dienster-sex-slaven-import.

http://diplomatie.belgium.be/nl/Dien...edi_arabi_.jsp

Human rights in Saudi Arabia
http://en.wikipedia.org/wiki/Human_r...n_Saudi_Arabia
Om de zaken nog wat ingewikkelder te maken, om dit soort scholen te verbieden moet je eigenlijk het salafisme als islamitische godsdienststrekking buiten de wet stellen, dat zou de eerste keer zijn al vind ik het volkomen terecht. Dan nog de problemen met Saoedi-Arabië die hier ook niet blij mee zal zijn en andere radicale landen, een deel van het probleem is ook in proxy via islamitische landen die hier voet aan grond proberen te krijgen. Zij mogen onze vrijheden aan banden leggen in hun landen maar willen hier wel hun ideeën binnenbrengen mede mogelijk door onze vrije wetgeving.

Laatst gewijzigd door BonBon : 21 augustus 2012 om 10:50.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 13:29   #122
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het probleem is gewoon dat heel die islamitische ideologie vooral een politieke ideologie is, gelardeerd met een religieus sausje. Daarom kunnen ze HIER onder het mom van de mensenrechten de vrijheid van godsdienst misbruiken (in hun regio's hebben ze geen vrijheid van godsdienst en evenmin hebben ze de UVRM onderschreven).

De vertelselkes uit de koran (vervolg de ongelovigen, verkracht de vrouwen, stenig de overspeligen, hang de homosexuelen op, huw kleine kinderkes) zouden hier nooit mogen worden onderwezen wegens falikant in tegenspraak met onze seculiere wetten. Enkel het religieus sausje zou het dan onder de noemer "godsdienstvrijheid" moeten laten kaderen.

beetje hypocriet allemaal.

Zeker als ze daarvoor dan ook nog eens betaald worden.

Antwerpen

Mehmet Akif, Antwerpen
15.314 euro

Antwerp Islamic Association, Antwerpen
24.709

Ensar, Mol
20.269

Limburg
Selimiye, Heusden-Zolder
53.850

Badr, Hasselt
32.297

Yesil Camii, Houthalen-Helchteren
46.623

Yunus Emre, Genk
54.193

Hassan Ebno Tabit, Genk
52.050

Sultan Ahmet, Heusden-Zolder
47.150

Oost-Vlaanderen
Yavuz Sultan Selim, Ledeberg
32.016

Hicret Camii, Sint-Niklaas
52.430

Tevhid Camii, Gent
14.298

Vlaams-Brabant
Beraat, Diest
29.534

Al Ihsaan, Leuven
64.129

West-Vlaanderen
Assounah, Waregem
31.120

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 13:45   #123
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

http://forum.politics.be/showthread.php?t=175197
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 16:13   #124
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Citaat:
ok, even testen. Is dit radicaal volgens jou en moet dit verboden worden? Kunnen we dit verbieden zonder sterke reactie van de belgische moslims?

"Saoedi-Arabië financiert een tiental radicale scholen in België"
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...n-Belgie.dhtml

Saoedi-Arabië is het land met islamitische wetten zoals
- doodstraf voor drugbezit
- Prostitutie, homoseksualiteit en buitenechtelijke relaties zijn ten strengste verboden.
- Vrouwen mogen nooit en nergens met de auto rijden.
- Uitdagende kledij is zowel voor mannen als voor vrouwen uit den boze.
- Voor vrouwen is het dragen van de traditionele zwarte "abaya" in het openbaar verplicht.
- De sharia wordt toegepast in strafwettelijke en civiele rechtszaken.
- 70% van de vrouwen kunnen niet lezen, 15 % van de mannen
- geen minimum leeftijd voor huwelijk, dus sex met minderjarigen
enz, we hebben het dan nog niet over de gigantische dienster-sex-slaven-import.

http://diplomatie.belgium.be/nl/Dien...edi_arabi_.jsp

Human rights in Saudi Arabia
http://en.wikipedia.org/wiki/Human_r...n_Saudi_Arabia
Ja dat is radicaal voor mij, wij hoeven het wel niet te verbieden omdat het niet zo is in België, en ook dus nee, de meeste moslims zullen geen sterke reacties uitlokken, wat nu dus ook niet gebeurt.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 16:54   #125
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Ja dat is radicaal voor mij, wij hoeven het wel niet te verbieden omdat het niet zo is in België, en ook dus nee, de meeste moslims zullen geen sterke reacties uitlokken, wat nu dus ook niet gebeurt.
Het is eigenlijk tegen de wet om Salafisme te onderwijzen omdat het erg radicaal is, dat gebeurt dus in die privé scholen die niet onderhevig zijn aan onze schoolwetten. Jou oplossing is dus niet verbieden en doen alsof je neus bloed? Dat doen de politiekers al jaren en het werkt niet.

Daar wordt puur racisme onderwezen en dat moeten we maar laten begaan, als blanken dit zouden doen krijgen ze celstraffen. Dit land wordt geregeerd met 2 maten en gewichten.

Laatst gewijzigd door BonBon : 21 augustus 2012 om 17:04.
Oud 21 augustus 2012, 17:12   #126
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is eigenlijk tegen de wet om Salafisme te onderwijzen omdat het erg radicaal is, dat gebeurt dus in die privé scholen die niet onderhevig zijn aan onze schoolwetten. Jou oplossing is dus niet verbieden en doen alsof je neus bloed? Dat doen de politiekers al jaren en het werkt niet.

Daar wordt puur racisme onderwezen en dat moeten we maar laten begaan, als blanken dit zouden doen krijgen ze celstraffen. Dit land wordt geregeerd met 2 maten en gewichten.
het salafisme zou in zijn geheel verboden moeten worden..ik zie geen verschil met andere extreem-rechtse of extreem-linkse fascistische groepen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 17:13   #127
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is eigenlijk tegen de wet om Salafisme te onderwijzen
zolang ze het godsdienst noemen valt het onder het recht op godsdienstvrijheid.

Citaat:
de koran is dan ook een zuiver racistisch boekske. Islam is een totalitaire ideologie waarin apartheid tot hoogste goed is verheven (gelovigen / dhimmies / ongelovigen (die moeten worden afgemaakt).

en toch subsidieert men deze "religie".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 21 augustus 2012, 19:26   #128
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Zelfs na meerdere vragen, zwijgt onze islamitische 'democraat' als vermoord:

http://forum.politics.be/showthread....5144&page=3#43

Spijtig, de witte raaf blijkt geverfd te zijn.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 19:40   #129
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht

Er zijn zeker een hoop allochtonen voor wie de islam een erfelijk socio-cultureel gebeuren is met een zeer gematigde perceptie....

Blijft een feit dat fundamentalisten ook hun gading (versie) vinden in dit samenraapsel van 'goddelijke' verzen...

Ik blijf ijveren voor het verwijderen van alle religieuze invloeden uit onze maatschappij...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 21:08   #130
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Er zijn zeker een hoop allochtonen voor wie de islam een erfelijk socio-cultureel gebeuren is met een zeer gematigde perceptie....
Akkoord, en ik vermoed ook dat Kahraman is in wezen een 'zeer gematigde' moslim is, tov extremisten.
Maar dan vraag ik me wel af, waarom 'zeer gematigde' moslims het dan zo moeilijk hebben, om die extremistische haatverzen zonder meer af te keuren.
Citaat:
Blijft een feit dat fundamentalisten ook hun gading (versie) vinden in dit samenraapsel van 'goddelijke' verzen...
Keuze te over, 448 keer om precies te zijn.
Citaat:
Ik blijf ijveren voor het verwijderen van alle religieuze invloeden uit onze maatschappij...
Dat ze hun religie achter hun voordeur of in een gesloten gebedshuis beleven, ca va, maar elke grondwet en de publieke uitvoering daarvan moet idd gevrijwaard blijven van religieuze invloeden in de openbare sfeer.
Oud 21 augustus 2012, 21:35   #131
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

de koran is dan ook een zuiver racistisch boekske. Islam is een totalitaire ideologie waarin apartheid tot hoogste goed is verheven (gelovigen / dhimmies / ongelovigen (die moeten worden afgemaakt).

De bijbel en de joden versie zijn er ook wel teksten over het randje maar die worden nooit zo extreem onderwezen (behalve misschien door de zionisten in Israël). De Salafisten hebben een wel erg extreme tekst om uit te putten, het is wat anders als je een warlord van 1500 jaar geleden kiest om volledig te volgen, je neemt ook veel dagelijkse gebruiken mee uit die tijd die nu niet meer aanvaardbaar zijn in het westen.
Oud 21 augustus 2012, 21:38   #132
BonBon
Banneling

Standaard

Ik heb vandaag toevallig gesproken met iemand die naar een huwelijksfeest in Iran is geweest en die familie was alvast niet islamitisch, dansten samen, gingen niet naar de moskee etc. Maar wel vlug sluiers aan als de politie in de buurt was, die leven onder constante angst.

Iran zit er vol van, die revolutie was een linkse revolutie maar de islamisten hebben die gekaapt met geweld en bedreiging, ik hoop dat Israël de bevolking niet aanvalt en dat die daar zelf de orde op zaken stellen vroeg of laat.
Oud 21 augustus 2012, 21:49   #133
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:

Ze zwijgen altijd omdat ze de islam an sich niet meer kunnen verdedigen hier, ik begrijp gematigd zijn een optie is maar ze blijven de extreme vormen ook verdedigen en zeker niet openlijk becritiseren. Ze zijn ook bang denk ik, huis en kindjes hé, waarom problemen zoeken?

Echt een leuk filmpje over radicale moslims in de UK, leuk voor moslims en buitenstaanders denk ik. Behalve salafisten natuurlijk, die hebben geen humor. "Four Lions"
http://thepasswordisswordfish.com/20...im-terrorists/

Laatst gewijzigd door BonBon : 21 augustus 2012 om 21:49.
Oud 21 augustus 2012, 23:55   #134
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Ze zwijgen altijd omdat ze de islam an sich niet meer kunnen verdedigen hier, ik begrijp gematigd zijn een optie is maar ze blijven de extreme vormen ook verdedigen en zeker niet openlijk becritiseren. Ze zijn ook bang denk ik, huis en kindjes hé, waarom problemen zoeken?
De nagel op de kop.
De gevolgen van openlijke kritiek zijn er dan ook naar.
De interne druk van hun eigen 'vrome' geloofsbroeders, hoed de gematigden ervoor om zich kritisch uit te spreken, laat staan een uittreding te overwegen.

Erg..., maar tegelijk een reden te meer, om die hele islamzooi Europa uit te kieperen.
Degenen die dan écht willen integreren mogen blijven, liefst als ex-moslims.

Citaat:
Echt een leuk filmpje over radicale moslims in de UK, leuk voor moslims en buitenstaanders denk ik. Behalve salafisten natuurlijk, die hebben geen humor. "Four Lions"
http://thepasswordisswordfish.com/20...im-terrorists/
Zelfmoord-terroristen, bekeken op z'n Borats. Goeike.

In die comment stond ook dat de producer zich op voorhand goed geïnformeerd had, over de ‘moslimgevoeligheden’ van de doelgroep.
Al te ‘gevoelige’ onderwerpen, werden zorgvuldig vermeden.
De film is dan ook vrijgebleven van banvloeken en fatwa’s allerhande.
Cartoonesk zal 'm in elk geval niet geweest zijn...

Hopelijk doet de humor en de kwetsbaarheid van de personages haar werk en mocht er één verwarde paradijszoeker hierdoor afzien van enig opzienbarend knalwerk, dan is dat voor iedereen mooi meegenomen.
Oud 22 augustus 2012, 00:05   #135
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Citaat:

Ik herhaal dan: Ik heb je toch al eerder geantwoord dat ik in de moskee van Beringen een versie van de koran heb gezien met andere interpretaties over handen hakken en dergelijke. Als er moslims zijn die die keuze kunnen maken, zie ik geen problemen bij hen. Helaas weet ik geen digitale versie, bovendien is deze koran in het Turks, er staat op dat het een verklarende koran is door de Diyanet van Turkije. Ik heb je nog eerder geschreven dat ik mij niet veel interesseer in religieuze teksten en het bestuderen ervan. Ik heb je ook vaak geantwoord dat de meeste moslims net als mij de koran niet lezen en het ook niet proberen te begrijpen. Ik heb wel de imam van de moskee van Beringen ooit horen uitleg geven over het woord Fetih (veroveren), hij verklaarde het in haar huidige betekenis wat een innerlijke strijd moet zijn tegen je lusten, zonden en harder trachten een goede mens te worden.
Ik ben inderdaad geen witte raaf, de grootste aantal vreemdelingen en moslims zijn ook zoals mij denk ik.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
Oud 22 augustus 2012, 00:10   #136
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Citaat:
Dat ze hun religie achter hun voordeur of in een gesloten gebedshuis beleven, ca va, maar elke grondwet en de publieke uitvoering daarvan moet idd gevrijwaard blijven van religieuze invloeden in de openbare sfeer.
Akkoord. Maar kan nog altijd over gediscussieerd worden. Bijvoorbeeld: een ambtenaar met een hoofddoek hoeft voor mij niet altijd een religieuze invloed te zijn in openbare sfeer. Een aanhanger van een ideologie en of godsdienst kan voldoende onafhankelijk opereren zelfs als het ertegen indruist.
Oud 22 augustus 2012, 04:36   #137
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Begrijpe wie kan.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 07:01   #138
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelfmoord-terroristen, bekeken op z'n Borats. Goeike.

In die comment stond ook dat de producer zich op voorhand goed geïnformeerd had, over de ‘moslimgevoeligheden’ van de doelgroep.
Al te ‘gevoelige’ onderwerpen, werden zorgvuldig vermeden.
De film is dan ook vrijgebleven van banvloeken en fatwa’s allerhande.
Cartoonesk zal 'm in elk geval niet geweest zijn...

Hopelijk doet de humor en de kwetsbaarheid van de personages haar werk en mocht er één verwarde paradijszoeker hierdoor afzien van enig opzienbarend knalwerk, dan is dat voor iedereen mooi meegenomen.
Dat ging toch redelijk ver hoor en met kolder, het was een leuke mix tussen de politie belachelijk maken alsook de nieuwe generatie terroristen zonder strafblad en geen extremisten. Goeie britse humor!
Oud 22 augustus 2012, 07:07   #139
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Akkoord. Maar kan nog altijd over gediscussieerd worden. Bijvoorbeeld: een ambtenaar met een hoofddoek hoeft voor mij niet altijd een religieuze invloed te zijn in openbare sfeer. Een aanhanger van een ideologie en of godsdienst kan voldoende onafhankelijk opereren zelfs als het ertegen indruist.
Als ze onafhankelijk kan opereren en beslissingen nemen tegen haar godsdienst in dan kan ze ook zonder sluier rondlopen op haar werk, als die sluier zo belangrijk is voor haar dan vrees ik dat ze nooit echt als neutraal zal gezien worden, ook niet voor allochtonen.
Oud 22 augustus 2012, 07:16   #140
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een ambtenaar die van 's morgens tot 's avonds kruistekens loopt te maken heeft evenveel religieuze invloed in de openbare sfeer, ook al kan die voldoende onafhankelijk opereren.
Laten we er nog een oranje hare krishna volgeling bijzetten die te pas en te onpas zijn mantra begint te neuriën en het "neutrale" ambtenaarsgroepje is compleet.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be