![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Sport Van voetbal tot worstelen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zal je iets beter moeten kuisen. Het gaat dan ook niet enkel om wielrennen, het gaat om elke sport. In elke categorie, tot bij de miniemen van een lokaal dorpsploegje toe.
Jaren van "controles" (en geld dat da kost) zijn weggesmeten en niemand, geen enkele sporter kan nog bewijzen dat hij/zij de laatste tiental jaren proper sportte... Geen enkele atleet heeft nog het recht om aan enig evenement mee te doen zolang het antidopingcircis niet van de kaart is geveegd en er nieuwe dingen zijn gekomen. ![]() Zie je dat gebeuren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De USADA heeft een hermetisch sluitend dossier voorgelegd dat Lance ook voor de rechtbanken kan verpulveren en hij weet dat, daarom verdedigt hij zich niet eens meer. Laatst gewijzigd door eno2 : 23 oktober 2012 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() uit de laatste Tour waren alle betrapten van de laatste 10 jaar geweerd
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() daarmee dat hij alleen de Tour reed , anders moest hij het hele jaar dooor pillen slikken om zn doping te maskeren
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() op de OS in London zijn er een dozijn gestekt op doping
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
In de rechtbank zijn er wel al veroordelingen gebeurd op basis van getuigenissen alleen maar in de sportwereld is dit volgens mij een primeur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Inderdaad, er is nog nooit een renner geweest bij wie dat indirect bewijs zo overdonderend was maar toch, punt blijft dat het USADA in het geval van Armstrong haar methodes heeft aangepast. In het verleden zijn al vele renners beschuldigd voor het gebruik van doping door zij het de media, rivale renners/ploegen, vrienden etc. De normale gang van zaken was dat als de UCI/WADA/USADA vond dat die beschuldigingen geloofwaardig genoeg waren, dat ze dan de controles voor de renner in kwestie opvoerden zodat die uiteindelijk wel tegen de lamp zou lopen, meestal gebeurde dit dan ook maar niet in het geval van Armstrong. Wat de USADA en het UCI hier nu eigenlijk (waarschijnlijk terrecht) zeggen is dat die controles die voordien als ultiem bewijs werden aanzien eigenlijk toch niet zo betrouwbaar zijn en als men er genoeg geld/creativiteit/energie in steekt kan men systemen bedenken om ze te omzeilen of de resultaten ervan te vervalsen. Het staat trouwens ook meermaals letterlijk in dat rapport dat dit vandaag nog steeds kan, zie bvb. pagina 136: Citaat:
Mss. is dit een goed ding voor de sport maar mss. ook niet want, hoewel zeer onwaarschijnlijk in het geval van Armstrong, als men dit in de toekomst blijft doen opent het de mogelijkheid tot onterrechte veroordelingen. Ook kan je hier een nog andere gevaarlijkere conclusie uit trekken, nl. dat de controles idd. te omzeilen/vervalsen zijn, zelfs vandaag, maar het enige probleem dat hier gebleken is is dat je degenen die op de hoogte zijn van je praktijken op de een of andere manier het zwijgen moet kunnen opleggen tot ver in de toekomst. Dit een probleem dat men in drugsmilieu’s buiten de sportwereld op andere manieren oplost als je begrijpt wat ik bedoel, een ondenkbaar scenario in de sportwereld? Zelfs als er zo veel geld mee gemoeid is? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik betwijfel, moest armstrong nooit bij het overheidsbedrijf postal gereden hebben, dat ze hem wel zouden vervolgen. Citaat:
als je de controleurs omkoopt dan is het heel moeilijk om betrapt te worden. dit nu als argument gebruiken voor vrijspraak? Citaat:
usada kan mensen juridisch achter slot en grendel gooien (meineed), usada heeft uci zeer zwaar beschuldigd (en uci zou haar eigen stal moeten uitmesten) voor uci telt de controle, usada heeft de gehele juridische waaier om iets te bewijzen. en zoals eerder gesteld, ze hebben een juridisch waterdicht dossier want anders zou lance zeker in beroep gaan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
(En die reed niet voor een ploeg gesponsord door een overheidsbedrijf op dat moment) Citaat:
Er staan veel beschuldigingen in maar deze ben ik niet tegengekomen. En nogmaals, ik betwist niet dat Armstrong onschuldig zou zijn, maar ik stel me vragen bij het feit dat de USADA en de UCI hier plotseling met andere maten en gewichten werken dan voordien. En ik ben niet de enige, ook voormalig vijfvoudig tourwinnaar, Miguel Indurain, stelt zich vragen hierbij: Citaat:
Citaat:
De bevoegdheid van de USADA is gelimiteerd tot olympische sporten op het Amerikaans grondgebied. Lees: http://www.usada.org/history/ http://www.usada.org/mission-vision En zowel USADA en UCI zijn gebonden aan de WADC (world anti doping code) van de WADA (world anti doping agency). Citaat:
Citaat:
Op het vlak van anti-doping programma’s zouden ze dus overeen moeten stemmen. Ook moet je mij eens aantonen waar in dat rapport de USADA de UCI “zwaar beschuldigd”, dat ben ik ook niet tegengekomen. Het enige waar ze het over hebben is een verdachte donnatie van USPS aan de UCI in 2002, volgens USPS een donnatie voor de verdere ontwikkeling van de wielersport, maar ik zie de USADA nergens aantijgingen maken om nu de UCI of iemand binnen de UCI ook achterna te zitten hoor. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() De donaties van Lance en het aanvaarden ervan door UCI liggen in de buurt van respectievelijk actieve en passieve corruptie en in elk geval zijn ze belangenvermenging zonder meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() Op indirecte bewijzen kan je voor moord veroordeeld worden. Waarom dan niet voor doping?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar wat ik wel zeg is dat dit een totaal nieuwe ontwikkeling is en dat voordien getuigenissen nooit prioriteit zouden gekregen hebben over 300+ negatieve tests en geen enkele officiele positieve test. Ik wijs hier dus enkel aan dat men plots met andere maten en gewichten is beginnen meten in het geval van Armstrong. Of dit een goede zaak is betwijfel ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zijn verdachte stalen heeft hij afgekocht. Men moet ook buiten de competitietijd controleren. Laatst gewijzigd door eno2 : 25 oktober 2012 om 06:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Er zijn al veel renners die veroordeeld zijn geweest zonder een positief te hebben getest op doping : Jan Ullrich, Ivan Basso, Mancebo, Richard Virenque, enz. Ze zijn betrokken in doping schandalen: Festina-affaire, Puerto,...
Dat doping controles te omzeilen zijn, is al langer geweten hoor ![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen heeft Amrstong zijn overwinningen in de Tour verwijderd van zijn Twitter account. Dat is zowat hetzelfde als een schuldbekentenis. Vrijwel alle grote sponsors hebben hem laten vallen als een baksteen, nog een teken dat velen niet meer in hem geloven. Er zijn nog mensen die in hem geloven en dat openlijk verkondigen. Dat zijn dan wel mensen die zelf boter op het hoofd hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
lijkt me evident dat de geldschieter nooit betrapt is ![]() . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik ben dat niet tegengekomen. Dit is een insinuatie op basis van jouw interpretatie van wat jij gehoord hebt over wat er in dat rapport zou staan, lijkt me. Heb jij dat rapport echt gelezen? Nergens in dat rapport beschuldigt de usada Armstrong ervan controleurs (of het nu gaat om uci, wada of usada controleurs) om te kopen. Maar jij doet dit hier wel. |
|
![]() |
![]() |