![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Geef een score aan de laksheid van het gerecht | |||
10 |
![]() ![]() ![]() |
18 | 52,94% |
9 |
![]() ![]() ![]() |
4 | 11,76% |
8 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,94% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,88% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
4 | 11,76% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,94% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
1 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,94% |
0 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,82% |
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() De criminaliteit waartegen justitie NIET laks is:
als gewone burgers ergens tegen protesteren! Dan moeten die gecriminaliseerd worden. Dan is het plots bendevorming. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vind ik de straffen ook vrij streng, maar ik heb dan ook geen idee van de schade die werd toegebracht. Een zekere straf vind ik echter wel gepast want uiteindelijk vond ik het protest ook buitensporig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Over voorwaardelijke invrijheidsstelling:
die wordt steeds langer uitgesteld. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Best zou zijn dat iedereen einde straf doet. De rechters zullen dan daar hun straffen die ze uitspreken aan aanpassen en als gevangene is het uiteraard beter omdat men dan geen condities en verplichtingen meer kan meegeven, want straf gedaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Verdedigbaar. De onsamendrukbaarheid van de straffen moet in elk geval voor een aantal soorten misdrijven ingevoerd worden, met name voor de ergste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 14 februari 2013 om 20:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt niet helemaal.
Wat wel is, dat is dat je met een bandje opgesloten zit in uw eigen huis/woning in plaats van in een vuile stinkende overbevolkte cel. Je kan dan alle dagen douchen in plaats van 1 maal per week of langer. Het zelfde geld voor ondergoed, je hoeft dan geen weken hetzelfde ondergoed te dragen. Ook op medisch vlak zijn er voordelen, in geval van ziekte kan je direct een dokter laten komen in plaats van daar soms lange tijd op te moeten wachten. En alles wat je koopt in de winkel is goedkoper dan in de gevangenis, dat is ook een voordeel. Maar je blijft van je vrijheid berooft.
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat het sowieso opportuun zou zijn om voorwaarden op te leggen na de vrijlating met als stok achter de deur dat men bij schending opnieuw naar de gevangenis moet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor zware feiten zoals bij Dutroux zou dit inderdaad bespreekbaar moeten zijn. Deze man mag m.i. de gevangenis nooit verlaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik liep ooit een veroordeling op voor een zware verkeersovertreding alhoewel de tegenpartij, die overduidelijk de oorzaak was van het ongeval, vrijuit ging. Ook liet ik een keer door de rijkswacht mijn sportfiets ophalen bij de dief thuis (mijn tipgever waarschuwde mij voor al te vriendschappelijke banden tussen de dief en de plaatselijke politie) zonder gevolg voor de dief. Toen ik bij de rijkswacht om hulp ging vragen en het adres van de dader opgaf was de reactie;" Ah, Zwarte Jan...!". Mijn fiets was amateuristisch overschilderd en alle lederen bandjes (30 jaar geleden was dat nog leder) , fietspomp die tussen de kader paste, drinkbus en houder enzoverder waren allemaal weggehaald. Kostenplaatje voor herstelling toen 17000 Belgische franken (terug naar fabriek om te herschilderen en door de oven te gaan incluis). De dief werd vrijgesproken van vervolging want het 'stelen' van de fiets was niet meer dan een 'studentikoze grap'. Zijn vriend, de gekende heler, werd vrijgesproken want die had als verrassing voor de verjaardag van zijn vriend deze in zijn favoriete kleur willen herschilderen...Vergoeding aan de burgerlijke partij... zip, niks, nougatbollen... En ik werd tot twee maal toe veroordeeld (1 keer voor de Raad Van State) op basis van de gezamenlijke getuigenis van mijn collegas OCMWraadsleden en het verslag van de vergadering dat door hen werd opgemaakt... Laksheid kan je dat niet noemen. Willekeur wel. Ik wil hier wel benadrukken dat deze toestanden enkel mogelijk zijn door voorafgaandelijk falen van de wetgever, de politici dus... Wat laksheid genoemd wordt valt daar ook onder. Het is niet de rechter die de criminelen de mogelijkheid geeft vroeger vrij te komen en te kunnen genieten van andere voordelen zoals enkelbanden en voorwaardelijke invrijheidstelling, gratis hogere studies te doen in de gevangenis, gratis uitstappen voor brave gevangenen, televisie, bibliotheekdiensten enzoverder. De schuld tussen de wanverhouding van voordelen en steun tussen daders en slachtoffers ligt geheel en al bij politici. Niet bij de rechters die het met die wetten moeten doen...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() Men kan er mij niet van overtuigen dat de lage straffen of het uitblijven van straffen niet ook aan de rechters ligt..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En natuurlijk aan de duizenden geinterneerden die in de psychiatrie zouden moeten zitten inplaats van zonder veroordeling tot gevangenisstraf zonder enige ernstige behandeling wegrotten in de gevangenis.
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() hou je vast
zaak Priscilla is FAKe zaak Dendermonde DeGelder is FAKE de man is die u zag als Ronald J is Fake , de echt dader is een blonde dertiger de busramp Sierre is FAKE |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() Een rechtsstelsel waarin een Marc Dutroux vrijkomt, is waardeloos.
Dat is vragen om herinstelling van doodstraf of bloedwraak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Er is trouwens - sinds de statistieken worden bijgehouden - al altijd een tekort geweest. Zo was er in 1997 een capaciteit van 7333, en waren er 8156 gedetineerden. Dus, zoals de statistieken eruit zien, zal er altijd wel een tekort aan cellen zijn (en ook altijd een reden voor de cipiers om te staken !!!!). Bron: http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...re/gevangenen/ Laatst gewijzigd door SGW255 : 18 februari 2013 om 11:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat je hierboven vertelt is dagdagelijkse rechtspraak voor een dagdagelijkse rechter die dagdagelijks smorgens naar het werk gaat na een dagdagelijkse kop koffie en eventueel een kus van de partner. Dagelijkse kost dus. Het resultaat van een zitting is voor een groot deel afhankelijk van factoren die niets met een onderzoek hebben te maken. Of je presentabel bent of nie, of je beleefd bent tijdens de zitting, je afkomst, de mogelijke schade bij een veroordeling ... Lees De dispariteit binnen de rechtspleging, de naam van de auteur prof rechter ontsnapt mij, en dan weet je wel hoe recht wordt gesproken. |
|
![]() |
![]() |