Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Voor of tegenstander?
1) Voor 11 22,45%
2) Tegen 38 77,55%
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2004, 16:39   #121
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Dus... zal er weldra een wet komen die bepaalt wie op wie mag (moet) verliefd worden? Is dat nu werkelijk het enige wat je kan bedenken als argumentatie? Erg indrukwekkend hoor...
Niks verkeerd aan die argumentatie. Alleen past ze niet in het kraam van de multikullers, hé...
Voor mij geen probleem, hoor. Ik wens jullie allemaal marokkaanse huurders en islamitische schoonzonen... Veel plezier ermee. Maar... ik vind toch dat ik het recht heb dat niet te willen.
Elk zijn meug, hé...
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 17:33   #122
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus
Niks verkeerd aan die argumentatie. Alleen past ze niet in het kraam van de multikullers, hé...
Voor mij geen probleem, hoor. Ik wens jullie allemaal marokkaanse huurders en islamitische schoonzonen... Veel plezier ermee. Maar... ik vind toch dat ik het recht heb dat niet te willen.
Elk zijn meug, hé...
Je vergelijking slaat als een tang op een varken. Zoals ik al zei: verliefdheid behoort tot de privésfeer en wordt niet beheerst door de regelen van het burgerlijk recht. Als je een woning te huur aanbiedt, behoort dat NIET tot de privésfeer. Dat is toch niet zo ingewikkeld hé? Jij hebt dus NIET het recht om Marokkaanse huurders te weigeren ALLEEN maar OMDAT ze Marokkaan zijn. Wie jij al dan niet als schoonzoon wil, interesseert niemand. Je dochter zal er alleszins wel een woordje over willen meespreken, vermoed ik. Ik ga er nu gemakkelijkheidshalve even van uit dat vrouwen in jouw gezin óók recht van spreken hebben...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 23:34   #123
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat zijn dan die "objectieve" criteria?
Ontbreken van arbeidsethiek, stiptheid, netheid...en last but not least , vertrouwen want ik kan u verzekeren dat de meerderheid onzer allochtonen een zeer lage dunk heeft over ons.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 23:40   #124
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Ontbreken van arbeidsethiek, stiptheid, netheid...en last but not least , vertrouwen want ik kan u verzekeren dat de meerderheid onzer allochtonen een zeer lage dunk heeft over ons.
En jij kan die dingen aflezen van het gelaat van een potentiële allochtone huurder? Straffe kerel ben jij... Dat zijn dus geen "objectieve criteria" hé, intellectueel, dat zijn vooroordelen. Neem eens een woordenboek ter hand en zoek het verschil tussen beide op.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 23 juli 2004, 23:47   #125
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Het andersom is geval in sommige wijken in Brussel en in Antwerpen. De allochtonen zijn meestal de verhuurders. Die verhuren het aan personen die meeste betalen. Meestal betalen allochtonen meer om een pand te krijgen. En zo moet dat volgens mij. Men mag vrij zijn aan wie men zijn huisje huurt. Geld is de belangrijkste, numero due is aantal kinderen en numero tre is lawaai. Ik ben persoonlijk tegen. Connecties spelen meer rol hier.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 08:48   #126
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je vergelijking slaat als een tang op een varken. Zoals ik al zei: verliefdheid behoort tot de privésfeer en wordt niet beheerst door de regelen van het burgerlijk recht. Als je een woning te huur aanbiedt, behoort dat NIET tot de privésfeer. Dat is toch niet zo ingewikkeld hé? Jij hebt dus NIET het recht om Marokkaanse huurders te weigeren ALLEEN maar OMDAT ze Marokkaan zijn. Wie jij al dan niet als schoonzoon wil, interesseert niemand. Je dochter zal er alleszins wel een woordje over willen meespreken, vermoed ik. Ik ga er nu gemakkelijkheidshalve even van uit dat vrouwen in jouw gezin óók recht van spreken hebben...
Indien ik mijn privé eigendom wens te verhuren behoort dat weldegelijk tot mijn privésfeer.
Het enige waar ik me aan heb te houden zijn de algemene regels ivm het verhuurCONTRACT : indexatie, vastgelegde verantwoordelijkheden, bepaling borgsom etc.
Mijn privé eigendom behoort niet tot algemene sociale voorzieningen in dit land, toch?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 08:55   #127
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Indien ik mijn privé eigendom wens te verhuren behoort dat weldegelijk tot mijn privésfeer.
Het enige waar ik me aan heb te houden zijn de algemene regels ivm het verhuurCONTRACT : indexatie, vastgelegde verantwoordelijkheden, bepaling borgsom etc.
Mijn privé eigendom behoort niet tot algemene sociale voorzieningen in dit land, toch?
Nee hoor liefje, van zodra jij je woning op de markt brengt, val je onder de regels van de huurwet en het burgerlijk recht. Het is niet omdat die eigendom van JOU is, dat je andere wetten, zoals de anti-discriminatiewet, aan je laars mag lappen. Als jij je woning in de privé-sfeer wil houden, dan biedt je ze niet te huur aan.

Citaat:
Oud 24 juli 2004, 09:18   #128
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Er is sprake van directe discriminatie indien een verschil in behandeling dat niet objectief en redelijkerwijze wordt gerechtvaardigd, rechtstreeks gebaseerd is op het geslacht, een zogenaamd ras, de huidskleur, de afkomst, de nationale of etnische afstamming, seksuele geaardheid, de burgerlijke staat, de geboorte, het fortuin, de leeftijd, het geloof of levensbeschouwing, de huidige of toekomstige gezondheidstoestand, een handicap of een fysieke eigenschap.

Lieverdje, als ik mijn woning te huur wens aan te bieden, en er komen 10 kandidaten op af, dan zal ik ALTIJD de negen niet-gekozenen op een of andere manier moéten discrimineren!
U stoort het dat ik zou discrimineren op basis van "kleur", ik kan echter ook discrimineren op basis van "fortuin" (ik wil zeker zijn dat de huur betaald wordt), ik zou ook kunnen discrimineren op basis van "geslacht" (liever een dame dan een heer), uiteraard zou ik discrimineren op basis van "burgerlijke stand" (liever een alleenstaande dame dan een gehuwd koppel), ik zal meer dan waarschijnlijk discrimineren op basis van leeftijd (liever iemand die wat ouder is dan een jong veulen), ik discrimineer op basis van "handicap" (niet toegankelijk voor rolstoelen - en ik doe daar geen kosten voor).
En wat gaat gij er dan aan doen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 24 juli 2004 om 09:22.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 10:09   #129
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is sprake van directe discriminatie indien een verschil in behandeling dat niet objectief en redelijkerwijze wordt gerechtvaardigd, rechtstreeks gebaseerd is op het geslacht, een zogenaamd ras, de huidskleur, de afkomst, de nationale of etnische afstamming, seksuele geaardheid, de burgerlijke staat, de geboorte, het fortuin, de leeftijd, het geloof of levensbeschouwing, de huidige of toekomstige gezondheidstoestand, een handicap of een fysieke eigenschap.

Lieverdje, als ik mijn woning te huur wens aan te bieden, en er komen 10 kandidaten op af, dan zal ik ALTIJD de negen niet-gekozenen op een of andere manier moéten discrimineren!
U stoort het dat ik zou discrimineren op basis van "kleur", ik kan echter ook discrimineren op basis van "fortuin" (ik wil zeker zijn dat de huur betaald wordt), ik zou ook kunnen discrimineren op basis van "geslacht" (liever een dame dan een heer), uiteraard zou ik discrimineren op basis van "burgerlijke stand" (liever een alleenstaande dame dan een gehuwd koppel), ik zal meer dan waarschijnlijk discrimineren op basis van leeftijd (liever iemand die wat ouder is dan een jong veulen), ik discrimineer op basis van "handicap" (niet toegankelijk voor rolstoelen - en ik doe daar geen kosten voor).
Weer wat rond zijne spreekwoordelijke pot draaien!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 12:14   #130
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Oftewel, als Circe haar doemdenken uitkomt, en ze wil een huisje verhuren, dan kan het zijn dat ze het moet verkopen om de 9 rechtszaken aangespannen door de gedicrimineerde mensen te bekostigen.

Misschien is er een gulden middenweg, en komt er een verhuurregeling voor woningen/appartementen die langer dan X tijd leeg staan.Waarbij het OCMW waarborg staat, en de staat van de woning voor en na de huurtijd gecontroleerd word door een bevoegd persoon of instantie.(deurwaarder en digicams?)

Maar ik blijf bij het racistische standpunt dat elke verhuurder zelf maar moet beslissen.
Oud 24 juli 2004, 14:44   #131
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is sprake van directe discriminatie indien een verschil in behandeling dat [size=7]niet objectief en redelijkerwijze wordt gerechtvaardigd[/size], rechtstreeks gebaseerd is op het geslacht, een zogenaamd ras, de huidskleur, de afkomst, de nationale of etnische afstamming, seksuele geaardheid, de burgerlijke staat, de geboorte, het fortuin, de leeftijd, het geloof of levensbeschouwing, de huidige of toekomstige gezondheidstoestand, een handicap of een fysieke eigenschap.

Ik heb de essentie van wat je hierboven zelf schreef even uitvergroot... Wanneer gaat het eens door die dikke schedel van jou doordringen dat er geen sprake is van discriminatie als er objectieve criteria aan de weigering ten grondslag liggen?

Citaat:
Oud 24 juli 2004, 16:49   #132
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

amai mijn oren
Oud 24 juli 2004, 17:49   #133
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

"niet objectief en redelijkerwijs". Wat wil dat zeggen ? Dat je een wetenschappelijke studie moet kunnen voorleggen om je keuze te verantwoorden. In Leuven zijn er nochthans veel kotbazen waar op het raam het bericht hangt: "meisjeskamers" te huur.
Dus: DISCRIMINATIE.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 22:24   #134
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
er geen sprake is van discriminatie als er objectieve criteria aan de weigering ten grondslag liggen?
Statistisch zijn allochtonen veel sterker vertegenwoordigd in de criminaliteit, de werkloosheid, vandalisme...dat zijn objectieve criteria die een huurder best in overweging neemt alvorens zijn eigendom te verhuren aan dat soort volk. Zo'n huurcontract is rap genoeg getekend, maar begin er maar eens aan om uw gelijk te halen als de allochtone huurders na een jaar niet te hebben betaald uw kot als een ruine achterlaten en zelf met de noorderzon vertrekken?
Natuurlijk worden er correcte allochtonen mee gestraft in dat geval, maar dat die dan eens hun stem laten horen en wat meer sociale controle uitoefenen op de anderen, maar daar horen we niet veel van hé.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 05:17   #135
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
"niet objectief en redelijkerwijs". Wat wil dat zeggen ? Dat je een wetenschappelijke studie moet kunnen voorleggen om je keuze te verantwoorden. In Leuven zijn er nochthans veel kotbazen waar op het raam het bericht hangt: "meisjeskamers" te huur.
Dus: DISCRIMINATIE.
Ja, en? Omdat sommige Leuvense kotbazen discrimineren, mag jij dat ook?

Citaat:
Oud 26 juli 2004, 05:21   #136
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Statistisch zijn allochtonen veel sterker vertegenwoordigd in de criminaliteit, de werkloosheid, vandalisme...dat zijn objectieve criteria die een huurder best in overweging neemt alvorens zijn eigendom te verhuren aan dat soort volk. Zo'n huurcontract is rap genoeg getekend, maar begin er maar eens aan om uw gelijk te halen als de allochtone huurders na een jaar niet te hebben betaald uw kot als een ruine achterlaten en zelf met de noorderzon vertrekken?
Natuurlijk worden er correcte allochtonen mee gestraft in dat geval, maar dat die dan eens hun stem laten horen en wat meer sociale controle uitoefenen op de anderen, maar daar horen we niet veel van hé.
Statistisch zijn Belgen veel sterker vertegenwoordigd in pedofiliezaken. Wil dat zeggen dat ik mijn kinderen maar beter niet naar een Belgisch onthaalgezin breng? Je discrimineert niet minder omdat je je verschuilt achter obscure statistieken hoor...

Citaat:
Oud 26 juli 2004, 05:30   #137
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Statistisch zijn Belgen veel sterker vertegenwoordigd in pedofiliezaken. Wil dat zeggen dat ik mijn kinderen maar beter niet naar een Belgisch onthaalgezin breng? Je discrimineert niet minder omdat je je verschuilt achter obscure statistieken hoor...
Neen, maar waar haal je deze statistieken eigenlijk?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 05:34   #138
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is trouwens nog wel een verschil tussen feiten die heel wat meer keren per dag gepleegd worden waar veel meer mensen het slachtoffer van worden en voor hun leven getekent zijn dan feiten die niet veel voorkomen hé.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 05:36   #139
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Neen, maar waar haal je deze statistieken eigenlijk?
Gezond boerenverstand, weet je wel...

Citaat:
Oud 26 juli 2004, 05:36   #140
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Er is trouwens nog wel een verschil tussen feiten die heel wat meer keren per dag gepleegd worden waar veel meer mensen het slachtoffer van worden en voor hun leven getekent zijn dan feiten die niet veel voorkomen hé.
Ja? Wat dan?

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be