Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 28 september 2012, 16:20   #121
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Kijk daar heb ik nu respect voor. Iemand die gewoon gaat turven. Ipv gillen.

Dat is al iets.

Ik heb dat óók gedaan. En wat uitgebreider. van 0.00 tot 24.00 uur over álle Vlaamse zenders.

En ik kwam op een 85% Engels voor de tv.

En op 90 % Engels voor de radio.

Zegt wel genoeg denk ik.
Ik wil wel eens weten hoe je dat geflikt hebt.
Op basis van het programma-blad?
Of echt gekeken?

Je smijt hier maar wat cijfertjes neer zonder verdere detailleringen.

Dan heb ik toch meer vertrouwen in de iets uitgebreidere analyze & werkwijze van morte-vivante.

Voor de rest wens ik je veel plezier met het noteren van het aantal views op youtube van wat videoclipjes van opkomend talent
HRobin is offline  
Oud 28 september 2012, 17:42   #122
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Ik wil wel eens weten hoe je dat geflikt hebt.
Op basis van het programma-blad?
Of echt gekeken?

Je smijt hier maar wat cijfertjes neer zonder verdere detailleringen.

Dan heb ik toch meer vertrouwen in de iets uitgebreidere analyze & werkwijze van morte-vivante.

Voor de rest wens ik je veel plezier met het noteren van het aantal views op youtube van wat videoclipjes van opkomend talent
Maar hij zou er beter aan doen anderen daarmee te teisteren, op een ander forum. Niet op politics.be.
Oud 28 september 2012, 20:16   #123
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Waarom komt het VB dan op in Wallonie?
Dat moet je vragen aan de voorzitter van het VB.
Boduo is offline  
Oud 28 september 2012, 20:24   #124
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Waarom komt het VB dan op in Wallonie?
Ja, een extreem-rechtse partij die tijdens de federale verkiezingen van 2003 eenmalig en uit protest een lijst indient in een Waalse provincie is exact hetzelfde als een kartellijst bestaande uit alle Franstalige partijen die al decennialang voor elk mogelijk niveau opkomt in Vlaanderen. Goed opgemerkt.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 28 september 2012, 23:44   #125
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Ik denk dat je iets te eenzijdig kijkt en geen rekening houdt met een aantal factoren. De kijkcijfers om te beginnen al zoals Vlijmscherp aanhaalde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en kan je dat ook eens vergelijken met de kijkcijfers?
Van jullie verwacht ik eigenlijk dat je de draad volgt.

Het ging over respect voor onze taal. Respect dat Franstaligen niet hebben. Niet hoeven te hebben. Een respect dat de Vlaamse beleidsmakers, zie ons medialandschap, óók niet hebben. De cijfers zijn helder.

Natuurlijk worden Nederlandstalige programmaas beter bekeken dan Engelstalige. Logisch. Maar daar ging het hier niet over. Het gaat over wat er aangeboden wordt. Het gaat om de sturing die politici hier geven. Dezelfde politici die wanhopig en woedend, in verkiezingstijd, staan te krijsen dat Franstaligen zich ''aan moeten passen''. Het gaat om het beeld dat er bestaat van de Vlaamse media. Het gaat om de minachting van de bestuurders voor de eigen taal. Het gaat om de vraag waarom de Nederlandse taal voor deze mensen niet geschikt is voor ''hun'' radiostations. Waarom Nederlandse cultuurproducten niet over de volle breedte worden doorgegeven? Waarom Nederlandstalige tvstations worden geweerd, terwijl alle Franstalige stations wél welkom zijn in Vlaanderen.

Dáár gaat het om.

We hebben het in deze draad namelijk niet over waar het klootjesvolk in prime time naar kijkt, maar over het karige en armoedige Nederlandstalige aanbod op de Vlaamse media en de negatieve, tegenstrijdige en/of lethargische rol van de Vlaamse politici en bestuurders hierin.

Die armzalige, eigentaal-minachtende, liefdeloze en statusverlagende Vlaamse radio en tv speelt nauwelijks een rol in Turnhout. Weest niet bezorgd. Maar in deze draad gaat het over Vlaams Brabant. Daar waar er gewoon keihard geconcurreerd moet worden met een andere taal.

Een taal die media-technisch zijn zaakjes wél op orde heeft.

Dát is het verhaal.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 28 september 2012 om 23:44.
Eberhard Leclerc is nu online  
Oud 29 september 2012, 00:30   #126
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van jullie verwacht ik eigenlijk dat je de draad volgt.

Het ging over respect voor onze taal. Respect dat Franstaligen niet hebben. Niet hoeven te hebben. Een respect dat de Vlaamse beleidsmakers, zie ons medialandschap, óók niet hebben. De cijfers zijn helder.

Natuurlijk worden Nederlandstalige programmaas beter bekeken dan Engelstalige. Logisch. Maar daar ging het hier niet over. Het gaat over wat er aangeboden wordt. Het gaat om de sturing die politici hier geven. Dezelfde politici die wanhopig en woedend, in verkiezingstijd, staan te krijsen dat Franstaligen zich ''aan moeten passen''. Het gaat om het beeld dat er bestaat van de Vlaamse media. Het gaat om de minachting van de bestuurders voor de eigen taal. Het gaat om de vraag waarom de Nederlandse taal voor deze mensen niet geschikt is voor ''hun'' radiostations. Waarom Nederlandse cultuurproducten niet over de volle breedte worden doorgegeven? Waarom Nederlandstalige tvstations worden geweerd, terwijl alle Franstalige stations wél welkom zijn in Vlaanderen.

Dáár gaat het om.

We hebben het in deze draad namelijk niet over waar het klootjesvolk in prime time naar kijkt, maar over het karige en armoedige Nederlandstalige aanbod op de Vlaamse media en de negatieve, tegenstrijdige en/of lethargische rol van de Vlaamse politici en bestuurders hierin.

Die armzalige, eigentaal-minachtende, liefdeloze en statusverlagende Vlaamse radio en tv speelt nauwelijks een rol in Turnhout. Weest niet bezorgd. Maar in deze draad gaat het over Vlaams Brabant. Daar waar er gewoon keihard geconcurreerd moet worden met een andere taal.

Een taal die media-technisch zijn zaakjes wél op orde heeft.

Dát is het verhaal.
Dat is uw verhaal, mijnheer Leclerc. U haalt overigens andermaal een aantal dingen door elkaar.

Maar meer algemeen : als ik uw bijdrage lees lijkt het dat u er van uitgaat dat de Vlaamse radio- en TV zenders in Vlaams Brabant zouden moeten cq. kunnen “concurreren” met de Franstalige zenders.
Bedoelt u daarmee dat indien die Vlaamse radio-en TV zenders meer Nederlandstalig werk zouden brengen, zij meer bekeken en beluisterd zouden worden ? En zo ja, door de Vlamingen of door de Franstaligen, of door beide ? Wat bedoelt u overigens met “Nederlandse cultuurproducten” die “ niet over de volle breedte worden doorgegeven” ? Over welke “Nederlandse cultuurproducten” gaat het ?

En tenslotte : is het werkelijk juist dat Nederlandstalige TV-stations worden geweerd in Vlaanderen ?
Gwylan is offline  
Oud 29 september 2012, 01:39   #127
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
U haalt overigens andermaal een aantal dingen door elkaar.
Ik verbind een aantal dingen met elkaar. Dat is iets anders.

Citaat:
Maar meer algemeen : als ik uw bijdrage lees lijkt het dat u er van uitgaat dat de Vlaamse radio- en TV zenders in Vlaams Brabant zouden moeten cq. kunnen “concurreren” met de Franstalige zenders.
Ik stelde het iets generaler.

In Vlaams Brabant concurreren momenteel twee talen hevig met elkaar.

Zoals dat ooit in Brussel het geval was.

Om te elaboreren: Het is mogelijk idd om de media in te zetten in deze strijd. Sterker: Onze Franstalige vrienden hebben dat ook voluit gedaan. De Vlaamse media zijn hoofdzakelijk een doorgeefluikje van en voor de Angelsaksische cultuur.

Hoe succesvol dat evt is , kunnen we op 14 oktober weer meten in Vlaamse Brabant.

Citaat:
Dat is uw Bedoelt u daarmee dat indien die Vlaamse radio-en TV zenders meer Nederlandstalig werk zouden brengen, zij meer bekeken en beluisterd zouden worden ?
Het gaat in de eerste plaats om respect, beschikbaarheid, status, steun uitstraling, liefde en trots met betrekking tot de eigentaal.

Voorts stel ik vast dat de 10 meestbekeken tvprogrammaas vrijwel altijd Nederlandstalig zijn.

Citaat:
Wat bedoelt u overigens met “Nederlandse cultuurproducten” die “ niet over de volle breedte worden doorgegeven” ? Over welke “Nederlandse cultuurproducten” gaat het ?
Vermits dat we het hier over tv en radio hadden bedoel ik daar Nederlandstalige film , tv en muziek mee. Waar dat ook vandaan moge kome.
Met ''de volle breedte'' wordt bedoeld de cultuurproductie die niet binnen de bekende netwerken (EMI, Warner, bevriende artiesten etc) valt.

Veel van deze producten worden niet doorgegeven door de Vlaamse media. Om allerlei redenen.

Als ik wat tijd vind zal ik daar eens een uitgebreid essay over publiceren. En deze aan jou specifiek voorleggen. Gezien je uitvoerige voorvorige post heb je daar wel recht op.
Het reilen en zeilen, de politieke connecties, de financiele belangen, de manier waarop de hazen lopen en het comfortabele juridische badje van de Vlaamse media verdienen een epistel in extenso.

Citaat:
En tenslotte : is het werkelijk juist dat Nederlandstalige TV-stations worden geweerd in Vlaanderen ?

De Nederlandse commerciele netten hebben geen toegang tot Belgie. De Franstalige wél.
Dat is zo ja.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 29 september 2012 om 01:41.
Oud 29 september 2012, 07:20   #128
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En dankzij het Vlaamse onderwijssysteem (hoi NVA, etc) kunnen Franstaligen gewoon in hun eigen taal met de lokale bevolking spreken.
Zo is het gewoon. Om het even of de enige officiële taal in Vlaanderen nu het Nederlands is of niet, de achterliggende boodschap die aan anderstaligen meegegeven wordt door de verplichte lessen Frans voor iedere Vlaming is: 'hier spreekt men Frans'.

En daar kan geen VVB, TAK of ander Randkomitee iets aan veranderen.
SDG is offline  
Oud 29 september 2012, 10:50   #129
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Lees mijn eerste post eens. Ik heb het over Vlaamse gemeentes zoals een Halle, Sint-Pieters Leeuw en dergelijke waar Franstaligen die zich daar gevestigd hebben en al enige tijd wonen, hun wil tonen om zich niet te integreren en NL te leren door op te komen met een franstalige lijst, campagne en dergelijke meer. Ja, daar heb ik een probleem mee. Ik vind dat een totaal gebrek aan respect. Brussel is een ander geval. Dat is een officieel tweetalig gebied.
U heeft daar problemen mee, wat is uw oplossing dan?
Vito is offline  
Oud 29 september 2012, 10:55   #130
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaamse radio > 90 % Engelstalig
Vlaamse tv > 85% Engelstalig
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Op de belgische franstalige zenders wordt ongeveer 70 % Frans, 20 % Engels, 5 % Italiaans en 5 % Spaans gedraaid.
Waar komen die cijfertjes allemaal vandaan? Het zijn toch niet die 80% van de statistieken die ter plekke uit de duim worden gezogen?
Vito is offline  
Oud 29 september 2012, 13:53   #131
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Die lijsten zijn NL.
De lijst is niet Nederlandstalig, dat hoeft ze ook niet te zijn. Het indien-proces is Nederlands, en als er verkozenen zijn in de niet-faciliteitsgemeente of provincie zal de verkozene Nederlands moeten spreken, maar het hoeft geen Nederlandstalige lijst te zijn hé.
Burry is offline  
Oud 29 september 2012, 14:08   #132
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
we zijn géén fransen, en al evenzeer nederlanders. Het is geen kwestie van keuze.
Geloof je dan in het 'lot'?

We hebben keuzes, en soms - je kan het erg vinden of niet - word je gedwongen om keuzes te maken of iemand anders maakt ze voor je.
Burry is offline  
Oud 29 september 2012, 15:37   #133
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Maar hij zou er beter aan doen anderen daarmee te teisteren, op een ander forum. Niet op politics.be.

Waarom ? Er zijn zelfs forumleden die ons teisteren met hun ditjes en datjes over een onbestaand en ongewenst groot nederland. Ook dat moet kunnen op politics.be
peter1962 is offline  
Oud 29 september 2012, 15:46   #134
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Geloof je dan in het 'lot'?

We hebben keuzes, en soms - je kan het erg vinden of niet - word je gedwongen om keuzes te maken of iemand anders maakt ze voor je.
Het is niet omdat een bepaalde groep, hoe groot ze ook mag zijn van oordeel is dat het land moet gesplitst worden dat dat ook zal gebeuren. En dromerijen over een anschluss met parijs of den haag of duitsland hebben geen enkel draagvlak. Om te beginnen niet bij die drie landen, tenzij jij daar tekenen toe ziet ? Ook niet bij een meerderheid van de eigen bevolking. En in de EU staat men zeer huiverig tegenover alles wat separatisme betreft.
Wat rest er nog ? Voorpost het vlaams blok die echter een tandenloze leeuw is geworden en zich concentreert op belangrijker zaken zoals boerka's, en dat is het dan zo ongeveer. Behalve... inderdaad de oude VU leden die inderdaad wel de harde kern vormen van n-va maar zeker niet de meerderheid vormen van haar elektoraat. (cfr de studie van prof swyngedouw van 2010 die dat zeer duidelijk aantoont).

Ik heb niks tegen een romantisch getint streven naar regionalisering, dromen van betere tijden in een nieuw land na een onafhankelijkheid, enz. Maar het heeft allemaal heel weinig met realiteit te maken. Behalve dat een groep politici haar carrière kan bouwen op het kanaliseren van die gevoelens. Just my opinion.
peter1962 is offline  
Oud 29 september 2012, 15:57   #135
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dank voor de link, mijnheer.

Als ik ooit eens de behoefte voel om naar het radio-aanbod van uw Vlaanderenland te luisteren, zal ik dat doen. Hoewel, in meer praktische zin ligt het hoe dan ook een beetje moeilijk : de enige keren dat ik naar de radio luister, en dan nog slechts tussen twee handenvrije telefoongesprekken in, is als ik in de auto zit. En uiteraard kan ik dan enkel naar ons eigen radio-aanbod luisteren, hetgeen ik overigens al ruim voldoende vind.
Via internetradio kan U ons aanbod beluisteren. Een absolute noodzaak om mee te kunnen praten.

Citaat:
Terzijde : het komt mij voor dat uzelf ook niet zo dikwijls naar het Vlaams radio-aanbod luistert, vermits u hier, grotendeels in een poging tot projectie van uw ijle opinie op anderen, het gros van uw tijd verbeuzelt met het opvoeren van een kennelijk nooit eindigende stroom aan bijzonder onzinnige enquêtes, genre "Is Bart De Wever een xxxxxx ?" en dergelijke.
Laat die commentaar maar ter zijde in de betreffende topics en het liefst zonder die vooringenomenheid.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 29 september 2012 om 15:59.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 29 september 2012, 17:10   #136
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dromerijen over een anschluss met parijs of den haag of duitsland hebben geen enkel draagvlak.
Oh?

Uit een onderzoek blijkt dat Nederlanders dat niet eens zo’n gek idee vinden. Het lijkt maar liefst 77 procent van de Nederlanders best gezellig als Vlaanderen zich bij Nederland aansluit. Maar de Vlamingen zien een aansluiting niet zo zitten. Uit een poll van de Vlaamse krant De Gazet van Antwerpen blijkt dat ongeveer 58 procent van de Vlamingen geen zin heeft om zich samen te voegen met Nederland.

Mais les sondages sont l�* : si la Belgique venait �* disparaître, les Wallons choisiraient �* 49 % l’option française "
Les derniers sondages démontrent qu’�* 66 % - le pourcentage passe �* 73 % dans les régions limitrophes - les Français seront ravis d’accueillir leurs amis wallons, s’ils le demandent." L’adhésion populaire existe.

Citaat:
Het is niet omdat een bepaalde groep, hoe groot ze ook mag zijn van oordeel is dat het land moet gesplitst worden dat dat ook zal gebeuren.
Is dat niet een essentie van democratie, dat de meerderheid van de populatie iets beslist?

Citaat:
En in de EU staat men zeer huiverig tegenover alles wat separatisme betreft.
Oh? Vaslt wel mee hoor.

Volgens mij zijn Tjechie en Slowakije gewoon EU leden. De drie Baltische staten.

En Slovenie en Kroatie worden het.

Citaat:
Ik heb niks tegen een romantisch getint streven naar regionalisering, dromen van betere tijden in een nieuw land na een onafhankelijkheid, enz. Maar het heeft allemaal heel weinig met realiteit te maken.
Tjechie, Slowakije , Estland, Letland, Slovenie, Kroatie...........maar een gesplitst Belgie zou plotsklaps niet meer kunnen?

Peter, Peter, wie heeft je dat toch wijsgemaakt.
Oud 29 september 2012, 18:06   #137
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ter herinnering nog wat kengetallen.

Allereerst de Union, ook wel Union des Francophones in 2000 en 2006:

Beersel (als UF) 2.776; 18,59%; 6 zetels 3.116; 19,99%; 5 zetels
Dilbeek (als UF) 3.698; 14,27%; 5 zetels 3.990; 14,79%; 4 zetels
Grimbergen (als UF) 2.836; 12,82%; 4 zetels 2.991; 13,1%; 4 zetels
Kraainem (als Union) 3.403; 50,69%; 12 zetels * 5.385; 76,4%; 18 zetels
Meise (als Union) 728; 5,85%; geen zetel niet opgekomen
Overijse (als Union) 3.700; 27,65%; 9 zetels 1.780; 12,68%; 3 zetels
Sint-Pieters-Leeuw (als PF) 3.264; 17,27%; 5 zetels 4.186; 21,21%; 7 zetels
Tervuren (als Union) 1.819; 16,81%; 4 zetels 2.347; 20,7%; 6 zetels
Wezembeek-Oppem (als LB-UF en LB-Union) 4.275; 57,81%; 16 zetels 5.855; 75,97%; 18 zetels
Zaventem (als UF) 2.546; 16,11%; 5 zetels 3.295; 19,73%; 6 zetels
Niet echt een zinnige post he. Wat random getallen posten.
Dus 29.045 mensen stemmen op UF in vlaanderen? (ookwel zo'n 0.48% van de bevolking?) En ze vertegenwoordigen 19.57% van de inwoners van de door u opgenomen gemeenten (29.045/148.428)
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)

Laatst gewijzigd door Perzik : 29 september 2012 om 18:12.
Perzik is offline  
Oud 29 september 2012, 18:45   #138
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oh?

Uit een onderzoek blijkt dat Nederlanders dat niet eens zo’n gek idee vinden. Het lijkt maar liefst 77 procent van de Nederlanders best gezellig als Vlaanderen zich bij Nederland aansluit. Maar de Vlamingen zien een aansluiting niet zo zitten. Uit een poll van de Vlaamse krant De Gazet van Antwerpen blijkt dat ongeveer 58 procent van de Vlamingen geen zin heeft om zich samen te voegen met Nederland.

Mais les sondages sont l�* : si la Belgique venait �* disparaître, les Wallons choisiraient �* 49 % l’option française "
Les derniers sondages démontrent qu’�* 66 % - le pourcentage passe �* 73 % dans les régions limitrophes - les Français seront ravis d’accueillir leurs amis wallons, s’ils le demandent." L’adhésion populaire existe.

Is dat niet een essentie van democratie, dat de meerderheid van de populatie iets beslist?

Oh? Vaslt wel mee hoor.

Volgens mij zijn Tjechie en Slowakije gewoon EU leden. De drie Baltische staten.

En Slovenie en Kroatie worden het.

Tjechie, Slowakije , Estland, Letland, Slovenie, Kroatie...........maar een gesplitst Belgie zou plotsklaps niet meer kunnen?

Peter, Peter, wie heeft je dat toch wijsgemaakt.
Eberhard, als we "best gezellig" als maatstaf gaan nemen om dergelijke zaken te meten, dan vervallen we in de prietpraat op niveau facebook en andere toestanden. Dat is niet ernstig.

Ook vraagstellingen van de aard van wat een waal zou kiezen mocht belgië komen te vervallen lossen niets op. De vraag is of hij nu wil dat belgië stopt met te bestaan, splitst, oplost, verdampt en al de andere retoriek die daar rond bestaat.

Verder noem je allemaal voorbeelden van landen die wij na het afbreken van het ijzeren gordijn erbij genomen hebben, bijna allemaal landen die zelfs de russen nog met moeite konden in één federatie of één land houden. Het schoolvoorbeeld is jougoslavië, waar zowat elk volk zijn buren haat.
Sorry, maar dat heeft totaal niets te zien met de kernlanden van de EU.

Ik wil het nog zien, een onafhankelijkheid van de corsicanen, de schotten, de catalanen, de noord-italianen enz. Nog in geen honderd jaar zal men dat toelaten.
peter1962 is offline  
Oud 29 september 2012, 19:03   #139
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik wil het nog zien, een onafhankelijkheid van de corsicanen, de schotten, de catalanen, de noord-italianen enz. Nog in geen honderd jaar zal men dat toelaten.
Wie zijn die 'men'? En aan wat had je dan gedacht dat 'men' zou doen om dat te verhinderen eens één van die regio's zich onafhankelijk zou verklaren? Een militaire interventie met een internationale troepenmacht?
SDG is offline  
Oud 29 september 2012, 19:29   #140
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Wie zijn die 'men'? En aan wat had je dan gedacht dat 'men' zou doen om dat te verhinderen eens één van die regio's zich onafhankelijk zou verklaren? Een militaire interventie met een internationale troepenmacht?
Die "men" is in eerste instantie de staat zelf. Geloof je bv dat frankrijk er zomaar akte van zou nemen dat corsica zich onafhankelijk verklaart ?
peter1962 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be