![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#122 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
t Ja, welk nut heeft dat? Citaat:
En je moet eens kijken waarmee men in onze steden rondrijdt. Er bestaan namelijk reeds lang auto's die niet meer dan 3liter/100km verbruiken, maar de Belg wil er niet mee rijden, want ze zijn beneden zijn waardigheid. Laatst gewijzigd door Jantje : 4 oktober 2012 om 12:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
150.000liter mazout per 14 dagen om 1.000.000ton kustmest droog te houden tot men hem nodig heeft. 18.000 liter mazout per 14 dagen om 250.000ton tarwe droog te houden tot men het gaat verwerken. 40.000kw stroom per week om 8000ton suiker op te zakken in zakken van 25kg. En dan spreken we nog niet over de overslag van de voedingsproducten en meststoffen. Want een kraan verbruikt zo'n 2.000liter per 24 uur en heeft 10 dagen nodig om een schip met 50.000ton te lossen. Plus de nodige elektriciteit om de transportbanden van de losplaats naar de magazijnen te laten draaien. Waarna er opnieuw energie nodig is om het product naar de verwerkingsplaats te krijgen en dan nog eens om het te verwerken. Trouwens, de naam petrochemie staat voor het gebruik van aardolie door die industrie. Fossiele brandstof word immers ook gebruikt voor andere doeleinden dan enkel om draagbare energiedragers te winnen. Zelfs een deel van onze kledij word gemaakt uit aardolie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als het lente is, moet ik planten en zaaien. Vrije geesten worden in de maatschappijen van nu ondergeschikt gemaakt aan de debiele kuddegeest van de massa mensen. En het zijn potverdorie die massamensen die de problemen veroorzaken door hersenloos te kweken. Het soort mensen dat als ze een muis zien elkaar doodtrappelen in de gang van de exit-nooduitgang. Dat soort mensen weet niet eens meer wat levenskwaliteit is. Wat stilte en privé levenssfeer betekenen. Multi-nationals hebben graag dat er heel veel mensen zijn. Dan kunnen ze die mensen zelfs kazerneren en een douche tegerlijkertijd als een toilet laten doorgaan voor een veertigtal arbeidsters. Enge dormitoires waar meisjes slechts een doekje hebben hangen tussen haar bed en dat van de andere arbeidster. En uiteraard stapelbedden (reportage over een fabriek in China). Wie dus pleit voor bevolkingsafname (ik doe dat), is een verklaarde vijand van sterke onderdelen van de wereldeconomie. Hoge bevolkingsconcentraties eten doorgaans ook niet gezond. En niet gezond eten heeft een invloed op de hersenfunctis van een jong kind. Al wie dus zegt dat er plaats genoeg is, pleit in feite voor de promovering van mensen met een 'dogmatische' intelligentie. Ik noem het wat scherper 'geschikt kanonnenvoer'. Laatst gewijzigd door parsprototem : 4 oktober 2012 om 13:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat een mannelijke leeuw de cubs van een leeuwin doodt om met haar zijn DNA door te duwen, is een fenomeen dat nu geobserveerd wordt. Maar deed die leeuw dat ook zeshonderd jaar geleden? Heeft iemand daar ooit een studie-onderwerp van gemaakt? Ik ga er voorzichtig van uit dat de inkrimping van habitat het gedrag van wilde dieren kan wijzigen. In negatieve zin uiteraard. In het voorbeeld van de leeuw: waarom zou een jonge, mannelijke leeuw de cubs van een leeuwin moeten doden als er heel veel ruimte is, en in die grote, aloude ruimte er voldoende jonge leeuwinnen zijn die de moederclan verlaten om een nieuwe clan op te richten? Inkrimping van habitat betekent verhoging van agressie. Ook voor dieren. In een stad is het maar goed dat elkeen iedereen negeert. Negeren is een vorm van agressie-controle. Het is een middeltje om zo min mogelijk kans te lopen in een conflict verzeild te geraken. Sommige mensen noemen dat de verzuring van de maatschappij, maar dat is bij hoge bevolkingsconcentraties echt wel nodig. En als je op een muziekfestival zit, merk dan op dat de individuen in het publiek allemaal dezelfde gestes uitvoeren, op het zelfde moment iets roepen of scanderen (ook voetbal). Dat is ook een manier om de vrede te behouden. Het extreme zijn de parades van bv Noord-Korea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovenop gaat de E.U te keer alsof we één grote familie zijn, en als Blgië ajuinen moet invoeren, dan kan dat toch zonder probleem? Ik ga niet verbaasd zijn als Chinezen landbouwgrond hier opkopen. De overheid zal niet snappen welke fout ze begaat want die mensen gaan gewoon naar de winkel om eten te kopen en denken dat die winkels er altijd zullen zijn. Een winkel is er, ook al is er geen boer meer. Ja, ja. Dat denken ze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik tap al regenwater af van het dak via de regenbuis... Eén aalbessenstruik die geworteld heeft in een compostbak, en 30 potten confituur van dat ongesnoeide beestje alleen. Maximaal drie vierkante meter ruimte. Er zijn dikke mogelijkheden met 20 are en meer om in belangrijke mate in eigen behoeften te voorzien, ook op het gebied van energie. Maar de grote economische instanties gaan dat niet leuk vinden als iedereen zo begint. Ze houden ook de boot tegen. Eigenlijk houden alle instanties het tegen want ze promoten het niet volhartig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou mij dus ook niet verbazen dat Chinezen Belgische grond opkopen en er productiever mee omgaan, desnoods met eigen volk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Want als mensen dit massaal gaan doen, verliest zij de controle op het verbruik en de mogelijkheid om er taksen op te heffen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Dit gebeurd reeds meerdere jaren, ze voeren alleen nog niet massaal werkvolk in, zoals in Afrika. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu ze ons vriendelijk en oneindig maatschappelijk draagvlak voor asielzoekers en andere aangestrande mensen kennen, kunnen ze heel gemakkelijk het ene ruilen voor het andere. Het is gewoon een kwestie van tijd. Ik heb het in eerdere topics al eens aangehaald: hier gaat nog eens een battle gevoerd worden tussen Chinezen en moslims. Ik heb geen goesting om er tussen gekneld te zitten. De arrogantie van die Chinezen in Afrika zegt voldoende. Afrika is gewoon een oefenterrein. Laatst gewijzigd door parsprototem : 4 oktober 2012 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij deze vind ik dat lanbouwgrond moet plaatsmaken voor bouwgrond. Voor België en Vlaanderen in het bijzonder is kennis en innovatie het belangrijkst. Tomaten en patatten kweek je best in eigen tuin of bloempotten. Laatst gewijzigd door Rudy : 4 oktober 2012 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Parsprototem. Een bierke produceren brengt meer op. Wacht dus efkes vooraleer je je tuin verkoopt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom doe je het allemaal niet, omdat een opgeschaalde economie gewoon alles zoveel goedkoper maakt. Zelfs met de distributiekostprijs en 50% verlies van akker naar consument, ben je nog altijd goedkoper af dan zelf te doen. Plant eens een tuintje vol met patatjes, en geniet van uw patatjes, en kijk maar hoeveel honderden kilo's je uit de grond gaat halen. maar denk dan ook aan uw tijd, reken per uur uit wat je verdiend hebt. Je hebt uw biopatatjes in waarde van zelfs uw vrije tijd gerekend peperduur betaald. Als 1 hectare 40ton patatjes opbrengt, dan is 100m2 goed voor 400kg patatjes. Als je elke week 5kg patatjes meebrengt van de winkel is dat de voortuin van een belg goed genoeg voor meer patatjes dan je in een jaar kunt eten. Maar doe maar dagje werken in de grond, dagje rooien, bewaren, kuisen... Je zit dus met 300euro arbeid voor de boeg, en die patatjes kosten in de winkel ongeveer die prijs... Ok je hebt dus de keuze ofwel werk je een paar dagen in de weekend ipv voor de TV te liggen, en verbouw je zelf uw patatjes... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En wat je laatste zin betreft: net zoals ik het niet vind staan dat een blanke tegen mij zegt "ik ben een zuid-Afrikaan", al is het zo dat de eerste mensen die voet in zuid-Afrika zetten blank waren, vind ik het ook niet staan dat we hier een donkere bevolking krijgen en dat onze soort als het ware wordt uitgeroeid en voor de voet gelopen door anderen ... die profiteren van al het moois en het hele sociale en solidaire systeem dat wij hier hebben opgebouwd. Of zijn er werkelijk nog mensen die denken dat allen die hier zijn heldhaftige vluchtelingen zijn? Indien dat zo was en enkel nog maar het aantal Belgische migranten was werkelijk politiek vluchteling, zou er ginderachter al veel eerder een revolutie hebben plaatsgevonden en zaten ze daar al lang niet meer in de zandbak. Deze mensen zijn gewoon laf en lui, gefaald in hun land en daarom hebben ze de weg van de minste weerstand gekozen: leven op de spaarpot die een ander heeft opgebouwd. Waarbij ze hun eigen land de rug toekeren en hun mede-inwoners laten verrotten, om ze een jaar later jaloers te maken door op te scheppen over alle gebakken hanen die hun in de mond zijn komen gevlogen in la Belgica. Waarop er weer een nieuwe golf migranten wordt gecreëerd ... Inmiddels is er geen enkele brachaliviotist meer te vinden die geen familie meer heeft in België of België niet kent. Anders moeten we die ook allen inviteren? ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 oktober 2012 om 21:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() Ik wil alleen maar zeggen dat ik nog liever wijn ga maken van pisbloemen dan Franse wijn te drinken gemaakt onder het beheer van Chinezen. Ik hou niet van vodden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind er geen woorden voor, voor mensen die alleen maar heil zien in bakstenen en beton. Daarom even de woorden uit het liedje van Louis Neefs: Laat ons een bloem En wat gras dat nog groen is Laat ons een boom En het zicht op de zee Vergeet voor een keer Hoeveel geld een miljoen is De wereld die moet nog een eeuwigheid mee Vergeet vooral die laatste zin niet : de wereld moet nog een eeuwigheid mee. Er komen nog mensen na ons. Die hebben ook recht op leven op een planeet die genietbaar is en geen stenen woestijn!
![]() |