Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2012, 12:20   #121
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
maddox er leven nu al 1miljard mensen op westerse leest.
Klopt, en dat alleen maar omdat we verdomd veel fossiele brandstof opstoken om dat voor elkaar te krijgen.
Citaat:
Wat je kunt doen met 1miljard chinesen erbij is gewoon zorgen dat de consumptie van petroleum halveert door 3liter wagens te produceren, dat wil niet zeggen dat we allemaal niet meer kunnen rijden...
Brandstof voor transport is niet alles van het verbruik van fossiele brandstoffen. Een belangrijk deel is de omzetting van fossiele brandstof naar voedsel op de juiste plaats en moment.

Citaat:
Idemdito naar voeding toe, het zal zich voltrekken als een onzichtbare hand. Vroeger kon je ook gemakkelijker en betaalbaarder een chateauneuf du pape drinken, nu is zo'n wijn relatief onbetaalbaar. Dat wil niet zeggen dat je geen wijn meer kunt drinken...
Geef uw chateauneuf du pape eens aan een arm biafraantje...
Oud 4 oktober 2012, 12:28   #122
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
maddox er leven nu al 1miljard mensen op westerse leest.
Wat je kunt doen met 1miljard chinesen erbij is gewoon zorgen dat de consumptie van petroleum halveert door 3liter wagens te produceren, dat wil niet zeggen dat we allemaal niet meer kunnen rijden...
Idemdito naar voeding toe, het zal zich voltrekken als een onzichtbare hand. Vroeger kon je ook gemakkelijker en betaalbaarder een chateauneuf du pape drinken, nu is zo'n wijn relatief onbetaalbaar. Dat wil niet zeggen dat je geen wijn meer kunt drinken...

t Ja, welk nut heeft dat?

Citaat:
Maak dat mee! Je blijkt de enige passagier aan boord van een vlucht naar New York te zijn
http://www.hln.be/hln/nl/2/Reizen/ar...-van-jet.dhtml
En je moet eens kijken waarmee men in onze steden rondrijdt.
Er bestaan namelijk reeds lang auto's die niet meer dan 3liter/100km verbruiken, maar de Belg wil er niet mee rijden, want ze zijn beneden zijn waardigheid.

Laatst gewijzigd door Jantje : 4 oktober 2012 om 12:45.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2012, 12:35   #123
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Welkom tot uw 0.45m³ aan leefruimte tussen de 711 miljard andere Belgen.

Ik zie daar goede compostbakken in. Wel wat luchtgaatjes in boren.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2012, 12:45   #124
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Klopt, en dat alleen maar omdat we verdomd veel fossiele brandstof opstoken om dat voor elkaar te krijgen.

Brandstof voor transport is niet alles van het verbruik van fossiele brandstoffen. Een belangrijk deel is de omzetting van fossiele brandstof naar voedsel op de juiste plaats en moment.

Geef uw chateauneuf du pape eens aan een arm biafraantje...
20.000liter mazout per 14 dagen enkel om 500.000 ton suiker te kunnen stokeren tot dat men hem nodig heeft.

150.000liter mazout per 14 dagen om 1.000.000ton kustmest droog te houden tot men hem nodig heeft.

18.000 liter mazout per 14 dagen om 250.000ton tarwe droog te houden tot men het gaat verwerken.

40.000kw stroom per week om 8000ton suiker op te zakken in zakken van 25kg.
En dan spreken we nog niet over de overslag van de voedingsproducten en meststoffen.

Want een kraan verbruikt zo'n 2.000liter per 24 uur en heeft 10 dagen nodig om een schip met 50.000ton te lossen. Plus de nodige elektriciteit om de transportbanden van de losplaats naar de magazijnen te laten draaien.
Waarna er opnieuw energie nodig is om het product naar de verwerkingsplaats te krijgen en dan nog eens om het te verwerken.

Trouwens, de naam petrochemie staat voor het gebruik van aardolie door die industrie. Fossiele brandstof word immers ook gebruikt voor andere doeleinden dan enkel om draagbare energiedragers te winnen.
Zelfs een deel van onze kledij word gemaakt uit aardolie.
Oud 4 oktober 2012, 12:46   #125
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik zie daar goede compostbakken in. Wel wat luchtgaatjes in boren.
En wat pcv leidingen door laten lopen, zodat je de energie van de compost kan winnen voor warm water productie.
Oud 4 oktober 2012, 13:05   #126
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Een pyramide? De mensen die in het centrum van die pyramide wonen zullen niet veel "zicht naar buiten" hebben!
En hebt u niet gelezen wat ik schreef over behoefte aan ruimte, over het op elkaar geperst zitten?
Ik weet niet hoe u woont, maar ik woon in een appartementje - niet eens heel klein - maar toen ik daarstraks in de badkamer was, stoorde me de muziek die ik hoorde uit het appartement boven mij en geloof me die mensen zetten hun radio echt niet hard. Momenteel hoor ik het water van een wasmachine weglopen. Op dit ogenblik vind ik dat niet zo erg maar soms is dat hinderlijk.
Trouwens "zicht naar buiten" is toch echt wel proberen de mensen met een snoepje zoet te houden! "Zie eens hoe tof, mensen, u krijgt van ons een leuk, in serie gebouwd appartementje met zicht naar buiten." Big Brother is in uw structuur niet ver meer af! Zo een bevolkingsconcentraties verminderen de levenskwaliteit. Misschien dat mensen met de mentaliteit van een kudde schapen zich bij die toestand willen neerleggen maar iedereen met een beetje vrije geest kan dat niet!
Ruimte kan beter benut worden en ik heb zeker niets tegen recyclage van warmte en al die zaken die u opnoemt.
Wat u niet wilt begrijpen, is dat wij gewoon GEEN recht hebben op al de ruimte op onze planeet. En dat wij voor onszelf het leven hoe langer hoe ondraaglijker maken door te kweken als de konijnen.
Sommige mensen leven volgens de kalender van de natuur en niet volgens de schoolkalender en die van de vuilzakken.

Als het lente is, moet ik planten en zaaien.

Vrije geesten worden in de maatschappijen van nu ondergeschikt gemaakt aan de debiele kuddegeest van de massa mensen. En het zijn potverdorie die massamensen die de problemen veroorzaken door hersenloos te kweken.

Het soort mensen dat als ze een muis zien elkaar doodtrappelen in de gang van de exit-nooduitgang. Dat soort mensen weet niet eens meer wat levenskwaliteit is. Wat stilte en privé levenssfeer betekenen.

Multi-nationals hebben graag dat er heel veel mensen zijn. Dan kunnen ze die mensen zelfs kazerneren en een douche tegerlijkertijd als een toilet laten doorgaan voor een veertigtal arbeidsters. Enge dormitoires waar meisjes slechts een doekje hebben hangen tussen haar bed en dat van de andere arbeidster. En uiteraard stapelbedden (reportage over een fabriek in China).

Wie dus pleit voor bevolkingsafname (ik doe dat), is een verklaarde vijand van sterke onderdelen van de wereldeconomie.

Hoge bevolkingsconcentraties eten doorgaans ook niet gezond. En niet gezond eten heeft een invloed op de hersenfunctis van een jong kind.

Al wie dus zegt dat er plaats genoeg is, pleit in feite voor de promovering van mensen met een 'dogmatische' intelligentie.
Ik noem het wat scherper 'geschikt kanonnenvoer'.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 4 oktober 2012 om 13:08.
Oud 4 oktober 2012, 13:38   #127
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nu, om de omzet te doen, heb je ruimte en middelen nodig.
Je komt dan dus niet meer toe met je 1,5ha.

Territoruimoorlogen tussen soortgenoten, zijn oorlogen om bezit.
En tijdens dergelijke gevechten zijn dieren niet verlegen soortgenoten af te slachten en zelfs te gebruiken als voedsel.
Maar wat dit betreft, dien je toch één element in het oog te houden: de habitat van vele wilde dieren is enorm gekrompen. En onze observaties van vele dieren zijn historisch gewijs zeer recent.

Dat een mannelijke leeuw de cubs van een leeuwin doodt om met haar zijn DNA door te duwen, is een fenomeen dat nu geobserveerd wordt.
Maar deed die leeuw dat ook zeshonderd jaar geleden?

Heeft iemand daar ooit een studie-onderwerp van gemaakt?

Ik ga er voorzichtig van uit dat de inkrimping van habitat het gedrag van wilde dieren kan wijzigen. In negatieve zin uiteraard.

In het voorbeeld van de leeuw: waarom zou een jonge, mannelijke leeuw de cubs van een leeuwin moeten doden als er heel veel ruimte is, en in die grote, aloude ruimte er voldoende jonge leeuwinnen zijn die de moederclan verlaten om een nieuwe clan op te richten?

Inkrimping van habitat betekent verhoging van agressie. Ook voor dieren.

In een stad is het maar goed dat elkeen iedereen negeert. Negeren is een vorm van agressie-controle. Het is een middeltje om zo min mogelijk kans te lopen in een conflict verzeild te geraken.

Sommige mensen noemen dat de verzuring van de maatschappij, maar dat is bij hoge bevolkingsconcentraties echt wel nodig.

En als je op een muziekfestival zit, merk dan op dat de individuen in het publiek allemaal dezelfde gestes uitvoeren, op het zelfde moment iets roepen of scanderen (ook voetbal).

Dat is ook een manier om de vrede te behouden.
Het extreme zijn de parades van bv Noord-Korea.
Oud 4 oktober 2012, 13:51   #128
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Neen. Daar ben ik het niet mee eens. De bevolkingsdichtheid in ons land zal nog groeien doordat de landbouwgrond zal worden verkaveld wegens geen toekomst. De rijke Fransen hebben dit ondertussen begrepen.
Tja, landbouw-ontwikkeling wordt helemaal niet aangemoedigd van overheidswege. Eerst hebben ze de kleine boer kapot gemaakt en omdat kleine stukken landbouwgrond niet renderend zijn voor de groten, moet het dan maar verkaveld worden. Vele bureaucraten hebben ook geen voeling meer met de grond en weten dus niet hoe je gewassen kweekt.

Bovenop gaat de E.U te keer alsof we één grote familie zijn, en als Blgië ajuinen moet invoeren, dan kan dat toch zonder probleem?

Ik ga niet verbaasd zijn als Chinezen landbouwgrond hier opkopen. De overheid zal niet snappen welke fout ze begaat want die mensen gaan gewoon naar de winkel om eten te kopen en denken dat die winkels er altijd zullen zijn.
Een winkel is er, ook al is er geen boer meer. Ja, ja. Dat denken ze.
Oud 4 oktober 2012, 14:06   #129
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat pcv leidingen door laten lopen, zodat je de energie van de compost kan winnen voor warm water productie.
Zover ben ik nog niet, maar het komt... het komt. Ik heb geen groene bak en verwerk al het snoeisel van mijn hagen en struiken en al de rest in composthopen (een stuk of vijf). Ik zal het helaas elders moeten doen want ik woon in een sociale huurwoning met tuin. Je mag niks wijzigen...
Ik tap al regenwater af van het dak via de regenbuis...

Eén aalbessenstruik die geworteld heeft in een compostbak, en 30 potten confituur van dat ongesnoeide beestje alleen. Maximaal drie vierkante meter ruimte.

Er zijn dikke mogelijkheden met 20 are en meer om in belangrijke mate in eigen behoeften te voorzien, ook op het gebied van energie.

Maar de grote economische instanties gaan dat niet leuk vinden als iedereen zo begint. Ze houden ook de boot tegen. Eigenlijk houden alle instanties het tegen want ze promoten het niet volhartig.
Oud 4 oktober 2012, 14:43   #130
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga niet verbaasd zijn als Chinezen landbouwgrond hier opkopen.
Waarom zou je verbaasd zijn. Heel wat Franse wijngaarden zijn ondertussen eigendom van Chinezen. De kwaliteit van de wijn lijdt er niet onder.
Het zou mij dus ook niet verbazen dat Chinezen Belgische grond opkopen en er productiever mee omgaan, desnoods met eigen volk.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2012, 14:45   #131
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zover ben ik nog niet, maar het komt... het komt. Ik heb geen groene bak en verwerk al het snoeisel van mijn hagen en struiken en al de rest in composthopen (een stuk of vijf). Ik zal het helaas elders moeten doen want ik woon in een sociale huurwoning met tuin. Je mag niks wijzigen...
Ik tap al regenwater af van het dak via de regenbuis...

Eén aalbessenstruik die geworteld heeft in een compostbak, en 30 potten confituur van dat ongesnoeide beestje alleen. Maximaal drie vierkante meter ruimte.

Er zijn dikke mogelijkheden met 20 are en meer om in belangrijke mate in eigen behoeften te voorzien, ook op het gebied van energie.
Je kan inderdaad reeds een heel pk op 20m², zelfs een deel energiewinnen.

Citaat:
Maar de grote economische instanties gaan dat niet leuk vinden als iedereen zo begint. Ze houden ook de boot tegen. Eigenlijk houden alle instanties het tegen want ze promoten het niet volhartig.
Het is vooral de overheid die tegen is.
Want als mensen dit massaal gaan doen, verliest zij de controle op het verbruik en de mogelijkheid om er taksen op te heffen.
Oud 4 oktober 2012, 14:47   #132
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1)Waarom zou je verbaasd zijn. Heel wat Franse wijngaarden zijn ondertussen eigendom van Chinezen. De kwaliteit van de wijn lijdt er niet onder.
2)Het zou mij dus ook niet verbazen dat Chinezen Belgische grond opkopen en er productiever mee omgaan, desnoods met eigen volk.
1) In sommige gevallen verbeterd de kwaliteit zelfs.

2) Dit gebeurd reeds meerdere jaren, ze voeren alleen nog niet massaal werkvolk in, zoals in Afrika.
Oud 4 oktober 2012, 15:32   #133
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou je verbaasd zijn. Heel wat Franse wijngaarden zijn ondertussen eigendom van Chinezen. De kwaliteit van de wijn lijdt er niet onder.
Het zou mij dus ook niet verbazen dat Chinezen Belgische grond opkopen en er productiever mee omgaan, desnoods met eigen volk.
Ik denk dat ik clandestien mijn eigen wijn ga maken. Een Chinees investeert. Hij kent de finesses niet van een Franse wijn. Hij doet alleen maar alsof of laat Fransen effe nog wat Franse wijn maken en hij betaalt ze.
Oud 4 oktober 2012, 15:40   #134
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
1) In sommige gevallen verbeterd de kwaliteit zelfs.

2) Dit gebeurd reeds meerdere jaren, ze voeren alleen nog niet massaal werkvolk in, zoals in Afrika.
Nog niet, maar dat komt nog.
Nu ze ons vriendelijk en oneindig maatschappelijk draagvlak voor asielzoekers en andere aangestrande mensen kennen, kunnen ze heel gemakkelijk het ene ruilen voor het andere. Het is gewoon een kwestie van tijd.

Ik heb het in eerdere topics al eens aangehaald: hier gaat nog eens een battle gevoerd worden tussen Chinezen en moslims.
Ik heb geen goesting om er tussen gekneld te zitten.

De arrogantie van die Chinezen in Afrika zegt voldoende. Afrika is gewoon een oefenterrein.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 4 oktober 2012 om 15:40.
Oud 4 oktober 2012, 19:52   #135
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, landbouw-ontwikkeling wordt helemaal niet aangemoedigd van overheidswege. Eerst hebben ze de kleine boer kapot gemaakt en omdat kleine stukken landbouwgrond niet renderend zijn voor de groten, moet het dan maar verkaveld worden. Vele bureaucraten hebben ook geen voeling meer met de grond en weten dus niet hoe je gewassen kweekt.

Bovenop gaat de E.U te keer alsof we één grote familie zijn, en als Blgië ajuinen moet invoeren, dan kan dat toch zonder probleem?

Ik ga niet verbaasd zijn als Chinezen landbouwgrond hier opkopen. De overheid zal niet snappen welke fout ze begaat want die mensen gaan gewoon naar de winkel om eten te kopen en denken dat die winkels er altijd zullen zijn.
Een winkel is er, ook al is er geen boer meer. Ja, ja. Dat denken ze.
In ons land wordt landbouw niet aangemoedigd. De groenten en fruit uit het buitenland zijn minstens evengoed.
Bij deze vind ik dat lanbouwgrond moet plaatsmaken voor bouwgrond.
Voor België en Vlaanderen in het bijzonder is kennis en innovatie het belangrijkst.
Tomaten en patatten kweek je best in eigen tuin of bloempotten.

Laatst gewijzigd door Rudy : 4 oktober 2012 om 19:53.
Oud 4 oktober 2012, 19:57   #136
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ik clandestien mijn eigen wijn ga maken. Een Chinees investeert. Hij kent de finesses niet van een Franse wijn. Hij doet alleen maar alsof of laat Fransen effe nog wat Franse wijn maken en hij betaalt ze.
Parsprototem. Een bierke produceren brengt meer op. Wacht dus efkes vooraleer je je tuin verkoopt.
Oud 4 oktober 2012, 20:55   #137
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan inderdaad reeds een heel pk op 20m², zelfs een deel energiewinnen.

Het is vooral de overheid die tegen is.
Want als mensen dit massaal gaan doen, verliest zij de controle op het verbruik en de mogelijkheid om er taksen op te heffen.
ik denk dat jullie wat minder met zo'n paranoia theorien moeten afkomen. Op zijn amerikaans reageren zou betekenen: mij gaan ze mijn vrijheid niet afpakken, ik heb recht om mijn aardolie zelf te boren, of ik heb recht om mijn energie zelf te maken, of ik heb recht om mijn eten zelf te maken... En daarover kraait geen enkele overheid

Waarom doe je het allemaal niet, omdat een opgeschaalde economie gewoon alles zoveel goedkoper maakt. Zelfs met de distributiekostprijs en 50% verlies van akker naar consument, ben je nog altijd goedkoper af dan zelf te doen. Plant eens een tuintje vol met patatjes, en geniet van uw patatjes, en kijk maar hoeveel honderden kilo's je uit de grond gaat halen. maar denk dan ook aan uw tijd, reken per uur uit wat je verdiend hebt. Je hebt uw biopatatjes in waarde van zelfs uw vrije tijd gerekend peperduur betaald. Als 1 hectare 40ton patatjes opbrengt, dan is 100m2 goed voor 400kg patatjes. Als je elke week 5kg patatjes meebrengt van de winkel is dat de voortuin van een belg goed genoeg voor meer patatjes dan je in een jaar kunt eten. Maar doe maar dagje werken in de grond, dagje rooien, bewaren, kuisen... Je zit dus met 300euro arbeid voor de boeg, en die patatjes kosten in de winkel ongeveer die prijs... Ok je hebt dus de keuze ofwel werk je een paar dagen in de weekend ipv voor de TV te liggen, en verbouw je zelf uw patatjes...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2012, 21:57   #138
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Al die illegalen waarvan er velen hier zijn onder het mom van "vluchteling" maar waar zo goed als niets over geweten is, moeten als eersten buiten.
Daarna moet er serieus grote kuis gedaan worden in het vreemdelingenbestand in het algemeen, zoals die vele gezinsherenigingen waarbij huwelijken (met kinderen) en echtscheidingen en huwelijken (met kinderen) en echtscheidingen elkaar aan de lopende band opvolgen moeten eens duchtig bekeken worden.
De autochtone bevolking heeft decennia - nee, zowat een eeuw lang - voortdurend een serieus stuk van zijn loon afgegeven in de hoop een betere toekomst te verzekeren voor hun kinderen en een verzorgde oude dag voor zichzelf en nu wordt dat spaarpotje netjes uitgedeeld aan vreemden die hier dikwijls geen dag gewerkt hebben. Die vreemden horen hier niet thuis.
Daar ben ik het volmondig mee eens.

En wat je laatste zin betreft:

net zoals ik het niet vind staan dat een blanke tegen mij zegt "ik ben een zuid-Afrikaan", al is het zo dat de eerste mensen die voet in zuid-Afrika zetten blank waren,
vind ik het ook niet staan dat we hier een donkere bevolking krijgen en dat onze soort als het ware wordt uitgeroeid en voor de voet gelopen door anderen ... die profiteren van al het moois en het hele sociale en solidaire systeem dat wij hier hebben opgebouwd.

Of zijn er werkelijk nog mensen die denken dat allen die hier zijn heldhaftige vluchtelingen zijn? Indien dat zo was en enkel nog maar het aantal Belgische migranten was werkelijk politiek vluchteling, zou er ginderachter al veel eerder een revolutie hebben plaatsgevonden en zaten ze daar al lang niet meer in de zandbak.
Deze mensen zijn gewoon laf en lui, gefaald in hun land en daarom hebben ze de weg van de minste weerstand gekozen: leven op de spaarpot die een ander heeft opgebouwd. Waarbij ze hun eigen land de rug toekeren en hun mede-inwoners laten verrotten, om ze een jaar later jaloers te maken door op te scheppen over alle gebakken hanen die hun in de mond zijn komen gevlogen in la Belgica. Waarop er weer een nieuwe golf migranten wordt gecreëerd ...

Inmiddels is er geen enkele brachaliviotist meer te vinden die geen familie meer heeft in België of België niet kent.
Anders moeten we die ook allen inviteren? Di Rupo verzorgt ze toch zo graag met het door Vlamingen verdiende belastingsgeld. Die Vlamingen die amper nog hun energiefacturen kunnen betalen en een njet te horen krijgen van het ocmw omdat de verrijkers al met alle fondsen zijn gaan lopen en natuurlijk per definitie armer zijn zogenaamd...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 oktober 2012 om 21:58.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2012, 23:14   #139
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Parsprototem. Een bierke produceren brengt meer op. Wacht dus efkes vooraleer je je tuin verkoopt.
Ik wil alleen maar zeggen dat ik nog liever wijn ga maken van pisbloemen dan Franse wijn te drinken gemaakt onder het beheer van Chinezen. Ik hou niet van vodden.
Oud 5 oktober 2012, 10:02   #140
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In ons land wordt landbouw niet aangemoedigd. De groenten en fruit uit het buitenland zijn minstens evengoed.
Bij deze vind ik dat lanbouwgrond moet plaatsmaken voor bouwgrond.
Voor België en Vlaanderen in het bijzonder is kennis en innovatie het belangrijkst.
Tomaten en patatten kweek je best in eigen tuin of bloempotten.
Landbouwgrond moet wijken voor bouwgrond????? Ik veronderstel dat u iemand bent die veel geld verdient met huizen bouwen. Hoe is het mogelijk dat er nog altijd mensen zijn die ons land per se tot op de laatste cm willen volbouwen?
Ik vind er geen woorden voor, voor mensen die alleen maar heil zien in bakstenen en beton. Daarom even de woorden uit het liedje van Louis Neefs:
Laat ons een bloem
En wat gras dat nog groen is
Laat ons een boom
En het zicht op de zee
Vergeet voor een keer
Hoeveel geld een miljoen is
De wereld die moet nog een eeuwigheid mee
Vergeet vooral die laatste zin niet : de wereld moet nog een eeuwigheid mee. Er komen nog mensen na ons. Die hebben ook recht op leven op een planeet die genietbaar is en geen stenen woestijn!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be