![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
Bekijk resultaten enquête: Moet NVA met VB coalitie vormen in Antwerpen? | |||
ik stem NVA - en JA! |
![]() ![]() ![]() |
11 | 19,64% |
ik stem NVA - en NEEN! |
![]() ![]() ![]() |
21 | 37,50% |
ik stem VB - en JA! |
![]() ![]() ![]() |
14 | 25,00% |
ik stem VB - en NEEN! |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ik stem VB noch NVA en ben geen moslim - JA! |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,57% |
ik stem VB noch NVA en ben geen moslim - NEEN! |
![]() ![]() ![]() |
7 | 12,50% |
ik ben moslim - en JA! |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ik ben moslim - en NEEN! |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,79% |
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Afgelopen week nog een algemene oproep in hun zwaar gesubsidieerde partijpamflet om een door hunzelf gepromoot woord te verbieden...verbieden hé... ![]() desalnietemin vind ik dat hun haring niet meer echt braadt...heb ik zo de indruk...ik denk dat er meer en meer mensen zo beginnen te denken...
![]() |
#122 | |
|
![]() Citaat:
Er zal van een deftige beleidsvoering dus niet veel in huis komen, net zoals het verleden dat al ruim bewezen heeft. Ik voorspel je nu al, dat in een niet �*l te verre toekomst, het NVA uit pure wanhoop aan de VB-deur zal gaan aankloppen, uiteraard gesteund door hun leden en mandatarissen die nu pas goed zullen ondervinden, met welk Belgicistisch gespuis ze in de fond te maken zullen hebben. En dan zal Vlaanderen ontwaken uit de tricolore droom, reken maar. Gewoon een kwestie van tijd. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 8 oktober 2012 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |
#123 | |
|
![]() Citaat:
De NVA zal blijven bedelen bij het establishment om postjes. Zij zullen bijgevolg in perpetuum de enige natuurlijke vijand van dat establisment blijven uitsluiten.
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
Echter, rekening houdend met de doordesemde macht en de ultieme schaamteloosheid van het Belgo-establissement zou je, zoals gewoonlijk, wel eens dik gelijk kunnen hebben. Enfin, het beetje geloofwaardigheid dat ik nog over heb voor de NVA, zal me de komende weken/maanden al dan niet beschamen. Voorlopig hou ik nog de fingers crossed, zij het wel met krullende tenen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() VB ziet de bui al hangen, het druipt er van af wanneer ze in de media optreden.
Ook op dit forum lijkt het duidelijk: 53% van de stemmers op de enquete zegt NEEN voor een coalitie N-VA / VB, inclusief N-VA en VB stemmers. VB heeft haar kans verknoeid toen ze monsterscores haalde. Het buitenzwieren van de populaire verruimers heeft de partij tot een schaduw van haarzelf gemaakt. Dewinter heeft het VB helpen groot maken, en heeft ze zelf ook terug kapot gemaakt. Laatst gewijzigd door Antoon : 9 oktober 2012 om 00:05. |
![]() |
![]() |
#126 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En jij ziet n-va aankloppen aan die deur ? Daar is niets bruikbaars meer buiten te slepen. |
|
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dat geval kan men nu al zeker zijn dat er geen bal zal veranderen... Niet voor Vlaanderen, niet met de migrantenproblematiek, niet met investeringen op eender welk vlak. Enkel zaken die de goedkeuring hebben van de sossen, liberalen en tjeven zullen ze kunnen verwezelijken... Tot zover de grootspraak over verandering.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#128 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
B/ Als dat waar is dat 47% geen probleem heeft met het samenwerken van NVA-VB (van waar uw cijfers?) dan is dat effenaf schitterend. Wauw... C/ Filip heeft het VB met zijn onnavolgbaar talent helpen groot maken... D/ Het VB kapot?...waar? wanneer?... ![]()
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
Zo heb ik honderdduizenden VB kiezers zien overstappen naar het discours van de NVA. En dat is meer dan begrijpelijk na twintig jaar uitsluiting, demonisering en vernedering. De NVA speelde het met behulp van de media trouwens voortreffelijk: Zij waren tegen het cordon (maar passen het stringent toe), zij waren voor Vlaamse onafhankelijkheid (maar zijn voor een sterker België), zij waren voor een betere integratie (maar durven de grenzen niet sluiten), zij zijn voor meer veiligheid (maar zij durven de vinger niet op de wonde leggen), enz enz... Een eenmalige stem op de NVA ging het nu allemaal eens effe oplossen zie...de verandering van binnen uit, eerst de postjes en dan de koerswijziging, de lange mars door de instellingen.... Welnu: De NVA gaat van overwinning naar overwinning... Dezelfde NVA staat nu voor zijn grootste beslissing: A/ Ofwel mag de NVA wat meespelen op lokaal vlak zolang ze zich gewestelijk en federaal maar rustig houden B/ ofwel gaat de NVA voor een 'dikke vis' en vindt ze de ganse mediacircus op hun weg... C/ ofwel wordt ze onderdeel van het establishment zolang ze maar 'braaf' zijn en pootje ophouden (Zie Vlaamse regering) Wanneer weet ik niet, maar de tijd komt dat al die Vlaams Nationalisten gaan inzien dat ze hun stem hebben geschonken aan een establishmentspartij die het nog beter kon uitleggen dan een Verhofstadt, een De Haene of een Martens....om dan, verzekerd van een handvol postjes, enkel wat te keffen en blaffen in de antichambre van waar de echte (anti Vlaamse) beslissingen werden genomen...
![]() |
#132 | ||
|
![]() Citaat:
En dan laat ik met plezier Manta aan het woord: Citaat:
In beide gevallen zal dat nefast zijn voor Bart en de zijnen en dat zullen ze geweten hebben door hun talrijke kiezers, die juist gestemd hebben voor verandering. Enfin, raad eens wie er dan nog als énige betrouwbare en consequente Vlaamse partner overblijft ? Juist. Ik zou het VB dus nog niet al te snel afschrijven, want de échte Belgo-shit moet nog beginnen. |
||
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Haar keuze is ondertussen geschiedenis.
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze gaan dus de geschiedenis herhalen? De regimepartijen zullen hen dankbaar zijn...
|
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() Een tactiek om zonder al te veel gezichtsverlies een coalitie te vormen met VB in Antwerpen, zou erin kunnen bestaan dat BDW zijn eisen tegenover de "Stadslijst" zo hoog stelt, dat de onderhandelingen zeer moeizaam, bijna onmogelijk verlopen. De onderhandelingen slepen zolang aan, dat overal elders er al wel coalities met NVA gevormd zijn, die intussen reeds functioneren, en dan, na maanden van uitputtende en tot niets leidende gesprekken, zit er voor BDW niks anders over dan een verbond met de 'duivel' te sluiten.
![]() Het belang van de stad primeert en beter een minder ideale bestuursploeg, dan helemaal geen. LOL |
![]() |
![]() |
#139 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door peter1962 : 9 oktober 2012 om 21:25. |
|
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling