![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() N-VA moet in Antwerpen geen compromis maken. Ze hebben voldoende zetels om met de aangeboden gedoogsteun van het Vlaams Belang beleid te voeren. Zelfs de Stadslijst heeft haar gedoogsteun aangeboden maar dat was maar een uitgestoken vinger om er mee te zwansen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() Nu Groen afgehaakt heeft, kan PJ zijn eis niet meer volhouden zonder als onverantwoordelijk individu verder door het leven te moeten gaan. Hij zal met zijn Stadslijst moeten meebesturen of de CD&V lossen of compleet zichzelf en zijn partij in de vernieling rijden. Groen weet wel in wiens korf ze de pad moet zetten. Bij de sossen is er voor hen nog electoraal gewin.
|
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Ik zou het maar omdraaien als ik u was. Zoals uit de 7de Dag vandaag bleek, is er maar één conclusie mogelijk:
Almaci zet De Wever voor het blok ja! Laatst gewijzigd door system : 4 november 2012 om 12:23. |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ben benieuwd. |
|
![]() |
![]() |
#126 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Groen heeft enkel maar electoraal te verliezen als ze in coalitie met de N-VA. Ze hebben hun eisen rap om tafel gelegd nadat PJ zijn open misère kaarten open en bloot op tafel smeet. Als de N-VA ingaat op die eisen van Groen wordt Antwerpen het OCMW van de wereld.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
||
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Eigenlijk zet Almaci PJ voor blok. Als zij niet mee wil, vervalt PJ's eis. Almaci weet goed genoeg dat ze alleen maar bij de sosssen electoraat kan weghalen.
|
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Ik kon niet anders" is niet de slimste politiek om een gedoogpartner voor je coalitie te vinden. De onderhandelingen tussen N-VA en het Vlaams Belang zijn al lang bezig op de achtergrond.
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt het nog altijd niet begrepen. De eis van PJ vervalt niet, ook niet na maanden lang onderhandelen. Het is voor PJ bovendien aan BDW om te onderhandelen. PJ gaat BDW niet in de weg staan door zelf te onderhandelen met Groen.
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() toegegeven een vreemd beeld, maar dat is juist de kracht van verandering die BDW nog moet ondergaan.
Laatst gewijzigd door jogo : 4 november 2012 om 13:34. |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de Wever zal een flinke portie water in zijne vlomse wijn moeten kappen. Ben eens benieuwd wat zijn Blok-Vleugel ervan gaat denken. |
|
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() Als Almaci njet zegt (maar ze is ondertussen al aan het terugkrabbelen) is het de schuld van De Wever? Dat PJ eerst zijn brol met Almaci oplost als hij dan toch een evenwichtig bestuur wil. Of anders houdt hij best zijn mond. De Wever heeft van PJ geen lessen te krijgen. Als PJ het toch aangeeft dat hij een evenwicht links-rechts in het stadsbestuur wil, dan moet hij eerst zorgen dat er een evenwichtig links is. En daar moet De Wever niet voor zorgen.
Laatst gewijzigd door 'XIII' : 4 november 2012 om 13:47. |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop dat je zelf met je mislukte humor kan lachen. Ik gun het je van harte. Het zou maar erg zijn als men onze politici niet zou mogen uitlachen.
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() Welke toegevingen zou het extremistisch micropartijtje Groen eigenlijk willen doen?
De milieuargumenten van Almaci zijn eigenlijk lachwekkend. Groen is in de eerste plaats een allochtonenpartij : als er iets is waar het importkiesvee van de Groenen niet wakker van ligt zijn het milieuthema's. Ze liggen wel wakker van hoofddoeken, moskees en uitkeringen. De eerste eis van Almaci was 'meer respect voor diversiteit" = politiek correcte codetaal voor hoofddoekverbod weg en volle gas islamisering. Haar twee eis was het ocmw opeisen : uiteraard om haar uitkeringsafhankelijk importkiesvee mee te bedienen. Laatst gewijzigd door Zenit : 4 november 2012 om 14:10. |
![]() |
![]() |
#136 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
#137 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Achter een rookgordijn is inderdaad geheim, maar in de schaduw daarvan zou extra ultra geheim zijn tenzij de schaduw vóór het rookgordijn valt.
|
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door E. Migrant : 4 november 2012 om 16:06. |
|
![]() |
![]() |
#139 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar vermits de samenstelling van het toekomstig bestuur van de stad Antwerpen kennelijk zowat verheven wordt tot nationale properties, geef ik toch even mijn verbazing te kennen omtrent de door sommigen gekoesterde totaal verkeerde inschatting van de naar mijn gevoel even pientere als opvallende tactiek die De Wever hanteert : door Groen! publiekelijk een eis op tafel te doen leggen die volstrekt tegengesteld is aan een eerdere beslissing van de Vlaamse regering, verplicht hij de kopstukken van de lokale CD&V en SpA om te kiezen : dissident zijn binnen hun eigen partij (met alle gevolgen voor hen vandien), of Groen! laten vallen. Het is nochtans een in de politiek en in het zakenleven veel gebruikte tactiek bij onderhandelingen : iemand in een positie dwingen waarbij betrokkene moet kiezen tussen hetzij bijdraaien, hetzij de steun van de top van zijn/haar organisatie dreigen te verliezen. Iedereen die voldoende onderhandelingservaring heeft is daarvoor op zijn hoede, maar Janssens en Van Peel zijn domweg in de val gelopen : pech voor hen. Commentaren als “Almaci zet De Wever voor het blok” zijn dan ook hetzij pure kolder, hetzij een teken van volkomen gebrek aan inzicht in de politiek. Almaci was en is slechts de val die De Wever voor de CD&V en de SpA heeft opgezet, vermits Janssens zo dom was om hem daartoe de gelegenheid te geven…. Laatst gewijzigd door Gwylan : 4 november 2012 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Gwylan
U bent welkom in Antwerpen en ze zullen daar U wel duidelijk uitleggen dat het belang van Antwerpen feitelijk gelijk loopt met het belang van de rest van de wereld. Als U het topic een beetje overloopt dan weet je dat de Vlaamse decreten aangepast zijn als antwoord op de overloperij ( dissidentie) die vroeger plaats vond na de gemeenteraadsverkiezingen.
![]() |