![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar dan wordt jammer genoeg meteen het grof geschut van "anti-democraten die de vrijheid van religie wil aanvallen of zelfs afschaffen". Een rationale discussie hierover is (nog steeds) niet mogelijk. We zijn er nog lang niet.
![]() |
![]() |
#122 |
Vreemdeling
|
![]() Veel problemen kunnen opgelost worden als mensen eens voor hunzelf leren denken. Het is ronduit idioot om u in uw geloof de wet te laten opleggen door iemand anders. Een geloof (of ongeloof) is iets persoonlijk, iedereen heeft wel zijn eigen idee over hoe het allemaal in elkaar zit.
Maar door propaganda en misbruik van macht worden al die mensen onder een bepaalde religie in een kudde samengedreven en verplicht die te volgen, of anders worden die gestraft. Massareligies zijn gewoon een aanslag op de vrijheid van de mens, weg met die "heilige" boeken, ze zijn toch al honderden keren aangepast en verkeerd vertaald geweest. Maak uw eigen gedachten en hou ze voor uzelf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope. Want ik vind de democratie de dictatuur van de dommen.
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"De heer sprak tot Mozes" ? Dit is niet hetzelfde als "zeg aan de gelovigen blabla" En hier heb je ineens de link. http://www.willibrordbijbel.nl/?Lev%2020%2C9
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn er van die evangelische christenen die uit hun boekje de inspiratie halen om met kernbommekes te gooien zodat er wanorde ontstaat waarna "den heer" wedergeboren wordt? Of voel jij je geruster met een diepgelovige Ahmadinejad die rotsvast overtuigd is dat de Mahdi gaat terugkeren nadat hij met zijn vingerke op de knop heeft gedrukt? Ik heb dus meer problemen met het tweede dan met het eerste. Jij blijkbaar niet. heb je de lijst van aanslagen van de laatste tien jaar uit naam van het christendom nu al gevonden? ik blijf maar op mijn honger zitten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 november 2012 om 10:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Minister
|
![]() Dat verschil lijkt me enkel syntactisch, niet semantisch.
![]() |
#127 |
Gouverneur
|
![]() Ooit stond ik op amper 2 meter afstand van Godfried Danneels, hij had het toen over de grenzeloze liefde van God voor zijn uitverkoren volk. Zijn vergevings- en de barmachtigheidgezindheid_ (werken van. . . )voor de zieken, zwakken en armsten.
Hij wist er eveneens bij te vermelden dat: al de middelen welke ons (God) ter beschikking werd gesteld, als goede huisvader zou moeten beheerd worden. Incluis: het onbenullige 'bolletje', waar we men ons allen (+/- 7 miljard) elkaar constant aan het treiteren zijn. Dan heb ik het zelfs nog niet over de onbeschrijflijke vervuiling welke wij dagelijks met een ( of liever: 7miljard 'cheese smile's' teweeg brengen. Opdracht vervuld, zou ik zo zeggen!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dan wordt het lijst je in Irak en afghanistan al redleijk eindeloos die onbemande tuigen die zowat elke dag dood en verderf zaaien lijken me schoolvoorbeelden van terrorisme. (of telt materiaal niet mee als het de prijs van 50 euro overschrijdt?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oorlogen in Irak en Afghanistan werden in naam van VS gevoerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Stof voor discussie, er zullen er genoeg zijn die beweren dat er geen moslimaanslagen zijn omdat dat geen echte moslims zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En G.W.Bush zijn quote "God told me to end the tyranny in Iraq" http://www.bbc.co.uk/pressoffice/pre.../06/bush.shtml (Genoeg andere nieuws sites met dezelfde quote indien deze niet geloofwaardig is) Hoe duidelijker moet het nog zijn. Laatst gewijzigd door Ironvos : 9 november 2012 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en staat in het NT ook dat ze de ongelovigen moeten afmaken? ik heb dat allemaal gemist.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Wat staat daar tegenover in regio’s met een moslimmeerderheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 9 november 2012 om 17:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat het in de eerste plaats de bekeringsdrift is die veel leed heeft veroorzaakt, en daaraan gekoppeld, het niet kunnen verwerken dat er gelovigen zijn die de groep verlaten en naar een andere religie overstappen. Met dat laatste heeft op dit ogenblik de Islam het erg moeilijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 9 november 2012 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Minister-President
|
![]() Religion is the opium of the people.
Een allesomvattende uitspraak m.i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Religie hoort gewoon ondergebracht te worden onder de categorie; 'hobby', met dezelfde rechten, vrijheden & plichten als elke andere hobbyclub, simpel!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 12 november 2012 om 00:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
volgens de bijbel moeten ongelovigen, andersdenkenden, homo's gewoon dood. en verschil NT-OT is onzin, er is tenslotte een reden dat ze samen 1 boek vormen. Jezus verwijst in het NT een paar maal dat hij niet gekomen is om de wet te veranderen. verwijst uiteraard naar het OT en het doden van homo's, ongelovigen, andersdenkenden etc. volgens de koran zijn er een stuk of 4 verschillende beschrijvingen hoe de mens ontstaan is. altijd leuk om moslimpje te pesten Laatst gewijzigd door 1207 : 12 november 2012 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |