Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 11 november 2012, 11:28   #121
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
En met zoiets of hun kartelpartner wil N-VA antwerpen op het Schoon Verdiep gaan zetelen ?!
"Keep your enemies close" heet dat dan
HRobin is offline  
Oud 11 november 2012, 11:30   #122
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Liegen, liegen en nog eens liegen, dat wordt stilletjes het handelsmerk van De Wever. Subtiel liegen is dan ook het typisch kenmerk van een volksverlakker. Maar hij zou toch moeten weten: 'al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel'.
Klopt als een bus, maar ik zou De Wever dan vervangen door Gennez, en door De Croo, en door Tobback, en door Dehaene, en door Martens, en door system, en door Het Oosten, en door Verhofstadt, en door De Gucht, en door Dewael ...
HRobin is offline  
Oud 11 november 2012, 11:40   #123
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O maar voor mijn part mag De Wever gerust burgemeester worden. Het moeten niet altijd dezelfden zijn die de macht uitoefenen. En dan kan hij eens laten zien wat hij zoal kan behalve grollen vertellen en vermageren. En zelfs al kan hij het niet, de notoire opportunistische kazakdraaiers zoals Van Campenhout en Bungeneers zullen hem daar wel bij helpen.

In ieder geval, regelmatig wordt De Wever betrapt op leugens. Zo schrijft de Gazet van Antwerpen op 9 november jl dat De Wever toen hij onderhandelingen moest gaan voeren, een deemoedig gezicht opzette en oreerde dat de NVA- overwinningsstoet naar het stadhuis een vergissing was geweest maar dat deze gebeurd was in een opwelling van de euforie van het moment. Terwijl... nu uitlekte dat deze triomftocht door de NVA al was gepland in mei!!

Liegen, liegen en nog eens liegen, dat wordt stilletjes het handelsmerk van De Wever. Subtiel liegen is dan ook het typisch kenmerk van een volksverlakker. Maar hij zou toch moeten weten: 'al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel'.
pH 0.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 11 november 2012, 13:11   #124
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De uiteindelijke vrienden van de NVA:

[img ] http://farm8.static.flickr.com/7072/7252863110_2917aaea7b.jpg[/img]
De uiteindelijke vriendjes van het systeem:

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  graan.gif
Bekeken: 100
Grootte:  30,7 KB
ID: 88267
fonne is offline  
Oud 11 november 2012, 13:16   #125
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En met zoiets of hun kartelpartner wil N-VA antwerpen op het Schoon Verdiep gaan zetelen ?!
Dat heb je helemaal verkeerd gezien, gast. SP.A maakt zich nog wat belachelijk door te proberen Bart de Wever te blokkeren en zal uiteindelijk uit grote frustratie zelf in de oppositie gaan. En ze zullen er dan zes jaren aan herinnerd worden dat ze vrijwillig aan de kant zijn gaan staan en weigerden hun verantwoordelijkheid op te nemen
fonne is offline  
Oud 11 november 2012, 13:17   #126
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Ik herinner me een filmpje van niet zo lang geleden waarin Van Peel De Wever verhinderd het stadhuis te betreden. Nu wil hij De Wever in het zadel helpen.
Hypochonder is offline  
Oud 11 november 2012, 13:23   #127
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat u liever hebt, is nog maar de vraag. Want door uw inconsistente verhalen betitelt u Charleroi als een 'maffiastad', terwijl u voor Antwerpen de andere kant opkijkt.

Citaat:
En wat VOKA betreft, als we de vrienden van De Wever laten doen, dan komen we aan zoals in Duitsland, waar vele arbeiders werken voor een hongerloon
.
Dat wordt door de vakbonden en links zéér sterk overdreven. De laaggeschoolden verdienen inderdaad niet veel, maar wanneer ze werk aanvaarden (zij het tegen een relatief laag loon) krijgen ze verder nog overheidssteun en serieuze opleidingsprogramma's. Maar de grote massa van de Duitse werknemers verdient zeer goed. En Duitsland is de europese koploper. Geef mij maar de economische politiek van Duitsland en emigreer jij maar naar het Zuiden.
quercus is offline  
Oud 11 november 2012, 13:31   #128
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik herinner me een filmpje van niet zo lang geleden waarin Van Peel De Wever verhinderd het stadhuis te betreden. Nu wil hij De Wever in het zadel helpen.
Ik heb toen al voorspeld dat hij zou eindigen als de portier van het stadhuis die de deur voor De Wever mag openen
fonne is offline  
Oud 11 november 2012, 13:36   #129
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat wordt door de vakbonden en links zéér sterk overdreven. De laaggeschoolden verdienen inderdaad niet veel, maar wanneer ze werk aanvaarden (zij het tegen een relatief laag loon) krijgen ze verder nog overheidssteun en serieuze opleidingsprogramma's. Maar de grote massa van de Duitse werknemers verdient zeer goed. En Duitsland is de europese koploper. Geef mij maar de economische politiek van Duitsland en emigreer jij maar naar het Zuiden.
Ik herinner me daarover een uitzending op Canvas, vind u vijf euro een " relatieg laag loon"? Ik noem dat mensen uitpersen als citroenen.
Die mensen kregen helemaal gene " overheidssteun, maar moesten noodgedwongen meerder jobs combineren dus over welke overheidssteun heeft u het?
Opleidingsprogramma's wanneer je voltijds werkt en een gezin hebt? Zo tussen eten en slapen door dan?
alice is offline  
Oud 11 november 2012, 13:39   #130
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ik heb toen al voorspeld dat hij zou eindigen als de portier van het stadhuis die de deur voor De Wever mag openen
Met de tjeven is alles mogelijk... tegen betaling.
Oud 11 november 2012, 13:41   #131
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat u liever hebt, is nog maar de vraag. Want door uw inconsistente verhalen betitelt u Charleroi als een 'maffiastad', terwijl u voor Antwerpen de andere kant opkijkt.

En wat VOKA betreft, als we de vrienden van De Wever laten doen, dan komen we aan zoals in Duitsland, waar vele arbeiders werken voor een hongerloon.
Wat verkies jij: 25% werklozen en 53% jeugdwerkloosheid zoals in Spanje, of 6,5% werklozen en 8% jeugdwerkloosheid zoals in Duitsland? Uw zogenaamde hongerloonslaven verdienen overigens nog altijd meer dan een werkloosheidsuitkering hen zou opbrengen. Hun aantal (de zogenaamde unterbeschäftigten) ligt onder de 2% van de beroepsbevolking.

Deutschland ist der sicherste Arbeitsmarkt für europäische Jugendliche

Maar goed, voor de aspirant-Walen in Vlaanderen is dat niet goed natuurlijk. Hangmatten moeten ze hebben, geen werk.
fonne is offline  
Oud 11 november 2012, 13:47   #132
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Zo slecht is dit niet voor SP.A hoor, toch niet als je op iets langere termijn denkt. Als SP.A niet meebestuurt dan kunnen ze BDW zes jaar lang de schuld geven van alles wat misgaat in Antwerpen en als CD&V hen loslaat kunnen ze ook nog eens de bedrogen partner spelen... Zo'n slechte uitgangspositie is dat niet hoor, met het oog op de volgende verkiezingen. Het zou erger zijn mochten ze wel met BDW in zee gaan, want dan kunnen ze niet anders dan zijn beleid verdedigen en is de kans groot dat ze in 2018 veel stemmen verliezen aan Groen! en PvdA.

Dat is de keuze die de Antwerpse SP.A moet maken: ofwel meebesturen en riskeren dat Antwerpen ook na 2018 onder rechts bestuur blijft, ofwel zes jaar oppositie en een goede kans om Antwerpen te "heroveren" in 2018.
Kun je even uitleggen waarom NVA als " rechtsbestuur" wordt omschreven?
Ik vond namelijk het bestuur van Janssens eerder rechts, omdat de man al voordat de kiezer zijn stem uitbracht, de posten verdeeld had.
Zo kwam Leen Verbist aan haar schepenambt.
Ik heb de nota van de Wever gelezen, rechts kun je die nota toch moeilijk noemen hoor dus waarom zegt u dat?

Het is helemaal niet gezegd dat SPA wist zal boeken uit de oppositie, evenmin dat de Wever niet een beleid zal voeren wat Antwerpenaren bevalt.
SPA kan evengoed verlies leiden door die oppositie.
alice is offline  
Oud 11 november 2012, 13:49   #133
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat verkies jij: 25% werklozen en 53% jeugdwerkloosheid zoals in Spanje, of 6,5% werklozen en 8% jeugdwerkloosheid zoals in Duitsland? Uw zogenaamde hongerloonslaven verdienen overigens nog altijd meer dan een werkloosheidsuitkering hen zou opbrengen. Hun aantal (de zogenaamde unterbeschäftigten) ligt onder de 2% van de beroepsbevolking.

Deutschland ist der sicherste Arbeitsmarkt für europäische Jugendliche

Maar goed, voor de aspirant-Walen in Vlaanderen is dat niet goed natuurlijk. Hangmatten moeten ze hebben, geen werk.
Wanneer iemand vijf euro per uur verdient in Duitsland zoals bleek uit de uitzending van Canvas, blijf ik dit, ongeacht het aantal werklozen in Spanje, een misdaad vinden.
alice is offline  
Oud 11 november 2012, 14:13   #134
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer iemand vijf euro per uur verdient in Duitsland zoals bleek uit de uitzending van Canvas, blijf ik dit, ongeacht het aantal werklozen in Spanje, een misdaad vinden.
Dat is 800 Euro per maand voor een voltijdse job (meestal zijn het halftijdse jobs van 400 Euro per maand). Dat is meer dan het minimumloon in Spanje (670€/maand). Het is overigens onlangs nog naar 5,5€ per uur verhoogd. Dus waar zie jij daar een misdaad in?
fonne is offline  
Oud 11 november 2012, 16:04   #135
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is 800 Euro per maand voor een voltijdse job (meestal zijn het halftijdse jobs van 400 Euro per maand). Dat is meer dan het minimumloon in Spanje (670€/maand). Het is overigens onlangs nog naar 5,5€ per uur verhoogd. Dus waar zie jij daar een misdaad in?
Wie werkt zou een minimum loon moeten krijgen waarvan je werkelijk kunt leven in het land waar je woont. Werkende armen zijn een misdaad tegenover de bevolking.
Nu zal het leven in Spanje mogelijk goedkoper zijn?
alice is offline  
Oud 11 november 2012, 17:36   #136
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb je helemaal verkeerd gezien, gast. SP.A maakt zich nog wat belachelijk door te proberen Bart de Wever te blokkeren en zal uiteindelijk uit grote frustratie zelf in de oppositie gaan. En ze zullen er dan zes jaren aan herinnerd worden dat ze vrijwillig aan de kant zijn gaan staan en weigerden hun verantwoordelijkheid op te nemen
Van zoiets probeert N-VA hun kartelpartner los te weken om er samen mee in zee te gaan.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 11 november 2012, 17:38   #137
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toen was de commentaar van de N-VA fanclub dat Van Peel zijn plaats had gevonden als portier van het Schoon Verdiep. Nu willen ze hem perse mee in hun coalitie.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 11 november 2012, 17:39   #138
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen was de commentaar van de N-VA fanclub dat Van Peel zijn plaats had gevonden als portier van het Schoon Verdiep. Nu willen ze hem perse mee in hun coalitie.
Fout: hij wil er zelf per se in.
Hypochonder is offline  
Oud 11 november 2012, 17:41   #139
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fout: hij wil er zelf per se in.
Hij heeft al veel te willen. Om te krijgen moet hij wel de nodige steun vinden. Hij valt buiten de top 10 van de voorkeurstemmen.

Oud 11 november 2012, 17:47   #140
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het forum biedt de mogelijkheid om mij of andere forumgangers te negeren. Maak er gebruik van.

Dit is vooralsnog een publiek politiek forum waar men ook bijdrages toelaat die jij niet als normaal klasseert. Je bent vrij om zelf fora op te zoeken waar iedereen die niet normaal doet uitgesloten wordt.
Blij toe dat je ipv mijn woorden tegen te spreken poogt uit te leggen hoe ik jouw irritante getrol kan omzeilen.

Het zegt meer dan ik ooit in een post kan opwerpen over jouw mentaliteit.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be