![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De grens is 30 meter.
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien de kat daar teveel schade aanricht, dan lijkt steriliseren inderdaad een goede en humane oplossing. Wat onze katten betreft, mogelijk was de kat oorspronkelijk geen inheemse diersoort maar ze werd rond 1000 v C door de Grieken en Feniciers meegebracht uit het het Midden-Oosten. De huiskat verspreidde zich vanaf toen langzamerhand over heel Azië en Europa. Dus is ze toch al eeuwenlang ingeburgerd. Het bedreigde bestaan van mussen, roodborstjes en andere zangvogeltjes is veel meer het gevolg van het rooien van bossen, volbouwen van weilanden en akkers, aanleggen van autosnelwegen dan van de katten! Overigens hebben katten hier zeker hun nut bewezen als vangers van muizen en ander ongedierte. Als u niet inheemse soorten wilt bestrijden, kunt u zich beter concentreren op brulkikkers en die Aziatische lieveheersbeestjes! Trouwens toen ze in Australië die ongelooflijke muizenplaag hadden (het jaartal ontsnapt me), zullen ze eerder muizen dan katten gedood hebben.
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 16 december 2012 om 17:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Egyptenaren!
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik doe het zelf altijd met een opgerolde krant bij mijn hond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een opgerolde krant is toch nog heel iets anders dan een voet met schoen !
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een trap tegen het hoofd van zo,n beestje, gaat in mijn ogen te ver. Alleen een corrigerende trap tegen zijn lijf, daar zie ik het probleem niet van in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maja, voor alle katten/poesen haters, oud en nieuw komt er weer aan.
Vuurwerk en katten (überhaupt dieren), kunnen voor leuke dingen zorgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Gouverneur
|
![]()
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoek het anders op als je mij niet gelooft. Ik heb het al gezegd, of vraag het aan uw dierenarts. Een kat legt het verband niet tussen wat ze doet of gedaan heeft en de korrektie (straf) die erop volgt. Zelfs een stem verheffen helpt niet. Ze krijgt er wel schrik van. Dat is dan het enigste wat je er kunt mee bekomen. Vergelijk een kat niet met een hond. Trouwens kun je niet zomaar elk dier met een ander vergelijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wie bepaalt dat dan, en waarmee, hoe hard er geschopt wordt? Alleen de kat voelt het, maar die kan het niet vertellen. Ik vind het niet kunnen om dieren te slaan. Moet je maar geen huisdieren nemen en daarmee basta. Heel, heel stoer hoor om een weerloos katje te trappen....moet je een echte held voor zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij moet je met elke hand een lap vast nemen en dan je lul erover trekken.
![]()
Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 17 december 2012 om 17:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is alles behalve stoer om een weerloos katje te schoppen. Maar ik heb het dan ook nergens over echt schoppen. En dier echt gaan schoppen, valt gewoon onder dierenmishandeling, niet meer niet minder. En nee, ik ben niet een van die klootzakken die dat goed. Je zou mij eens moeten zien, met mijn hond. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De natuur doet het nu beter dan 30 jaar geleden. Er zit terug vis in de waterlopen bossen werden aangeplant en nieuwe natuurgebieden werden gecreëerd . De achteruitgang (quasi uitroeiing ) van de mus en de roodborst is integraal te wijten aan de activiteiten van de kat. De brulkikker brengt schade , dat is waar , maar in niets te vergelijken met de ecologische ramp die de kat teweegbrengt. Op Mauritius heeft men bvb de kat moeten uitroeien om de roze Mauritius duif te redden . Op een gegeven moment waren er nog maar 7 exemplaren van dit dier over , enkel en alleen door toedoen van de kat. Het is waar dat de kat hier al eeuwenlang aanwezig is , maar dat beest moest haar plan trekken , werd niet bijgevoed door de mens , waardoor de populatie vrij beperkt bleef. En in tijden van hongersnood werd ze klaargemaakt als konijn wat de populatie weerom niet ten goede kwam. In de middeleeuwen waren er hier geen anderhalf miljoen katten zoals nu. Laatst gewijzigd door Pericles : 18 december 2012 om 23:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() is wel mooi
|
![]() |
![]() |