![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#125 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De belasting op kapitaal is geen 75 %. Dat is het marginale inkomenstarief voor inkomsten uit arbeid vanaf 1,3 miljoen euro. In Belgie is dat 55 % trouwens. Citaat:
Het kapitaal gaat in veel landen, iets meer belast worden. Zo wat? Citaat:
Het enige dat ik ruik is cultuursubsidie. Citaat:
Belastingfraude is diefstal, belastingontwijking terwijl je nog niet zolang geleden de communist uithing is laten zien dat je bitchflikker bent. Wat snap je daar niet aan? Citaat:
Iemand die zo dom over economie zwatelt zou ik niet eens een huishouden op een leefloon laten runnen. Citaat:
De meeste mensen vinden het wsl heel redelijk dat kapitaal wat meer, en arbeid wat minder wordt belast. Citaat:
En degenen die minder dan 1,3 miljoen euro per jaar verdienen mogen het verschil gaan bijpassen? Citaat:
Hij vraagt om een redelijke belasting. Er zijn overigens veel meer rijken die dat vragen. Citaat:
Citaat:
Kennelijk heb je geen erg vermogende vriendjes dus ik zal het even kort uitleggen: In Frankrijk gaat dat over netto vermogens van 800.000+ euro. Dat heet L'impôt de solidarité sur la fortune , ingesteld door Sarkozy trouwens. Met een tarief van 0,55 �* 1,8 %. isf Soit. Een tien jaar geleden steunde Depardieu nog de Franse communisten. Nog een keer soit. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bepaalde boekhoudkundige kneepjes kunnen in bepaalde gevallen in België. Of het ook in Frankrijk allemaal kan, is nog maar de vraag. En al zeker in Depardieus geval. Gezien zijn omvangrijke investeringen, zal de man wel beschikken over heel gekwalificeerde boekhouders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toch even ter verduidelijking, vermits u het over "investeringen" hebt : wijl de ISF gaat over vermogen, gaat de bedoelde (tijdelijke) 75% belastingsschaal over inkomen. Laatst gewijzigd door Gwylan : 19 december 2012 om 01:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Deze crisis is niet aan het kapitalisme toe te schrijven maar aan onze collectivistische regeringen.
![]() |
![]() |
#129 |
Minister-President
|
![]() Geen idee waar u dat haalt. Het klopt in ieder geval niet.
![]() |
#130 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu, voor mensen die in veralgemeende termen denken zijn banken een schoolvoorbeeld van “kapitalisme”, dus tja…. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Minister-President
|
![]() Kan je me deze uitspraak even uitleggen want ik vind het een interessante visie alhoewel ik er niet mee akkoord ga.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge tracht humoristisch te zijn, doe dat dan niet met aperte driekwart leugens. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén van de aspecten die intern de EU wel eens aangepakt mogen worden, zijn die halve of iets meer dan halve belastingsparadijzen, zoals Monaco, Lichtenstein, Andorra en zelfs Zwitserland en Luxemburg. Maar ja, voor Hollande (zelfs al is hij zogezegd sos) is het makkelijker om één man te viseren als gemakkelijk slachtoffer. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Als je wil meedoen heb ik 2 dingen voor jou. Ga eens echt naar de landen waarover je zo graag schrijft en doe er China en Rusland bij en ga daar eens een flinke tijd studeren of werken, kwestie dat je een beeld krijgt van de goede werking van uw eerlijke communistische systeem en dan weet je tenminste ook wat communisme vermengd met menselijk gedrag echt inhoud. en 2, leer ondertussen eens over de effecten van vennootschappen hier en in Frankrijk, en zoek eens uit hoeveel heren als Buffet en co echt zouden betalen als er überhaupt al ooit zo'n taks komt, je zou nog aardig schrikken hoe weinig dat is. Ter info, zodat je toch nog iets geleerd hebt (maak gerust wat plaats in dat gangstabrein van u). De uitspraak van Buffet en co was bedoeld om het werkvee wat te temperen, want die stonden klaar om met alle mogelijke wapens die heren te vernietigen, hij wou dus wat sympathiek overkomen, goed wetende dat zo'n taks er nooit zal komen en als hij moet betalen dit slechts een peulschil zal zijn.
![]() |
![]() |
#135 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik denk niet dat hier veel mensen nog veel 'denken' en vooral veel foute info opscharrelen via media en internet.
![]() |
#136 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hij heeft zelfs plechtig beloofd 99% weg te geven.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Gates geeft idd veel weg aan goede doelen, maar blijft nog steeds een van de rijkste Amerikanen, gewoon omdat vermogen niet hetzelfde is dan hun spaarrekeningen. Die gasten hun grootste deel van hun vermogen zit weg via beurzen, eigendommen, fondsen en vennootschappen. Wees gerust, ze zullen zich zeker niet arm 'doneren' al heb ik nooit iets gezegd over het feit dat dat slecht is dat ze iets 'doneren', maar dat zijn nog altijd geen taksen die in overheidszakken verdwijnen.
![]() |
#138 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Van Warren Buffet lees ik altijd positieve dingen, helemaal geen opzichtige kerel. Niet de doorsnee miljardair.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gedenk J. Hallyday. Om deze afspraken te omzeilen ging de brave man eerst Belg worden (als dankbaarheid aan het geboorteland van één van zijn ouders) om daarna een landgenoot te kunnen worden van J. Henin. Maar ook daar waren blijkbaar afspraken tussen fr en mon. Uiteindelijk is hij dan maar Zwitser geworden. Maar Frankrijk heeft de afgelopen jaren (denk dat het nu gedaan is) wel duizenden Belgen van rond de 60 als inwoners gekregen, die naar daar uitweken, om de 20% belasting op hun pensioenkapitaal te ontwijken. Maar kan mij niet van den indruk ontdoen, dat er veel heisa rond wordt gemaakt, om te doen uitschijnen dat de belastingen in Belgie niet hoog zijn (in werkelijkheid zitten we wat de belastingen op vermogen betreft, ongeveer in de middenmoot, waarschijnlijk iets erboven na de recente verhogingen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat die VB-vakbondshaat eens achterwege aub. Het is compleet misplaatst. |
|
![]() |
![]() |