![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Al je anecdotes en "stellige feiten" dienen alleen maar om dit vooroordeel te bevestigen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kallikles
Citaat:
Citaat:
Ik heb niets tegen culturele gemeenschappen. Alleen vind ik het een achterhaald concept. Door je als Vlaming te manifesteren in Brussel zonder je je af van 93% van de bevolking. Er is niets kleurloos of smakeloos aan verschillende identiteiten hebben. Je kunt en Marokkaan, en Vlaming, en Brusselaar en Belg zijn tergelijkertijd. Je kunt de ene dag RTBF kijken en de volgende dag VRT, het ene moment Nederlands spreken en het volgende Frans, je kunt frans spreken op school Arabisch thuis en Nederlands met vrienden. Daar is werkelijk niets verkeerd mee, dat is typisch Belgisch en dus ook Vlaams en dat al vele eeuwen. In Nederland, Verenigd Konbinkrijk gaat men daar veel complexlozer mee om. Je kunt zowel Surinamer, Indiër als Nederlander zijn, niemand die dat daar in vraag stelt, het is de evidentie zelf. Maar tot dat besef zijn de bekrompen flaminganten nog niet gekomen, die leven nog in de vorige eeuw. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is het gevolg van de eeuwenlange handelsgeest van de Hollanders. (Wapens verkopen aan de vijand , om zo betere wapens en vestingswerken te kunnen bouwen, ge moet er maar opkomen)
![]() |
![]() |
#126 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De meerderheid van de autochtone Brusselaars zijn, zoals je zelf aangaf, verfranste Vlamingen. Zolang zij hun eigen afkomst en cultuur verloochenen, zullen zij altijd giftig en vijandig blijven tegen alle anderen, zowel tegen zelfbewuste Vlamingen als tegen allochtonen. Geen wonder dat die mensen erg islamofoob en racistisch zijn en dat er met figuren als Nols een logische schakel is tussen FDF en FN. Citaat:
Het contact met andere culturen kan en zal een stimulans zijn voor de Vlaamse cultuur, maar dat veronderstelt dan wel een zelfbewust Vlaanderen. Slechts wie zelfbewust is, kan anderen gastvrij en zonder angstgevoelens ontvangen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 7 januari 2013 om 11:46. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bekritiseer en beoordeel mensen dus niet op basis van hun afkomst (zoals jij overigens wel doet, maar ook jou heb ik geen racist genoemd), maar op basis van hun attitude.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Afrikanen zijn gelukkig omdat ze niet beter weten. Daar is weinig tot niets speciaal aan. De Afrikanen die daarentegen wel bekend zijn met de rijkdom aan de andere kant van de wereld, willen wel degelijk hulp. Waarmee ik niet wil zeggen, dat die niet gelukkig zijn. Maar ze willen ook die rijkdom. En als dat niet het geval is, vind ik dat ook best. Kunnen wij eindelijk eens stoppen met water naar de zee te dragen (ontwikkelingshulp). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En tomm, wat jij allemaal met je vriendin uitspookt, is weinig tot niet relevant.
Geloof mij, als jij tegen negers die ik ken, als white guy *nigger* zou zeggen, dan loop jij voor de rest van je leven met net zo,n dikke neus als hen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En iemand wiens eigen cultuur niet bepaald achterlijk - ja, zelfs veeleer vóórlijk - is, mag die daaraan vasthouden?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot slot iedereen in Rusland gebruikt het Russische woord voor "nigger". En ik denk niet dat ze die op hun neus zullen kloppen, dat komt niet goed... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 7 januari 2013 om 23:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kallikles
Citaat:
Maar franstalige Brusselaars hebben een grote inhaalbeweging gemaakt, tegenwoordig spreekt de meerderheid, toch van Belgische origine, redelijk goed Nederlands. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In Miami zie je meer Spaanse reclame dan Engelse, ook in veel grote historische rijken werden talloze talen door elkaar gesproken en gebruikt, bvb. het Oostenrijks-Hongaarse. Toen ik voor een scriptie juridische teksten uit de 18de eeuw moest onderzoeken merkte ik dat er constant geswitcht werd tussen Nederlands en Frans. Laatst gewijzigd door tomm : 7 januari 2013 om 23:40. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...6101/1.1519856
het racisme van de allahtonen is weer eens blootgelegd!Zelfs bekeerde Fransen hebben er een probleem mee... Bij mij in de wijk is het niet anders autochtonen EN zwartafrikanen worden constant racistisch beledigd!
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. Laatst gewijzigd door Dixie : 7 januari 2013 om 23:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maddox
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind meerdere identiteiten hebben net een grote verrijking, zolang het niet de laagste gemene deler wordt natuurlijk. Waarom moeten mensen perse in culturele hokjes ingedeeld worden? Citaat:
Citaat:
Nederlands kennen is inderdaad belangrijk om carrière te maken, maar Nederlanders staan het toe dat allochtonen carrière maken, anders dan Vlamingen die dikwijls amper willen verhuren aan allochtonen. De burgemeester van Rotterdam is een Marokkaan, zouden de autochtone Antwerpenaren dat aanvaarden en op hem stemmen? Vlak naast de spoorlijn verrees ook een reusachtige moskee, in België zou dat niet kunnen en er allerlei buurtprotest volgen. Laatst gewijzigd door tomm : 7 januari 2013 om 23:51. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik kom in Brussel helaas zelden tegen dat ik in een winkel of café in het nederlands geholpen wordt.
![]() |
![]() |
#139 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar italiaanstalige Zwitsers leren wel Duits. Het lijkt me dat aversie tegen het leren van een andere taal iets typisch Frans is...
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |