Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2013, 08:54   #121
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De Luxemburgse overheid heeft ieder streven naar een officiële erkenning van het Portugees afgeblokt. Daarom dat bij de ondertekening van het verdrag over de minderheidstalen de Luxemburgse overheid verklaard heeft dat er geen minderheidstalen zijn in het Groothertogdom. Wel drie officiële talen. En die worden opgesomd: Luxemburgs, Frans en Duits. In geen mijlen wordt er over het Portugees gesproken.
Ja, maar anderzijds zie je dat in supermarkten dingen ook vaak in het Portugees aangegeven staan, en je Portugese tijdschriften vindt die net als de metro bij ons gratis rondgedeeld worden in het station, en je ziet ook veel publiciteit in het¨Portugees. Dat zou al niet kunnen volgens de Belgische taalwetgeving. Daarnaast zie en hoor je in Luxemburg Frans, Duits en Letsenburgs waar je ook kijkt, iedereen gebruikt de taal die hem het beste afgaat, of dat nu in zaken, justitie, media of in de kunstwereld is. Waarom kan zoiets niet in België?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2013, 09:02   #122
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U vertrekt van een terechte vaststelling, maar verbindt er een conclusie aan die gewoon niet klopt. Het is immers niet de schuld van de media dat onze man uit Geraardsbergen niet weet wat er gisteren op de RTBF was, noch is de Vlaamse media in gebreke gebleken wanneer onze man uit Lessen niet op de hoogte is van wat programmatie op de Vlaamse zenders. Het is de eigen keuze van die beide mensen die ervoor zorgt dat ze niet naar elkaars media kijken en luisteren.

In Zwitserland bestaat er ook taalgebonden media. Hoort u nu ook hetzelfde refreintje van de Zwitsers? Neen, toch.

Onze media doet juist vaak pogingen om de taalbarrière te overstijgen. Denk maar aan wat De Standaard deed in samenwerking met een Franstalige krant. Of wat de VRT op poten zette met "Dag Vlaanderen" van de broertjes Deborsu. En laat het nu zo zijn dat die laatste een graag geziene en gevraagde gast is op de Vlaamse tv. Allemaal met de stille hoop dat mensen ook eens naar de Franstalige media zouden hoppen...

Alleen, het gebeurt heel zelden. Ik doe het wel bijvoorbeeld. Iedere dag kijk ik naar het journaal op de RTBF en de twee discussieprogramma's Mise au Point en Controverse neem ik op om ze na ons kerkbezoek te bekijken.
Die pogingen zijn slechts schijn. In realiteit wordt er heel weinig aandacht aan Wallonië geschonken. En waarom moet er een aparte Wallonië-rubriek zijn? Er is toch ook geen aparte Limburg rubriek? Waarom worden er eens geen franstaligen uitgenodigd voor "komen eten of "mijn restaurant", er zijn er toch genoeg in Vlaanderen? Feit is en blijft datde media een heel grote rol gespeeld hebben en blijven spelen in het uitvergroten van de verschillen tussen Vlamingen en franstalig België. Ik moet zeggen dat aan franstalige kant dat minder geldt. Als je naar rtbf kijkt weet je dat er heel veel aandacht aan Vlaanderen besteed wordt.
Oud 7 januari 2013, 09:57   #123
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De meeste Brusselse franstaligen die ik ken spreken vloeiend Nederlands en Frans. En dikwijls ook nog een andere taal zoals Duits of spaans. (of Arabisch)
Jaja, en Witrusland is het paradijs op aarde... Ik denk niet dat er veel mensen op dit forum nog in dat soort verhalen geloven.

Citaat:
Ik ben voor cultuurvermening, ik zie niet in waarom iemand moet vasthouden aan z'n eigen achterlijke cultuur.
Dat is de crux van het verhaal achter je percepties: je hebt iets tegen culturele gemeenschappen en dus mag Vlaanderen niet bestaan en ben je eerder voor een non-entiteit zonder eigen identiteit als België. Een neutrale, kleurloze en smaakloze façade waar iedereen zich achter kan scharen.

Al je anecdotes en "stellige feiten" dienen alleen maar om dit vooroordeel te bevestigen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2013, 10:39   #124
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Kallikles

Citaat:
Jaja, en Witrusland is het paradijs op aarde... Ik denk niet dat er veel mensen op dit forum nog in dat soort verhalen geloven.
Tja, de mensen die ik ken zijn geen doorsnee, alhoewel je toch echt moet toegeven dat de meeste franstaligen in Brussel tegenwoordig vrij goed Nederlands spreken en meestal ook Engels.

Citaat:
Dat is de crux van het verhaal achter je percepties: je hebt iets tegen culturele gemeenschappen en dus mag Vlaanderen niet bestaan en ben je eerder voor een non-entiteit zonder eigen identiteit als België. Een neutrale, kleurloze en smaakloze façade waar iedereen zich achter kan scharen.

Ik heb niets tegen culturele gemeenschappen. Alleen vind ik het een achterhaald concept. Door je als Vlaming te manifesteren in Brussel zonder je je af van 93% van de bevolking.

Er is niets kleurloos of smakeloos aan verschillende identiteiten hebben. Je kunt en Marokkaan, en Vlaming, en Brusselaar en Belg zijn tergelijkertijd. Je kunt de ene dag RTBF kijken en de volgende dag VRT, het ene moment Nederlands spreken en het volgende Frans, je kunt frans spreken op school Arabisch thuis en Nederlands met vrienden. Daar is werkelijk niets verkeerd mee, dat is typisch Belgisch en dus ook Vlaams en dat al vele eeuwen.

In Nederland, Verenigd Konbinkrijk gaat men daar veel complexlozer mee om. Je kunt zowel Surinamer, Indiër als Nederlander zijn, niemand die dat daar in vraag stelt, het is de evidentie zelf. Maar tot dat besef zijn de bekrompen flaminganten nog niet gekomen, die leven nog in de vorige eeuw.
Oud 7 januari 2013, 10:55   #125
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Tja, de mensen die ik ken zijn geen doorsnee, alhoewel je toch echt moet toegeven dat de meeste franstaligen in Brussel tegenwoordig vrij goed Nederlands spreken en meestal ook Engels.
Ik kom dan ook niet in uw kringen. Maar het zou me niet verbazen dat salonmarxisten om hun "gelijkheid" te bewijzen meertalig zijn.

Citaat:
Ik heb niets tegen culturele gemeenschappen. Alleen vind ik het een achterhaald concept. Door je als Vlaming te manifesteren in Brussel zonder je je af van 93% van de bevolking.
Allee dan maar, de hamer en sikkel bovenhalen en Esperanto babbelen.

Citaat:
Er is niets kleurloos of smakeloos aan verschillende identiteiten hebben. Je kunt en Marokkaan, en Vlaming, en Brusselaar en Belg zijn tergelijkertijd.
Daar bestaan een paar namen voor. Schizofreen, hypocriet of opportunist.
Citaat:
Je kunt de ene dag RTBF kijken en de volgende dag VRT, het ene moment Nederlands spreken en het volgende Frans, je kunt Frans spreken op school Arabisch thuis en Nederlands met vrienden. Daar is werkelijk niets verkeerd mee, dat is typisch Belgisch en dus ook Vlaams en dat al vele eeuwen.
Een Vlaming gebruikt gewoon de taal die het beste uitkomt voor de tegenpartij. Dat komt door de regelmatige wissel der overheersers. Zolang de pleziertjes in't leven niet beknot worden (is dat nu door veel regelneverij en verbieden van van alles en nog wat, of het kapotbelasten, dat is een bijzaak), is een "doorsnee" Vlaming een rustige mens.

Citaat:
In Nederland, Verenigd Koninkrijk gaat men daar veel complexlozer mee om. Je kunt zowel Surinamer, Indiër als Nederlander zijn, niemand die dat daar in vraag stelt, het is de evidentie zelf. Maar tot dat besef zijn de bekrompen flaminganten nog niet gekomen, die leven nog in de vorige eeuw.
In Nederland is het simpel. Daar spreek je Nederlands. Geen Frans, geen Duits, geen Arabisch wil je ergens geraken, en je mag van geluk spreken dat het commercieel verantwoord is wil een Nederlander een andere taal spreken.
Dat is het gevolg van de eeuwenlange handelsgeest van de Hollanders. (Wapens verkopen aan de vijand , om zo betere wapens en vestingswerken te kunnen bouwen, ge moet er maar opkomen)
Oud 7 januari 2013, 11:43   #126
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat de kennis van de taal van de meerderheid van de bevolking in België in de Belgische hoofdstad nog veel te klein is. Dat is overigens uniek in de wereld, een land waar de minderheid niet de taal van de meerderheid wil leren.

Citaat:
Die 93% / 7% is totale onzin. Pikant detail: ik stond zelf op een tweetalige lijst die in jouw calculus onder de 93% "Franstalige lijsten" zou opgenomen zijn. Om evidente redenen heb ik ook voor mijzelf gestemd, zodat ik niet tot jouw zogenaamde 7% hoor. Nochtans manifesteer ik mij zonder problemen als Vlaming.

De meerderheid van de autochtone Brusselaars zijn, zoals je zelf aangaf, verfranste Vlamingen. Zolang zij hun eigen afkomst en cultuur verloochenen, zullen zij altijd giftig en vijandig blijven tegen alle anderen, zowel tegen zelfbewuste Vlamingen als tegen allochtonen.

Geen wonder dat die mensen erg islamofoob en racistisch zijn en dat er met figuren als Nols een logische schakel is tussen FDF en FN.

Citaat:
Er is niets kleurloos of smakeloos aan verschillende identiteiten hebben. Je kunt en Marokkaan, en Vlaming, en Brusselaar en Belg zijn tergelijkertijd. Je kunt de ene dag RTBF kijken en de volgende dag VRT, het ene moment Nederlands spreken en het volgende Frans, je kunt frans spreken op school Arabisch thuis en Nederlands met vrienden. Daar is werkelijk niets verkeerd mee, dat is typisch Belgisch en dus ook Vlaams en dat al vele eeuwen.
Dat klopt. Maar als je culturele gemeenschappen en diversiteit gaat vernietigen, te beginnen met de Vlaamse cultuurgemeenschap, dan vergaan ook die verschillende identiteiten. Dan krijg je breinloze massamensen die McDonald's & Coca Cola consumeren.

Het contact met andere culturen kan en zal een stimulans zijn voor de Vlaamse cultuur, maar dat veronderstelt dan wel een zelfbewust Vlaanderen. Slechts wie zelfbewust is, kan anderen gastvrij en zonder angstgevoelens ontvangen.

Citaat:
In Nederland, Verenigd Konbinkrijk gaat men daar veel complexlozer mee om. Je kunt zowel Surinamer, Indiër als Nederlander zijn, niemand die dat daar in vraag stelt, het is de evidentie zelf. Maar tot dat besef zijn de bekrompen flaminganten nog niet gekomen, die leven nog in de vorige eeuw.
Ik ken er zo geen. Zelfs het Vlaams Belang is een volledig geglobaliseerde, Angelsaksische partij. Bij haar vind je geen Vlaamse tradities meer, maar wel globaal-Angelsaksische neoconservatieve en islamofobe thema's. Geen wonder dat hun belangrijke ideologische orgaan, the Brussels Journal, gewoon in het Engels verschijnt.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 7 januari 2013 om 11:46.
Oud 7 januari 2013, 18:53   #127
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat vind ik nu pas een racistische uitspraak, in werkelijkheid is er heel weinig verschil tussen franstalige Brusselaars (van Belgische origine) en Vlamingen. De grote meerderheid heeft Vlaamse ouders en grootouders en een Vlaamse naam.
Je legt zelf uit waarom mijn uitspraak niet racistisch is. Ik viseer immers mensen die Vlaamse roots hebben, maar deze verloochenen en zich daardoor erg giftig en Vlaamsvijandig opstellen.

Ik bekritiseer en beoordeel mensen dus niet op basis van hun afkomst (zoals jij overigens wel doet, maar ook jou heb ik geen racist genoemd), maar op basis van hun attitude.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 7 januari 2013, 19:04   #128
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BDSM, wat bedoel je daarmee?

Verbale dominantie, wat bedoel je daarmee?

Moesten geëduceerde Belgen en Westerlingen in het algemeen wat minder gecrispeerd worden en hun dagelijkse leven minder laten leiden door allerlei onnozele theoriëen en gewoon terug mensen worden het zou al een heel verschil maken... soms vragen mensen zich af waarom Afrikanen er gelukkiger uitzien ondanks hun armoede... ik weet alvast al één antwoord. Ze hebben nog nooit gehoord van BDSM of "verbale dominantie", en andere termen uitgevonden door gecrispeerde mensen die geen echt leven hebben, en al zeker geen echt seksleven.

Afrikanen zijn gelukkig omdat ze niet beter weten. Daar is weinig tot niets speciaal aan.

De Afrikanen die daarentegen wel bekend zijn met de rijkdom aan de andere kant van de wereld, willen wel degelijk hulp. Waarmee ik niet wil zeggen, dat die niet gelukkig zijn. Maar ze willen ook die rijkdom.

En als dat niet het geval is, vind ik dat ook best. Kunnen wij eindelijk eens stoppen met water naar de zee te dragen (ontwikkelingshulp).
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2013, 19:05   #129
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En tomm, wat jij allemaal met je vriendin uitspookt, is weinig tot niet relevant.

Geloof mij, als jij tegen negers die ik ken, als white guy *nigger* zou zeggen, dan loop jij voor de rest van je leven met net zo,n dikke neus als hen.
Oud 7 januari 2013, 21:17   #130
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Ik ben voor cultuurvermenging, ik zie niet in waarom iemand moet vasthouden aan z'n eigen achterlijke cultuur.
En iemand wiens eigen cultuur niet bepaald achterlijk - ja, zelfs veeleer vóórlijk - is, mag die daaraan vasthouden?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2013, 23:14   #131
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
En tomm, wat jij allemaal met je vriendin uitspookt, is weinig tot niet relevant.

Geloof mij, als jij tegen negers die ik ken, als white guy *nigger* zou zeggen, dan loop jij voor de rest van je leven met net zo,n dikke neus als hen.
Dat mogen ze eens proberen. En waarom mogen zij ons white noemen en wij hen geen nigger? Kenyanen noemen Amerikaanse zwarten "niggers", het woord figureert ook talloze malen in allerlei zwarte muziek.

Tot slot iedereen in Rusland gebruikt het Russische woord voor "nigger". En ik denk niet dat ze die op hun neus zullen kloppen, dat komt niet goed...
Oud 7 januari 2013, 23:16   #132
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
En iemand wiens eigen cultuur niet bepaald achterlijk - ja, zelfs veeleer vóórlijk - is, mag die daaraan vasthouden?
Alle culturen hebben achterlijke aspecten. Daarom pleit ik voor internationalisering, maar met behoud van taal en cultuur.
Oud 7 januari 2013, 23:22   #133
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Afrikanen zijn gelukkig omdat ze niet beter weten. Daar is weinig tot niets speciaal aan.

De Afrikanen die daarentegen wel bekend zijn met de rijkdom aan de andere kant van de wereld, willen wel degelijk hulp. Waarmee ik niet wil zeggen, dat die niet gelukkig zijn. Maar ze willen ook die rijkdom.

En als dat niet het geval is, vind ik dat ook best. Kunnen wij eindelijk eens stoppen met water naar de zee te dragen (ontwikkelingshulp).
Het heeft niet zozeer met geld te maken, alle Afrikanen willen rijk worden. Ze zien het leven gewoon veel complexlozer dat in het Westen. Laten hun leven niet dirigeren door "de boekskes", hebben nog nooit van veganisme of bio-voeding gehoord(hoewel veel eten natuurlijk bio is, maar dat vinden ze niet belangrijk), voeden hun kinderen op zoals ze dat het beste uitkomt, zonder trainingscursussen of de laatste trends te volgen. En de man-vrouw relaties zijn veel natuurlijker en ongecomplexeerder dan in het Westen, terwijl vrouwen in landen als bvb. Kenya toch een vrij goede status hebben.
Oud 7 januari 2013, 23:25   #134
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je legt zelf uit waarom mijn uitspraak niet racistisch is. Ik viseer immers mensen die Vlaamse roots hebben, maar deze verloochenen en zich daardoor erg giftig en Vlaamsvijandig opstellen.

Ik bekritiseer en beoordeel mensen dus niet op basis van hun afkomst (zoals jij overigens wel doet, maar ook jou heb ik geen racist genoemd), maar op basis van hun attitude.
Maar je veroordeelt wel een heel volk, de franstalige Brusselaars. En ze mogen dan grotendeels Vlaamse roots hebben, door het feit dat ze een andere taal spreken is het in de praktijk een ander volk. Ze hebben het recht hun taal te spreken, zelfs al veroordeel jij het feit dat ze die taal spreken, het is hun eigen keuze.

Laatst gewijzigd door tomm : 7 januari 2013 om 23:25.
Oud 7 januari 2013, 23:37   #135
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Kallikles

Citaat:
]Ik vind dat de kennis van de taal van de meerderheid van de bevolking in België in de Belgische hoofdstad nog veel te klein is. Dat is overigens uniek in de wereld, een land waar de minderheid niet de taal van de meerderheid wil leren.
Dat bestaat niet alleen in België. Zo bvb. leren franstalige Zwitsers ook amper Duits.

Maar franstalige Brusselaars hebben een grote inhaalbeweging gemaakt, tegenwoordig spreekt de meerderheid, toch van Belgische origine, redelijk goed Nederlands.

Citaat:
Die 93% / 7% is totale onzin. Pikant detail: ik stond zelf op een tweetalige lijst die in jouw calculus onder de 93% "Franstalige lijsten" zou opgenomen zijn. Om evidente redenen heb ik ook voor mijzelf gestemd, zodat ik niet tot jouw zogenaamde 7% hoor. Nochtans manifesteer ik mij zonder problemen als Vlaming.
7% heeft op Vlaamse politici gestemd, ik had het dus niet over lijsten. Overigens bij de laatste verkiezingen waar Vlamingen wel apart opkwamen hadden de Vlaamse partijen ook maar rond de 7%.

Citaat:
De meerderheid van de autochtone Brusselaars zijn, zoals je zelf aangaf, verfranste Vlamingen. Zolang zij hun eigen afkomst en cultuur verloochenen, zullen zij altijd giftig en vijandig blijven tegen alle anderen, zowel tegen zelfbewuste Vlamingen als tegen allochtonen.
Ik vind de Vlamingen veel giftiger tegen allochtonen. Zie je trouwens ook op dit forum. Brusselse franstaligen staan over het algemeen meer open voor minderheden. De meeste hebben ook, naast vlaamse en Waalse, buitenlandse roots, bvb. Italiaanse of Spaanse grootmoeder, etc. Tegenwoordig zie je in de hoofdstad veel gemengde koppels, een evolutie die ik toejuich.

Citaat:
Geen wonder dat die mensen erg islamofoob en racistisch zijn en dat er met figuren als Nols een logische schakel is tussen FDF en FN.
Nols is al lang passé, de belangrijkste racistische partij (en ook belangrijkste Vlaamse partij) in Brussel was jarenlang Vlaams Belang, waar tot voor kort ook heel wat franstaligen op stemden.

Citaat:
Dat klopt. Maar als je culturele gemeenschappen en diversiteit gaat vernietigen, te beginnen met de Vlaamse cultuurgemeenschap, dan vergaan ook die verschillende identiteiten. Dan krijg je breinloze massamensen die McDonald's & Coca Cola consumeren.
Dat wil ik ook niet, maar een zekere mate van internationalisering is goed. Daarom vind ik ook dat het Engels een soort derde taal mag worden in Brussel, en dat de strenge taalwetten, naar het voorbeeld van Luxemburg, best afgeschaft worden. Nederlands, Frans of Engels, taal is tenslotte maar een communicatiemiddel, voor mij althans, geen doel op zich.

Citaat:
Het contact met andere culturen kan en zal een stimulans zijn voor de Vlaamse cultuur, maar dat veronderstelt dan wel een zelfbewust Vlaanderen. Slechts wie zelfbewust is, kan anderen gastvrij en zonder angstgevoelens ontvangen.
Maar er is een verschil tussen zelfbewustzijn en bekrompenheid en xenofobie.

Citaat:
Ik ken er zo geen. Zelfs het Vlaams Belang is een volledig geglobaliseerde, Angelsaksische partij. Bij haar vind je geen Vlaamse tradities meer, maar wel globaal-Angelsaksische neoconservatieve en islamofobe thema's. Geen wonder dat hun belangrijke ideologische orgaan, the Brussels Journal, gewoon in het Engels verschijnt.
Ik ben uiteraard tegen VB, maar het feit dat ze in het engels communiceren en zo de grote Europese gemeenschap voor zich proberen te winnen, was een goede zet. Door de belachelijke taalwetten in de rand keren de Vlamingen niet alleen de franstaligen tegen zich maar ook heel veel buitenlanders.

In Miami zie je meer Spaanse reclame dan Engelse, ook in veel grote historische rijken werden talloze talen door elkaar gesproken en gebruikt, bvb. het Oostenrijks-Hongaarse. Toen ik voor een scriptie juridische teksten uit de 18de eeuw moest onderzoeken merkte ik dat er constant geswitcht werd tussen Nederlands en Frans.

Laatst gewijzigd door tomm : 7 januari 2013 om 23:40.
Oud 7 januari 2013, 23:40   #136
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...6101/1.1519856

het racisme van de allahtonen is weer eens blootgelegd!Zelfs bekeerde Fransen hebben er een probleem mee...
Bij mij in de wijk is het niet anders autochtonen EN zwartafrikanen worden constant racistisch beledigd!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.

Laatst gewijzigd door Dixie : 7 januari 2013 om 23:56.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2013, 23:50   #137
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

maddox

Citaat:
]Ik kom dan ook niet in uw kringen. Maar het zou me niet verbazen dat salonmarxisten om hun "gelijkheid" te bewijzen meertalig zijn.
Bijna iedereen die ik ken in Brussel is meertalig, en het zijn heus niet allemaal intellectuelen.

Citaat:
Allee dan maar, de hamer en sikkel bovenhalen en Esperanto babbelen.
esperanto is helaas niet doorgebroken, dat is spijtig. Ik denk dat de nieuwe wereldtaal Engels wordt, een evolutie die niet te stoppen is. Jongeren uit heel de wereld leren Engels als tweede taal, het is ook de taal van het internet.

Citaat:
Daar bestaan een paar namen voor. Schizofreen, hypocriet of opportunist.
woorden gebruikt door een bekrompen xenofoob misschien.
Ik vind meerdere identiteiten hebben net een grote verrijking, zolang het niet de laagste gemene deler wordt natuurlijk. Waarom moeten mensen perse in culturele hokjes ingedeeld worden?

Citaat:
Een Vlaming gebruikt gewoon de taal die het beste uitkomt voor de tegenpartij. Dat komt door de regelmatige wissel der overheersers. Zolang de pleziertjes in't leven niet beknot worden (is dat nu door veel regelneverij en verbieden van van alles en nog wat, of het kapotbelasten, dat is een bijzaak), is een "doorsnee" Vlaming een rustige mens.
klopt, dat is een van de positieve aspecten van de "Vlaamse volksaard".

Citaat:
In Nederland is het simpel. Daar spreek je Nederlands. Geen Frans, geen Duits, geen Arabisch wil je ergens geraken, en je mag van geluk spreken dat het commercieel verantwoord is wil een Nederlander een andere taal spreken.
Dat is het gevolg van de eeuwenlange handelsgeest van de Hollanders. (Wapens verkopen aan de vijand , om zo betere wapens en vestingswerken te kunnen bouwen, ge moet er maar opkomen)
Nochtans hoor je in Amsterdam veel meer Engels dan waar ook in de lage landen. In sommige restaurants of clubs kun je zelfs niet meer in het Nederlands terecht.

Nederlands kennen is inderdaad belangrijk om carrière te maken, maar Nederlanders staan het toe dat allochtonen carrière maken, anders dan Vlamingen die dikwijls amper willen verhuren aan allochtonen. De burgemeester van Rotterdam is een Marokkaan, zouden de autochtone Antwerpenaren dat aanvaarden en op hem stemmen? Vlak naast de spoorlijn verrees ook een reusachtige moskee, in België zou dat niet kunnen en er allerlei buurtprotest volgen.

Laatst gewijzigd door tomm : 7 januari 2013 om 23:51.
Oud 8 januari 2013, 05:50   #138
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Bijna iedereen die ik ken in Brussel is meertalig, en het zijn heus niet allemaal intellectuelen.
Maar het zijn wel allemaal mensen die jij kent...

Ik kom in Brussel helaas zelden tegen dat ik in een winkel of café in het nederlands geholpen wordt.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 05:53   #139
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dat bestaat niet alleen in België. Zo bvb. leren franstalige Zwitsers ook amper Duits.
Maar italiaanstalige Zwitsers leren wel Duits. Het lijkt me dat aversie tegen het leren van een andere taal iets typisch Frans is...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 15:57   #140
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het heeft niet zozeer met geld te maken, alle Afrikanen willen rijk worden. Ze zien het leven gewoon veel complexlozer dat in het Westen. Laten hun leven niet dirigeren door "de boekskes", hebben nog nooit van veganisme of bio-voeding gehoord(hoewel veel eten natuurlijk bio is, maar dat vinden ze niet belangrijk), voeden hun kinderen op zoals ze dat het beste uitkomt, zonder trainingscursussen of de laatste trends te volgen. En de man-vrouw relaties zijn veel natuurlijker en ongecomplexeerder dan in het Westen, terwijl vrouwen in landen als bvb. Kenya toch een vrij goede status hebben.
Inderdaad, die verkrachtingen in veel Afrikaanse landen, zijn ook geweldig.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be