![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als er ergens te horen/lezen valt wat de EU er daadwerkelijk over te zeggen heeft, dan lijkt me dat de moeite om er over te bakkeleien. 'geconfronteerd zou worden....zou kunnen worden, moest, als, indien.....' Nu heeft dat evenveel waarde als een post in de K&K.....maar daar valt er meer te lachen ![]()
![]() |
![]() |
#122 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat van dat Brussel verliezen, dat spreekt mij wel aan. Dan zal Vlaanderen niet anders kunnen dan een andere hoofdstad te kiezen. Dat brengt met zich dat alle bedrijven die in Vlaanderen gevestigd zijn zullen, ofwel moeten hun biezen pakken, wat ik niet zie gebeuren, ofwel hun in Brussel gevestigde zetel overbrengen naar de nieuwe Vlaamse hoofdstad.
Dat zal niet alleen geen geld meer in het laatje brengen van Brussel maar bovendien zullen heel wat pendelaars daar zeer gelukkig om zijn, zo kunnen ze eindelijk nog eens op tijd op hun bureau geraken. Bovendien, weet je wel hoeveel van de in Vlaanderen leefloontrekkende allochtonen we daarbij gaan kwijtspelen. Jongens, het idee alleen al lijkt me een fantastisch nieuwjaarsgeschenk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#126 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
- dat buurlanden zich niet zouden schikken naar het fait accompli van de onafhankelijkheid - dat wij onwaarschijnlijk zware toegevingen zouden moeten doen om in de EU te blijven (het omgekeerde is waarschijnlijk: de EU zal ALLES doen om er ons bij te houden) - dat Vlaanderen zelfs helemaal niet in de EU zou zitten - dat niet in de EU zitten slechter is dan er wel inzitten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat "Europa" over separatisten denkt is overigens welbekend, dus is het eerder vreemd waarom de meesten hier er van uit gaan dat de EU een onafhankelijk Vlaanderen met open armen zal verwelkomen. Dat de EU ons met open armen zal verwelkomen is trouwens ook een veronderstelling, maar wel een van het eerder onwaarschijnlijke type. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit blijft dat je dat moet voorbereiden maar dat we wel al bepaalde structuren hebben.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik discussiëren over de stelling dat een auto sierlijk zou zijn bij het vliegen....als je met een auto niet kan vliegen ?
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schiet eens wakker hé gast. alsof wij het enige land zijn dat de laatste eeuw is opgedeeld. En wat was de visie van Europa daarbij? In het slechtste geval, stel dat Europa Vlaanderen zou isoleren, dan denk ik eerder dat Europa daar zelf aan zal sneuvelen. Nederland staat te popelen om Vlaanderen terug in te lijven. Nederland samen met Vlaanderen kan Europa zich niet veroorloven te verliezen. In dat geval zullen Duitsland eerder opteren om samen met Nederland en Vlaanderen een nieuw Europa op te richten. Overigens Europa is momenteel, een met betrekking tot de taalproblemen, een België in het kwadraat dat vroeg of laat zelf zal sneuvelen onder haar problematiek. ![]() Laatst gewijzigd door Garry : 8 januari 2013 om 21:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Staatstructuren moeten middelen zijn geen doelen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
Misschien had ik moeten schrijven i.p.v. 'denken', 'wettelijke regeling' ![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 8 januari 2013 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wist niet dat jij bij de N-VA zit?
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Geert C : 8 januari 2013 om 21:20. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
|
![]() ![]() Als dat het doel is van N-VA, graag. Maar tot het zover is zullen we het met België moeten doen en moeten we oplossingen zoeken binnen het Belgische kader. Confederalisme, de meest onstabiele regeringsvorm, invoeren om stabiliteit te brengen in België? Neen, daar geloof ik niet in. ![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 8 januari 2013 om 21:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2 vragen: - op basis van welke wetgeving/reglementering/... kan "Europa" ingrijpen in de kwestie "Onafhankelijk Vlaanderen"? Welke concrete bevoegdheden heeft "Europa"? - welk concreet bewijsmateriaal toont onomstotelijk aan dat "Europa" zich nu reeds met "Onafhankelijk Vlaanderen" bezig houdt? Mag ik weten WAT in mijn - overigens helemaal niet 'Vlaams-nationalistisch' - kraam zou moeten passen?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
Dat weten zij ook wel, en het gaat er gewoon om de psychologische kost zo hoog mogelijk op te drijven, zodat we zuiver uit angst binnen België blijven. Zelfs belgicisten stellen België tegenwoordig voor als weinig meer dan een lesser evil, als iets dat te verkiezen is gewoon om wat het niet is, eigenlijk is dat toch wel veelzeggend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Confederalisme is een naam, uiteindelijk wil de N-VA dat de bevoegdheden die later toch naar de EU gaan nog aan België te laten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Europees Commissaris
|
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 8 januari 2013 om 21:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]() Zeker. En helemaal als er een hypothetisch zuiderlijk rest-belgië in de EU zou blijven. Duitsland en Nederland zetten momenteel alles op alles om enige balans en gezond verstand te houden in de EU, en we kunnen een 'hawkish' land meer dan goed gebruiken op onze speelhelft.