![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb intussen al wel zo'n tien keer gesteld dat men hen kan onderbrengen in leegstaande kantoorgebouwen in de stad. Daar gaat u niet op in. Waarom niet? Te gemakkelijk? Niet goed genoeg?
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men vergeet hier dat veel daklozen alle hulp die hen wordt aangeboden weigeren? Die mensen hebben even veel vrijheid als ieder ander dus kunnen ze doen wat ze willen.
Ik ben al in landen geweest waar je mensen ziet sterven op straat en geen hond die er naar omkijkt. In België is er nog een volledig sociaal vangnet en zijn er nog zeer veel initiatieven om armen en daklozen te helpen, zo slecht zijn ze hier dus ook nog niet af. Wat er ook kan gebeuren door daklozen op te vangen in caravans overal te lande: als die caravan in brand schiet en de daklozen komen om dan wordt de eigenaar van die caravan verantwoordelijk gesteld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 13 januari 2013 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen kunnen dingen meemaken in hun leven, dat ze het licht niet meer zien. En dan kan het gebeuren, dat die mensen op straat belanden. Het argument dat het in andere landen nog veel erger is, is een non-argument. Aangezien je zo alles kan bagatelliseren. Meisje verkracht? Och, ze moet zich niet aanstellen, want er zijn meisjes die op een veel gruwelijkere manier zijn verkracht enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer mensen hun leven een puinhoop is dan hebben ze juist zeer veel aan een sociaal vangnet zoals het onze. Alleen mag dat sociaal vangnet geen sociale hangmat worden zoals we nu in veel gevallen zien. Citaat:
Citaat:
Heb jij trouwens al eens mensen zien sterven van honger, koude en ontbering? Heb jij al eens kinderen gezien waarvan je zeker wist dat ze het niet zouden halen omdat ze in armoede leven? Mocht je zoiets ooit gezien hebben dan zou je wellicht anders redeneren. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Het heeft niets met *willen* te maken. 3: Jij weet niets maar dan ook echt niets over mij. Ik zou het dus op prijs stellen, als jij geen speculaties gaat doen over wat ik allemaal gezien of meegemaakt heb. Laten we het erop houden, dat ik genoeg gezien of meegemaakt heb om hierover te kunnen praten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar daklozen wel voor in aanmerking komen, zijn de noodwoningen die ieder ocmw beheert, in principe is dit bedoeld in afwachting van de toewijzing tot een sociale woning, omdat het ocmw wanneer je in een noodwoning zit, ook leefloon uitbetaald waardoor je jezelf wel kunt inschrijven bij sociale woonmaatschappijen. Het is ook het ocmw dat de installatiepremie regelt, niet de sociale woonmaatschappij. Je kunt mensen niet helpen wanneer ze dit zelf niet willen. In Antwerpen kan iedereen terecht bij ocmw rechtshulp, dat is gratis. De meeste ocmw's bieden trouwens gratis rechtshulp aan, ook voor daklozen, maar dan moet je natuurlijk wel zelf daar naartoe gaan. We betalen horden straathoekwerkers, dus is het hun taak om die mensen te informeren. Het probleem zit niet zo direkt bij het ontbreken van hulp, die is er wel, maar eerder bij de persoonlijke problemen van die mensen die dakloos zijn. Veel van hen hebben problemen met alcohol of drugs en hun netwerk bestaat uit andere daklozen. Dat geeft soms problemen met de noodwoning die ze bewonen, waardoor ze vaak niet langer gemotiveerd zijn hun situatie te veranderen en weer op straat gaan leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand een idee hoe koud een caravan in de winter is?
Ik denk het niet echt zo te lezen. Ik dus wel, heb al eens in zo een vriesnacht in een caravan geslapen in luxemburg en ik doe dat nooit meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als je daklozen een gratis gebouw ter beschikking stelt zal je al snel ontdekken dat deze bouw gesloopt wordt tot op de blote steen om alles te gaan verkopen bij de ijzerhandelaar, in ruil voor een paar biertjes.
Zo leven die mensen, zo handelen ze, zo zijn ze. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |||||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar je moet er ook rekening mee houden dat de meeste OCMW's geen noodwoningen hebben. Dat is alleen in de grote steden zo. Mij heeft men naar A'pen gestuurd vanuit De Haan naar een noodopvang voor een paar maand. Ik heb dat geweigerd en een vakantie-appartement gehuurd tot ik iets betaalbaars vond om te huren en in te trekken. In De Haan. Omdat ik daar niet weg wou. Dat was toen mijn bouwvallig onderkomen onder mijn gat afgebroken werd. M.a.w. ik heb mijn tijdelijke dakloosheid helemaal zelf moeten oplossen. Ik had natuurlijk mijn dop... Die ik door dakloosheid dreigde te verliezen. Maar ik heb de RVA nooit gewaarschuwd over mijn tijdelijke adresloosheid Waardoor mijn dop verder uitbetaald werd. Het is ook belachelijk dat je zelf bij dakloosheid zou moeten gaan vertellen aan de RVA dat ze ook nog je dop moeten opschorten. Laatst gewijzigd door eno2 : 13 januari 2013 om 13:43. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=eno2;6496316]
Citaat:
Ieder ocmw Eno, heeft noodwoningen, alleen in kleine gehuchten is dit veel beperkter dan in grotere steden.Dus kan het gebeuren dat je wordt doorgestuurd naar een plaats waar wel noodopvang beschikbaar is, jij weigerde dit, dat mag. Waarom je over de RVA begint snap ik niet, het ging over noodwoningen en leefloon. |
|
![]() |
![]() |