Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2013, 23:27   #121
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Nee B.U.B zou uw probleem ongedaan maken dan hoeft het niet meer opgelost worden want het bestaat niet meer .
Alleen heeft de BUB evenmin een antwoord op de vraag die ik stel in de eerder aangehaalde topic. De hete patat doorspelen naar de gepercipieerder redders des vaderlands brengt dus geen zoden aan de dijk. Maar het feit dat je de hete patat liever doorspeelt dan zelf de vraag te beantwoorden is wel veelzeggend. Alleen jammer dat het unitaristische dogma in de weg zit om dat in te zien.

Citaat:
en de ophef van de 5 nutteloze en besluitloze geldverspillende regeringen lossen nog een ander probleem op . U hoefd geen dure scheld woorden meer te gebruiken als unitarist .
Sinds wanneer is "unitarist" een scheldwoord?

Citaat:
Je leeft in een land , België , en als je dat niet wil dan ga je in het buitenland wonen hé
Je leeft in een federale staat, en als je dat niet wilt dan ga je in het buitenland wonen he. Is dat wat je bedoelt?

Citaat:
Het feit is dat een één regering stelsel in België net als in Nederland de 60 jaar durende verdeeldheid en geldverslindende machine afdankt voor een nieuw zuinig en efficiënt ding .
Correctie: het 1-regeringstelsel in La Belgique zal de huidige geldverslindende machine afdanken voor 2 en niet 1 efficiënt ding. Nu ja, toch efficiënt in Vlaanderen. Hoe efficiënt de Waalse regering na de splitsing zal zijn, kan ik neit inschatten.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 23:29   #122
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Dit hele idee verondersteld dat er eenheid is in België.

Wat niet waar is.
Weet je wat er niet waar is , dat er een geweldige haat is tussen walen en Vlamingen .

Wat een waarheid als een koe is , dat de hele heisa BHV en de nieuwkomer BTV ( Brussel terug Vlaams ) een propaganda schouw is die de polici gaan opvoeren om de aandacht er toe af te leiden , hun incompetentie beleid te onttrekken uit de media . en een nieuw groot theater spectakel op te voeren ZONDER te besturen .

Voor herhaling vatbaar ? LIEVER NIET AUB .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 23:33   #123
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je leeft in een land , België , en als je dat niet wil dan ga je in het buitenland wonen hé
Konden diegenen die het VKN niet zagen zitten in 1830 dan ook niet gewoon oprotten naar Frankrijk?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 23:37   #124
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het mee eens . En dat beginnen vele mensen te snappen , dus is de kans dat er velen zouden stemmen om de 5 regeringen wandelen te sturen en dat dure geldmachine op te doeken , niet geheel onrealistisch .
Dat zijn ze al volop bezig. Waarom denk je dat de traditionele partijen zo bang zijn?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 26 januari 2013, 23:37   #125
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Alleen heeft de BUB evenmin een antwoord op de vraag die ik stel in de eerder aangehaalde topic. De hete patat doorspelen naar de gepercipieerder redders des vaderlands brengt dus geen zoden aan de dijk. Maar het feit dat je de hete patat liever doorspeelt dan zelf de vraag te beantwoorden is wel veelzeggend. Alleen jammer dat het unitaristische dogma in de weg zit om dat in te zien.

Sinds wanneer is "unitarist" een scheldwoord?

Je leeft in een federale staat, en als je dat niet wilt dan ga je in het buitenland wonen he. Is dat wat je bedoelt?

Correctie: het 1-regeringstelsel in La Belgique zal de huidige geldverslindende machine afdanken voor 2 en niet 1 efficiënt ding. Nu ja, toch efficiënt in Vlaanderen. Hoe efficiënt de Waalse regering na de splitsing zal zijn, kan ik neit inschatten.
En hoe gaat Vlaanderen efficiënt besturen als het zich niet zonder compromies uit Brussel kan uitwerken ? Daar krijg ik geen zinnig antword op hé .

Als je kinderen hebt en je wil scheiden , dan kan dat niet zonder compromies . dat besef jij niet en je liegt tegen je huisgenoten .

Papa Vlaanderen heeft 1 Miljoen kinderen ten laste in Brussel en die zal je er bij moeten nemen . En die kinderen willen of niet , die kinderen willen Frans leren en hebben een Franstalig lief , en Jij , PAPA gaat hun school betalen en hun drinkgeld geven dat ze in walonië met hun liefje zullen consumeren .

Jij PAPA vlaanderen zal die last niet overleven , het zal lang na uw dood niet opgelost zijn . waar strijd je voor .
Oud 26 januari 2013, 23:38   #126
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En Nu moet ik U een dikke proficiat wensen zeker !!!!!

Ik ben 53 jaar en de laatse 20 jaar van mijn leven heeft de geldverslindende heisa , de energieopslorpende politiek zoveel energie in BHV gestopt dat er geen tijd meer open was voor degelijke bestuur . daar heb ik en U 20 jaar aan mee betaald , en miljoenen tonnen krantenpapier aan verbrast , een bos zo groot als half Vlaanderen ws er nodig voor de papierproductie van onzinnig nieuws .

EN nu , Ga jij hier komen promoten dat we ipv een eenvoudige doeltreffende oplossing , een nieuw tijdpers gaan inleiden van een even onzinnige strijd als BHV, zelfds een veelvoud ervan , aan ons kinderen gaan moeten vertellen dat de komende 40 jaar de onzinnige inhoud van de kranten al verzekerd is .

Bent U een houtmarchant of wat ?
Hij heeft gelijk.

En splitsen we niet zullen er, in al die jaren België die dan nog zullen volgen, nog veel meer bomen komen te sneuvelen.

En al dat hout dat er dan nog nodig zal zijn voor het papierwerk in België, is vergeleken bij wat we nodig hebben in de EU, slechts één enkele pietluttige kleine splinter, want de problematiek die België ondervindt kent de EU in het kwadraat.

En met uw 53 jaar ben je, vergeleken bij mij, nog een snotneus.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 januari 2013 om 23:40.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 23:40   #127
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Konden diegenen die het VKN niet zagen zitten in 1830 dan ook niet gewoon oprotten naar Frankrijk?
We zijn nu wel 180 jaar later he , of ken je nog iemand uit die tijd ?

Het verlies van uw eerste liefken nog niet verwerkt , ga eens klappen met ne therapeut hé .
Oud 26 januari 2013, 23:40   #128
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Elkeen heeft het recht op zijn ideeën en het recht om daarrond volk te verzamelen om een politieke partij te starten. Ik wens Klarekijk oprecht veel succes. Het is enkel door de botsing van ideeën dat er dingen ten gronde kunnen veranderen. Laat maar komen, die partij.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 23:44   #129
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zijn ze al volop bezig. Waarom denk je dat de traditionele partijen zo bang zijn?
Heel goed dat ze er mee bezig zijn , maar de mensen zien ook dat het alternatief dat ze voorstellen niet klopt .

Heel veel N-VA kiezers vragen zich dat af . en zullen hun kar keren en zich onthouden om te voorkomen dat N-VA macht genoeg heeft dat separatisme door te drukken .

Een dood geboren kind man .

Om iest te realiseren moet je 2/3 meerderheid hebben hé .
Oud 26 januari 2013, 23:47   #130
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er valt mij één ding geweldig op .

Als je aan de ( k'gebruik dat woord niet graag ) separatisten , vraagt , wat ga je met Brussel doen , dan komt daar geen enkel werkbaar en ZUIVER alternatief of oplossing uit .

DAT moet je toch toegeven hé .
De separatisten moeten daar dan ook helemaal geen oplossing voor verzinnen. Een koppel dat niet meer k�*n samenblijven gaat ook niet eerst uitwerken hoe het met de kinderen verder moet. We zijn al lang het punt gepasseerd waar het land samenhouden een gigantische (en voor sommige partijen onaanvaardbare) inspanning vereist, daar waar het zaakje laten betijen al voldoende geworden is om tot een splitsing te komen. De separatisten moeten dus geen alternatief bieden. De kinderen, daar zal na de scheiding over beslist worden.
Oud 26 januari 2013, 23:48   #131
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Elkeen heeft het recht op zijn ideeën en het recht om daarrond volk te verzamelen om een politieke partij te starten. Ik wens Klarekijk oprecht veel succes. Het is enkel door de botsing van ideeën dat er dingen ten gronde kunnen veranderen. Laat maar komen, die partij.
Dat vind ik een heel mooi gebaar .

Ik ga hier absoluut geen resultaten voorspellen , maar ik zie wel een serieus probleem rond de realisatie voor onafhankelijk vlaanderen en 50 a 60 jaar nutteloze strijd .

Ik zou graag volgend jaar tegen mijn kids kunnen zeggen ? Voila Nu is het erg vereenvoudigd , nu kan je U in het leven storten en plannen maken IPV een er economisch belemmerende strijd van 50 jaar separatisme en negatisvisme aan te gaan
Oud 26 januari 2013, 23:52   #132
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee B.U.B zou uw probleem ongedaan maken dan hoeft het niet meer opgelost worden want het bestaat niet meer .

en de ophef van de 5 nutteloze en besluitloze geldverspillende regeringen lossen nog een ander probleem op . U hoefd geen dure scheld woorden meer te gebruiken als unitarist .

Het feit is dat een één regering stelsel in België net als in Nederland de 60 jaar durende verdeeldheid en geldverslindende machine afdankt voor een nieuw zuinig en efficiënt ding .
Ik leef in het gebied Vlaanderen, en het is niet omdat in 1830 andere het nodig vonden om Vlaanderen samen te kwakken met Wallonië om een buffer te vormen tussen Frankrijk en Duitsland, en dat ze dat samengeplakt wangedrocht de naam België hebben gegeven dat ik in België woon in plaats van in Vlaanderen.

Ik woon in Vlaanderen en daar stem ik ook op Vlaamse partijen die zijn samengesteld uit Vlaamse politici. Moest ik in België wonen zou ik in België stemmen op Belgische partijen die zijn samengesteld uit Belgische politici.

Zelfs ons koningshuis is niet eens Belgisch.
Oud 26 januari 2013, 23:55   #133
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet je wat er niet waar is , dat er een geweldige haat is tussen walen en Vlamingen .
Dat klopt. Dat er haat zou zijn tussen Vlamingen en Walen is maar een stropop die sommige tegenstanders van Vlaams-Nationalisten graag bovenhalen om die laatsten als onruststokers te kunnen afschilderen.

Citaat:
Wat een waarheid als een koe is , dat de hele heisa BHV en de nieuwkomer BTV ( Brussel terug Vlaams ) een propaganda schouw is die de polici gaan opvoeren om de aandacht er toe af te leiden , hun incompetentie beleid te onttrekken uit de media . en een nieuw groot theater spectakel op te voeren ZONDER te besturen .

Voor herhaling vatbaar ? LIEVER NIET AUB .
En dat zijn dan dezelfde partijen die ons naar een nieuw unitair Belgie zouden moeten leiden? O ja, wacht, prutspartij BUB gaat die allemaal van de kaart vegen...
Oud 26 januari 2013, 23:58   #134
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoe gaat Vlaanderen efficiënt besturen als het zich niet zonder compromies uit Brussel kan uitwerken ? Daar krijg ik geen zinnig antword op hé .
Dat is dan ook helemaal niet aan de orde.

Citaat:
Als je kinderen hebt en je wil scheiden , dan kan dat niet zonder compromies . dat besef jij niet en je liegt tegen je huisgenoten .

Papa Vlaanderen heeft 1 Miljoen kinderen ten laste in Brussel en die zal je er bij moeten nemen . En die kinderen willen of niet , die kinderen willen Frans leren en hebben een Franstalig lief , en Jij , PAPA gaat hun school betalen en hun drinkgeld geven dat ze in walonië met hun liefje zullen consumeren .

Jij PAPA vlaanderen zal die last niet overleven , het zal lang na uw dood niet opgelost zijn . waar strijd je voor .
Dat zal zich uitwijzen bij of na de scheiding. Het enige wat relevant is, is dat het land uiteen aan het vallen is. Waarschuwen voor problemen die al dan neit zullen opdoemen, verandert daar niets aan.
Oud 27 januari 2013, 00:02   #135
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel goed dat ze er mee bezig zijn , maar de mensen zien ook dat het alternatief dat ze voorstellen niet klopt .

Heel veel N-VA kiezers vragen zich dat af . en zullen hun kar keren en zich onthouden om te voorkomen dat N-VA macht genoeg heeft dat separatisme door te drukken .

Ah, nog ene die de plafonnering en aftakeling van de N-VA komt voorspellen. Wishful thinking doet misschien beter slapen?

Kiezers zijn het geklungel kotsmoe. Lukt het niet met de N-VA, dan komt er wel een andere partij om over te nemen. Het is opschonen of opkrassen voor de machtshebbers. En blijkbaar kiezen ze niet voor het eerste.
Oud 27 januari 2013, 00:04   #136
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
We zijn nu wel 180 jaar later he , of ken je nog iemand uit die tijd ?
Ik hou mensen als jou gewoon een spiegel voor, meer niet.

Citaat:
Het verlies van uw eerste liefken nog niet verwerkt , ga eens klappen met ne therapeut hé .
Als ik zie wie hier krampachtig aan een landje vasthangt, vraag ik me af wie precies professionele hulp nodig heeft.

Laatst gewijzigd door SDG : 27 januari 2013 om 00:08.
Oud 27 januari 2013, 00:04   #137
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt. Dat er haat zou zijn tussen Vlamingen en Walen is maar een stropop die sommige tegenstanders van Vlaams-Nationalisten graag bovenhalen om die laatsten als onruststokers te kunnen afschilderen.

En dat zijn dan dezelfde partijen die ons naar een nieuw unitair Belgie zouden moeten leiden? O ja, wacht, prutspartij BUB gaat die allemaal van de kaart vegen...
Er is ook geen haat tussen Frankrijk en Duitsland, en individueel zijn er best wel Fransen die bevriend zullen zijn met Duitsers, en omgekeerd, maar het is niet omdat Merkel samen aan tafel zit met Hollande dat er geen wrevel bestaat tussen Frankrijk en Duitsland.

Zelfde geld ook voor Wallonië en Vlaanderen. We zijn niet één volk. We hebben een andere afkomst, een andere cultuur, andere gewoonten en een andere taal.

Geloof nu maar niet dat Wallonië Vlaanderen bemind hé. We zijn een gedwongen huwelijk en geen van beide is gelukkig met de andere partner.
Oud 27 januari 2013, 00:09   #138
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2/3 Meerderheid? Echtscheiding met minnelijke schikking, al eens van gehoord?
Oud 27 januari 2013, 00:14   #139
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ah, nog ene die de plafonnering en aftakeling van de N-VA komt voorspellen. Wishful thinking doet misschien beter slapen?

Kiezers zijn het geklungel kotsmoe. Lukt het niet met de N-VA, dan komt er wel een andere partij om over te nemen. Het is opschonen of opkrassen voor de machtshebbers. En blijkbaar kiezen ze niet voor het eerste.
Sommige mensen willen of kunnen nu eenmaal maar niet begrijpen dat N-VA niet de oorzaak van de communautaire impasse is, maar slechts een symptoom ervan. Die mensen hopen nog altijd dat wanneer de N-VA zou verdwijnen, alles weer zoals 'vanouds' wordt. Iedereen de kop in het zand en alle problemen opgelost.
Oud 27 januari 2013, 00:18   #140
stevensterk
Lokaal Raadslid

stevensterk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
EN nu , Ga jij hier komen promoten dat we ipv een eenvoudige doeltreffende oplossing , een nieuw tijdpers gaan inleiden van een even onzinnige strijd als BHV, zelfds een veelvoud ervan , aan ons kinderen gaan moeten vertellen dat de komende 40 jaar de onzinnige inhoud van de kranten al verzekerd is .
De door uw gegeven oplossing zal evenlang duren om te bereiken als de splitsing van Belgie. Dezelfde administratieve rompslomp maar gewoon in de andere richting.

Citaat:
+1

Laatst gewijzigd door stevensterk : 27 januari 2013 om 00:21.
stevensterk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be