![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rotte appels worden overdreven beschermd, en bederven het voor de anderen.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 22 februari 2013 om 23:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Huurders die naar de overheid lopen om de woning onbewoonbaar te laten verklaren. Mensen toch. Dat ze het dan afbollen.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 23 februari 2013 om 00:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ouders en kinderen kopen nu ook vaak een kangeroe woning ook heel mooie herenhuizen of kasteeltjes worden gekocht door een groepje koppels . heel leuk vind ik dat . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar als je vennootschappen en vennootschapsrecht begrijpt dan kan je enkel vaststellen dat de rijken het gretig weten te gebruiken , waarom de kleine man niet ? Een sociale woning kopen waar je nooit de eigendom van de grond verwerft en het amper voor de periode van de duur van opstalrecht of vruchtgebruik aan je kinderen kan schenken is ook niet generatie opbouwend . Iets waar de begoeden wel rekening mee houden , de armen niet . raar hé . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je een flat koopt binnen een vennootschap is dat nooit uw eigen flat maar van de vennootschap waar je aandeelhouder van bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die vriend van mij is heel bescheiden en verlangt absoluut geen luxueuze woning. Hij heeft heel zijn leven hard gewerkt en doet nu nog altijd heel nuttig vrijwilligerswerk. Hij heeft nooit aan iemand iets gevraagd, integendeel, hij helpt anderen zoveel mogelijk. Maar financieel gezien heeft hij wat tegenslag gehad en door een echtscheiding heeft hij geen eigendom meer. Als u het over hem heeft: nee, hij is geen huilebalk, hij is geen rotte appel, hij is gewoon de dupe van het feit dat hier ofwel gebouwd wordt voor mensen met inkomens van 2000 tot 3000 € ofwel via sociale woningen voor vreemdelingen en andere OCMW-trekkers die profiteren van het feit dat gewone mensen als mijn vriend en ik en zovele anderen altijd gewerkt hebben, veel RSZ hebben afgedragen van kleine salarissen (in tegenstelling tot vele zelfstandigen!) en gewoon ons best hebben gedaan ook al zat het niet altijd mee.
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Over de verhuurders kan ik kort zijn: Verlang van hen om hun huis gratis ter beschikking te stellen (of dat ze er geld moeten insteken ipv uithalen) en er zullen een hoop mensen gewoon geen dak boven hun hoofd hebben. Er bestaat altijd de optie om te gaan wonen zoals in grootsteden. Deel een huis met anderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er moet hoe dan ook een systeem komen dat de waarde van een huis gekoppeld wordt aan een bepaald puntensysteem. En de index van de afgelopen 20 jaar moet onder de loep genomen worden. Veel te veel eigenaars hebben dat onjuist berekend. Er zou een gerechtelijk onderzoek moeten komen tegen ontspoorde prijzen met een fiscaal boete systeem. Laatst gewijzigd door Mambo : 23 februari 2013 om 23:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ga maar eens even in Parijs gaan kijken,... Voer die regeltjes in en je zal een hoop mensen hebben met geen dak boven hun hoofd. Persoonlijk ken ik er een aantal die hun huis verhuren/verhuurden. De meesten zijn hun huurders beu en verkopen hun huis achteraf omdat het hen meer kost dan opbrengt. Jaja je leest het goed. Het kost hen meer dan dat het hen opbrengt. Wil je een situatie bekomen dat de kleine verhuurder (1 of twee huizen) zijn huizen verkoopt? Denk je dat die huurder beter af is daarmee? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is er het belangrijkste . Dat je de eigenaar bent van een voorwerp , of dat je er het genot van hebt ? als je eigenaar bent van iets wat je kan kwijtraken is dat echt iets om wakker van te liggen en heel veel koppijn kan bezorgen . Als er iets in een veilige vennootschap zit en je kan het voor de rest van je leven bewonen / gebruiken , ZONDER dat het je kan worden afgenomen , dan leef je heel gerust . en niemand kruipt met zijn bakstenen of bezit in zijn kist hé . Een vennootschap heeft heel veel mogelijkheden . Stel dat je een eigendom in een vennootschap ondebrengt , en je huur , is geen huur , maar je geeft het een andere naam . De maandelijkse betaling die je doet is de afkoop voor het recht van bewoning , dan kan geen echtscheiding , geen fiscus , geen deurwaarder en niets of niemand je ooit uit dat pand uitzetten zolang je leeft . Ok je bent geen eigenaar , maar hebt wel het gerust geweten van levenslang gebruik . Verwar dit niet met vruchtgebruik ! Vruchtgebruik kan in beslag worden genomen en eventueel verkocht worden . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U of Uw vriend zijn dus bediende of werknemer geweest . ( geen probleem daar mee . en mijn apreciatie ) Maar wie heeft de RSZ afgedragen ? U ? ik denk het niet . Of u was ambtenaar en uw RSZ is net als Uw loon betaald door de belastingsbetaler . OF Uw werkgever / zelfstandige onderneming heeft uw RSZ afgedragen . de werknemer ontvangt zijn brito loon en de betaald personen belasting , maar de RSZ op Uw loon wordt door de werkgever betaald . en die moet er elke dag opnieuw voor zorgen dat hij uit zijn product of dienst Uw totale loonkost kan uit halen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar haalt het taxi bedrijf de centjes om die afbetalingen en onderhoud te betalen ? Uit de zakken van de eigenaar van het bedrijf ? OF uit de ontvangsten van zij die de beroep doen en in weze de wagen periodic huren met chaufeur ? Bovendien verdienen die chaufeurs en de eigenaar van het taxi bedrijf er ook aan , logisch niet ? Voor huiseigenaren is dat juist het zelfde . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De Bank geeft gewoon geen leningen meer uit die de klanten niet kunnen betalen. Lijkt me logisch ook. Als ik het zo eens bekijk zijn banken zeer goed in het voorspellen wanneer iemand een lening aankan of niet. Wat de prijzen betreft; Ik ben ervan overtuigd dan huizen in prijs gaan dalen. Er is niemand die zijn huis 5 jaar lang te koop laat staan zonder zijn prijs te laten zakken, en doen die dat wel dan gaat de waarde zonder meer naar beneden door verkrotting en belastingen daarop. Het feit is simpelweg dat een verhoging van de prijs heel binnenkort (of zelfs nu al) onmogelijk wordt omdat het gemiddeld gezin gewoon geen inkomen genoeg kan bijeen werken om de lening te kunnen betalen. Dat hebben de banken slim opgelost door steeds goedkopere leningen aan te bieden, maar aangezien we nu al onder de 3% zitten is daar maar zeer weinig plaats meer voor. In de huurmarkt is er nu reeds een prijsdaling te merken, vooral voor appartementen. Ik zou dus gewoon een beetje afwachten, komt wel goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Een pand verhuren doe je als belegging voor je pensioen, of misschien als investering als je genoeg kapitaal hebt en anders toch niet weet waar ermee naartoe. Ondertussen helpen huurders een beetje in het afbetalen van de hypotheek, in ruil mogen mogen ze het pand ten volle benutten. Lijkt me fair... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als je vind dat het als werknemer niet meezit in België, moet je maar eens een onderneming proberen starten. De staat eist 50% van alles, neem je iemand in dienst moet je hem 3 keer betalen, en durf je wat winst te maken krijg je een belastingsaudit! |
||
![]() |
![]() |