![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: De Gelder: Doodstraf, levenslang of re-integreren? | |||
Doodstraf |
![]() ![]() ![]() |
29 | 37,66% |
levenslang |
![]() ![]() ![]() |
38 | 49,35% |
Re-integreren |
![]() ![]() ![]() |
10 | 12,99% |
Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"De meeste" is dus 26 hé. Zelfs al zijn er staten die de doodstraf terug invoeren, dan spreken we over een absolute minderheid. Zonder tegenbericht van jou is jouw "de meeste" voorlopig gelijk aan 0 (nul)
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 28 februari 2013 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu dit is niet 100% wat ik voor ogen had. Mijn laatste lectuur over dit onderwerp dateert van bijna 20 jaar geleden en ik dacht dus dat de staten zelf de doodstraf hadden afgeschaft om die daarna weer in te voeren onder druk van de publieke opinie. Dat is in de jaren 70 dus niet gebeurd of toch niet helemaal op die manier. Bij het nalezen heb ik echter dit gevonden die mijn stelling (de tijdsgeest is geen permanent gegeven en kan ook omslaan) wel staaft : Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ben tegen de doodstraf.
Maar voor iemand die twee weerloze baby's afmaakt met een mes wil ik wel even mijn principes opzij zetten. En gerust een handje komen helpen bij de uitvoering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#125 |
Burger
|
![]() Waarom staat in de enquète een antwoord dat niet als straf bestaat in België en ontbreekt een realistisch alternatief als "internering" ?
Een hoop mensen, waaronder ik, geloven dat de man geestesziek is. Er is blijkbaar heel weinig kennis over internering onder de bevolking en België is al twee keer veroordeeld door het Europees Hof van de Rechten van de Mens wegens de manier waarop het met geïnterneerden omgaat. Momenteel zitten 1100 geïnterneerden in de gewone gevangenis omdat er gewoon geen plaatsen voor hen zijn in de psychiatrie en aan psychiatrische gevangenissen ontbreekt het al helemaal. Die mensen zitten echt in de vergeetput, want in tegenstelling met de normale justitie gebeurt geen evalutatie meer van hun toestand waardoor er geen verbetering kan gemeten worden. Vervroegde vrijlating is dus voor hun geen optie. Bovendien krijgen ze geen behandeling, wat tot gevaarlijke situaties leidt voor gevangenen en cipiers. Als internering volgens de regels loopt en de man is ongeneeslijk ziek, zal hij nooit meer vrijkomen maar wel op een menswaardige manier behandeld worden.
I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. (Nelson Mandela) Laatst gewijzigd door Rangzen : 28 februari 2013 om 13:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Juist daarom moet je justitie zijn werk doen, en niet de emotisch laten werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zat ik dit even na te lezen ... http://www.hetoudegesticht.com/clust...heidsstoornis/ http://www.psychomirror.com/persoonlijkheid_1/thea.php De manier waarop hij zich uit in de rechtbank blijft hij voor mij een psychopaat en daar is echt niets meer aan te doen.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het volk krijgt een bot toegeworpen waar het wat aan kan zitten kluiven. Dat bot heet nu De Gelder in afwachting van een andere smakelijke knook.
![]() |
![]() |
#131 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als ik momenteel zie: 19 personen voor doodstraf. 22 levenslang. Is de doodstraf in publieke opinie niet zo een slecht idee.
The world is like a book. Those who don't travel read only one page. Laatst gewijzigd door Modjo : 28 februari 2013 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is volgens mij heel moeilijk om zoiets aan te tonen. Er zijn zoveel factoren. Bijvoorbeeld : de pakkans, de werking van het gerecht, de cultuur (gewelddadig of niet). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als de staat de straffen uitmeet ipv van de mensen wraak te laten nemen, dan moet die eroor zorgen dat de opgelegde straf ergens strookt met wat de meeste mensen billijk zouden vinden. Wat is billijk ? De meeste mensen kunnen leven met levenslange hechtenis voor gevallen als Degelder of Dutroux. Zelfs de voorstanders van de doostraf in deze draad hebben aangegeven dat "echt levenslang" voor hen een volwaardig alternatief is. Als je zegt "levenslang met mogelijkheid vrij te komen" gaan er al veel mensen afhaken. Blijf je zo doorgaan dan kom je logischerwijze op een punt waar een grote meerderheid mensen de straf niet meer aanvaarden. Bvb : "Dutroux vrij in 2015". Als het zover gekomen is (ik zeg dus niet dat het al zo ver is) verdwijnt mi de meerwaarde van een collectieve berechting vergeleken met de persoonlijke wraak. Waarom ? Gewoon omdat de mensen toch wraak zullen nemen, ondanks de uitgemeten straf. Je moet dus rekening houden met de emoties. Zeker in een democratie. Uiteindelijk berust het gerecht niet op regels maar op het goedkeuren van het volk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Peine_d..._l.27abolition |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() ZWAAR ironisch.......Zijn laatste feit vandaag "Ik ben niet ziek" en haentjes de arme man kon zwijgen,en zijn kans om zijn" klantje" te laten interneren is vervlogen dus....SCHUT ! Vanavond zal hij wel een dafalganneken of 3 moeten nemen......!
Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 28 februari 2013 om 19:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat hij levenslang krijgt mèt dan nog eens een Terbeschikkingstelling (ik geloof dat Dutroux dat ook heeft) met de bedoeling om die mens te colloqueren moest hij vrijkomen. Hem gewoon levenslang colloqueren geeft aan de slachtoffers geen steun of rechtspraak. Hem ooit terug in de maatschappij laten is werkelijk onmogelijk. Hij is m.i. én knettergek én doorslecht maar zeker niet ontoerekeningsvatbaar.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Minister
|
![]() De Gelder, Dutroux, Horion, zelfs Breivik bijwezen dat ze egoïsten zijn met grote bezorgdheid met tot zelf behoud of klaagzang en agressieve reacties als hun persoontje bedreigd word.
In de pool heb ik voor levenslang gestemd. Omdat onze maatschappij te soft is om een degelijke dood straf uit tevoeren dat effect op eventueel toe toekomstige beesten kan hebben. Uit de meeste criminologische onderzoeken (metastudies) blijkt toch erg duidelijk dat de straf an sich geen noemenswaardige impact heeft op de misdaadkans. Heb hier ik ergens gelezen. Omdat mijn kijkt naar de VS waar gans het gerechtelijke apparaat gebaseerd is op commercie. Ook zie ik dat de meesten het kortzichtig economische belang voorop stellen. Het is goedkoper van (…) En daardoor is de doodstraf niet efficiency. Gelet op het feit dat er maar zeer weinigen zijn als De Gelder, Dutroux, Horion, of zelfs Breivik. En zéér belangrijk dat: zeer duidelijk bewezen is > dat zij het gedaan hebben. En niet zoiets als “vermoeden van” om over te gaan tot de doodstraf. Stel ik de middeleeuwse doodstraf voor. Inderdaad met een grote volkstoeloop. Openbare brandstapel. Geen beul meer nodig. Volautomatische computergestuurde gas toevoer met geprogrammeerde vuurontsteking. Liefst met Emmense steekvlam, 5 m hoog. Zodat het vooraf volledig verdoofd gedrocht zonder pijn in een inferno van vuur opgaat. Cru? De maatschappij en familie van slachtoffer ziet dan duidelijk wat er gebeurd met totaal ontspoorden. Psychische? Bedenking: Bij het leger word een dodelijk ongeval per jaar om schreven als logisch werk ongeval. Omdat de meeste daders vol zijn van zich zelf. Zij de rechtprocedure zelfs zien als en deel van lot, hun lijden. En als de mens ergens bang van is, is het wel om verbrand te worden. Dus om daadwerkelijk bepaalde individuen ergens tot bezinning te brengen voor ze beginnen. Is deze groteske opgevoerde brandstapel meer dan een reden om het niet te doen. Op 30 jaar De Gelder, Dutroux, Horion. Dan zal het duidelijk zijn dat met de voeten spelen van cipiers of de maatschappij niet aan de orde is. Dat hun lijf der vlammend aangaat. Echter nu rekenen ze op onze soft aanpak en hun VIP status. Het blijft en bedenking van mij. En wil er nog aan herinneren dat ik voor levens lang heb gekozen. Omdat de doodstraf uitgevoerd zoals in de VS niets inbrengt om de beesten tegen te houden.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn gedrag is dus de norm?
![]() |
![]() |