![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn reeds laaggeschoolde arbeiders voor het gemeenschapswerk op te knappen. Ga je die ontslagen, om ze te vervangen door minder betaalde doppers ? Is dat uw verachtenswaardig en crimineel plan ? Dat gaat enkel nog meer armoede veroorzaken = slecht voor de economie. Laatst gewijzigd door meneer : 28 maart 2013 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor het meeste gemeenschapswerk dat ik in gedachten heb zijn er geen vacatures ingevuld. Vrijwilligers helpen immers gratis en zijn er veel te kort. Het is pas crimineel om mensen werkloos met hanse dagen thuis te laten zitten. Het aantal depressies in België is zeer groot, vooral bij werklozen. Dit komt omdat velen onder hen geen zinnige daginvulling vinden. Het zou dus helpen om werklozen gemeenschapswerk te laten doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals iemand hier reeds zei , het gaat er bij jou, en zovele anderen hierom : " wij moeten werken en die niet . ". Gewoon misplaatste jaloezie. Misplaatst want 99 % der doppers zijn werkloos tegen hun goesting. Die moet je dus niet benijdden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat is er op tegen om werklozen die lichamelijk gezond zijn 1 dag per week gemeenschapsdienst te laten doen? De gemeenschap werkt tenslotte ook voor hen. Ik vind het maar rechtvaardig dat ze iets terugdoen. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 29 maart 2013 om 00:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verplicht gratis werken = slavernij = verboden. Slavernij = oneerlijke concurrentie jegens betaalde arbeiders. Dit is nu net het probleem tussen lageloon-landen en wij, en de reden dat er hier zoveel doppers zijn : tegen slavendrijvers k�*n je niet concurreren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() Ik heb gewerkt voor een netto wedde lager dan een uitkering
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben ook werkloos geweest tegen mijn zin. Binnen de week had ik ander werk. De kans om te doppen heb ik dus gehad. Waarom zou ik dan jaloers zijn? Inderdaad thuis in de zetel zitten is goed voor het zelfbeeld en zal je depressie oplossen. In dit land heeft men een serieus luxeprobleem. Als je WIL gaan werken, doe het als je niet wil blijf maar thuis. De voornaamste zorg van de doppers die ik ken is "ohnee ze gaan toch mijnen dop ni afpakken". http://www.gva.be/nieuws/economie/ai...ngevuld-2.aspx |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Minister-President
|
![]() Vrijwilligerswerk waar je jezelf beter zal door voelen:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=L6338BLB |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() Gedwongen werken voor een uitkering is jereinste zever.
Laat die mensen dan een volwaardige betaalde job uitoefenen voor dat werk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Minister-President
|
![]() Gedwongen is er inderdaad over maar als je ziet dat iemand reeds jaren werkloos is en gewoon niet zoekt dan vind ik wel dat men de uitkering mag laten vallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar dan krijg je het effect dat men minder gaat kijken naar wie bekwaam en gemotiveerd is voor de job maar enkel naar diegene die voorrang hebben en waar men dan nota bene meestal ook nog subsidies voor krijgt. en dit vindt ik ongelijkheid ten opzichte van diegene die niet aan de voorwaarden voldoet maar wel die job graag zou willen doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Staatssecretaris
|
![]() het is eigenlijk heel simpel om mensen uit die werkloosheid te krijgen zorg dat het minimum loon voor een full time job, dus een job voor 38h/week een pak hoger ligt dan de max uitkering.
Beloon wie wil en kan werken en zorg dat diegene die blijven teren in de sociale vangnetten langzaam maar zeker steeds minder tot helemaal niks meer krijgen. En ik zou in eerste instantie criminelen dwangarbeid laten doen, zij kosten ons nog meer geld en brengen niets op. Maar het kan geen kwaad om ook langdurige werklozen verplicht een compensatie te laten doen door een aantal dagen per week iets terug te doen voor de samenleving. ofwel terug invoeren om elke dag op het gemeente huis een stempeltje te gaan halen en bewijzen voor te leggen van sollicitaties ed... we moeten gewoon van de mentaliteit af dat de sociale vangnetten een werkgever is en blijft. De sociale vangnetten zijn gemaakt om mensen waarvan het bedrijf overkop gaat om hun tijdelijk te steunen, op mensen die pech hebben in hun leven tijdelijk en hun dan tijdelijk te ondersteunen en voor oudere werknemers die hun heel leven gewerkt hebben en dan bij het huisvuil worden gezet. maar als je gaat sleutelen aan de sociale vangnetten moet men ook zorgen dat er werk is en moet men investeren in jobs ook voor heel veel laaggeschoolden etc... het een kan niet zonder het ander |
![]() |
![]() |