Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2004, 17:26   #121
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
neen in ontwijk de vraag niet
ik heb al lang gezegd dat ik een leger noodzakelijk vind (hoewel ik er ook aan toevoegde dat dit in een europese context steeds minder wordt)
De kwestie was niet of een leger noodzakelijk is (zondermeer), wel of het noodzakelijk is om de onafhankelijkheid van een staat te waarborgen. Ik zie nog steeds niet hoe (bij wijze van spreken) vijf militairen en een paardekop de onafhankelijkheid van België kunnen garanderen.

Citaat:
toch nog niet zo slecht he dat belgie
Dat kleine België bedoelt u, want het ging over de grootte van een land. De welvaart van een land hangt dus allerminst af van de grootte ervan.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2004, 17:27   #122
alecia
Lokaal Raadslid

alecia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een erg flauw argument
daar pak je hem aan als persoon, wat ik belachelijk vind (en er is natuurlijk ook niks bewezen)
als je hem wil beoordelen, doe het dan op basis van zijn publieke optreden

vooral het laatste, ja
al vlaming wens ik niet in een vlaamse republiek te leven
die komt er enkel als een bepaalde groep vlamingen aan de macht kom die simpelweg te bekrompen en kneuterig is naar mijn gedacht
en ook: ik ben belg, geen vlaming maar belg
ik werd misschien per toeval geboren in de geografische regio Vlaanderen, maar een "vlaming" voel ik me niet (als dat al kan)

een monarche verkies ik tov een republiek omwille van de extra stabiliteit, tegen de von sakesen coburgs heb ik hoegenaamd niks, net zoals ik niks tegen de kinderen van vlaamse nazi's heb - noch heb ik er een grote affiniteit mee
Dit is toch al te gek gm0. Ik zou Albert niet mogen beoordelen of desnoods naar mijn normen veroordelen 'als persoon' maar enkel op basis van 'zijn publiek optreden'. Dus als de 'persoon' die pretendeert mij te vertegenwoordigen in ernstige PUBLIEKE opspraak komt moet ik volgens Uw normen hieraan geen aandacht schenken als potverdorie zijn eigen dochter -hetgeen nota bene WEL bewezen is (de stijl Laken ontkent zulke dingen in alle toonaarden als er niets van waar is) van de daken schreeuwt in alle landen (behalve België natuurlijk) dat, en ik citeer, Uwen Albert hysterisch wordt en zich koninklijk blauw betaalt om zijn koninklijk za
alecia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2004, 17:28   #123
alecia
Lokaal Raadslid

Standaard

aaaaaaad te verbergen ?
Oud 5 augustus 2004, 17:31   #124
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Ja. Dat is de graadmeter voor het nut van een staatsstructuur.

dan zullen we eens zien wat gebeurt als (stel) arabische milities zich in omringende landen organiseren om de belgische islamitische republiek op te richten

Citaat:
als je honger hebt, kan je ze wel gebruiken om onbewapenden te dwingen om hun eten af te staan

Aah, een plundertochtje. Waarom ook niet? Roei de snek al maar voor, we trekken erop uit! In welke eeuw leef jij eigenlijk?

het is niet omdat het nu in maatpak gebeurt, dat het spel veranderd is

Citaat:
ben ik nu aan het dromen? probeert iemand mij er echt van te overtuigen dat vlaanderen sterker is dan rusland?

Ja. Vlaanderen slaagt er beter in dan Rusland om haar inwoners maximaal welzijn te bieden. Dat maakt de Vlaamse staatsstructuur verkiesbaarder.
Citaat:
er is geen vlaamse staatsstructuur
maar euh, om terug te komen op mijn oorspronkelijke stelling: inefficient bestuur sluit geen welvaart/macht uit
als ik had gezegd dat het dit garandeerde, dan had je een geldig tegenvoorbeeld gehad, maar dat heb ik niet gedaan ergo zit ik hier voor niks te schrijven over de russen
Oud 5 augustus 2004, 17:34   #125
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
De kwestie was niet of een leger noodzakelijk is (zondermeer), wel of het noodzakelijk is om de onafhankelijkheid van een staat te waarborgen. Ik zie nog steeds niet hoe (bij wijze van spreken) vijf militairen en een paardekop de onafhankelijkheid van België kunnen garanderen.
zie mijn vb hierboven
maar zoals ik al zei: binnen een europese context wordt dit idd steeds minder relevant (maar ik wil nog wel eens zien wat nederland of frankrijk doet als de macht in belgie gegrepen wordt door, stel, Abu Jahjah I

Citaat:
Dat kleine België bedoelt u, want het ging over de grootte van een land. De welvaart van een land hangt dus allerminst af van de grootte ervan.
heb ik ook nooit beweerd
anderen hebden blijven doorhameren op het BNP/capita argument
ik had het al vanaf het begin over welvaart EN macht

Laatst gewijzigd door gm10 : 5 augustus 2004 om 17:34.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2004, 17:36   #126
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alecia
Dit is toch al te gek gm0. Ik zou Albert niet mogen beoordelen of desnoods naar mijn normen veroordelen 'als persoon' maar enkel op basis van 'zijn publiek optreden'. Dus als de 'persoon' die pretendeert mij te vertegenwoordigen in ernstige PUBLIEKE opspraak komt moet ik volgens Uw normen hieraan geen aandacht schenken als potverdorie zijn eigen dochter -hetgeen nota bene WEL bewezen is (de stijl Laken ontkent zulke dingen in alle toonaarden als er niets van waar is) van de daken schreeuwt in alle landen (behalve België natuurlijk) dat, en ik citeer, Uwen Albert hysterisch wordt en zich koninklijk blauw betaalt om zijn koninklijk za
bewijs? serieus? waar? (in ontken niks, ik ben enkel nieuwsgierig)

ik vind idd dat je Albert niet mag pakken op zijn prive leven
geen wet verplicht hem om moreel verheven te zijn
moet je bv beckham een slechte voetballer vinden omdat hij zijn vrouw bedroog?
Oud 5 augustus 2004, 17:37   #127
alecia
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
vooral het laatste, ja
al vlaming wens ik niet in een vlaamse republiek te leven
die komt er enkel als een bepaalde groep vlamingen aan de macht kom die simpelweg te bekrompen en kneuterig is naar mijn gedacht
en ook: ik ben belg, geen vlaming maar belg
ik werd misschien per toeval geboren in de geografische regio Vlaanderen, maar een "vlaming" voel ik me niet (als dat al kan)

een monarche verkies ik tov een republiek omwille van de extra stabiliteit, tegen de von sakesen coburgs heb ik hoegenaamd niks, net zoals ik niks tegen de kinderen van vlaamse nazi's heb - noch heb ik er een grote affiniteit mee
Daarenboven spring je constant van één been op 't ander: "als vlaming wens ik ..." en amper een paar woorden verder: "ik ben belg, geen vlaming..." en nog een paar woorden verder "maar een vlaming voel ik me niet"...
Ben je echt niet een beetje geconstipeerd ? Voel je dat er iets vast zit en je krijgt het er maar niet uit ? Zou het woordje dat je zoekt niet 'vlamingenhater' kunnen zijn ? Spuug het er maar uit hoor, ik heb hier al veel moeten lezen... Echt jongen, (of meisje), je voelt je niet goed in je vlaams (sorry hoor) vel...

Over uw extra stabiliteit zal ik maar zwijgen want ik vrees dat jezelf wat stabiliteit nodig hebt...
Oud 5 augustus 2004, 17:38   #128
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tja, kan ik ook niks aan doen he, zo is het nu eenmaal
als de sterke honger heeft en de zwakke heeft eten, dan pakt de sterke dat eten af
En daar gaat een leger helemaal niks aan veranderen als je als zwakke nu toevallig België bent. Beter dat geld dus in andere dingen steken.

Citaat:
en andere criteria? invloed op wereldlijke gebeurtenissen? omvang van het BNP? voorraad grondstoffen? militaire kracht? de mogelijkheid om vlaanderen met een druk op de knop naar de vergetelheid te helpen?
Blijkbaar zijn er heel veel landen even groot als, of kleiner dan België die daar helemaal geen probleem mee hebben.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 5 augustus 2004, 17:39   #129
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarenboven spring je constant van één been op 't ander: "als vlaming wens ik ..." en amper een paar woorden verder: "ik ben belg, geen vlaming..." en nog een paar woorden verder "maar een vlaming voel ik me niet"...
Ben je echt niet een beetje geconstipeerd ? Voel je dat er iets vast zit en je krijgt het er maar niet uit ? Zou het woordje dat je zoekt niet 'vlamingenhater' kunnen zijn ? Spuug het er maar uit hoor, ik heb hier al veel moeten lezen... Echt jongen, (of meisje), je voelt je niet goed in je vlaams (sorry hoor) vel...

Over uw extra stabiliteit zal ik maar zwijgen want ik vrees dat jezelf wat stabiliteit nodig hebt...
met vlaming bedoel ik dat ik geografisch uit vlaanderen kom, ik dacht dat duidelijk zou zijn in de context

en ik merk op dat "zich belg voelen" alweer gelijk wordt gesteld met een "vlaminghater" zijn
die gedachtengang blijft me steeds verbazen
Oud 5 augustus 2004, 17:40   #130
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En daar gaat een leger helemaal niks aan veranderen als je als zwakke nu toevallig België bent. Beter dat geld dus in andere dingen steken.
dat is zever
zonder leger wordt belgie ingepalmd door pakweg 10.000 militanten

Citaat:
Blijkbaar zijn er heel veel landen even groot als, of kleiner dan België die daar helemaal geen probleem mee hebben.
ik merk op dat je de vraag ontwijkt
Oud 5 augustus 2004, 17:44   #131
alecia
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
bewijs? serieus? waar? (in ontken niks, ik ben enkel nieuwsgierig)

ik vind idd dat je Albert niet mag pakken op zijn prive leven
geen wet verplicht hem om moreel verheven te zijn
moet je bv beckham een slechte voetballer vinden omdat hij zijn vrouw bedroog?
Bewijs? Albert ontkent niet. Laken ontkent niet. Paola ontkent niet. Ik 'pak' Albert niet mijn beste... ik laak Albert omdat hij NIET het recht heeft om MIJ en miljoenen anderen te komen zedenpreken als hij er zelf geen worst om geeft... Idemdito wijlen zijn broer (abortus-onmogelijkheid te regeren), zijn vader, en de ganse linie tot en met Leopold I. Opgelet nu: ik heb niets tegen deze mensen zolang ze mij maar niet vertegenwoordigen. Overigens Beckam vergelijken met Albert laat ik volledig voor Uw rekening. 't is wel geen compliment voor den Beck...
Oud 5 augustus 2004, 17:46   #132
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zie mijn vb hierboven
maar zoals ik al zei: binnen een europese context wordt dit idd steeds minder relevant (maar ik wil nog wel eens zien wat nederland of frankrijk doet als de macht in belgie gegrepen wordt door, stel, Abu Jahjah I
Welk vb hierboven?
En wat zou Jahjah dan wel kunnen doen tegen Frankrijk of Nederland?

Citaat:
heb ik ook nooit beweerd
anderen hebden blijven doorhameren op het BNP/capita argument
ik had het al vanaf het begin over welvaart EN macht
Ook macht is niet gegarandeerd als je groter bent (o.a. omdat macht meestal maar kan volgen als er welvaart is).
Oud 5 augustus 2004, 17:46   #133
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bewijs? Albert ontkent niet. Laken ontkent niet. Paola ontkent niet. Ik 'pak' Albert niet mijn beste... ik laak Albert omdat hij NIET het recht heeft om MIJ en miljoenen anderen te komen zedenpreken als hij er zelf geen worst om geeft... Idemdito wijlen zijn broer (abortus-onmogelijkheid te regeren), zijn vader, en de ganse linie tot en met Leopold I. Opgelet nu: ik heb niets tegen deze mensen zolang ze mij maar niet vertegenwoordigen. Overigens Beckam vergelijken met Albert laat ik volledig voor Uw rekening. 't is wel geen compliment voor den Beck...
niet ontkennen is geen bewijs hoor vriend (ik geloof ook wel dat het zijn dochter is, maar ik denk niet dat daarvan ooit een bewijs zal zijn)

ik stel vast dat je geen objectieve argumenten hebt om te bewijzen dat Albert een slechte koning is
Oud 5 augustus 2004, 17:48   #134
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk vb hierboven?
En wat zou Jahjah dan wel kunnen doen tegen Frankrijk of Nederland?
distel, ik heb het over de verdediging van belgie

Citaat:
Ook macht is niet gegarandeerd als je groter bent (o.a. omdat macht meestal maar kan volgen als er welvaart is).
ik geloof dat je een sterke correlatie zult vinden tussen macht en de grootTe van een land
maar opnieuw, ik heb nooit geclaimed dat er een causaliteit is hier

Laatst gewijzigd door gm10 : 5 augustus 2004 om 17:50.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2004, 17:49   #135
alecia
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
met vlaming bedoel ik dat ik geografisch uit vlaanderen kom, ik dacht dat duidelijk zou zijn in de context

en ik merk op dat "zich belg voelen" alweer gelijk wordt gesteld met een "vlaminghater" zijn
die gedachtengang blijft me steeds verbazen
U bent uw thesis begonnen met "als Vlaming..." hetgeen U dan minimaliseert tot een les aardrijkskunde...
Oud 5 augustus 2004, 17:51   #136
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent uw thesis begonnen met "als Vlaming..." hetgeen U dan minimaliseert tot een les aardrijkskunde...
ik minimaliseer niks aangezien het vlamingschap maximaal een geografische betekenis heeft voor mij
Oud 5 augustus 2004, 17:53   #137
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat is zever
zonder leger wordt belgie ingepalmd door pakweg 10.000 militanten
Waar wachten die milities dan op om landen als Luxemburg of Monaco in te nemen?

Citaat:
ik merk op dat je de vraag ontwijkt
Helemaal niet. Ik stel alleen vast dat de door u aangehaalde criteria blijkbaar helemaal niet van levensbelang zijn.
Oud 5 augustus 2004, 17:55   #138
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar wachten die milities dan op om landen als Luxemburg of Monaco in te nemen?
ik heb nooit beweerd dat dit ZAL gebeuren
enkel dat dit KAN gebeuren

Citaat:
Helemaal niet. Ik stel alleen vast dat de door u aangehaalde criteria blijkbaar helemaal niet van levensbelang zijn.
nog altijd geen antwoord op de eigenlijke vraag - merk op dat ik dit wel doe bij een aanmaning van jou
Oud 5 augustus 2004, 17:57   #139
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
distel, ik heb het over de verdediging van belgie
Ah, wij gaan Frankrijk tegenhouden als het ooit zover moest komen?

Citaat:
ik geloof dat je een sterke correlatie zult vinden tussen macht en de grootTe van een land
maar opnieuw, ik heb nooit geclaimed dat er een causaliteit is hier
De grootte van een land is idd een bonus op gebied van macht, maar het is geen garantie. Bovendien zie ik niet waarom wij in een onafhankelijk Vlaanderen per se zoveel macht zouden moeten hebben. België heeft dit ook niet.
Oud 5 augustus 2004, 17:57   #140
alecia
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
niet ontkennen is geen bewijs hoor vriend (ik geloof ook wel dat het zijn dochter is, maar ik denk niet dat daarvan ooit een bewijs zal zijn)

ik stel vast dat je geen objectieve argumenten hebt om te bewijzen dat Albert een slechte koning is
Ik heb ze U juist gegeven. Maar jammer genoeg, en dat typeert U een beetje, ben je er niet ontvankelijk voor. Ik leef in 2004 en zou begod niet weten wat een 'goede koning' of een 'slechte koning' moet voorstellen (degene die de vijand verslaat en de troepen moed inspreekt misschien) maar ik weet wel dat de Koning niet namens mij moet spreken.... Ik wil wel respect opbrengen voor uw gevoelens voor de 'goede koning' (evenwel stel ik enige twijfel vast) maar 't is gewoon een dure folklore om twee volkeren te gijzelen. Om het met iemand anders woorden te zeggen: 't is een historische vergissing...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be