Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2004, 15:25   #121
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

SSS, ik blijf gewoon mezelf en neem mezelf even serieus als jullie met jezelf doen.
met andere woorden : ik blijf debiele nonsens produceren.

Ik was vorige week op een jubileumfeest in de Limburg en daar sprak men zelfs LImburgs in het gemeentehuis. toen ik tegen mijn vrouw zei : gelukkig kan ik zitten (want we moesten op de burgemeester wachten) voor mijne rug in het Antwerps en plots kwam daar vanuit een duistere hoek een ijverige ambtenaar die mij met een bepaalde intonatie aanmaande : Hei dich, ge mot wel Limburgs kalle hier. 't es hier verbojen om andere talen te sprieken. (sorry voor mijn onjuist Limburgs, praten gaat nog een beetje maar schrijven....)

En het strafste : het was zelfs geen faciliteiten gemeente.

Maar mijn hart is nu eens goed gelucht, al zal ik opdracht geven de snoodaard te laten opsporen en te laten vierendelen op de grote markt.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 15:27   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik vraag me trouwens af of je op dezelfde manier zou reageren als de briefschrijver een rabiate flamingant was die op een onbeschofte manier terechtgewezen werd omdat hij bijvoorbeeld in het stadhuis van Brussel Nederlands praatte tegen een familielid...
In uw verhaal is er al één element dat ontbreekt bij die brief, nl. de plaats. Nu nog de datum en het wordt volledig geloofwaardig.

Zonder plaats of datum zou ik ook niet veel geloof hechten aan een indianenverhalen dat zich in een Waalse faciliteitengemeente zou hebben afgespeeld.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 15:33   #123
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Dan kan hij een onderzoek starten: nagaan om welk huwelijk het ging en welke ambtenaar daar toen was.
En wie zegt dat hij bereid is dat te doen op vraag van iemand die met dat huwelijk geen uitstaans heeft? Als die man die de lezersbrief schreef vindt dat hij klacht moet indienen voor de manier waarop hij behandeld werd door die ambtenaar, dan is dat zijn zaak, niet de jouwe...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 15:34   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wie zegt dat hij bereid is dat te doen op vraag van iemand die met dat huwelijk geen uitstaans heeft? Als die man die de lezersbrief schreef vindt dat hij klacht moet indienen voor de manier waarop hij behandeld werd door die ambtenaar, dan is dat zijn zaak, niet de jouwe...
De burgemeesters van de Vlaamse faciliteitengemeenten rond Brussel kennende zullen ze met veel plezier die Fransonwillige ambtenaar eruit gooien. Geen minuut zullen ze aarzelen wanneer het verhaal juist blijkt te zijn.
Oud 4 augustus 2004, 15:35   #125
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De burgemeesters van de Vlaamse faciliteitengemeenten rond Brussel kennende zullen ze met veel plezier die Fransonwillige ambtenaar eruit gooien. Geen minuut zullen ze aarzelen wanneer het verhaal juist blijkt te zijn.
Yeah right...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 4 augustus 2004, 15:37   #126
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Yeah right...
Kijk maar eens hoe ze zich eendrachtig hebben verzet tegen de omzendbrief-Peeters... Allemaal voor de door hen zo heilige en gekoesterde tweetaligheid. Een ambtenaar die de volgens hen tweetaligheid van de gemeente niet respecteert, gooien ze er zo uit. "Yeah right..."
Oud 4 augustus 2004, 15:42   #127
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk maar eens hoe ze zich eendrachtig hebben verzet tegen de omzendbrief-Peeters... Allemaal voor de door hen zo heilige en gekoesterde tweetaligheid. Een ambtenaar die de volgens hen tweetaligheid van de gemeente niet respecteert, gooien ze er zo uit. "Yeah right..."
Ja, want ZO eenvoudig is het om een ambtenaar te ontslaan... Je weet niet waar je over lult, kerel!

Citaat:
Oud 4 augustus 2004, 15:45   #128
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, want ZO eenvoudig is het om een ambtenaar te ontslaan... Je weet niet waar je over lult, kerel!
Een ambtenaar die de taalwetten aan z'n laars lapt, maakt een zware fout. De Fransgezinde burgemeesters van de faciliteitengemeenten zullen daar wel raad mee weten (ze hebben al meer dan eens advocaten onder de arm genomen als het ging om steekspelletjes te spelen over de taalwetten).
Oud 4 augustus 2004, 15:47   #129
Tegendradigaard

Standaard

een overtreding van de taalwetten door een vlaming is een zwaarwichtig iets. Overtredingen van de taalwet door Franstaligen moet men bedekken en worden bedekt door de liefdevolle en taalhoffelijke mantel van dit is Belgie.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 4 augustus 2004, 15:52   #130
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
een overtreding van de taalwetten door een vlaming is een zwaarwichtig iets. Overtredingen van de taalwet door Franstaligen moet men bedekken en worden bedekt door de liefdevolle en taalhoffelijke mantel van dit is Belgie.
Vandaag eens te meer gemerkt hoe verschillend men aankijkt tegen de faciliteiten in Vlaanderen en Wallonië. Vorige week ontving ik een schrijven van de gemeente Linkebeek (briefomslag in het Nederlands en Frans, ingesloten folder in twee talen, brief in het Nederlands). En vandaag kreeg ik een briefomslag van de gemeente Vloesberg in de bus: eentalig Franse opschriften op de briefomslag, geen brief, opgevraagd document vrijwel volledig in het Frans met slechts hier en daar een plukje Nederlands.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 4 augustus 2004 om 15:55.
Oud 4 augustus 2004, 15:54   #131
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
BEWIJZEN, geen veronderstellingen en halve waarheden!
Vorig huwde mijn dochter in het stadhuis van Gent.
Francis Van den Einden bracht een cadeaux, en hij werd brutaal afgesnauwd door de dienstdoende dame( schepen). Dat hij absoluut geen zakens had in de trouwzaal. Ik heb de dame er op gewezen dat Francis een zéér goede vriend was van mij. Zelfs heeft ze zich niet verontschuldigd!
Getugen van dit incident waren er bij de vleet. Dus wat is Uw punt!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 15:56   #132
Tegendradigaard

Standaard

Vierendelen op de grote markt

Oud 4 augustus 2004, 15:57   #133
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Vorig huwde mijn dochter in het stadhuis van Gent.
Francis Van den Einden bracht een cadeaux, en hij werd brutaal afgesnauwd door de dienstdoende dame( schepen). Dat hij absoluut geen zakens had in de trouwzaal. Ik heb de dame er op gewezen dat Francis een zéér goede vriend was van mij. Zelfs heeft ze zich niet verontschuldigd!
Getugen van dit incident waren er bij de vleet. Dus wat is Uw punt!
Alweer een mooie uiting van hoe diep de haat wel zit tegen alles wat nog maar enigszins naar Vlaams Blok ruikt. Had de schepen geweten dat de Francis een vriend van u was, dan had ze uw dochter misschien niet getrouwd... Ze zijn tot alles in staat.
Oud 4 augustus 2004, 16:06   #134
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Ik weet DE oplossing : Laat ons zo vlug mogelijk de scheiding aanvragen van onze
Waalse vrienden. Want al dat geruzie nu : ge ziet da toch, België heeft zijn beste tijd
gehad. En maar goed ook!
Oud 4 augustus 2004, 16:12   #135
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
Ik weet DE oplossing : Laat ons zo vlug mogelijk de scheiding aanvragen van onze
Waalse vrienden. Want al dat geruzie nu : ge ziet da toch, België heeft zijn beste tijd
gehad. En maar goed ook!
?

'k Zie alvast het verband niet...
Oud 4 augustus 2004, 16:15   #136
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Beste AVV, daar gaat deze topic niet over hoor...
Oud 4 augustus 2004, 16:16   #137
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

We kunnen makkelijk hetzelfde verhaaltje vertellen met een 88jarige
nederlandse schoonbroer en een franstalige gemeentebediende
"interdit de parler le néerlandais ici.."

mi pensas ke la toleremo enter la belgujoj estas ekzempla, sed la esceptoj estas la konfirma de la regulo.
Oud 4 augustus 2004, 16:20   #138
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een ambtenaar die de taalwetten aan z'n laars lapt, maakt een zware fout. De Fransgezinde burgemeesters van de faciliteitengemeenten zullen daar wel raad mee weten (ze hebben al meer dan eens advocaten onder de arm genomen als het ging om steekspelletjes te spelen over de taalwetten).
Bullshit! Geen enkele burgemeester zou een tuchtprocedure opstarten (dat is namelijk de enige manier om officiële stappen te ondernemen tegen die ambtenaar) omwille van zo'n "futiliteit". Een "zware" fout is het al helemaal niet, dus veel meer dan een "blaam" zou er al niet uit kunnen voortkomen.

Citaat:
Oud 4 augustus 2004, 16:32   #139
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat Frankrijk ééntalig Frans is en België drietalig Frans/Nederlands/Duits? Of is dat nòg te ingewikkeld voor u?
Ow,

In Brussel, moeten ze u minstens in het nederlands of frans kunnen helpen, in de faciliteitengemeenten ook.

en daar houd het op hé, ...

In Walonië spreek ik frans, in de oostkantons ook, of 't moet nen Duitstaligen zijn, ...

Maar ge moet maar eens zien hoeveel van die respectloze walenkoppen, de vlaamse gemeenten in de rand aan het koloniseren zijn en ook daar vertikken van nederlands te spreken.

't begint in 't frituur en bij den bakker en achtereen, tweetallige borden, en tweetallige hulp bij de gemeente ook, ge moet dat in de walonie ies gaan proberen ...

ge moet zelf nog maar nekeer in Brussel op uw vlaamse strepen staan, ze bekijken u al als ne paria...

Het wordt dus hoog tijd dat wij van ons afbijten, die 6 faciliteitengemeenten zijn er eigenlijk al te veel aan.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 16:35   #140
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello
enkel voor officiele zaken!

Iedereen mag verder spreken wat hij/zij wil! Als die man in het Frans tegen zijn vrouw spreekt, heeft geen enkele ambtenaar te zeggen dat dat verboden is, dat weet je heel goed! (Anders werden onmiddellijk alle restaurants in de Panne gesloten )
TAK mag daar inderdaad iets aan doen, als ik daar een pint bestel is da zowiezo in 't nederlands, achteraf kan da in 't frans ,maar als ze moeilijk willen doen volgen daar de nodige godverdommes op, zijt maar geel gerust !

Da is nu inderdaad eens een goe voorbeeld van hoe een vlaamse gemeente compleet gekoloniseerd wordt door die franstallige nationalisten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be