Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2013, 16:35   #121
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Ik denk dat die bewust genegeerd worden. Daarenboven is een moderne dieselmotor niet meer te vergelijken met die van jaren terug, en dat zal alleen nog maar kleiner worden met de Euro6 norm.
?
In de praktijk mss de helft minder Stikstofdioxide, maar het verschil in fijnstofdeeltjes is te verwaarlozen, die grenzen zijn sowieso een fabel als men iets sneller rijdt als een slak. Roetfilter is sowieso een fabel, verminderd enkel de massa, niet de schadelijkheid die door het aantal allerfijnste deeltjes bepaald wordt. En de grens is 600 miljard roetdeeltjes per km tijdens een "slakketest" op een rollenbank... (NEFZ, is nog niet veranderd)
http://de.wikipedia.org/wiki/Abgasno...it_Dieselmotor

Een euronorm 6 zal in de regel meer verbruiken als een euronorm 5 en nog meer als een euro 4 norm, en nog meer als een euro 3 norm, ik vraag mij af wat jij überhaupt bedoelt.

Denk je nu echt dat hoe meer je de uitlaatgassen afremt door allerlei filtergedoe de motoren beter of zuiniger worden, duurder in elk geval ja, maar de rest in de regel eerder omgekeers

Je weet toch ook dat telkens - ook voor een nodige naverbranding van de roetdeeltjes - het mengsel vetter wordt voor de NOx te beperken - en onsteking aangepast wordt - en daardoor het verbruik verhoogt, daar gaat je voordeel van een iets modernere motor al verloren.
Bij de NOx-filter voor Euro 6 -dus dubbel zo strenge grens- zal dat niet anders zijn. Het zal steeds ofwel minder NOx geeft meer roetdeeltjes en omgekeerd, cholera en pest tegelijk soms wat meer zwarte pest dan wat minder. Maar men ziet het niet meer...

Men sprak toen van 3 �* 8 % meerverbruik tijdens testen, sommige constructeurs vermelden het zelfs in hun handleiding. Dit voor diesels met roetfilter ( Euro 4 omstreeks 2005 ingevoerd).
Citaat:
http://www.abendblatt.de/ratgeber/au...verbrauch.html

Denn die Abgasreinigung geht mit einem Mehrverbrauch an Sprit von drei bis acht Prozent einher. Das entspricht einem Betrag von monatlich sechs bis 16 Euro, haben Experten des österreichischen Automobilclubs ÖAMTC errechnet.

Zu diesem Mehrverbrauch kommt es durch eine veränderte Motorensteuerung. Der Brennraum wird mit einem fetteren Kraftstoff-Luft-Gemisch beschickt, um die Stickoxid-Emissionen zu reduzieren. Die Rußpartikel werden im Anschluß vom Filter aufgefangen. Ist der Filter voll, registriert es das sogenannte geschlossene System und löst eine zusätzliche Einspritzung aus. Dadurch werden die Partikel im Filter abgebrannt und das Reinigungssystem kann wieder neue aufnehmen.

Laatst gewijzigd door Micele : 19 april 2013 om 17:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2013, 20:17   #122
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Doelt ge nu op dat metalen frame met twee wielen, pedalen en een zadel genaamd de fiets?

Met ons belgisch kutklimaat moet ge echt maar goesting hebben om door regen en wind 10 km te gaan fietsen om vervolgens kleddernat op uw werk toe te komen.
Ach ja ... Belgen en hun vooroordelen hé. Ik denk dat uw kennis van de fiets zich beperkt tot "een metalen frame met twee wielen, pedalen en een zadel".

Regen ... het regent 6% van de tijd.
Wind ... je hebt natuurlijk altijd wind tegen.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2013, 21:50   #123
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Het volledige artikel: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...415_BBLRapport

Het is een feit dat diesels een pak vervuilender zijn dan benzinewagens. MAAR, zonder daaraan afbreuk te willen doen, als je heel het land volzet met drempels, bloembakken, rode lichten, kruispunten met voorrang van rechts waar nooit iemand uitkomt, enzovoort, dan vraag je natuurlijk wel om een pak meer vervuiling. Maar dat past dan weer niet in de snelheidsreligie natuurlijk...

Hoog tijd dat het verkeer eens wat realistischer wordt aangepakt, lijkt mij.
Hef nog maar wat extra belastingen en het gaat zeker opgelost zijn.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2013, 22:48   #124
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Hef nog maar wat extra belastingen en het gaat zeker opgelost zijn.
Hef nog wat meer belastingen op autogebruik en er is geen economie meer om die belastingen mee te betalen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2013, 23:23   #125
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Hef nog wat meer belastingen op autogebruik en er is geen economie meer om die belastingen mee te betalen.
was cynisch bedoeld
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2013, 23:31   #126
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ach ja ... Belgen en hun vooroordelen hé. Ik denk dat uw kennis van de fiets zich beperkt tot "een metalen frame met twee wielen, pedalen en een zadel".

Regen ... het regent 6% van de tijd.
Wind ... je hebt natuurlijk altijd wind tegen.
Blue Sky, ik ben een Atomiczombie... Ik maak mijn eigen fiets.
Mijn ligfiets staat weg te roesten, wegens gewoon zonde van de tijd.

Om een vergelijking te geven.

Woon-werk verkeer. Mijn hoofdmoot van gedane kilometers. In normale verkeerssituatie.
Met ligfiets, 25-30 minuten. Risico, automobilisten zien je absoluut niet, zelfs niet met een hele batterij aan extra lichtjes, vlaggen op stokjes en fuo kledij.
Met fiets, 40-50 minuten. Minder zichtbaarheidsproblemen, maar meer moeite en meer tijd.

Met auto, 12-15 minuten. Nadeel, te kort om goed te zijn voor de motor.

Met motorfiets. 10-12 minuten. Nadeel, bij ijzel of sneeuw is het gewoon niet te verantwoorden.

Te voet. 2u.
Openbaar vervoer. Ik ben nog steeds aan't wachten op een antwoord van de openbaar vervoer liefhebbers op de fictieve route die ik als vraagstuk heb gegeven.
Oud 20 april 2013, 00:55   #127
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Woon-werk verkeer. Mijn hoofdmoot van gedane kilometers. In normale verkeerssituatie.
Met ligfiets, 25-30 minuten. Risico, automobilisten zien je absoluut niet, zelfs niet met een hele batterij aan extra lichtjes, vlaggen op stokjes en fuo kledij.
Met fiets, 40-50 minuten. Minder zichtbaarheidsproblemen, maar meer moeite en meer tijd.

Met motorfiets. 10-12 minuten. Nadeel, bij ijzel of sneeuw is het gewoon niet te verantwoorden.

Te voet. 2u.
Openbaar vervoer. Ik ben nog steeds aan't wachten op een antwoord van de openbaar vervoer liefhebbers op de fictieve route die ik als vraagstuk heb gegeven.
Ik gis dat zelfs de gewone fiets dan nog iets rapper gaat zijn als het OV.

Dus de OV is qua tijd(verlies) dikwijls het (vervuilende) alternatief voor de propere (onveiligere) fiets.
Oud 20 april 2013, 05:39   #128
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:

Te voet. 2u.
Tja maddox ,

er is nu eenmaal een probleem bij het openbaar vervoer ..... er is er te weinig , neemt de nmbs : op de lijn die ik gebruik schaffen ze treinen af de laatste trein is nu om kwart na zeven .... dus naar't stad is nu gedaan voor mij , en mensen me ne wagen nemen die om te gaan werken ..... wat weer meer filles geeft op de baan
de trein wordt steeds meer iets voor mensen die in steden wonen

ahja , nu hebben we in't weekend ook ne trein ..... wegens werken aan't spoor tussen st niklaas en antwerpen passeert de trein hier voor enkele weken .... maar die stopt hier niet he

een oplossing voor woon werkverkeer is simpel ..... gelijk wij hier in een apenland met belastingskortingen voor 't minste gegooid wordt , geef mensen een belastingskorting die dicht bij hun werk een huis kopen !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 05:41   #129
Midas
Partijlid

Midas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
Hoeveel keer moet ik dat eigenlijk nog citeren ? Kort geheugen ? Selectief geheugenverlies van sommige hier ?

Voor minder vervuiling - vooral het giftigste fijnstof* - moeten we dus de dieselvoertuigen uit de stad verbannen (roetfilters helpen immers amper iets) en meer personen in de benzineauto krijgen ipv 1,4 personen gemiddeld per auto, benzinehybrides of CNG- of electro-auto op "meer-groene-stroom" zou mss nog beter zijn alhoewel dat een "maar" heeft...

Citaat:
Fijnstof uitlaat*:
- de dieselauto stoot ca. 35-maal meer fijnstof uit als een benzineauto per personenkm .

- de nieuwe/modernste dieselauto´s (euro 5) ca 5-maal meer als een benzineauto per personenkm .

- een klassieke dieselbus stoot ca. 18-maal meer fijnstof uit als een benzineauto per PERSONENKM !

- de nieuwste dieselbussen Euro 5 (zijn die er al ?) stoot nog altijd 3-maal meer fijnstof uit als ´n benzineauto per PERSONENKM !

- enkel een CNG-bus kan de benzineauto evenaren !
Inderdaad !!! Maar dit selectief geheugen geldt eerder voor politici, journalisten, verkeersdeskundigen, enz ...

Al die bezorgde ouders die het beste voor hun kinderen willen, maar wel lekker volop met dieselwagens rondtuffen, zijn zelf eigenlijk verantwoordelijk voor alle luchtwegproblemen en gezondheidsklachten van hun kroost.

Al die groene jongens die het openbaar vervoer promoten dat rondtuft met zware dieselmotoren, zijn mede verantwoordelijk voor de vele kankers allicht.

Al de politici die diesel bevoordelen, en lpg en benzine bestraffen, zijn persoonlijk verantwoordelijk. Ikzelf rij al gans mijn leven op benzine, dus mijn geweten is (redelijk) schoon op dat vlak.

Het openbaar vervoer, vrachtvervoer en dieselwagens zijn de hoofdoorzaken van teveel aan fijn stof.
Midas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 05:48   #130
Midas
Partijlid

Midas's schermafbeelding

Standaard

En vervuilen maar ...

Midas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 06:27   #131
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Midas Bekijk bericht
Inderdaad !!! Maar dit selectief geheugen geldt eerder voor politici, journalisten, verkeersdeskundigen, enz ...

Al die bezorgde ouders die het beste voor hun kinderen willen, maar wel lekker volop met dieselwagens rondtuffen, zijn zelf eigenlijk verantwoordelijk voor alle luchtwegproblemen en gezondheidsklachten van hun kroost.

Al die groene jongens die het openbaar vervoer promoten dat rondtuft met zware dieselmotoren, zijn mede verantwoordelijk voor de vele kankers allicht.

Al de politici die diesel bevoordelen, en lpg en benzine bestraffen, zijn persoonlijk verantwoordelijk. Ikzelf rij al gans mijn leven op benzine, dus mijn geweten is (redelijk) schoon op dat vlak.

Het openbaar vervoer, vrachtvervoer en dieselwagens zijn de hoofdoorzaken van teveel aan fijn stof.
nochtans in de steden , zijn het meestal tram's !!!! ( ook wel bussen maar die rijden naar de rand ) , en er zijn ook treinen .... en trams en treinen rijden nu op elentric , ni op diesel
Oud 20 april 2013, 07:28   #132
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
nochtans in de steden , zijn het meestal tram's !!!! ( ook wel bussen maar die rijden naar de rand ) , en er zijn ook treinen .... en trams en treinen rijden nu op elentric , ni op diesel
En waar komt die electriciteit vandaan? Niet van kerncentrales, want die zijn yukkie. Fossiele brandstof mag ook al niet, da's CO2 en eigenlijk de start van deze draad.
Waterkracht dan maar? De Schelde en de Maas afdammen....
Oud 20 april 2013, 07:31   #133
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
was cynisch bedoeld
Ok, het was al laat.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 07:44   #134
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik gis dat zelfs de gewone fiets dan nog iets rapper gaat zijn als het OV.
Er is een reden waarom de OV liefhebbers hier niet op reageren. Maar kom, ik heb de website van De Lijn zelf geraadpleegd.

De vroegste bus arriveerd op de halte Meise Potaarde, als alles goed gaat, om 5u58. Niet ongeveer rond de gewenste 5u30.

En dan is de reistijd 50 minuten. En mag men in totaal nog 2 kilometer wandelen, en 2 keer overstappen.
Het weersargument tegen de fiets geld even hard tegen het gebruik van de bus in dit geval.

Citaat:
Dus de OV is qua tijd(verlies) dikwijls het (vervuilende) alternatief voor de propere (onveiligere) fiets.
Ik zou durven beweren, voor vele situaties waarbij de afstand "kort" is, ergo minder dan 1 uur normaal fietsen, het openbaar vervoer zelfs geen alternatief bied. Tenzij de aankomstplekken letterlijk naast de haltes liggen.
Oud 20 april 2013, 15:11   #135
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Jammer genoeg is de NMBS compleet kapotgesyindiceerd en is De Lijn niet meer dan een hol subsidievat.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2013, 17:44   #136
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waar komt die electriciteit vandaan? Niet van kerncentrales, want die zijn yukkie. Fossiele brandstof mag ook al niet, da's CO2 en eigenlijk de start van deze draad.
Waterkracht dan maar? De Schelde en de Maas afdammen....
tja ... daar hebt ge wel een punt ...... maar stel je nu is voor .... geen openbaar vervoer , iedereen met de wagen , schaf trams , trein en bussen af , hoeveel meer verkeer komt er dan op de baan ???? en zou dat dan niet meer vervuilen
Oud 21 april 2013, 20:37   #137
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zijn een aantal mogelijke pistes om vervuiling te minderen.

De gemakkelijkste is met een ecologisch verantwoord aantal mensen in een bepaald gebied te wonen. Met maar een half miljoen in België zie ik geen probleem meer op dat vlak
Oud 21 april 2013, 21:31   #138
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tja ... daar hebt ge wel een punt ...... maar stel je nu is voor .... geen openbaar vervoer , iedereen met de wagen , schaf trams , trein en bussen af , hoeveel meer verkeer komt er dan op de baan ???? en zou dat dan niet meer vervuilen
De trams kan iedereen missen die hun aantal personenkilometers zijn echt te verwaarlozen.

Als je weet dat de gemiddelde bezettingsgraad in de auto minder als 1,4 personen is dan is er nog zat plaats in de auto voor diegene die de tram nemen. Ook in de bus is er nog zat plaats (gemiddelde bezettingsgraad 14 maar). Het zal dus niet meer vervuilen omdat er wat meer "gewicht" in een bus of auto zit ipv in een tram.

http://www.delijn.be/over/organisatie/index.htm#3
De tram haalt 15,882 miljoen kilometers per jaar aan pakweg 28 passagiers gemiddeld (cijfer Nederland, nemen we dat ook voor Vlaanderen), dan is dat minder als een half miljard personenkms (0,445 mrd perskms);
de MIVB Brussel nog erbij die zouden goed 12 miljoen kms halen als we daar pakweg x 40 passagiers doen is dat 0,48 mrd reizigerskms erbij dus een klein miljard reizigers kms of nog altijd duidelijk minder als motorrijders.

Fietsers en bromfietsers zullen wslk ook veel meer personenkms doen.

Even de statistiek aanvullen met de tram in miljarden reizigerskms:
Citaat:
Afgelegde reizigers-km per type voertuig
(in mrd reizigers-km) (c)(d) 2010

Totaal 131,17
- motorrijwielen 1,27
- personenwagens (a) 112,64
- autobussen en autocars 17,26

- tram 0,445 (2011) De Lijn (in Limburg en Vlaams-Brabant geen tramkms ?)
- tram 0,48 (2011) MIVB Brussel
Tram totaal BE: 0,93
http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...rkeer/afstand/ en De Lijn hierboven, MIVB bron hln.be
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...bij-MIVB.dhtml

Aantal ongevallen met dodelijke afloop gestegen bij MIVB

"De tram is het vervoermiddel dat de grootste groei boekt in aantal afgelegde kilometers. Hij ging van 11.770.000 km in 2010 naar 12.188.000 km in 2011. De toename van het aantal trams en de hogere frequentie verhogen de kans op incidenten. Het is aan de dienst 'Safety' om die curve om te buigen."

Laatst gewijzigd door Micele : 21 april 2013 om 21:54.
Oud 22 april 2013, 11:53   #139
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De trams kan iedereen missen die hun aantal personenkilometers zijn echt te verwaarlozen.

Als je weet dat de gemiddelde bezettingsgraad in de auto minder als 1,4 personen is dan is er nog zat plaats in de auto voor diegene die de tram nemen. Ook in de bus is er nog zat plaats (gemiddelde bezettingsgraad 14 maar). Het zal dus niet meer vervuilen omdat er wat meer "gewicht" in een bus of auto zit ipv in een tram.

http://www.delijn.be/over/organisatie/index.htm#3
De tram haalt 15,882 miljoen kilometers per jaar aan pakweg 28 passagiers gemiddeld (cijfer Nederland, nemen we dat ook voor Vlaanderen), dan is dat minder als een half miljard personenkms (0,445 mrd perskms);
de MIVB Brussel nog erbij die zouden goed 12 miljoen kms halen als we daar pakweg x 40 passagiers doen is dat 0,48 mrd reizigerskms erbij dus een klein miljard reizigers kms of nog altijd duidelijk minder als motorrijders.

Fietsers en bromfietsers zullen wslk ook veel meer personenkms doen.

Even de statistiek aanvullen met de tram in miljarden reizigerskms:
Schoon uiteenzetting Micele ........ maar echter als de nmbs staakt , dan staat meer dan de helft van belgie in file , wa als de lijn ( trams en bussen ) ook nog is zou staken ????

de enige oplossing zie ik in een beter openbaar vervoer tesamen met belastingsvoordeel voor mensen die dicht bij hun werk gaan wonen , en dus zo geen wagen nodig hebben om op't werk te geraken !!!!
Oud 22 april 2013, 15:18   #140
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schoon uiteenzetting Micele ........ maar echter als de nmbs staakt , dan staat meer dan de helft van belgie in file , wa als de lijn ( trams en bussen ) ook nog is zou staken ????
Denkfout, zoals deze links duidelijk aantonen, hier en daar mss 10 minuten langer file (rond Gent) en iets drukker als normaal is dus al héél wat minder als "half Be in de file". Trams maakt te weinig uit, en bussen tja dat zal wel serieus meer problemen geven omdat het quasi het enige alternatief is voor mensen zonder auto.
Maar uw scenario leidt eerder daartoe dat de mensen zich gaan afwenden van het OV ipv omgekeerd. Is dat dan al überhaupt voorgekomen dat het volledig OV gestaakt heeft ? De taxidiensten zullen dan uitermate goede zaken doen.

Citaat:
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...orstaking.aspx

Drukker dan normaal door spoorstaking
Als de staking op voorhand aangekondigd is zal er geen noemenswaardig verschil zijn met andere dagen, de pendelaar past zich gewoon wat aan.
Citaat:
Carpoolen
Ongeveer 1.600 mensen hebben zich woensdag aangemeld voor een gedeelde rit bij taxistop. Op een normale dag zijn dat slechts 50 personen. Ook de carpoolparkings stromen vandaag vol.
Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...21003_00320478

Treinstaking: Hinder op de weg bleef beperkt

woensdag 03 oktober 2012, 09u43 Bron: Belga

BRUSSEL - Treinreizigers gingen woensdag op zoek naar alternatieven om toch op het werk of op school te raken. De Lijn beschikt nog niet over cijfers, maar heeft de indruk dat woensdagochtend meer mensen de bus of tram gebruikten. Bij Taxistop vermoeden ze dat in Vlaanderen nooit zoveel gecarpoold werd als woensdag. Op de weg bleef de hinder al bij al beperkt. Enkel op de E19 richting Brussel stond een lange file door een ongeval in Peutie.
Niet drukker dan anders

‘De ochtendspits was niet drukker dan anders’, stelde het Vlaams Verkeerscentrum vast. ‘Maar door een ongeval op de E19 naar Brussel, in Peutie, was het op de E19 meer dan anderhalf uur aanschuiven richting Brussel. En in en rond steden waar geen hinder verwacht werd, zoals Gent, Brugge en Kortrijk, verliep het verkeer moeizaam’, aldus woordvoerder Hajo Beeckman.

Bus, tram en carpoolen

Treinreizigers zochten alternatieven, zoals bus en tram. Volgens de eerste indrukken van vervoersmaatschappij De Lijn verliep de ochtendspits drukker dan anders op woensdag. ‘Vooral op de grote assen naar de steden, zoals Lokeren-Gent en Ninove-Brussel, waren er meer passagiers. Ook in Antwerpen lijkt het erop dat meer mensen ons net gebruikt hebben’, aldus De Lijn-woordvoerder Tom Van de Vreken. ‘We hebben geen extra bussen of trams ingezet, omdat in de ochtendspits zo goed als alles al rijdt.’

Carpoolen was een ander alternatief. “Uit de vele reacties op Twitter en de vertienvoudiging van de bezoekers op onze site durven we besluiten dat er in Vlaanderen nog nooit zoveel gecarpoold is als woensdag”, zegt Angelo Meuleman van Taxistop.

‘Ochtendspits donderdag normaal’

‘Er rijdt woensdag geen enkele trein, laat Infrabelwoordvoerder Thomas Baeken weten. Na de staking, die tot woensdagavond 22 uur duurt, zullen de treinen nog niet meteen volgens het boekje rijden. ‘Het materiaal en de mensen moeten immers ter plaatse raken. Verwacht wordt dat de ochtendspits donderdag redelijk op uur zal verlopen.’
Citaat:
de enige oplossing zie ik in een beter openbaar vervoer tesamen met belastingsvoordeel voor mensen die dicht bij hun werk gaan wonen , en dus zo geen wagen nodig hebben om op't werk te geraken !!!!
Op "beter openbaar vervoer" is het eerder wachten tot Pasen op Kerstmis valt zeker ?

Stel voor "de personenwagen staakt" dan staat 8 �* 9/10 van BE stil of blijft thuis; .

Wat nog een alternatief is als het volledig OV staakt: gewoon (desnoods) autostop(s) doen langs de wegen, hier en daar zal zeker nog een comfortabel plaatsje vrij zijn ; behalve voor diegenen die er te Groen uitzien die worden dan gewraakt.

Laatst gewijzigd door Micele : 22 april 2013 om 15:48.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be