Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2013, 22:31   #121
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Uw persoon interesseert mij niet, Gwylan, ook al wens ik u een gelukkig leven. Ik stel alleen vast dat u meeheult met de flaminganten en dat u er zich niet van distantieert.

Voor de rest doet uw muggenzifterij niets af aan de grootsheid van Expo 58. Misschien bent u wel een beetje jaloers op die prachtige uiting van humanisme, universalisme en nationale eensgezindheid.
Ik neem er zeer graag nota van dat, ondanks het feit dat u het over "mijn clubje" hebt, mijn persoon u niet interesseert : dat is voor mij een geruststelling. Moge het voor u een geruststelling wezen dat het gebrek aan interesse in de persoon volkomen wederzijds is.

Er is voor mij geen enkele reden om afstand te nemen van een democratische politieke stroming, ook niet als sommige standpunten ervan niet stroken met mijn eigen visie, en zelfs niet als het om een stroming gaat in een ander land dan het mijne. Ik kan slechts vaststellen dat – in casu – “de flaminganten” minstens zowat een derde van de kiezers binnen hun bevolkingsgroep vertegenwoordigen, en veruit de grootste politieke partij vormen van hun taalgroep, ja zelfs van gans uw land. Ik ben een volbloed democrate, mijnheer, en neem daar derhalve uiteraard geen afstand van.

Anderzijds stel ik evenzeer vast dat de unitaristen in uw land er zelfs in de verste verte niet in slagen om de kiesdrempel te halen, ondanks uw verhalen over een voorgehouden “nationale eensgezindheid”. Dat moge op zich eigenaardig lijken, want al is de politieke evolutie in uw land derwijze geëvolueerd dat het unitarisme geen enkele kans meer maakt, dan zijn er toch wel enkele nuttige argumenten te bedenken om minstens één op de tien kiezers te overtuigen, vind ik.

Evenwel, en zoals ik hier voorheen reeds meermaals heb gesteld, ligt dat volstrekt gebrek aan overtuigingskracht vooral aan een totaal verkeerde aanpak, in die mate dat de paar BUB-voortrekkers zelfs met de beste wil van de wereld bezwaarlijk anders kunnen gezien worden dan als clowneske klungelaars.

Dat is hun en dus uw keuze : voor mij niet gelaten.

Wie met de regelmaat van een klok niets anders dan kolder verkoopt, zoals ook nu met het Expo 58 fantasietje der “Belgische beschaving” moet niet verbaasd zijn dat deze vanzelfsprekend door niemand ernstig kan genomen worden, en dus hoogstens kan aanzetten tot lachen met de welhaast onuitputtelijke stroom van aperte onbekwaamheid die de BUB kennelijk wenst te spuien.

Laten we dus duidelijk wezen, mijnheer : u en uw BUB-collega, beiden op dit forum onder diverse namen doende om de indruk te wekken dat u met velen bent, zijt de clowns. De andere forumdeelnemers, waaronder mijn nietige ik, zijn de toeschouwers van uw lachwekkend spektakel. Dat wij met uw waanzin lachen voldoet aan de logische verwachting, en dat wij er zelfs bijwijlen ludiek op reageren zou u als een persoonlijke genoegdoening moeten ervaren, want het is de enige publieke aandacht die wij u en uw stellingen uiteraard kunnen geven. Méér dan dat zit er niet in, noch nu, noch in de toekomst.

Wat niet belet dat ik ook u een gelukkig leven toewens.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2013, 23:39   #122
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

De B.U.B. hoeft het Vlaams-nationale clubje (dat je toch fervent verdedigt) niets te bewijzen, maar het is een feit dat de media in handen van onze tegenstanders zijn en dat maakt unitaristen bang om zich voor de B.U.B. te engageren. Maar wat gisteren niet mogelijk was, is misschien vandaag of morgen mogelijk. De "Vlaamse" beweging heeft er ook bijna twee eeuwen over gedaan. Vergeet ook nooit dat zelfs de CIA in 1988 nog dacht dat de Berlijnse muur in geen twee eeuwen zou vallen.

We zullen wel zien wie het haalt. Alles is mogelijk. Dat is het spannende aan politieke strijd.
Oud 3 juni 2013, 05:59   #123
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... , maar het is een feit dat de media in handen van onze tegenstanders zijn ...
Is Comical Ali dan weer in het land?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 10:34   #124
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
De B.U.B. hoeft het Vlaams-nationale clubje (dat je toch fervent verdedigt) niets te bewijzen, maar het is een feit dat de media in handen van onze tegenstanders zijn en dat maakt unitaristen bang om zich voor de B.U.B. te engageren.
De voornaamste reden waarom zo weinig mensen zich voor de BUB engageren is dat ze er niet in slagen lang genoeg op te houden met lachen om lid te kunnen worden.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 10:44   #125
De Brabander
Minister-President

Standaard

Je spreekt over "lachen". Maar ik zie hier geen of zeer weinig lachende flaminganten. Is dat dan zo'n een verkrampte lach? Ik lach hier meer dan jullie !
Oud 3 juni 2013, 11:17   #126
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je spreekt over "lachen". Maar ik zie hier geen of zeer weinig lachende flaminganten. Is dat dan zo'n een verkrampte lach? Ik lach hier meer dan jullie !
Als je vanuit een utopisch droombeeld de werkelijkheid zit te ontkennen is het uiteraard niet moeilijk om te lachen.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 12:55   #127
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Het valt mij op hoe slechter dit "land" werkt, hoe venijniger BUB wordt.

Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 13:03   #128
Zwitser

Standaard

Citaat:
Ik heb het over wat hier al eerder vermeld is: Bij het BUB is het onmogelijk om het origineel van de parodie te onderscheiden. De BUB is dus naar mijn mening eerder een vorm van politiek cabaret. Af en toe zelfs erg grappig.
... repeat ...
Oud 3 juni 2013, 15:28   #129
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik neem er zeer graag nota van dat, ondanks het feit dat u het over "mijn clubje" hebt, mijn persoon u niet interesseert : dat is voor mij een geruststelling. Moge het voor u een geruststelling wezen dat het gebrek aan interesse in de persoon volkomen wederzijds is.

Er is voor mij geen enkele reden om afstand te nemen van een democratische politieke stroming, ook niet als sommige standpunten ervan niet stroken met mijn eigen visie, en zelfs niet als het om een stroming gaat in een ander land dan het mijne. Ik kan slechts vaststellen dat – in casu – “de flaminganten” minstens zowat een derde van de kiezers binnen hun bevolkingsgroep vertegenwoordigen, en veruit de grootste politieke partij vormen van hun taalgroep, ja zelfs van gans uw land. Ik ben een volbloed democrate, mijnheer, en neem daar derhalve uiteraard geen afstand van.

Anderzijds stel ik evenzeer vast dat de unitaristen in uw land er zelfs in de verste verte niet in slagen om de kiesdrempel te halen, ondanks uw verhalen over een voorgehouden “nationale eensgezindheid”. Dat moge op zich eigenaardig lijken, want al is de politieke evolutie in uw land derwijze geëvolueerd dat het unitarisme geen enkele kans meer maakt, dan zijn er toch wel enkele nuttige argumenten te bedenken om minstens één op de tien kiezers te overtuigen, vind ik.

Evenwel, en zoals ik hier voorheen reeds meermaals heb gesteld, ligt dat volstrekt gebrek aan overtuigingskracht vooral aan een totaal verkeerde aanpak, in die mate dat de paar BUB-voortrekkers zelfs met de beste wil van de wereld bezwaarlijk anders kunnen gezien worden dan als clowneske klungelaars.

Dat is hun en dus uw keuze : voor mij niet gelaten.

Wie met de regelmaat van een klok niets anders dan kolder verkoopt, zoals ook nu met het Expo 58 fantasietje der “Belgische beschaving” moet niet verbaasd zijn dat deze vanzelfsprekend door niemand ernstig kan genomen worden, en dus hoogstens kan aanzetten tot lachen met de welhaast onuitputtelijke stroom van aperte onbekwaamheid die de BUB kennelijk wenst te spuien.

Laten we dus duidelijk wezen, mijnheer : u en uw BUB-collega, beiden op dit forum onder diverse namen doende om de indruk te wekken dat u met velen bent, zijt de clowns. De andere forumdeelnemers, waaronder mijn nietige ik, zijn de toeschouwers van uw lachwekkend spektakel. Dat wij met uw waanzin lachen voldoet aan de logische verwachting, en dat wij er zelfs bijwijlen ludiek op reageren zou u als een persoonlijke genoegdoening moeten ervaren, want het is de enige publieke aandacht die wij u en uw stellingen uiteraard kunnen geven. Méér dan dat zit er niet in, noch nu, noch in de toekomst.

Wat niet belet dat ik ook u een gelukkig leven toewens.
Ik was een beetje (aangenaam) verrast je hier na een paar maanden afwezigheid terug te mogen lezen. Welcome back.

Dit gezegd zijnde merk ik met genoegen dat je toetsenbord nog altijd pareltjes van accurate observatie produceert. De manier waarop je onze vriend de brabander en met hem zijn "volledige" kaartersclub in hun hemdje zet is weergaloos.

Alhoewel ik sterke vermoedens heb dat het niet meer de brabander is die de berichten schrijft. Hij is namelijk de man van de stupide oneliners. Verder komt hij niet. Ik denk dat zijn account opgeëist is door iemand van zijn clubje die het iets beter doet.

Maar er is nog iets waar ik je aandacht wil op vestigen. De draad waarin een zekere Patrice de Vlaams-nationalisten ervan beschuldigt verantwoordelijk te zijn voor de tragische treinramp in Wetteren. (Oost-Vlaanderen) De coördinatie van de ramp werd waargenomen door de gouverneur van Oost-V laanderen, een man van N-VA strekking. Ik weet niet of je daar iets van afweet.

Meestal zijn de persberichten van de BUB zeer vermakelijk, maar dit is regelrechte smeerlapperij. Iemand die communiceert over een ramp is verantwoordelijk voor de ramp zelf. Je kan het vergelijken met een parketmagistraat die in de media iets zegt over een zware misdaad. Volgens de BUB is die man dan de misdadiger.

Bij mijn weten werden geen gerechterlijke stappen tegen deze crapuleuze berichtgeving ondernomen. De BUB bezit namelijk geen rotte cent en zouden dus zelfs niet kunnen opdraaien voor de gerechtskosten. Daarenboven neemt niemand deze clowns ernstig, alhoewel hun voorzitter een brusselse advocaat is. Dit crapuul veroorlooft zich letterlijk alles. Niks aan te doen. Of toch?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 17:17   #130
De Brabander
Minister-President

Standaard

Sinds wanneer is het bekritiseren van politici wegens hun beleid strafbaar? In dat kranteartikel stonden vooral citaten van journalisten. Moeten die dan ook een klacht aan hun broek krijgen? Als je het gezegde hanteert dat zegt: "eerst negeren ze je, dan lachen ze met je, dan bestrijden ze je en dan win je, zit de B.U.B. volgens jou dan niet al in stadium 3 ?
Oud 3 juni 2013, 21:59   #131
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Ik was een beetje (aangenaam) verrast je hier na een paar maanden afwezigheid terug te mogen lezen. Welcome back.

Dit gezegd zijnde merk ik met genoegen dat je toetsenbord nog altijd pareltjes van accurate observatie produceert. De manier waarop je onze vriend de brabander en met hem zijn "volledige" kaartersclub in hun hemdje zet is weergaloos.

Alhoewel ik sterke vermoedens heb dat het niet meer de brabander is die de berichten schrijft. Hij is namelijk de man van de stupide oneliners. Verder komt hij niet. Ik denk dat zijn account opgeëist is door iemand van zijn clubje die het iets beter doet.

Maar er is nog iets waar ik je aandacht wil op vestigen. De draad waarin een zekere Patrice de Vlaams-nationalisten ervan beschuldigt verantwoordelijk te zijn voor de tragische treinramp in Wetteren. (Oost-Vlaanderen) De coördinatie van de ramp werd waargenomen door de gouverneur van Oost-V laanderen, een man van N-VA strekking. Ik weet niet of je daar iets van afweet.

Meestal zijn de persberichten van de BUB zeer vermakelijk, maar dit is regelrechte smeerlapperij. Iemand die communiceert over een ramp is verantwoordelijk voor de ramp zelf. Je kan het vergelijken met een parketmagistraat die in de media iets zegt over een zware misdaad. Volgens de BUB is die man dan de misdadiger.

Bij mijn weten werden geen gerechterlijke stappen tegen deze crapuleuze berichtgeving ondernomen. De BUB bezit namelijk geen rotte cent en zouden dus zelfs niet kunnen opdraaien voor de gerechtskosten. Daarenboven neemt niemand deze clowns ernstig, alhoewel hun voorzitter een brusselse advocaat is. Dit crapuul veroorlooft zich letterlijk alles. Niks aan te doen. Of toch?
Oprechte dank voor uw vriendelijke woorden te mijnen aanzien, mijnheer Robert.

Een combinatie van factoren noopt mij sinds eind vorig jaar tot een prioriteitenkeuze, die het mij minstens voorlopig onder andere onmogelijk maakt om nog voldoende aandacht te schenken aan de Belgische politieke toestanden. De Belgische politieke (en andere) actualiteit ontgaat mij momenteel dermate dat het onzinnig ware om er mij een eigen mening over te vormen, laat staan om er commentaar op te geven. Zo ook met de door u aangehaalde treinramp en met de verantwoordelijkheden dienaangaand waarvoor de BUB op haar manier meent wie dan ook met de vinger te moeten wijzen. Ik hoop dat u mij dat kunt vergeven.

Meer algemeen is het natuurlijk zo dat eenieder – dus ook de gouverneur waarvan sprake - de vrijheid cq. de mogelijkheid heeft om juridische stappen te ondernemen tegen als lasterlijk ervaren publieke stellingen cq. beweringen van derden in bijvoorbeeld persberichten en dergelijke, zelfs als oningewijden onterecht menen dat de vrije meningsuiting geen grenzen kent.

Evenwel….

Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind, mijnheer Robert. Het is van nature ver beneden de statige waardigheid van een hoge boom die zonodig tegen zwaar stormweer is bestand, om te reageren op elk briesje, laat staan op elk door de BUB of door wie dan ook verspreid walmpje dat zich nauwelijks hoger weet te hijsen dan de modder waaruit het ontstaat. Overigens, wie middels bijvoorbeeld een juridische actie dergelijk modderwalmpje onder de publieke aandacht zou brengen, zou er een ogenschijnlijk belang aan geven dat het bijlange niet verdient.

Telkens de BUB binnen het inmiddels welbekend bestek van haar volstrekt contraproductieve onzinnige aanpak meent aan vuilspuierij te moeten doen, straft ze onbewust enkel zichzelf : op die manier zal zij nooit ofte nimmer een zinnig mens van haar vermeend gelijk weten te overtuigen.
Oud 3 juni 2013, 22:54   #132
De Brabander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oprechte dank voor uw vriendelijke woorden te mijnen aanzien, mijnheer Robert.

Een combinatie van factoren noopt mij sinds eind vorig jaar tot een prioriteitenkeuze, die het mij minstens voorlopig onder andere onmogelijk maakt om nog voldoende aandacht te schenken aan de Belgische politieke toestanden. De Belgische politieke (en andere) actualiteit ontgaat mij momenteel dermate dat het onzinnig ware om er mij een eigen mening over te vormen, laat staan om er commentaar op te geven. Zo ook met de door u aangehaalde treinramp en met de verantwoordelijkheden dienaangaand waarvoor de BUB op haar manier meent wie dan ook met de vinger te moeten wijzen. Ik hoop dat u mij dat kunt vergeven.

Meer algemeen is het natuurlijk zo dat eenieder – dus ook de gouverneur waarvan sprake - de vrijheid cq. de mogelijkheid heeft om juridische stappen te ondernemen tegen als lasterlijk ervaren publieke stellingen cq. beweringen van derden in bijvoorbeeld persberichten en dergelijke, zelfs als oningewijden onterecht menen dat de vrije meningsuiting geen grenzen kent.

Evenwel….

Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind, mijnheer Robert. Het is van nature ver beneden de statige waardigheid van een hoge boom die zonodig tegen zwaar stormweer is bestand, om te reageren op elk briesje, laat staan op elk door de BUB of door wie dan ook verspreid walmpje dat zich nauwelijks hoger weet te hijsen dan de modder waaruit het ontstaat. Overigens, wie middels bijvoorbeeld een juridische actie dergelijk modderwalmpje onder de publieke aandacht zou brengen, zou er een ogenschijnlijk belang aan geven dat het bijlange niet verdient.

Telkens de BUB binnen het inmiddels welbekend bestek van haar volstrekt contraproductieve onzinnige aanpak meent aan vuilspuierij te moeten doen, straft ze onbewust enkel zichzelf : op die manier zal zij nooit ofte nimmer een zinnig mens van haar vermeend gelijk weten te overtuigen.
Los van het feit dat niet ik met vuilspuiterij ben begonnen, vraag ik mij af waarom u zoiets blijft herhalen. Het is alsof u medelijden hebt met ons. Wat is trouwens een "zinnig mens"? In het verleden hebben al 20.000 Belgen voor onze partij gestemd. Zijn dat dan allemaal idioten?
Oud 3 juni 2013, 22:55   #133
De Brabander
Minister-President

Standaard

Dat was bij de federale verkiezingen van 2010 om precies te zijn.
Oud 4 juni 2013, 01:02   #134
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Los van het feit dat niet ik met vuilspuiterij ben begonnen, vraag ik mij af waarom u zoiets blijft herhalen. Het is alsof u medelijden hebt met ons. Wat is trouwens een "zinnig mens"? In het verleden hebben al 20.000 Belgen voor onze partij gestemd. Zijn dat dan allemaal idioten?
1. Wellicht zonder het te beseffen legt u de vinger op een soort "taalvrijheid" die ik mij wel eens durf veroorloven bij mijn Nederlandse oefeningetjes. Waar ik het had over vuilspuierij, hetgeen u vrij vertaalt als vuilspuiterij, had ik het (voor mij volstrekt onuitspreekbaar) werkwoord spuien in gedachte, en niet het werkwoord spuiten. Ik weet dat gespui en dus per extensie vuilgespui taalkundig juister ware geweest, maar ik vond vuilspuierij net een nuance dichter bij de betekenis die ik voor ogen had. Een beetje naar analogie van het nuanceverschil tussen bijvoorbeeld geschrijf en schrijverij, als u begrijpt wat ik bedoel. Ik kan slechts hopen dat mijn taalgevoel in deze niet al te tegenstrijdig is met dat van Nederlandstaligen. Maar dat terzijde.

2. Mmmja, nu u het zegt, wellicht heb ik inderdaad een heel klein beetje medelijden met de BUB. Ik betrap er mezelf op dat ik dat nogal snel heb met mensen wier geklungel de realisatie van hun doelstelling bij voorbaat onmogelijk maakt. Is het uit de hand lopend altruïsme, of misschien een al te vergevend aspect van een moederhart ? Ik weet het niet, maar ik vind dat er niets mis is met het hebben van medelijden, wel integendeel.

3. Voor mij is een zinnig mens iemand die niet domweg de visie en voorgehouden waarheden van anderen slikt, maar in staat is om een minimum aan analytisch vermogen aan de dag te leggen en zich aldus een eigen mening te vormen.

4. De 20.000 Belgen die volgens u in het verleden voor uw partij hebben gestemd ken ik niet persoonlijk, en u kent ze wellicht evenmin persoonlijk. Het ware derhalve, zowel voor u als voor mij, volkomen onzinnig om losweg over hun individuele graad van mogelijke idiotie te oordelen, laat staan om hen veralgemenend idioten te noemen. Hoe dan ook, zij vertegenwoordigen allen samen slechts zowat 0,19% der Belgen, zijnde ongeveer één Belg op 530.
Een interessantere vraag ware dus : is één Belg op 530 een idioot ? Mij lijkt dat niet eens zo’n slecht gemiddelde, maar als u over wetenschappelijke gegevens dienaangaand beschikt, zal ik deze met veel aandacht bestuderen. In afwachting hou ik het ludiek bij hetgeen ik ooit las op een andere site waar de vraag werd gesteld What percentage of people are idiots ? Het antwoord van een slimmerik was 95%, but only 88% on this site…

Laatst gewijzigd door Gwylan : 4 juni 2013 om 01:20.
Oud 4 juni 2013, 10:29   #135
De Brabander
Minister-President

Standaard

1. Bent u dan niet Nederlandstalig?
2. Uw eventueel medelijden is volledig misplaatst. In politiek telt dat niet.
3. Mooie definitie zondermeer.
4. U moet zich dan ook eens afvragen hoeveel Belgen de B.U.B. kennen. Ik heb me dat ook al eens afgevraagd en een kleine steekproef gehouden met permissie van de voorzitter. Ik kwam op zo'n 15% van de Belgische bevolking. Dus 20.000 stemmen op zo'n 1.000.000 kiesgerechtigde Belgen, dat is 2%. Dat lijkt weinig, maar als alle Belgen ons zouden kennen stijgt dat percentage wel naar zo'n 14% en dat is toch meer dan het Blokje, Groen of de VLD, partijen met véél meer middelen en media-aandacht dan de B.U.B.. Niet zo slecht.
Oud 5 juni 2013, 10:51   #136
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke wereldtentoonstelling is dan wel op een fiasco uitgelopen?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldtentoonstelling
België is het enige land dat het nodig vond om op meerdere wereldtentoonstellingen mensen met een andere huidskleur als dieren tentoon te stellen.

Laatst gewijzigd door The Bold Revenger : 5 juni 2013 om 10:52.
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2013, 10:53   #137
Zwitser

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer is het bekritiseren van politici wegens hun beleid strafbaar? In dat kranteartikel stonden vooral citaten van journalisten. Moeten die dan ook een klacht aan hun broek krijgen? Als je het gezegde hanteert dat zegt: "eerst negeren ze je, dan lachen ze met je, dan bestrijden ze je en dan win je, zit de B.U.B. volgens jou dan niet al in stadium 3 ?
Ik denk niet dat de BUB ooit uit stadium zal geraken. Per slot van rekening is dat ook van meet af aan hun bedoeling geweest....
... repeat ...
Oud 5 juni 2013, 11:09   #138
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
1. Bent u dan niet Nederlandstalig?
2. Uw eventueel medelijden is volledig misplaatst. In politiek telt dat niet.
3. Mooie definitie zondermeer.
4. U moet zich dan ook eens afvragen hoeveel Belgen de B.U.B. kennen. Ik heb me dat ook al eens afgevraagd en een kleine steekproef gehouden met permissie van de voorzitter. Ik kwam op zo'n 15% van de Belgische bevolking. Dus 20.000 stemmen op zo'n 1.000.000 kiesgerechtigde Belgen, dat is 2%. Dat lijkt weinig, maar als alle Belgen ons zouden kennen stijgt dat percentage wel naar zo'n 14% en dat is toch meer dan het Blokje, Groen of de VLD, partijen met véél meer middelen en media-aandacht dan de B.U.B.. Niet zo slecht.
Uit beleefdheid, een korte reactie :

1. Ik ben enkel “Nederlandstalig” in die zin dat het Nederlands naast mijn moedertaal één der talen is waar ik een beetje mee overweg kan. Maar dat wist u.

2. U maakt mij aan het lachen, mijnheer. De politiek mag dan wel bikkelhard zijn, maar u die de veruit grootste en belangrijkste politieke strekking in uw land hier als slechts een “clubje” omschrijft kunt er onmogelijk van uitgaan dat het minuscuul groepje mislopen scouts van de BUB als “de politiek” moet worden gezien. Prijs u gelukkig dat er zeldzame mensen zijn als ik die enig medelijden kunnen opbrengen voor het geklungel van die jongens, want dat is het absoluut maximale dat zij daarmee kunnen bereiken.

3. Behoeft geen verdere commentaar.

4. Ik koester de goede gewoonte om een hekel te hebben aan mensen die mij trachten te overtuigen met zelfgebrouwen "argumenten" die slechts gebaseerd zijn op voor de gelegenheid losjes uit de mouw geschudde cijfers. Toch eventjes dit : als slechts 1 miljoen der Belgen kiesgerechtigd zouden zijn, dan is het met de voorgehouden democratie in België zo mogelijk nog erger gesteld dan ik al wist. Voor hetzelfde geld had u net zo gek kunnen stellen dat de BUB 100% van de stemmen der 20.000 kiesgerechtigde Belgen heeft gehaald. Of dat u Napoléon Bonaparte bent, bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 5 juni 2013 om 11:11.
Oud 6 juni 2013, 17:22   #139
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Uit beleefdheid, een korte reactie :

4. Ik koester de goede gewoonte om een hekel te hebben aan mensen die mij trachten te overtuigen met zelfgebrouwen "argumenten" die slechts gebaseerd zijn op voor de gelegenheid losjes uit de mouw geschudde cijfers. Toch eventjes dit : als slechts 1 miljoen der Belgen kiesgerechtigd zouden zijn, dan is het met de voorgehouden democratie in België zo mogelijk nog erger gesteld dan ik al wist. Voor hetzelfde geld had u net zo gek kunnen stellen dat de BUB 100% van de stemmen der 20.000 kiesgerechtigde Belgen heeft gehaald. Of dat u Napoléon Bonaparte bent, bijvoorbeeld.
Aangezien de BUB in de regel nogal soepel omspringt met cijfers en de daaraan verbonden percentages, geef ik je hierna de correcte cijfers (federale verkiezingen 2010)

Aantal ingeschreven kiezers (belgen wonend of verblijvend in het buitenland inbegrepen) : iets minder dan 7.770.000
De BUB vermeldt 1.000.000 om toch maar de schijn te wekken dat ze 2 % behaalden. In werkelijkheid gaat het om 0,26 %. Ik moet wel toegeven dat ze op de 10 jaar tijd dat ze bestaan spectaculaire winsten geboekt hebben.

Maar in 2014 gaan we eindelijk de langverwachte doorbraak beleven. Ze mikken op minstens 100.000 stemmen. En wanneer we dit niet geloven zullen ze ons wat anders wijsmaken.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 17:29   #140
De Brabander
Minister-President

Standaard

Je geeft hier nationale cijfers. Als je over de N-VA spreekt doe je dat wel niet, hè. Feit is dat de B.U.B. niet overal opkwam en dat onze partij in bepaalde districten 2, 3 of zelfs meer procent haalde. Berekend op het aantal mensen dat de B.U.B. en haar beperkte middelen is dat een zeer mooi resultaat. Maar de B.U.B. zal nog beter doen in 2014 !

Laatst gewijzigd door De Brabander : 6 juni 2013 om 17:29.
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be