![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vlamingen mogen daar tegenover stellen dat zij onder die voorwaarden niet wensen toe te treden tot een federale regering, en dat is zowel democratisch als in groeiende mate electoraal verantwoord. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Staatssecretaris
|
![]() Ge weet niks over nuchter.
![]() |
#124 |
Parlementslid
|
![]() Neenee, wel degelijk "wij" en "we". Hij verwoordt enkel wat vele honderdduizenden er ook over denken. De meervoudsvorm is dus terecht, en zou dat zelfs al zijn vanaf 2. Hij en ik volstaan dus al om "wij" en "we" te rechtvaardigen, in 't geval er verdere kommaneukerij overwogen zou worden.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch niet, ik ben een NV-Aer. Maar ik begrijp gewoon niet dat niet wordt ingezien dat over die kwestie "onderhandelen" niet zal leiden tot een bevredigend resultaat. Waarom moeten wij Vlamingen steeds maar opnieuw ons tot die francofonen richten? Wij zijn toch niet "vleselijk" aan hen verbonden? Vlaanderen kan heus overleven zonder de Belgische francofonie. Dat we hen een voorstel doen omtrent een meer confederale staatsinrichting, volledig akkoord. Maar daar dan over "onderhandelen"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Tenzij je antwoord puur principieel is. Maar in de realiteit van vandaag is dit niet de marsrichting die jouw eigen politieke partij uitgaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
daarom ook zal het mij benieuwen of Gwendolyn hier wle mee wegkomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#137 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat weet ik nog zo niet. Cf. http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...deralisme.aspx Als het aan De Wever ligt, dan legt Vlaanderen in 2014 eens zijn wil op aan de Franstaligen in plaats van de gewoonlijke omgekeerde situatie.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". Laatst gewijzigd door abramis brama : 7 juni 2013 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het volstaat om dat nu eens één keer niet te doen. Het vraagt zelfs geen moeite, enkel een heel klein beetje beginselvastheid. Ik weet dat ik daarmee de geschiedenis niet aan mijn kant heb, maar is dat nu werkelijk zo'n grote stap dat dat in de sferen van het theoretische en het utopische belandt? Ik vraag niets anders dan wat in alle andere landen evident is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en dit is het praktische gevolg van het aanvaarden door alle vlamingen van een minderheidskabinet geef mij eens ne keer één (niet-revolutionaire) reden waarom franstalige politici (echt kwaliteitsvolle machtspolitici als ze zijn) daar nog ooit vanaf zouden stappen nu ? ... ge blijft maar om democratie vragen, maar we leven in B hé ... zolang de Vlaming akkoord is met deze vorm van bestuur (die m.i. meer kenmerken deelt met kolonisatie dan met democratie) ... verandert er niks. nog nooit ter wereld heeft er ook maar één bestuur vrijwillig afstand gedaan van zijn/haar macht zonder enige vorm van strijd van diegenen die dat bestuur weg wilden hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is allesbehalve instabiel, wat tenslotte het argument was. Onze Belgische federatie is 40 jaar oud en zal nog van geluk mogen spreken om het tot 50 te halen. Een prachtvoorbeeld van een welvarende confederatie, waar na verloop van tijd de mensen dichter tot elkaar zijn gegroeid dus. Alles wat wensbaar is, en diametraal het tegenovergestelde van onze huidige situatie. |
|
![]() |
![]() |