Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 3 juli 2013, 12:37   #121
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Laatst gewijzigd door tomm : 3 juli 2013 om 12:39.
tomm is offline  
Oud 3 juli 2013, 12:41   #122
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick de Dubbel Bekijk bericht
De Vs zijn zich gaan moeien in Afghanistan op vraag van de noordelijke alliantie en nadat binnenlandse milities de VS hadden aangevallen..

Een excuus zoals een ander...
Voor de inval in Afghanistan was inderdaad wel iets te zeggen, voor de inval in Irak is er geen enkel excuus...
tomm is offline  
Oud 3 juli 2013, 12:50   #123
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Alles wat niet in uw kraam past is propaganda en alles wat verkeerd loopt is de amerikanen hun schuld.

Alsof de Russen geen smerig spel spelen in het Midden-Oosten, reeds decennia lang.

Laat staan dat de propaganda een van de peilers is van alles wat communist was en is (sovjets, noord-korea, cuba, noem maar op). De communistische regimes zijn de grootste meesters in propaganda sinds de nazi's.
De grootste meesters in propaganda en mediamanipulatie zijn en blijven de Amerikanen. Bekijk bvb. de koude oorlogsfilms eens als Rambo, zalig toch, goed gemaakt, en heel de wereld "ziet" dat de Russen de boosdoeners zijn...

De Russen steunden Nasser, daarna hadden ze in Egypte geen rol van betekenis meer. De Amerikanen steunen en bewapenen de meeste Arabische regimes, daarnaast steunen ze nu ook de moslimbroeders, steunen en financieren ze al decennia Israel, bemoeien ze zich met de binnenlandse politiek van tal van Arabische landen, vielen ze Irak binnen, enzovoort, enzoverder. Ze hebben verschillende grote, militaire basissen en overal hun adviseurs, bvb. in Saudi Arabië, met veel invloed en macht. En dan weten we natuurlijk nog niet alles, want als de CIA zelfs de EU bespioneerd, kun je je afvragen waartoe ze in staat zijn in zwakkere landen die ze onder de knoet hebben...

Bvb. de Russen hebben zich niet uitgesproken in Egypte, ze vinden dit terecht een binnenlandse kwestie, de Amerikanen hebben al kant gekozen en het Egyptische leger bedreigd moest het ingrijpen tegen Morsi.

Ook toen Sadat de Russen wegstuurde, hebben ze niet geprotesteerd, ondanks het feit dat ze miljarden investeerden in Egypte. Het was de keuze van Egypte, en Egypte is geen Russisch protectoraat.

Toen de Iraniërs de Shah wegstuurden, konden de VS dat moeilijk aanvaarden, en vaardigden ze sancties uit tegen Iran.

Laatst gewijzigd door tomm : 3 juli 2013 om 12:53.
tomm is offline  
Oud 3 juli 2013, 12:58   #124
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ja, maar het is overduidelijk dat, als er niet vlug ingegrepen werd, dit de laatste democratische verkiezingen geweest zouden zijn. Mursi was bezig zichzelf dictatoriale bevoegdheden te geven, vergelijkbaar met Mubarak, het justitieapparaat te bevolken met aanhangers, opposanten en journalisten op te sluiten, alleen op het leger had hij nog geen vat. Daarom ook dat Egyptenaren het leger oproepen iets te doen.

Het is een lange weg naar democratie zoals in West-Europa, zelfs landen als Griekenland of Turkije zijn er nog altijd niet.

Ik denk zelfs dat het een onmogelijke weg is, dat het een systeem is dat niet past in maatschappijen die helemaal anders zijn dan het Westen. Vroeg of laat leidt het tot een nieuw regime, zoals in Turkije, Rusland, zelfs Oekraïne, etc. Zelfs in Hongarije probeert Viktor Orban dit, maar hij wordt tegengewerkt door de EU. Dat regime blijft bestaan tot het omvergeworpen wordt door straatprotesten of het leger als het niet langer populair is.

Dat de oppositie Nasser als grote voorbeeld zien bewijst ook wel ergens dat ze democratie niet als prioriteit zien, want Nasser was geen democraat.
Ze willen wel een nieuw regime denk ik, maar dan geen regime van moslimbroeders, maar een verlicht leiderschap.
Ik maak graag de fout onze westerse idealen te projecteren op andere landen. Misschien heb je gelijk als je zegt dat democratie (nog) niet compatibel is met de Arabische landen en dat een soort verlicht despotisme het best verkrijgbare is, maar erg lekker voel ik me niet bij dat idee. Ik denk het verstandig is eeuwige reserves te hebben bij elk regime dat op dat idee gestoeld is.
Vito is offline  
Oud 3 juli 2013, 13:59   #125
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Weet je wie die speech geschreven heeft?
De teleprompter.
HIER
zonbron is offline  
Oud 3 juli 2013, 14:07   #126
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Wie niet? De jeugd in Cairo? Wel, Al-Nour heeft ook genoeg van hen en vraagt om vervroegde verkiezingen.

Ik ben er zeker van dat je eenzelfde naïeviteit had tijdens de revolutie bij Mubarrak. Sikkels en hamers. Hahaha.
Jaja, sikkels en hamer voor @tomm, dat lijkt me best...

Een David-ster voor U beste @Salah...

Sjeik Salahuddin spreekt wijze woorden.

Wat nu, gaat U het als Taqiyya afdoen? *pffff*
HIER
zonbron is offline  
Oud 3 juli 2013, 14:15   #127
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, ik vind hier echt niets uit, de straten hingen vol met spandoeken die tegen de VS gericht waren, onder andere "Obama supports terrorists", dat boven de befaamde Talaat Harb straat hangt. Ik vond dat zelf heel verrassend eerlijk gezegd, en had nooit gedacht dat zoiets in Egypte mogelijk zou zijn.
Dat wou ik weten. Prima. Dank U.
HIER
zonbron is offline  
Oud 3 juli 2013, 14:17   #128
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Dat soort spandoeken heeft toch duidelijk betrekking op Syrië.
Vergeet Libie niet!
HIER
zonbron is offline  
Oud 3 juli 2013, 14:22   #129
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de inval in Afghanistan was inderdaad wel iets te zeggen, voor de inval in Irak is er geen enkel excuus...
En voor de invasie van Afghanistan door het Rode Loger in 1979, met als gevolg een tienjarige oorlog, massale vernietiging van dorpen en steden, honderdduizenden doden, en een burgeroorlog. Was daarvoor een excuus?

En voor de twee invasies van Tsjetsjenië door het Russisch leger eerst in 1995 en daarna in 1999, met als gevolg 100.000 doden en massale vernietigingen. Was daarvoor een excuus?

Ik stel deze vraag, want u blijkt alleen maar te hangen op alles wat het Westen doet, soms terecht, soms onterecht, maar voor u altijd fout.

Uw vrienden daarentegen, dat zijn de modellen die we moeten volgen... pffff
Oud 3 juli 2013, 14:23   #130
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was alleszins niet wat ik zag in Cairo, zoals ik al zei een iemand die ik sprak was voor Mursi, de vele anderen radicaal tegen. Nergens zag ik affiches voor Mursi, ook niet in de arme wijken. Zijn verkiezingsaffiches van vorig jaar zijn beklad of eraf gescheurd.

En je moet weten dat het in de Arabische wereld de gewente is overal in elk café of restaurant een foto van de president, de Rais, op te hangen, zelfs al is het een slechte president als Mubarak.

Nu echter zag ik nergens een foto van Mursi, in de plaats van de foto van Mubarak (die overal verwijderd was) kwam bijna overal waar ik iets kwam drinken of passeerde een foto van Nasser... dat zegt veel...

Inderdaad, een duidelijk veelzeggend signaal naar Morsi en zijn bende toe.

It's over.
HIER
zonbron is offline  
Oud 3 juli 2013, 14:30   #131
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles wat niet in uw kraam past is propaganda en alles wat verkeerd loopt is de amerikanen hun schuld.

Alsof de Russen geen smerig spel spelen in het Midden-Oosten, reeds decennia lang.

Laat staan dat de propaganda een van de peilers is van alles wat communist was en is (sovjets, noord-korea, cuba, noem maar op). De communistische regimes zijn de grootste meesters in propaganda sinds de nazi's.
De VS zet diezelfde communicatietechniek meer dan wie ook om in de praktijk. Pot verwijt de ketel.
HIER
zonbron is offline  
Oud 3 juli 2013, 14:32   #132
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat zal de US-taxpayer hierover zeggen?
HIER
zonbron is offline  
Oud 3 juli 2013, 14:34   #133
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Dectatour, is dat een reisburo?
Oud 3 juli 2013, 14:35   #134
BonBon
Banneling

Standaard

Tientallen vrouwen meegesleurd en ontvoerd op Tahrirplein en misbruikt
http://www.demorgen.be/dm/nl/9616/On...isbruikt.dhtml

. Ze leken allemaal op elkaar

Als een Egyptenaar zegt dat ze op elkaar geleken dan moet het al erg zijn, die inteelt families profiteren van de zaak om ongestraft vrouwen te ontvoeren en verkrachten of ze worden als groep betaald door iemand. Ik gok op de wetteloosheid, als niemand ze tegen houdt dan doen debielen waar ze goed in zijn, verkrachten en debiel zijn.

Citaat:
"Ik zag haar", schrijft hij. "Ze werd in een kluwen van jonge mannen (tussen de 20 en de 30 jaar) getrokken. Ze leken allemaal op elkaar. Een paar oudere mannen en omstanders probeerden haar te redden. Ze werden geslagen, en een van hen vertrok met een blauw oog. Op een gegeven moment zag ik haar haren en een deel van haar gezicht maar een fractie van een seconde later werd ze weer in die cirkel, die hel, teruggetrokken."

Honderdduizenden mensen staan opeengepakt op het Tahrirplein om te demonstreren.
Het lukte Khateeb niet om dichterbij te komen en het meisje werd door de mannen in een busje geduwd en meegenomen. Het is hem gelukt om te noteren. Even later was hij getuige van een tweede incident. Volgens de vrijwilligers die vrouwen tijdens de demonstraties bijstaan zijn er - die zondagavond alleen al - 46 vrouwen verkracht.
Het lukt morsi alvast niet om een groot deel van z'n bevolking te beschermen, hij wil Die hoeren ook niet beschermen, verkrachters hebben een vrijgeleide dus binnenkort zal de bevolking zelf het recht in handen nemen, nu al met teazers en binnenkort met wapens. Dan is het hek van de dam, het verwonderd me dat er nog geen grote lynchpartijen zijn uitgebroken.
BonBon is offline  
Oud 3 juli 2013, 14:38   #135
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dectatour, is dat een reisburo?
*geeuw*

Waar U wakker van ligt, ik val er van in slaap... zzz
HIER
zonbron is offline  
Oud 3 juli 2013, 14:44   #136
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Tientallen vrouwen meegesleurd en ontvoerd op Tahrirplein en misbruikt
http://www.demorgen.be/dm/nl/9616/On...isbruikt.dhtml

. Ze leken allemaal op elkaar

Als een Egyptenaar zegt dat ze op elkaar geleken dan moet het al erg zijn, die inteelt families profiteren van de zaak om ongestraft vrouwen te ontvoeren en verkrachten of ze worden als groep betaald door iemand. Ik gok op de wetteloosheid, als niemand ze tegen houdt dan doen debielen waar ze goed in zijn, verkrachten en debiel zijn.

Het lukt morsi alvast niet om een groot deel van z'n bevolking te beschermen, hij wil Die hoeren ook niet beschermen, verkrachters hebben een vrijgeleide dus binnenkort zal de bevolking zelf het recht in handen nemen, nu al met teazers en binnenkort met wapens. Dan is het hek van de dam, het verwonderd me dat er nog geen grote lynchpartijen zijn uitgebroken.
Zouden dit geen acties van betaalde criminele oproerkraaiers zijn? Een vorm van ontrading, laat ons zeggen 'ronduit intimidatie'?

Als dat dan weer niet volstaat is de volgende stap het ostentatief te werk gaan met hun aldanniet vers geslepen messen.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 3 juli 2013 om 14:46.
zonbron is offline  
Oud 3 juli 2013, 15:02   #137
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Hoogstens een minderheid zou dat niet willen.
dus jij zegt dat die mensen onder de sharia willen leven? die mensen die dansen, muziek maken drinken, op het internet surfen, geen hoofddoeken dragen en nog allerlei zaken doen die niet echt toegelaten zijn onder de sharia, over die mensen heb jij het?
Oud 3 juli 2013, 15:16   #138
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus jij zegt dat die mensen onder de sharia willen leven? die mensen die dansen, muziek maken drinken, op het internet surfen, geen hoofddoeken dragen en nog allerlei zaken doen die niet echt toegelaten zijn onder de sharia, over die mensen heb jij het?
Ook @Salah is een Kafir, vergis U niet.
HIER
zonbron is offline  
Oud 3 juli 2013, 15:49   #139
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Jaja, sikkels en hamer voor @tomm, dat lijkt me best...

Een David-ster voor U beste @Salah...

Sjeik Salahuddin spreekt wijze woorden.

Wat nu, gaat U het als Taqiyya afdoen? *pffff*
Wijze woorden tot de 35ste macht:

Citaat:
International Union for Muslim Scholars: Stop Assad, Hezbollah Massacres Against Syrians

http://www.noodls.com/view/91F0738BE....ft7kBeaB.dpuf
Salah is offline  
Oud 3 juli 2013, 15:59   #140
Salah
Banneling

Standaard

Wijze woorden tot de 107de macht

Citaat:
More than one hundred Islamic scholars representing various Islamic trends have issued a statement denouncing the Syrian regime and forbidding continued service in the Syrian army and security forces. They have also called on all Arab and Muslim states to withdraw their ambassadors from Syria and put pressure on the states which are continuing to support President Bashar al-Assad's regime, especially Russia and China.
107 of the most well-known Muslim scholars from various countries, representing various Islamic groups and organizations have signed the statement which was issued on Tuesday 7th February 2012
http://www.islam21c.com/fataawa/2407....pft0Trha.dpuf
Salah is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be