![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Europees Commissaris
|
![]() Ga jij tegen de wensen van het nationaal partijbestuur in? Zo nee, dan heb je geen bewijs van het tegendeel, he. De meerderheid van de Turnhoutse mandatarissen worden alleszins uit de partij gezet omdat ze tegen de wensen van het nationale partijbestuur ingaan.
Laatst gewijzigd door Robinus V : 3 september 2013 om 23:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Gouverneur
|
![]() Lid worden van eender welke politieke partij is je akkoord verklaren om altijd trouw en loyaal het partijbestuur te volgen : dat is de prijs die je betaalt om ooit een politiek mandaat te mogen kunnen bekleden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Europees Commissaris
|
![]() Het zijn de leden die moeten bepalen wat het partijbestuur moet doen, niet omgekeerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Europees Commissaris
|
![]() Ondertussen zijn ook de twee N-VA'ers die zich bij de stemming onthielden uit de partij gegooid. Daarna zelfs ook nog twee partijleden zonder mandaat die ervan verdacht worden niet achter migrant Brentjens van de Antwerpse afdeling te staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat geldt zeker voor de leden van N-VA Turnhout die zich in deze deloyaal opstellen ten aanzien van het lokale partijbestuur.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Europees Commissaris
|
![]() Tussen haakjes, weet iemand wie de ene N-VA'er is buiten burgemeester Brentjens en Eerste Schepen Van Geirt zelf die zich nog voor het bestuur uitgesproken heeft?
Kwestie van te weten welke Turnhoutenaar plots uit partijslaafsheid 'van gedacht veranderd' is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Heeft er iemand enig idee waarover de oorspronkelijke ruzie eigenlijk gaat want ik vind daarover helemaal niets terug ? In of over welke zaak heeft de burgemeester en zijn eerste schepen eigenhandig besloten van tegen de rest van zijn partijbestuur en zijn collega n-va schepenen, maar met de andere meerderheidspartijen, mee te gaan ? Pagina's reacties en krantenartikelen maar ik heb de indruk dat niemand eigenlijk weet waarover de hele heisa gaat.
Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 7 september 2013 om 18:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Gouverneur
|
![]() Pfff, die discussie en inmenging van de partijtop naar de nationale afdelingen is toch bij elke partij? Het lijkt me toch logisch, zeker als de hele hetze afstraalt op de partij.
Vorige legislatuur heeft de SPA trouwens een schepen die loyaal een bestuursakkoord uitvoerde en dan nog gewoon op zijn stoel zat buitengeknikkerd omdat hij weigerde 10% van zijn inkomsten af te staan aan de partij. Was dan nog een abvv-metaal délégé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoofdzaak is: 'Hoe kunnen we de N-VA maximaal beschadigen?" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb met die hele toestanden niets te maken, ken die mensen niet persoonlijk en ben geen N-VA'er (ik ben niet eens een democraat), maar dit is gewoon een minstens onwetende en wellicht kwaadwillige verdachtmaking. De persoon in kwestie is Vera de Jong - zoals iedereen kan weten die het opzoekt. Ze heeft zich de vorige keer onthouden, zich toen dus (nog) niet uitgesproken en voor de rest kunnen wij niet weten welke overwegingen haar hebben gedreven. Dat kan natuurlijk loyaliteit zijn. (En als niet-democraat zou ik eraan toevoegen: voor velen is loyaliteit het hoogst haalbare, anders krijg je toestanden zoals nu in Turnhout.)
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Europees Commissaris
|
![]() Oké. Dat was de dame die samen met Brentjens in een café reclame maakte voor N-VA de dag voor de verkiezingen, en ook samen met Brentjens letterlijk stemmen kocht. Dus ook iemand die de wetten niet al te serieus neemt. Er is iets niet in orde met die mensen. Hopelijk vertellen de 'dissidenten' ons binnenkort wat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
PS: U citeert mij foutief. Ik heb geen punt geplaatst na die naam. U heeft dus mijn tekst niet alleen ingekort maar ook aangepast, waardoor de zin een geheel andere indruk geeft (in mijn bericht was die naam maar een bijzaak). Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 7 september 2013 om 21:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Europees Commissaris
|
![]() Wanderer, als N-VA'ers hierdoor verdacht worden, dan hebben ze dat enkel aan zichzelf te danken. Het is inderdaad toch niet normaal dat we na twee maanden intern conflict nog steeds niet weten welk intern probleem er precies bij N-VA is. Ik wil best geloven dat het probleem is dat Brentjens geen rekening houdt met zijn partijgenoten, maar dan kunnen de beide kampen binnen de partij best eens duidelijk maken waarover ze van standpunt verschillen. Maar veel inhoudelijk gaan we de eerste paar weken niet horen, aangezien de 'dissidenten' nu vooral duidelijk willen maken dat niet zij, maar wel Brentjens en Van Geirt uit de partij moeten. Met andere woorden, om nog eens kans te kunnen maken zullen ze niets verklaren dat de N-VA in een slecht daglicht plaatst. Jammer, eigenlijk, dat ze toch niet van de partijpolitiek kunnen loskomen.
Laatst gewijzigd door Robinus V : 7 september 2013 om 21:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zijn die dissidenten nu nog altijd niet uit de partij gesmeten. Sjonge,jonge
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Alles Voor Vlaanderen! Vlaanderen Voor Kristus Peeters!
|
![]() |
![]() |