Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2013, 14:11   #121
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Hoezo? Heb jij geen koekjes gekregen tijdens de ramadam?
Vreemd dat mijn vriendin 's nachts ongehinderd pita kan kopen in een kort rokje op het kiel of borgerhout.
Dat ik daar 's nachts mijn wagen kan parkeren en hem 's morgens weer terugvind.

Misschien stralen we beide wat anders uit en beleven we het leven vanuit een ander oogpunt.
Mijn moslimburen zeggen steeds goedendag en niet alle vrouwen daarvan dragen een hoofddoek. En geen enkel een boerka.
Neen hoor,helemaal niet vreemd.Jouw wagen word erkend en gerustgelaten,jouw vriendin word gerustgelaten.Er zijn een 2 mogelijkheden waarom dat zo is.
1;Uit schrik omdat je een gekende misdadiger bent.
2;Uit eigenbelang omdat jij voor de nodige uitkeringen kan zorgen.

In beide gevallen hebben ze schrik dat je hun vader,nonkel,tante en grootouders kent.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 14:18   #122
vlaams realist
Banneling

Standaard

Er bestaat in Evere ook zo een straat.Als bij de Albanezen voor de deur mag staan word je auto niet aangeraakt.Op één nacht 10 autos beschadigd.Géén enkele daarvan in het bezit van Marokkanen of Albanezen.
Ken je, vrienden, zou ik zeggen.
Oud 7 september 2013, 14:35   #123
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hou eens op met je moraliserend vingertje,niemand gooit alle schuld op één groep, en dacht jij dat onder Oost Europeanen geen moslims zitten?
Het systheem werd niet ontworpen om horden mensen die andere waarden en normen hanteren, enkel uit economische belangen komen, amper scholing hebben en ook niet inzien waarom dit nodig zou zijn, niet opvoeden,
vooral onder mekaar willen blijven, in vituele dorpen leven,aan medisch toerisme doen, aan te kunnen.

Dus moet je die groepen gaan beperken, zoveel is duidelijk.
Westerse waarden?
- gelijkheid man en vrouw
- vrije toegang tot arbeidsmarkt, publieke ruimte
- vrijheid van religie, levensovertuiging.
- erkenning mensenrechten, kinderrechten.
- erkenning van democratie
- recht op eigen inkomen, woonst, medische hulp en onderwijs
- recht op eigen politieke overtuigingen
- vrijheid van pers, van kunstenaars, van burgers om hun mening te uiten
- recht op eigen cultuur in eigen land.
- recht van burgers op veiligheid, in eigen huis, op straat, in publieke ruimtes.
Daar laat ik het voorlopig even bij.
Ga je ook nog inhoudelijk ergens op in of het het "vragenuurtje" tegenover wie een andere mening heeft dan jij?
Bedankt om dat even op te sommen. Doch vind je bovenstaande tekst uiterst veralgemenend overkomen. Ik mag dat toch vinden zonder dat ik "moraliserend vingertje wijs" doe?

Als we eens beginnen met geloof te privatiseren? Zou dat geen oplossing zijn?
En met het geld dat dan overblijft kunnen we scholen en gevangenissen bouwen
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 14:37   #124
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als we eens beginnen met geloof te privatiseren? Zou dat geen oplossing zijn?
En met het geld dat dan overblijft kunnen we scholen en gevangenissen bouwen
De oplossing tegen het moslimprobleem is om de moslimexecutieve af te schaffen? bedoel je dat?

Het scheelt alvast weer een slok op de islamitische borrel, want ze hebben in al die jaren nog niks anders gedaan dat gefraudeerd en hopen geld opgesoupeerd.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 14:43   #125
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Tiens,waar heb ik dat nog al gehoord ? Ha ja, kweet het weer.Van de Brusselse,islamieten die Vilvoorde overspoelen.Ze hebben niet graag dat Oost-Europeanen hier de OCMWs en de criminele milieus overspoelen.Ze houden niet zo van concurrentie,mijn gedacht. .Bovendien drinken die mensen,en eten ze varken.
Ik vind dat geen juiste redenatie. Maar ik wil ze ook niet verder toelichten.
Allemaal omdat het vertrekt vanuit een veralgemenend standpunt.
Iedereen met logisch verstand weet wat er fout is aan de overspoeling van Oost Europa. En als er dan een hoog werkloosheidscijfer uit de bus komt, kan je dat enkel en alleen maar steken op Europa.
Ik zou als baas ook niet het dubbel betalen in dit belastingsparadijs als ik minder betaal voor ene die niet kan tegenspreken.
Oud 7 september 2013, 14:46   #126
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De oplossing tegen het moslimprobleem is om de moslimexecutieve af te schaffen? bedoel je dat?

Het scheelt alvast weer een slok op de islamitische borrel, want ze hebben in al die jaren nog niks anders gedaan dat gefraudeerd en hopen geld opgesoupeerd.
Niets afschaffen. Privatiseren. Geen geld voor meneer pastoor en geen geld voor meneer imam.
Geloof predikt nederigheid en zou gratis ter beschikking van iedereen moeten zijn, zonder dat het een ander geld kost.
Privatiseer geloof en ga voor secularisme. Iedereen tevreden.
Ik pleit er ook voor dat iedereen zich moet kleden zoals in de jaren '50, maar dat is misschien een brug te ver.
Oud 7 september 2013, 16:18   #127
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Geef eens een reden waarom we respect moeten tonen voor de moslims?
Ze breken de westerse cultuur af tot op het bot. Steden worden gewoon vuilbakken waar alle autochtonen weglopen, op enkele linkse rakkers na. En ik moet daarvoor respect tonen?
Nog altijd geen antwoord. Sywen is blijkbaar nog steeds diep aan het nadenken.

Laatst gewijzigd door kwantum : 7 september 2013 om 16:19.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 16:20   #128
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Nog altijd geen antwoord. Sywen is blijkbaar nog steeds diep aan het nadenken.
jamaar dat komt omdat hij gediscrimineerd werd op school toen hij spijbelde.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 7 september 2013, 16:20   #129
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind dat geen juiste redenatie. Maar ik wil ze ook niet verder toelichten.
Allemaal omdat het vertrekt vanuit een veralgemenend standpunt.
Iedereen met logisch verstand weet wat er fout is aan de overspoeling van Oost Europa. En als er dan een hoog werkloosheidscijfer uit de bus komt, kan je dat enkel en alleen maar steken op Europa.
Ik zou als baas ook niet het dubbel betalen in dit belastingsparadijs als ik minder betaal voor ene die niet kan tegenspreken.
Zo denkt den Turk hier ook.Zoveel mogelijk verhuren,en als arme werkloze in een dikke mercedes rondrijden..
Oud 7 september 2013, 16:30   #130
vlaams realist
Banneling

Standaard

kheb de mensen nog niet horen klagen over Oost -Europa.Natuurlijk pakken ze de laagbetaalde jobs in.Maar ze eisen geen levenslange hangmat.In tegenstelling tot?........
Natuurlijk bestaat er daar ook crapuul in,maar die weten al dat ze in Gent goed bedient worden.
Oud 7 september 2013, 18:50   #131
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ga je ook nog inhoudelijk ergens op in of het het "vragenuurtje" tegenover wie een andere mening heeft dan jij?
Ik vrees voor het zoveelste forumlid waar moeilijk mee te discussiëren valt, het magische argument is deze keer ‘ te veralgemenend”
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 19:27   #132
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Zo denkt den Turk hier ook.Zoveel mogelijk verhuren,en als arme werkloze in een dikke mercedes rondrijden..
So what? Gaan we allemaal jaloers toekijken wie wat heeft? Gun het een ander als ge het zelf niet hebt.
Oud 7 september 2013, 19:39   #133
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Ik vrees voor het zoveelste forumlid waar moeilijk mee te discussiëren valt, het magische argument is deze keer ‘ te veralgemenend”
Als men het woord moslim en/of islam in een zin gebruikt, is men over een enorm uitgebreid onderwerp bezig. Gene platte kaas. Mag ik dan niet vaststellen dat men hier veralgemeent en die woorden met willekeur behandeld. Ik denk niet dat ik bepaald ongelijk heb, nietwaar?
Er zijn moderne moslims aanwezig in onze maatschappij. Wanneer sharia4belgium in de media te zien was, kwam de meeste tegenwind vanuit de moslim gemeenschap. Toen winkeliers hangjongeren die dealde beu waren, waren het de moslim eigenaars van winkels die ze verjaagd hebben.
Dus stopt de zever maar dat alle onheil en verloedering van de maatschappij te wijten is aan één groep mensen met het label: moslim.
fuck da
Oud 7 september 2013, 20:17   #134
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
fuck da
islam!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 22:00   #135
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
islam!
zeker weten!
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 22:42   #136
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Antwerpen??
Samenleven?? Denk toch van niet, we leven apart, naast mekaar, delen niets omdat er gewoon niets te delen valt.
Delen veronderstelt iets gemeenschappelijk, wat heeft de gemiddelde Antwerpenaar die geen moslimachtergrond heeft gemeenschappelijk met zijn Islamitische buur die vind dat opvoeden tot aan de voordeur loopt, vrouwen en mannen andere rolpatronen moeten invullen, een korte rok zedeloos is en dus uitnodiging om als hoer behandeld te worden, mannen in de vzw zitten en vrouwen achter het fornuis, vrouwen een hoofddoek moeten dragen omdat zij verantwoordelijk zijn voor het seksuele gedrag van mannen, vrouwen maar mogen werken met toestemming van hun man, je eigenlijk geen Nederlands moet leren, laat staan basiskennis moet meegeven aan kinderen,en zo kunnen we wel even doorgaan!

Vooral Marokkanen passen zich helemaal niet aan, gelukkig doen Turken het beter maar het blijft vooral apartheid, dat hun religie dit ook aanbeveelt zal er niets mee te maken hebben, uiteraard!
Wat hebben de gemiddelde in de ghetto's van pakweg Vorst/Sint-Gillis/Anderlecht/Molenbeek/Laken geboren en opgroeiende maar voor de rest doodnormale en door hun kleinburgerlijk-Franstalige ouders van Noord-Afrikaanse origine zo behoorlijk mogelijk opgevoede en hard hun best doende jongeren gemeenschappelijk met de Belges die hen op school nooit met de juiste naam aanspreken, vanuit de auto 'macaques dehors' toesnauwen, waar ze ook zitten/staan/lopen met een vuile blik aankijken, op TV verzwijgen, in het interimbureau met een kluitje in het riet sturen, ...?

Zeg niet dat die niet bestaan, hé.

Ik geef ondertussen al tien jaar les aan dergelijke jongelui.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 22:44   #137
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
is lam!
mo slim

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 23:11   #138
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) Zoiets, samenleven naast mekaar.
Hoeft het daarom met elkaar te zijn? Neen, zolang we verdraagzaam zijn niet...

2) Als ik goed rondkijk naar de migratie, vind ik toch dat Marokkanen, Turken, Koerden zich goed aangepast hebben. Het is niet omdat iemand zijn cultuur behoudt dat deze niet is aangepast.
Ik ben ook niet blind voor de problematiek en ik weet dat er veel vrouwen onderdrukt worden, dat er tegenwoordig veel radicalisme gepredikt wordt.

3) Maar een hoofddoek, boerka, moskee verbieden gaat deze problematiek niet oplossen. Integendeel. Dat is indruisen op de vrijheid van één ieder onder ons.

4) Ik vind dat Antwerpen een mooi voorbeeld van samenleven is. Iedereen gelijk voor de wet. Men moet ook eens naar de goede dingen kijken en inzien dat veelal moslims hardwerkende mensen zijn die dat voor dezelfde redenen als wij doen. Steek de hand eens uit in plaats van telkens de vuist op tafel te slaan en te zeggen hoe het moet.
1) Ik heb geen vertrouwen in mensen die niet mét mij 'samen' willen 'leven'.

2) Ik heb voor zover ik weet nog nooit beweerd dat de overgrote meerderheid van de migranten zich NIET aanpast. Als ik mij vergis, mag u mij gerust terechtwijzen.

3) Alleen met Karnaval zou een boerka eventueel 'wettelijk toegestaan' kunnen zijn. Gedurende de rest van het jaar dient eenieder die zich in de publieke ruimte wil begeven ten allen tijde herkenbaar te zijn (al zijn er uitzonderingen, zoals die t.b.v. diverse veiligheidsdiensten).

4) Ik heb wel wat 'allochtone' collega's en leerlingen met wie ik goed kan samenwerken en -leven.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 23:49   #139
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets afschaffen. Privatiseren. Geen geld voor meneer pastoor en geen geld voor meneer imam.
Geloof predikt nederigheid en zou gratis ter beschikking van iedereen moeten zijn, zonder dat het een ander geld kost.
Privatiseer geloof en ga voor secularisme. Iedereen tevreden.
Ik pleit er ook voor dat iedereen zich moet kleden zoals in de jaren '50, maar dat is misschien een brug te ver.
waarom de jaren vijftig? Wat is er fout met de Belle Epoque?

Oud 8 september 2013, 08:29   #140
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
waarom de jaren vijftig? Wat is er fout met de Belle Epoque?

De corseletten.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be